- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 серпня 2015 р.
за № 955/27400
Про затвердження Порядку здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
Відповідно до пункту 13 частини першої
статті 8 Закону України "Про державне регулювання ринків капіталу та організованих товарних ринків" та частини другої
статті 18 Закону України "Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення" Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ВИРІШИЛА:
( Преамбула в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
1. Затвердити Порядок здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку, що додається.
( Пункт 1 в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
3. Департаменту контрольно-правової роботи (О. Мисюра) забезпечити:
подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Управлінню інформаційних технологій та діловодства (А. Заїка) забезпечити оприлюднення цього рішення на офіційному веб-сайті НКЦПФР.
5. Управлінню внутрішнього аудиту та комунікацій (О. Збаражська) забезпечити опублікування цього рішення в офіційному друкованому виданні НКЦПФР.
6. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням цього рішення покласти на члена НКЦПФР І. Назарчука.
Голова Комісії |
Т. Хромаєв |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби фінансового моніторингу України |
І.Б. Черкаський |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної
комісії з цінних паперів
та фондового ринку
17.07.2015 № 1038
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
06 серпня 2015 р.
за № 955/27400
Порядок
здійснення нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку
I. Загальні положення
1. Цей Порядок є документом, що встановлює єдиний порядок здійснення Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку (далі - Орган контролю) нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення суб’єктами первинного фінансового моніторингу, державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Орган контролю, шляхом проведення планових/позапланових виїзних перевірок (далі - виїзні перевірки) та планових/позапланових безвиїзних перевірок (далі - безвиїзні перевірки).
Участь у перевірках за погодженням з Органом контролю має(ють) право брати працівник(и) Державної служби фінансового моніторингу України (далі - Держфінмоніторинг).
Місцем проведення виїзної перевірки є приміщення суб’єкта первинного фінансового моніторингу за його місцезнаходженням (тимчасовим місцезнаходженням, про яке суб’єкт первинного фінансового моніторингу повідомив Орган контролю) та/або приміщення Органу контролю.
( Абзац третій пункту 1 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
Місцем проведення безвиїзної перевірки є приміщення Органу контролю.
( Абзац пункту 1 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
2. Цей Порядок поширюється на суб’єктів первинного фінансового моніторингу (їх відокремлені підрозділи), державне регулювання та нагляд за діяльністю яких здійснює Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку.
( Пункт 2 розділу I в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
3. Цей Порядок не розповсюджується на суб'єктів первинного фінансового моніторингу, які є банками/філіями іноземних банків, що отримали ліцензію(ї) на здійснення певного(их) виду(ів) професійної діяльності на ринках капіталу.
( Пункт 3 розділу I із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
II. Організація проведення перевірок
1. Підставою для проведення Органом контролю планової перевірки суб'єкта первинного фінансового моніторингу на дотримання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення є включення його до плану-графіка проведення перевірок суб'єктів первинного фінансового моніторингу на відповідний квартал. План-графік затверджується наказом Голови Органу контролю або особою, яка виконує його обов'язки, та оприлюднюється на офіційному веб-сайті Органу контролю.
Участь у підготовці плану-графіка за погодженням з Органом контролю має право брати Держфінмоніторинг.
( Пункт 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
2. Включення суб’єкта первинного фінансового моніторингу до плану-графіка проведення перевірок здійснюється на підставі ризик-орієнтованого підходу.
Критерії ризиків та оцінка рівня ризику суб’єкта первинного фінансового моніторингу встановлюються внутрішніми документами Органу контролю та базуються на ризик-профілі суб’єкта первинного фінансового моніторингу за видом професійної діяльності на ринках капіталу та організованих товарних ринках.
Рівень ризику суб’єкта первинного фінансового моніторингу визначається на дату складання плану-графіка проведення перевірок.
