- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 серпня 2018 р.
за № 979/32431
Про затвердження Змін до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану
Відповідно до пункту 10
Положення про Міністерство юстиції України , затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228, з метою спрощення порядку надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану
НАКАЗУЮ:
1. Установити, що адміністративні послуги з державної реєстрації шлюбу, розірвання шлюбу за спільною заявою подружжя, яке не має дітей, зміни імені, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання можуть надаватися через центри надання адміністративних послуг, утворені згідно із Законом України
"Про адміністративні послуги", які забезпечують прийом заяв на отримання відповідних адміністративних послуг та видачу документів за результатами їх розгляду у випадках, передбачених правилами проведення державної реєстрації актів цивільного стану, внесення змін до актових записів цивільного стану, їх поновлення та анулювання, затвердженими Міністерством юстиції України.
Адміністративні послуги з державної реєстрації народження, смерті надаються через центри надання адміністративних послуг, утворені згідно із Законом України
"Про адміністративні послуги", за наявності можливості їх надання органами державної реєстрації актів цивільного стану у строки, визначені законом.
Заява про надання послуги про державну реєстрацію народження подається до центру надання адміністративних послуг не пізніше одного місяця з дня народження дитини.
2. Затвердити Зміни до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану, що додаються.
3. Запровадити надання адміністративних послуг, визначених цим наказом, через центри надання адміністративних послуг з 01 жовтня 2018 року, але не раніше впровадження доопрацьованого програмного забезпечення Державного реєстру актів цивільного стану громадян в промислову експлуатацію.
До набрання чинності Законом України
"Про електронні довірчі послуги" ідентифікація особи під час подання заяв та документів в електронній формі здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису та посиленого сертифіката відкритого ключа, що його підтверджує, відповідно до вимог Закону України
"Про електронний цифровий підпис".
4. Начальникам головних територіальних управлінь юстиції в областях та місті Києві забезпечити:
розміщення на офіційних веб-сайтах та у місцях здійснення прийому суб’єктів звернень інформації про перелік адміністративних послуг у сфері державної реєстрації актів цивільного стану та порядок надання відповідних адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг, у тому числі про розміри плати за надання платних послуг, що надаються відділами державної реєстрації актів цивільного стану;
до запровадження надання адміністративних послуг через центри надання адміністративних послуг наповнення Державного реєстру актів цивільного стану громадян відомостями про заплановані дату та час державної реєстрації шлюбу та постійну актуалізацію такої інформації надалі.
5. Департаменту приватного права (Ференс О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
6. Адміністратору Державного реєстру актів цивільного стану громадян:
вжити відповідних заходів, необхідних для реалізації цього наказу;
не пізніше 01 жовтня 2018 року забезпечити технічну можливість подання заяв про державну реєстрацію народження в електронній формі через веб-портал Міністерства юстиції України.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Бернацьку Н.І.
ПОГОДЖЕНО: Генеральний директор державного підприємства "Національні інформаційні системи" |
С.С. Лур’є |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
29 серпня 2018 року № 2825/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 серпня 2018 р.
за № 979/32431
ЗМІНИ
до деяких нормативно-правових актів у сфері державної реєстрації актів цивільного стану
1. У
Правилах державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затверджених наказом Міністерства юстиції України від 18 жовтня 2000 року № 52/5, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 18 жовтня 2000 року за № 719/4940 (у редакції наказу Міністерства юстиції України від 24 грудня 2010 року № 3307/5):
1) у розділі ІІ:
після назви розділу доповнити назвою глави 1:
"1. Загальний порядок державної реєстрації актів цивільного стану";
у главі 1:
у пункті 1:
абзац третій після слів "у присутності заявника" доповнити словами ", крім випадків, передбачених цими Правилами,";
абзац четвертий після слів "носія актового запису" доповнити словами ", крім випадків, передбачених цими Правилами";
у пункті 3:
абзац перший після слова "подаються" доповнити словом "заява,";
доповнити новим абзацом такого змісту:
"Заява про державну реєстрацію акту цивільного стану формується та реєструється за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян. На заяві заявник, за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, проставляє власний підпис.";
пункт 4 після абзацу першого доповнити новим абзацом другим такого змісту:
"Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану обов’язково перевіряє в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян зазначені в заяві відомості про акти цивільного стану.".
У зв’язку з цим абзац другий вважати абзацом третім;
доповнити розділ новою главою 2 такого змісту:
"2. Особливості державної реєстрації актів цивільного стану за заявами, поданими через центри надання адміністративних послуг
1. Державна реєстрація актів цивільного стану може проводитися за заявою заявника шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг.
У разі подання заяви та документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, до центру надання адміністративних послуг адміністратор такого центру вчиняє усі дії щодо роз’яснення умов та порядку проведення державної реєстрації актів цивільного стану, прийняття відповідних документів, які передбачені цими Правилами та здійснення яких покладається на працівника органу державної реєстрації актів цивільного стану.
2. Адміністратор центру надання адміністративних послуг за допомогою програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян формує та реєструє заяву, на якій заявник за умови відсутності зауважень до відомостей, зазначених у ній, проставляє власний підпис.
