1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОБОРОНИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Міністра оборони України
16.09.2003 N 296
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 вересня 2003 р.
за N 835/8156
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства оборони N 469 від 08.09.2015 )
Про затвердження Інструкції про порядок присвоєння класної кваліфікації льотно-випробувальному складу Збройних Сил України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства оборони N 527 від 04.11.2008 )
Відповідно до Положення про Міністерство оборони України, затвердженого Указом Президента України від 21 серпня 1997 року N 888 (із змінами і доповненнями), та постанови Кабінету Міністрів України від 6 квітня 1998 року N 452 "Про упорядкування додаткових видів грошового забезпечення військовослужбовців" (із змінами і доповненнями), з метою забезпечення порядку присвоєння класної кваліфікації льотно-випробувальному складу Збройних Сил України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок присвоєння класної кваліфікації льотно-випробувальному складу Збройних Сил України, що додається.
2. Наказ Міністра оборони України від 23 липня 1993 року N 162 "Про введення в дію Інструкції про порядок класифікації льотно-випробувального складу Збройних Сил України" скасувати.
3. Наказ розіслати згідно з розрахунком розсилки.
Міністр оборони України Є.К.Марчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністра оборони
України
16.09.2003 N 296
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
23 вересня 2003 р.
за N 835/8156
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок присвоєння класної кваліфікації льотно-випробувальному складу Збройних Сил України
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок присвоєння класної кваліфікації, вимоги до льотно-випробувального складу, склад та обов'язки класифікаційної комісії.
1.2. Льотний склад, який представлено до присвоєння класної кваліфікації, повинен відповідати вимогам цієї Інструкції та подаватися в порядку, визначеному цим документом.
1.3. Вимоги цієї Інструкції обов'язкові для всього льотно-випробувального складу Державного авіаційного науково-випробувального центру (далі - ДАНВЦ) та військових представництв Міністерства оборони України на авіаційних підприємствах (далі - ВП).
1.4. Випробувальна робота є найбільш складним видом льотної діяльності, який потребує від льотчика-випробувача та інших членів екіпажу:
відмінної льотної натренованості, глибоких знань вітчизняної та закордонної техніки, аеродинаміки, тактики та методик льотних випробувань;
уміння самостійно, з високою якістю готуватися до польотів, аналізувати їх наслідки і давати технічно грамотну та об'єктивну оцінку випробуваної техніки;
уміння йти на обгрунтований ризик, швидко орієнтуватися в складних аварійних обставинах у польоті для прийняття грамотного рішення.
1.5. Залежно від рівня підготовки льотного складу, досвіду та тривалості роботи на посаді випробувача встановлена така класифікація льотно-випробувального складу Збройних Сил України:
льотчик (штурман)-випробувач 3-го класу;
льотчик (штурман)-випробувач 2-го класу;
льотчик (штурман)-випробувач 1-го класу;
бортовий інженер (технік)-випробувач 3-го класу;
бортовий інженер (технік)-випробувач 2-го класу;
бортовий інженер (технік)-випробувач 1-го класу;
повітряний стрілець-радист-випробувач 3-го класу;
повітряний стрілець-радист-випробувач 2-го класу;
повітряний стрілець-радист-випробувач 1-го класу;
бортовий оператор (механік)-випробувач 3-го класу;
бортовий оператор (механік)-випробувач 2-го класу;
бортовий оператор (механік)-випробувач 1-го класу.
1.6. Послідовність присвоєння класності - 3, 2, 1-й клас. Зміна послідовності присвоєння або скорочення строків подання не дозволяється.
1.7. Класифікація випробувача 3-го та 2-го класів присвоюється наказом Головнокомандувача Військово-Повітряних Сил Збройних Сил України. Класифікація випробувача 1-го класу присвоюється наказом Міністра оборони України.
1.8. Розмір надбавки за класну кваліфікацію особам льотно-випробувального складу визначається Кабінетом Міністрів України.