( Пункт 2 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
( Пункт 3 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
3. Планова перевірка передбачає заплановану Органом контролю перевірку відповідності діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу вимогам законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення протягом періоду, який підлягає перевірці. Планова перевірка проводиться за період з дати закінчення попередньої перевірки або за певний період діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
( Пункт 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
4. Планова перевірка охоплює конкретний перелік питань щодо дотримання суб'єктом первинного фінансового моніторингу вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення за видом(ами) професійної діяльності, якщо у плані-графіку не зазначене інше.
( Пункт 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
5. Мінімальний перелік питань планової перевірки повинен включати перевірку дотримання вимог законодавства щодо:
1) призначення працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
2) вимог до кваліфікації працівника, відповідального за проведення фінансового моніторингу;
3) розробка, впровадження та оновлення правил, програм проведення фінансового моніторингу;
( Підпункт 3 пункту 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
4) здійснення належної перевірки клієнтів (представників клієнтів);
( Підпункт 4 пункту 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
5) проведення аналізу та виявлення фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, та операцій, стосовно яких є достатні підстави підозрювати, що вони пов'язані, стосуються або призначені для легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму або фінансування розповсюдження зброї масового знищення, реєстрації таких фінансових операцій та надання інформації про них;
( Підпункт 5 пункту 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
6) зупинення здійснення фінансової(их) операції(й), яка(і) містить(ять) ознаки легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення;
7) зберігання документів щодо ідентифікації осіб, які провели фінансову операцію, та документів, що стосуються ділових відносин з клієнтом, даних про операції;
8) забезпечення функціонування належної системи управління ризиками, застосування у своїй діяльності ризик-орієнтованого підходу та вжиття належних заходів з метою мінімізації ризиків;
( Підпункт 8 пункту 5 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
9) здійснення управління ризиками для запобігання використанню послуг та продуктів суб’єкта первинного фінансового моніторингу для легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
( Пункт 5 розділу II доповнено підпунктом 9 згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
10) здійснення управління ризиками, пов’язаними із запровадженням чи використанням нових та існуючих інформаційних продуктів, ділової практики або технологій, у тому числі таких, що забезпечують проведення фінансових операцій без безпосереднього контакту з клієнтом;
( Пункт 5 розділу II доповнено підпунктом 10 згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
11) проведення внутрішніх перевірок своєї діяльності на предмет дотримання законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
12) проведення заходів з підготовки персоналу щодо належного виконання вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізацій (відмиванню) доходів одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню зброї масового знищення;
( Пункт 5 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
13) замороження/розмороження активів, що пов’язані з тероризмом та його фінансуванням, розповсюдженням зброї масового знищення та його фінансуванням;
( Пункт 5 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
14) дотримання суб’єктом первинного фінансового моніторингу вимог щодо подання Державній службі фінансового моніторингу України повідомлень (інформації) та опрацювання повідомлень (інформації) Державної служби фінансового моніторингу.
( Пункт 5 розділу II доповнено новим підпунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
Наведений перелік питань не є вичерпним і може доповнюватись під час проведення перевірки в межах законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення.
( Пункт 5 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
6. Про проведення планової перевірки суб'єкт первинного фінансового моніторингу повинен бути попередньо письмово повідомлений Органом контролю не менше ніж за десять календарних днів до початку її проведення.
До початку проведення планової перевірки, у разі направлення письмового повідомлення Органом контролю, проводиться попередня зустріч із керівником суб’єкта перевірки за участю керівника / членів робочої групи / особи (осіб) що проводить(ять) перевірку, керівника профільного структурного підрозділу Органу контролю. Під час зустрічі обговорюються організаційні питання щодо майбутньої перевірки.
( Пункт 6 розділу II доповнено новим абзацом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
( Пункт 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
7. Позапланова перевірка передбачає незаплановану Органом контролю перевірку відповідності діяльності суб'єкта первинного фінансового моніторингу вимогам законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення протягом періоду, який підлягає перевірці, за окремими питаннями.