3. Під час формування та реєстрації заяви адміністратор центру надання адміністративних послуг встановлює особу заявника на підставі документів, визначених абзацом першим пункту 3 глави 1 цього розділу.
Якщо документи, що подаються для державної реєстрації актів цивільного стану, складені іноземною мовою, до заяви обов’язково додаються переклад їх тексту українською мовою, а також копії паспортного документа іноземця, посвідки на постійне чи тимчасове проживання або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України, засвідчені в установленому порядку.
У разі подання заяви про державну реєстрацію смерті до неї за наявності додаються паспорт громадянина України, паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства померлого, а також військово-облікові та пільгові документи.
4. У разі подання заяви та документів, необхідних для державної реєстрації шлюбу, до центру надання адміністративних послуг адміністратор такого центру з додержанням вимог, передбачених
статтею 32 Сімейного кодексу України, призначає з використанням програмних засобів ведення Державного реєстру актів цивільного стану громадян та з урахуванням побажань наречених день та час державної реєстрації шлюбу.
5. Центр надання адміністративних послуг забезпечує передачу заяви та документів, необхідних для державної реєстрації актів цивільного стану, до відділу державної реєстрації актів цивільного стану в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці на розгляд та зберігання.
Заява про державну реєстрацію народження або смерті та документи, необхідні для такої державної реєстрації, передаються до відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану в день звернення заявника або не пізніше наступного робочого дня у разі їх отримання поза робочим часом відділу.
6. Відділ державної реєстрації актів цивільного стану невідкладно в день отримання заяви від центру надання адміністративних послуг обліковує її у відповідному журналі прийому заяв, де здійснює відмітку про подання такої заяви через центр надання адміністративних послуг.
7. Перебіг строку у разі подання заяви про державну реєстрацію актів цивільного стану через центр надання адміністративних послуг починається з дня реєстрації такої заяви адміністратором відповідного центру в Державному реєстрі актів цивільного стану громадян.
8. Державна реєстрація актів цивільного стану, видача відповідного свідоцтва та у випадках, передбачених цими Правилами, витягу з Державного реєстру актів цивільного стану громадян проводиться відділом державної реєстрації актів цивільного стану відповідно до законодавства.
У разі подання документів через центр надання адміністративних послуг отримання свідоцтва про народження, смерть, письмової відмови в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану, висновку про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені здійснюється в центрі надання адміністративних послуг, через який подано відповідну заяву.
Центр надання адміністративних послуг забезпечує отримання відповідних документів не пізніше наступного робочого дня з дня державної реєстрації акту цивільного стану чи прийняття відділом державної реєстрації актів цивільного стану рішення про відмову в проведенні такої реєстрації або складання висновку про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені.
У випадку, передбаченому абзацом другим цього пункту, відділ державної реєстрації актів цивільного стану на підставі акта приймання-передавання передає оформлене ним свідоцтво чи письмову відмову в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану або висновок про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені уповноваженій особі центру надання адміністративних послуг для подальшого вручення заявнику. Разом із свідоцтвом про народження, смерть також передається витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про державну реєстрацію народження із зазначенням відомостей про батька відповідно до частини першої
статті 135 Сімейного кодексу України , витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян про смерть для отримання допомоги на поховання.
Працівник відділу державної реєстрації актів цивільного стану у графі "Для відміток" актового запису про народження, смерть проставляє відмітку про проведення такої реєстрації без присутності заявника та отримання свідоцтва, витягу через центр надання адміністративних послуг.
У разі неотримання заявником свідоцтва, витягу чи письмової відмови в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану або висновку про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені протягом одного місяця з дня їх надходження до центру надання адміністративних послуг вони повертаються на підставі акта приймання-передавання до відповідного відділу державної реєстрації актів цивільного стану для зберігання та подальшої видачі заявнику відділом державної реєстрації актів цивільного стану.
Письмову відмову в проведенні державної реєстрації акту цивільного стану або висновок про надання дозволу на зміну імені чи про відмову у зміні імені відділ державної реєстрації актів цивільного стану надсилає заявнику не пізніше наступного робочого дня після її (його) повернення центром надання адміністративних послуг.";
2) у розділі ІІІ:
у главі 1:
підпункт "а" пункту 2 доповнити новим абзацом такого змісту:
у пункті 8:
в абзаці першому слова "за усною чи письмовою заявою" замінити словами та цифрами "за заявою про державну реєстрацію народження (додаток 1-1)";
після абзацу першого доповнити новими абзацами другим, третім такого змісту:
"Державна реєстрація народження може також проводитися за заявою в електронній формі, що подається через веб-портал Міністерства юстиції України батьком або матір’ю дитини, яких ідентифіковано шляхом використання кваліфікованого електронного підпису, електронної системи ідентифікації "Bank ID" чи засобу ідентифікації особи, який дає можливість однозначно ідентифікувати заявника.
У випадку, передбаченому абзацом другим цього пункту, актовий запис про народження складається без присутності заявника. Про особливості проведення такої державної реєстрації народження проставляється відповідна відмітка у графі "Для відміток" актового запису про народження.".
У зв’язку з цим абзаци другий-сьомий вважати відповідно абзацами четвертим-дев’ятим;
абзац п’ятий викласти в такій редакції:
................Перейти до повного тексту