( Розділ 1 доповнено пунктом 1.8 згідно з Наказом Міністерства оборони N 527 від 04.11.2008 )
2. Вимоги, що висуваються до льотного складу, який подано до присвоєння класної кваліфікації
2.1. Вимоги, що висуваються до льотчиків-випробувачів:
до присвоєння класної кваліфікації "Льотчик-випробувач 3-го класу" представляються льотчики, які пройшли теоретичне та льотне навчання в ДАНВЦ, успішно склали заліки та екзамени з розділів курсу теоретичної підготовки, у тому числі методики льотних випробувань;
до присвоєння класної кваліфікації "Льотчик-випробувач 2-го класу" представляються льотчики-випробувачі 3-го класу не раніше ніж через 2 роки після надання їм цього класу, які засвоїли проведення контрольних або спеціальних випробувань повітряних суден, агрегатів, систем, обладнання та озброєння;
до присвоєння класної кваліфікації "Льотчик-випробувач 1-го класу" представляються льотчики-випробувачі 2-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу за умов, що вони мають наліт на випробування більше 200 годин. Також вони повинні провести як провідні льотчики не менше 3 державних випробувань дослідних, модифікованих повітряних суден. За державні льотні випробування можуть зараховуватись льотно-конструкторські (спільні попередні) випробування. За вищезазначені випробування дослідних, модифікованих повітряних суден зараховуються спеціальні випробування або науково-дослідні роботи у повітрі з високим ступенем складності, а саме:
- сталість та керованість повітряних суден (далі - ПС) на граничних режимах польоту та ПС з підвісами, навісами та надбудовами, що змінюють аеродинамічні (гідродинамічні) характеристики ПС або характеристики міцності ПС;
- розширення льотних обмежень та визначення граничних умов експлуатації ПС;
- випробування нових видів авіаційного озброєння та систем керування ним (у тому числі автоматичних);
- випробування авіаційних двигунів на граничних режимах експлуатації (у тому числі на газодинамічну стійкість під час застосування авіаційних засобів ураження) та відмовобезпечність;
- дослідження відмовобезпечності систем керування ПС та систем індикації на граничних режимах польоту (у тому числі на етапах зльоту та посадки) та виконанні посадок без двигунів.
2.2. Вимоги, що висуваються до штурманів-випробувачів:
до присвоєння класної кваліфікації "Штурман-випробувач 3-го класу" представляються штурмани, які пройшли теоретичне та льотне навчання в ДАНВЦ, успішно склали заліки та екзамени з розділів курсу теоретичної підготовки, у тому числі методики льотних випробувань;
до присвоєння класної кваліфікації "Штурман-випробувач 2-го класу" представляються штурмани-випробувачі 3-го класу не раніше ніж через 2 роки після надання їм цього класу, які засвоїли проведення контрольних або спеціальних випробувань навігаційних комплексів прицільно-навігаційних систем, ракетного, бомбардувального озброєння; десантного, розвідувального або іншого спеціального штурманського обладнання;
до присвоєння класної кваліфікації "Штурман-випробувач 1-го класу" представляються штурмани-випробувачі 2-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу за умов, що вони мають наліт на випробування більше 200 годин та провели як провідні штурмани не менше трьох державних випробувань або окремих льотно-конструкторських (спільних попередніх) випробувань різних зразків авіаційної техніки, озброєння, прицільно-навігаційних комплексів. У цьому разі за державні випробування можна зараховувати спеціальні випробування або науково-дослідні роботи в повітрі з високим ступенем складності на випробування прицільно-навігаційних систем, озброєння.
2.3. Вимоги, що висуваються до бортових інженерів (техніків)-випробувачів:
до присвоєння класної кваліфікації "Бортовий інженер (технік)-випробувач 3-го класу" представляються бортові інженери (техніки), які пройшли теоретичне та льотне навчання в ДАНВЦ, успішно склали заліки та екзамени з розділів курсу теоретичної підготовки, у числі яких методики льотних випробувань, та освоїли не менше 2 типів повітряних суден;
до присвоєння класної кваліфікації "Бортовий інженер (технік)-випробувач 2-го класу" представляються бортові інженери (техніки)-випробувачі 3-го класу не раніше ніж через 2 роки після надання їм цього класу, які освоїли не менше 3 типів повітряних суден і провели контрольні або спеціальні випробування серійних, модифікованих повітряних суден;
до присвоєння класної кваліфікації "Бортовий інженер (технік)-випробувач 1-го класу" представляються бортові інженери (техніки)-випробувачі 2-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу, які провели випробування одного дослідного, головного або двох модифікованих повітряних суден та мають наліт на випробування більше 200 годин.