Позапланові перевірки можуть проводитися Органом контролю за наявності хоча б однієї з таких підстав:
1) повідомлення (у тому числі письмового) про ознаки порушення суб’єктом первинного фінансового моніторингу та/або його відокремленим підрозділом вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення;
( Підпункт 1 пункту 7 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
( Підпункт 2 пункту 7 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
2) на виконання судових рішень, які набрали законної сили, та на вимогу правоохоронних органів;
3) за ініціативою Органу контролю з метою нагляду дотримання законодавства суб’єктами нагляду на підставі:
звітних даних та інших відомостей, що подаються відповідно до вимог, визначених нормативно-правовими актами, до Органу контролю;
інформації, документів (їхніх копій та/або витягів із них) в електронній або паперовій формі, звітів, отриманих від суб’єкта первинного фінансового моніторингу;
інформації та документів, отриманих від підрозділів Органу контролю, суб’єктів державного фінансового моніторингу, інших органів державної влади, а також іншої інформації та документів, отриманих Органом контролю під час виконання нею своїх функцій;
( Підпункт 3 пункту 7 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
4) виявлення Органом контролю нових документів (обставин), що не були (не могли бути) відомі під час проведення планової перевірки та які можуть вплинути на висновки за результатами планової перевірки;
5) необхідність перевірки виконання суб'єктом первинного фінансового моніторингу законних вимог посадових осіб Органу контролю стосовно усунення ним порушень закону;
6) винесення уповноваженою особою Органу контролю постанови про зупинення провадження у справі про правопорушення з метою проведення додаткової перевірки;
7) неподання у встановлений строк суб'єктом первинного фінансового моніторингу документів (інформації) на письмовий запит Органу контролю щодо здійснення безвиїзної перевірки, а також письмових пояснень про причини, які перешкоджають поданню таких документів;
8) виявлення та підтвердження недостовірності в документах (інформації), наданих суб’єктом первинного фінансового моніторингу на письмовий запит Органу контролю, та/або якщо такі документи (інформація) не дають змоги оцінити виконання суб’єктом первинного фінансового моніторингу вимог законодавства у сфері запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення під час його діяльності.
( Підпункт 8 пункту 7 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
Повторна перевірка питань, які перевірялись, здійснюється лише за рішенням суду, яке набрало законної сили, та/або за постановою (ухвалою) слідчого, прокурора (слідчого судді) у кримінальному провадженні та на підставі підпункту 4 цього пункту.
( Абзац другий підпункту 8 пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
У разі виникнення під час проведення планової перевірки підстав для проведення позапланової перевірки, такі питання підлягають перевірці в межах проведення цієї планової перевірки.
( Абзац третій підпункту 8 пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
( Абзац четвертий підпункту 8 пункту 7 розділу II виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
8. Планові та позапланові виїзні перевірки проводяться в робочий час суб'єкта первинного фінансового моніторингу, що встановлений правилами внутрішнього трудового розпорядку.
За письмовим погодженням керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу або особи, яка виконує його обов'язки, перевірка може проводитись у неробочі дні або в позаробочий час суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
9. Безвиїзна перевірка проводиться в приміщенні Органу контролю на підставі отриманих від суб’єкта первинного фінансового моніторингу інформації, матеріалів, документів (в паперовій або електронній формі), даних відеоархіву, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень.
Безвиїзна перевірка проводиться за погодженням Голови Органу контролю або особи, яка виконує його обов’язки.
Безвиїзна перевірка вважається розпочатою з дати отримання Органом контролю інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень на запит Органу контролю. Строк проведення безвиїзної перевірки не перевищує 65 робочих днів з дати її початку.
Запит (додаток 8) оформлюється як вихідний лист Органу контролю, підписується Головою Органу контролю або особою, яка виконує його обов’язки, та надсилається суб’єкту перевірки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом або надсилається у вигляді електронного документа офіційним каналом зв’язку.
Запит, направлений на електронну пошту суб’єкта перевірки, вважається одержаним суб’єктом перевірки з часу надходження Органу контролю електронного повідомлення із зазначеним часом про доставку цього запиту суб’єкту перевірки.
