- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2015 р.
за № 840/27285
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 282 від 13.02.2024 )
Про затвердження Порядку формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
( Із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії,
що здійснює державне регулювання у сферах
енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
Відповідно до пункту 4 Положення про Національну комісію, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, затвердженого
Указом Президента України від 10 вересня 2014 року № 715, Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях, що додається.
2. Департаменту із регулювання відносин у сфері енергетики в установленому порядку забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Міністр енергетики та вугільної промисловості України Голова Державної регуляторної служби України Голова Антимонопольного комітету України |
В. Демчишин К.М. Ляпіна Ю.О. Терентьєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова
Національної комісії, що здійснює
державне регулювання
у сферах енергетики
та комунальних послуг
30.06.2015 № 1972
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 липня 2015 р.
за № 840/27285
ПОРЯДОК
формування інвестиційних програм ліцензіатів з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами та з виробництва теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях, гідроелектростанціях та гідроакумулюючих електростанціях
І. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає процедуру подання, формування, розгляду, схвалення та виконання інвестиційних програм ліцензіатів з метою визначення обґрунтованості запланованих ліцензіатом капіталовкладень та/або витрат у структурі тарифів (цін) на передачу електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами або на виробництво теплової та/або електричної енергії на атомних електростанціях (далі - АЕС), гідроелектростанціях (далі - ГЕС) та гідроакумулюючих електростанціях (далі - ГАЕС) на принципах економічної доцільності та цільового використання коштів ліцензіатом.
( Пункт 1.1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
1.2. Цей Порядок поширюється на суб’єктів господарювання, які отримали ліцензію на здійснення господарської діяльності (далі - ліцензіати) з:
передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами;
виробництва теплової та/або електричної енергії на АЕС;
виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС.
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
базовий період - період дії інвестиційної програми, який передує прогнозному періоду, тривалістю, як правило, календарний рік;
( Абзац другий пункту 1.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
звітний період - період дії інвестиційної програми, за який ліцензіат звітує про виконання інвестиційної програми (щокварталу з наростаючим підсумком та за підсумками року);
інвестиційна програма - план використання коштів для підвищення рівня надійності та економічності роботи основних фондів, який містить комплекс зобов’язань ліцензіата на період її виконання щодо розвитку ліцензіата, джерела її фінансування, графік виконання та пояснювальну записку;
прогнозний період - період дії інвестиційної програми, протягом якого ліцензіат планує виконання інвестиційної програми (як правило, календарний рік);
( Абзац п'ятий пункту 1.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
структура тарифу - структура обґрунтованих витрат ліцензіата (операційних витрат та витрат з прибутку) на здійснення ліцензованої діяльності, що групуються за економічними елементами і на основі яких розраховуються та затверджуються тарифи.
1.4. Ліцензіат зобов’язаний використовувати кошти, визначені як джерело фінансування інвестиційної програми, виключно на її виконання відповідно до графіка, визначеного інвестиційною програмою.
( Розділ I доповнено новим пунктом 1.5 згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
1.6. Рішення про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї приймається НКРЕКП на її засіданні у формі відкритого слухання шляхом всебічного та повного з’ясування позицій усіх учасників відкритого засідання після розгляду і опрацювання НКРЕКП інвестиційної програми або запропонованих змін та наданих матеріалів згідно з вимогами цього Порядку.
Під час розгляду питання про схвалення інвестиційної програми або внесення змін до неї на засідання НКРЕКП у формі відкритого слухання запрошуються представники ліцензіата та центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі, та інших заінтересованих сторін (у разі необхідності).
( Абзац другий пункту 1.6 розділу I із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
( Абзац третій пункту 1.6 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
ІІ. Вимоги до інвестиційних програм
2.1. З метою обґрунтування запланованих витрат ліцензіата, які спрямовуються на реконструкцію, технічне переоснащення та розвиток основних фондів, інших активів ліцензіата, до НКРЕКП подається інвестиційна програма ліцензіатом з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами за формою, наведеною в додатку 1 до цього Порядку, ліцензіатом з виробництва електричної енергії на АЕС - за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку, а ліцензіатом з виробництва електричної енергії на ГЕС та ГАЕС - за формою, наведеною в додатку 3 до цього Порядку.