2.4. Вимоги, що висуваються до повітряних стрільців-радистів-випробувачів:
до присвоєння кваліфікації "Повітряний стрілець-радист-випробувач 3-го класу" представляються повітряні стрільці-радисти (бортові радисти), які пройшли теоретичне та льотне навчання в ДАНВЦ, успішно склали заліки та екзамени з розділів курсу теоретичної підготовки, у числі яких методики льотних випробувань, та освоїли не менше 2 типів повітряних суден; до присвоєння кваліфікації "Повітряний стрілець-радист-випробувач 2-го класу" представляються повітряні стрільці-радисти-випробувачі 3-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу, які освоїли не менше 3 типів повітряних суден та провели контрольні або спеціальні випробування серійних чи модифікованих повітряних суден;
до присвоєння кваліфікації "Повітряний стрілець-радист-випробувач 1-го класу" представляються повітряні стрільці-радисти-випробувачі 2-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу, які засвоїли всі види випробувань та провели державні випробування одного авіаційного комплексу зв'язку, систем, обладнання та озброєння або випробування одного дослідного чи головного повітряного судна та мають наліт на випробування більше 200 годин.
2.5. Вимоги, що висуваються до бортових операторів (механіків)-випробувачів:
до присвоєння кваліфікації "Бортовий оператор (механік)-випробувач 3-го класу" представляються бортові оператори (механіки), які пройшли теоретичне та льотне навчання в ДАНВЦ, успішно склали заліки та екзамени з розділів курсу теоретичної підготовки, у числі яких методики льотних випробувань, та освоїли не менше 2 типів повітряних суден;
до присвоєння кваліфікації "Бортовий оператор (механік)-випробувач 2-го класу" представляються бортові оператори (механіки)-випробувачі 3-го класу не раніше ніж через 2 роки після надання їм цього класу, які освоїли не менше 3 типів повітряних суден, провели контрольні або спеціальні випробування серійних чи модифікованих повітряних суден;
до присвоєння кваліфікації "Бортовий оператор (механік)-випробувач 1-го класу" представляються бортові оператори (механіки)-випробувачі 2-го класу не раніше ніж через 3 роки після надання їм цього класу, які засвоїли всі види випробувань, провели державні випробування спеціального обладнання або випробування одного дослідного або головного повітряного судна та мають наліт на випробування більше 200 годин.
2.6. Рішення про подання льотно-випробувального складу до присвоєння чергової кваліфікації приймається льотно-методичними радами льотно-випробувального комплексу (далі - ЛВК) та ВП.
3. Склад та обов'язки класифікаційної комісії
3.1. Класифікація льотного складу випробувачів проводиться класифікаційною комісією ДАНВЦ, яка призначається наказом Головнокомандувача Військово-Повітряних Сил Збройних Сил України за поданням начальника ДАНВЦ.
3.2. До складу класифікаційної комісії, як правило, призначаються:
головою комісії - заступник Головнокомандувача Військово-Повітряних Сил Збройних Сил України з бойової підготовки військ та ВНЗ - начальник бойової підготовки;
заступником голови комісії - начальник ДАНВЦ;
членами комісії:
інспекторський склад інспекції безпеки польотів авіації Збройних Сил України;
інспекторський склад апарату управління бойової підготовки, служби безпеки польотів, класифікаційної комісії Головного командування Військово-Повітряних Сил Збройних Сил України;
керівний склад ДАНВЦ та ЛВК з числа льотного та інженерного складу;
керівний склад відділів науково-випробувального управління ДАНВЦ.
3.3. Обов'язки класифікаційної комісії:
розгляд подань про надання класної кваліфікації: льотчика, штурмана, бортового інженера (техніка), повітряного стрільця-радиста, бортового оператора (механіка)-випробувача;
допуск льотного складу до екзаменів на присвоєння відповідного класу випробувача;

................
Перейти до повного тексту