У разі ненадходження до Органу контролю протягом двадцяти чотирьох годин з часу відправки запиту на електронну пошту суб’єкта перевірки електронного повідомлення про доставку цього запиту вважається, що такий запит суб’єктом перевірки не одержано. У такому випадку запит надсилається суб’єкту перевірки засобами поштового зв’язку рекомендованим листом.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
10. Надання на запит Органу контролю інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень здійснюється у паперовій формі або електронній формі з урахуванням вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги. Надання інформації, матеріалів, документів (їхніх копій та/або витягів із них) та письмових пояснень в електронній формі здійснюється із застосуванням офіційного каналу зв’язку з використанням електронного підпису чи печатки, що базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, відповідно до вимог законодавства про електронний документообіг та електронні довірчі послуги.
Ненадання документів або надання суб’єктом первинного фінансового моніторингу документів не в повному обсязі на запит Органу контролю є підставою для проведення позапланової виїзної перевірки.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021; в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
11. Безвиїзна перевірка може проводитися однією особою.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
12. Для проведення виїзної перевірки Органом контролю утворюється робоча група та зі складу її членів призначається керівник.
До складу робочої групи, за згодою, мають право входити працівники Держфінмоніторингу.
( Пункт 12 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
13. Для проведення виїзної перевірки Головою Органу контролю (особою, яка виконує його обов’язки) керівнику робочої групи видається доручення у двох примірниках (додаток 1).
Доручення видається на строк, який забезпечує своєчасне та в повному обсязі проведення перевірок, але не більше ніж на 30 робочих днів.
Перевірка може бути закінчена раніше строку, вказаному у Дорученні.
14. Мінімальний склад робочої групи Органу контролю виїзної перевірки має становити дві особи з числа працівників Органу контролю.
( Пункт розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 354 від 30.05.2018; в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
15. Особа не може бути включена до складу робочої групи у разі наявності конфлікту інтересів.
Особа, яку включають до складу робочої групи повинна письмово повідомити уповноважену особу Органу контролю, яка видає доручення на проведення перевірки про відсутність конфлікту інтересів.
( Пункт 15 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
16. У разі якщо до робочої групи включено особу, яка згідно з пунктом 15 цього розділу не може бути включена до складу робочої групи, така особа має бути виключена зі складу робочої групи із дотриманням вимоги, передбаченої пунктом 14 цього розділу, щодо мінімального складу робочої групи.
( Пункт 16 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
17. Доручення на проведення планових/позапланових виїзних перевірок суб’єктів первинного фінансового моніторингу реєструється в окремому Журналі Органу контролю (додаток 2).
( Пункт 17 розділу II в редакції Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021; із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
18. Перевірка вважається розпочатою з дати отримання другого примірника доручення керівником суб’єкта первинного фінансового моніторингу (особою, яка виконує його обов’язки), що підтверджується підписом на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади, дати отримання другого примірника доручення, та повернення першого примірника доручення керівнику робочої групи.
Керівник суб’єкта первинного фінансового моніторингу (особа, яка виконує його обов’язки) зобов’язаний(а) підтвердити свою особу та повноваження.
Строк перевірки може бути продовжений уповноваженою особою Органу контролю, яка надала доручення, за обгрунтованим письмовим зверненням керівника робочої групи, але не більше ніж 10 робочих днів.
У разі продовження строку проведення перевірки завірена копія першого примірника доручення із продовженим строком під час перевірки надається або надсилається суб’єкту первинного фінансового моніторингу, що перевіряється.
19. У випадку необхідності заміни керівника або членів робочої групи після початку перевірки Органом контролю видається нове доручення з новим складом робочої групи зі збереженням термінів, зазначених у попередньо виданому дорученні.
Про отримання другого примірника нового доручення керівник суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особа, яка виконує його обов'язки) власноруч робить відмітку на першому примірнику доручення із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення.