2.2. Джерела фінансування інвестиційної програми формуються ліцензіатом з таких статей:
амортизаційні відрахування;
прибуток на виробничі інвестиції, передбачений структурою тарифів (цін);
( Абзац третій пункту 1.6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
запланований обсяг надходжень за перетоки реактивної електричної енергії;
частина від запланованого обсягу надходжень коштів, пов’язаних зі зменшенням фактичних технологічних витрат електричної енергії, що виникли при її передачі електричними мережами, порівняно з нормативними, а для ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами також кошти, отримані в результаті проведення аукціону щодо доступу до пропускної спроможності міждержавних електричних мереж України.
Додатковими джерелами фінансування інвестиційної програми можуть бути кредити, рішення про можливість залучення яких попередньо погоджені НКРЕКП, будь-яка фінансова допомога, кошти, отримані від здійснення діяльності, пов’язаної та не пов’язаної з передачею або виробництвом теплової та/або електричної енергії, та інші джерела відповідно до вимог чинного законодавства.
2.3. Інвестиційна програма формується відповідно до розділів, визначених цим Порядком, із зазначенням обсягу фінансування по кожному з розділів (без урахування податку на додану вартість, далі - ПДВ) та включає:
1) інформацію про прогнозний загальний техніко-економічний стан ліцензіата на дату закінчення чинної інвестиційної програми з урахуванням заходів чинної інвестиційної програми;
2) опис заходів (робіт, послуг), запланованих на прогнозний період;
( Підпункт 2 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
3) перелік заходів (робіт, послуг), основного обладнання, матеріалів, апаратного та програмного забезпечення, запланованих для виконання у прогнозному періоді, із зазначенням етапів виконання (проектно-вишукувальні роботи, будівельно-монтажні роботи, закупівля обладнання, пусконалагоджувальні роботи, завершення робіт та ін.) та їх вартості, з розбивкою на квартали з фінансуванням відповідно до планових квартальних обсягів надходжень коштів;
( Підпункт 3 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
4) пояснювальну записку, яка містить, зокрема: мету виконання запланованих заходів (робіт) у прогнозному періоді; обґрунтування необхідності та доцільності проведення заходів (робіт) за кожним розділом інвестиційної програми; посилання на нормативно-правові акти, які регламентують необхідність виконання таких заходів (робіт); інформацію про схвалену, затверджену, погоджену належним чином проектну документацію; інформацію щодо проведення експертизи проектної документації; опис запланованого економічного ефекту від впровадження заходів (робіт) інвестиційної програми; інформацію щодо заходів (робіт) із зазначенням їх етапів виконання та вартості, що заплановані до виконання у прогнозному періоді (по заходах, що мають перехідний характер, зазначаються етапи виконання по роках з урахуванням фактичного виконання);
( Підпункт 4 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
5) джерела фінансування інвестиційної програми, розраховані відповідно до чинних структур тарифів (цін) та планів щодо інших надходжень на прогнозний період;
( Підпункт 5 пункту 2.3 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
6) зобов’язання ліцензіата з передачі електричної енергії магістральними та міждержавними електричними мережами щодо зниження технологічних витрат електричної енергії за результатами реалізації інвестиційної програми;
( Підпункт 6 пункту 2.3 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
7) розрахунки економічного ефекту від впровадження кожного заходу (роботи) інвестиційної програми.
( Підпункт 7 пункту 2.3 II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
2.4. До інвестиційної програми ліцензіатом додаються обґрунтовувальні матеріали (у тому числі в електронному вигляді) до запланованих заходів (робіт) та закупівель товарів, які, зокрема, можуть містити цінові пропозиції (прайс-листи) виробників або їх офіційних представників в Україні, результати публічної закупівлі, документи про затвердження проектної документації, передбачені вимогами чинного законодавства України, зведені кошториси до відповідних проектів.
( Пункт 2.4 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
2.5. Числова інформація в інвестиційній програмі та звітах щодо її виконання зазначається в тисячах гривень без десяткових знаків.
2.6. Ліцензіат може передбачити в інвестиційній програмі кошти для розробки проектів на реалізацію робіт, що заплановані до виконання в майбутніх періодах. Планова вартість таких проектно-вишукувальних робіт визначається відповідно до ДСТУ Б Д.1.1-7:2013 або галузевих нормативних документів.