III. Права та обов'язки робочої групи
1. Керівник та члени робочої групи при проведенні виїзної перевірки на підставі доручення на проведення перевірки мають право:
1) безперешкодно входити до приміщень суб'єкта первинного фінансового моніторингу за службовим посвідченням і мати доступ до документів та інших матеріалів, необхідних для проведення перевірки;
2) вимагати у посадових осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу документи або інформацію, що міститься в них, які необхідні робочій групі для проведення перевірки;
3) вимагати в межах своєї компетенції у посадових осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу надання письмових пояснень;
4) звертатися до правоохоронних органів за наявності реальної загрози життю, здоров'ю або майну робочої групи, застосування щодо робочої групи насильства;
5) реалізовувати інші повноваження, передбачені законом.
( Пункт 2 розділу III виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
2. Керівник та члени робочої групи при проведенні виїзної перевірки зобов'язані:
1) вручити керівнику суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особі, яка виконує його обов'язки) за місцем проведення перевірки другий примірник доручення. У разі відмови керівника (особи, яка виконує його обов'язки) суб'єкта первинного фінансового моніторингу поставити відмітку про отримання другого примірника доручення керівник робочої групи робить відповідний запис про те, що керівник (особа, яка виконує обов'язки) суб'єкта первинного фінансового моніторингу від підпису відмовився, та засвідчує це власним підписом;
2) повідомити керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особу, яка виконує його обов'язки) про права, обов'язки та повноваження робочої групи, про порядок проведення, підставу та питання перевірки, про права, обов'язки та відповідальність суб'єкта первинного фінансового моніторингу, про що робиться запис в акті перевірки;
( Підпункт 2 пункту розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 199 від 18.03.2021 )
3) надавати письмові запити про надання документів або інформації, що міститься в них, необхідних для проведення перевірки (додаток 3), із зазначенням часу та дати їх надання.
( Підпункт 4 пункту 2 розділу III виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
( Підпункт 5 пункту 2 розділу III виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
3. Права керівника та членів робочої групи, визначені в підпунктах 2, 3 та 5 пункту 1 цього розділу, розповсюджуються на особу(осіб), що проводить(ять) безвиїзну перевірку.
IV. Права та обов'язки суб'єкта первинного фінансового моніторингу, його посадових осіб
1. Посадові особи суб'єкта первинного фінансового моніторингу під час проведення виїзної перевірки мають право отримувати від робочої групи інформацію про:
1) порядок проведення, підставу та питання перевірки;
2) права та обов'язки робочої групи;
3) права та обов'язки посадових (уповноважених) осіб суб'єкта первинного фінансового моніторингу.
2. Суб'єкт первинного фінансового моніторингу та його посадові особи під час проведення виїзної перевірки зобов'язані:
1) допустити робочу групу до приміщень, у яких суб'єкт первинного фінансового моніторингу здійснює свою діяльність;
2) підтвердити повноваження керівника суб'єкта первинного фінансового моніторингу (особи, яка виконує його обов'язки) відповідними документами;
3) отримати другий примірник доручення;
4) поставити на першому примірнику доручення підпис із зазначенням прізвища, ініціалів, посади та дати отримання другого примірника доручення, повернути перший примірник доручення керівнику робочої групи;
5) забезпечити робочій групі робоче місце для проведення перевірки;
6) своєчасно та у повному обсязі надавати (оформлювати, засвідчувати) Органу контролю / робочій групі достовірну інформацію, документи, копії документів (у яких можна прочитати всі написані в них відомості) або витяги з документів у терміни, встановлені запитами про надання документів, необхідних для проведення перевірки. Документи на ці запити надаються Органу контролю / керівнику робочої групи із супровідним листом із зазначенням переліку наданих документів та дати їх надання;
7) надавати письмові пояснення Органу контролю / керівнику робочої групи;
( Підпункт 7 пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
( Підпункт 8 пункту 2 розділу IV виключено на підставі Рішення Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку
№ 495 від 08.05.2023 )
................Перейти до повного тексту