Для проектів, виконання яких передбачається за рахунок коштів міжнародних фінансових організацій, обґрунтуванням планової вартості можуть бути цінові пропозиції основних потенційних проектувальників на підставі затвердженого технічного завдання на проектування.
2.7. Обсяги інвестицій визначаються ліцензіатом виходячи з технічного стану основних фондів та інших активів ліцензіата, принципів економічної доцільності запровадження відповідних заходів, а також з урахуванням впливів цих заходів на рівень тарифів (цін) на виробництво, передачу і постачання теплової та/або електричної енергії та роздрібних тарифів (цін) на електричну енергію.
( Пункт 2.7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
2.8. Планування фінансування розділів інвестиційної програми повинно здійснюватись ліцензіатом з урахуванням, зокрема, необхідності забезпечення належного рівня якості надання послуг з передачі електричної енергії міждержавними, магістральними та місцевими (локальними) електричними мережами та з постачання електричної енергії споживачам на довгостроковий період, зменшення втрат електричної енергії, підвищення енергоефективності магістральних та міждержавних електричних мереж, забезпечення кібербезпеки системи передачі.
( Пункт 2.8 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
2.9. Фінансування заходів з проведення будівництва (нового будівництва, реконструкції, модернізації, технічного переоснащення) об’єктів ліцензіата включається до інвестиційної програми за наявності необхідних для цього проектів, розроблених відповідно до вимог ДБН А.2.2-3-2014 і затверджених в установленому порядку, а також титулу будівництва (за наявності), а для об’єктів ІV та V категорій складності - ухваленого техніко-економічного обґрунтування, оформленого відповідно до вимог чинного законодавства.
( Абзац перший пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
З метою забезпечення ефективного використання джерел фінансування інвестиційної програми та для прискорення виконання об’єктів з класом наслідків СС-2 та СС-3 і комплексів релейного захисту та автоматики, строк виготовлення окремого обладнання для яких перевищує шість місяців, ліцензіат може передбачити в інвестиційній програмі до п’ятдесяти відсотків орієнтовної вартості такого обладнання, визначеної відповідно до прайс-листів виробників відповідного обладнання або їх офіційних представників в Україні, для виплати авансових платежів та вартість виконання відповідних проектно-вишукувальних робіт згідно з пунктом 2.6 цього розділу. Після виконання проектно-вишукувальних робіт щодо відповідних об’єктів ліцензіат відповідно до пункту 3.11 розділу ІІІ цього Порядку має право звернутися до НКРЕКП з пропозицією щодо внесення змін до схваленої інвестиційної програми для включення залишку фінансування з наданням відповідного мережевого графіка.
( Абзац другий пункту 2.9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1239 від 27.06.2019 )
Обґрунтовувальні матеріали до заходів інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС за напрямком "Фізичний захист" (проектно-кошторисна документація, технічні завдання та умови на проектування або виконання робіт тощо) надаються ліцензіатом із дотриманням вимог чинного законодавства щодо охорони державної таємниці та іншої інформації з обмеженим доступом центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики в електроенергетичному комплексі. В якості основних обґрунтовувальних документів надаються приписи центрального органу виконавчої влади, що формує та забезпечує реалізацію державної політики у сфері безпеки використання ядерної енергії, та фінансові плани, розроблені відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2005 року
№ 740 "Про затвердження Порядку проведення розрахунків і складання фінансових планів фізичного захисту".
У якості обґрунтовувальних матеріалів до заходів інвестиційної програми ліцензіата з виробництва електричної та теплової енергії на АЕС, спрямованих на підвищення безпеки АЕС та продовження терміну експлуатації енергоблоків АЕС, можуть надаватися затверджені у встановленому в експлуатуючій організації порядку техніко-економічні розрахунки для включення до інвестиційної програми до тридцяти відсотків орієнтовної вартості відповідного обладнання, визначеної згідно з прайс-листами виробників відповідного обладнання або їх офіційних представників в Україні, для виплати авансових платежів та вартість виконання відповідних проектно-вишукувальних робіт згідно з пунктом 2.6 розділу ІІ цього Порядку. Включення залишку фінансування до інвестиційної програми здійснюється відповідно до пункту 3.11 розділу ІІІ цього Порядку на підставі затвердженої у встановленому порядку проектної документації.
................Перейти до повного тексту