- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 жовтня 2002 р.
за N 826/7114
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства інфраструктури
N 433 від 05.12.2016 )
Про затвердження Інструкції про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003
Наказом Міністерства інфраструктури
N 487 від 01.11.2011 )
1. Затвердити Інструкцію про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять (далі - Інструкція), яка додається.
2. Головній державній інспекції України з безпеки судноплавства (Щипцов О.А.):
2.1. Забезпечити подання зазначеної Інструкції на державну реєстрацію.
2.2. Довести наказ до відома морських торговельних та річкових портів, інших зацікавлених підприємств, установ, організацій.
2.3. Забезпечити контроль за дотриманням вимог Інструкції.
3. Начальникам морських торговельних, Миколаївського і Херсонського річкових портів унести зміни та доповнення до обов'язкових постанов по портах з урахуванням вимог Інструкції (термін - 1 місяць).
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Державного секретаря Симоненка С.В.
Т.в.о. Міністра | Е.Абдуллаєв |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
30.09.2002 N 695
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 жовтня 2002 р.
за N 826/7114
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок пломбування в морських торговельних і річкових портах України суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять
( У тексті Інструкції та додатку 2 до неї слова "Держфлотінспекція України" у всіх відмінках замінено словом "Укрморрічінспекція" у відповідному відмінку згідно з Наказом Міністерства інфраструктури
N 487 від 01.11.2011 )
1. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція розроблена відповідно до
Кодексу торговельного мореплавства України, постанови Кабінету Міністрів України від 29.03.2002
N 431 "Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 29 лютого 1996 N 269", Положення про Головну державну інспекцію України з безпеки судноплавства, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30.12.98
N 2098 із змінами, унесеними постановами Кабінету Міністрів України від 27.12.2001
N 1758 і від 28.12.2001
N 1796, Положення про капітана морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000
N 573 і зареєстрованого Міністерством юстиції 02.11.2000 за N 774/4995, Положення про Інспекцію державного портового нагляду морського торговельного порту України, затвердженого наказом Міністерства транспорту України від 18.10.2000
N 574 і зареєстрованого Міністерством юстиції 02.11.2000 за N 775/4996.
1.2. Інструкція поширюється на капітанів морських торговельних портів України (далі - капітани портів), інспекції державного портового нагляду морських торговельних портів України (далі - ІДПН), Укрморрічінспекцію, капітанів і екіпажі суден, які заходять до портів України.
1.3. Пломбування суднових запірних пристроїв (клапанів, клинкетів, кінгстонів, захлопок, кранів, люків та інше, далі - пристрої) здійснюється з метою запобігання самовільному скиданню із суден вод, які заборонені до скидання, що може призвести до забруднення внутрішніх вод і територіального моря України.
( Пункт 1.3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
1.4. Закриття всіх пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин, у тому числі вод, що їх містять, здійснюється відповідальними особами суднового екіпажу перед входом судна в територіальні та внутрішні води України з відповідним записом про це в судновому журналі. Пломбування пристроїв здійснюється при постановці судна в порту інспектором ІДПН.
( Пункт 1.4 в редакції Наказу Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
2. Пломбування
2.1. Капітан порту в установленому порядку призначає особу (осіб), відповідальну(них) за збереження пломбіру (пломбірів) ІДПН, а також установлює порядок видачі пломбірів інспекторам ІДПН. Пломбіри видаються інспекторам ІДПН і приймаються від них відповідальною особою під підпис у журналі видачі пломбіру (пломбірів), який ведеться в ІДПН.
2.2. Пломбуванню підлягають суднові пристрої, які спеціально призначені для безпосереднього скидання за борт судна забруднюючих речовин або вод, що їх містять (таких, як лляльні води машинно-котельних відділень, шлам та інші нафтозалишки, брудний і чистий баласт, стічні води, сміття). Орієнтовний перелік суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять, які повинні бути опломбовані, наведено в додатку 1 до цієї Інструкції. Повний перелік пристроїв для певного судна визначається з урахуванням типу, призначення та конструктивних особливостей судна, його обладнання та систем.
( Пункт 2.3 виключено на підставі Наказу Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
2.4. При пломбуванні суднових пристроїв інспектор ІДПН зобов'язаний:
визначити перелік пристроїв, що підлягають пломбуванню;
опломбувати пристрої за встановленою технологією;
оформити пломбування.
( Пункт 2.4 в редакції Наказу Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
2.5. Визначення переліку пристроїв, що підлягають пломбуванню
2.5.1. Перелік пристроїв, які підлягають пломбуванню, визначається інспектором ІДПН разом з капітаном або вповноваженою капітаном судна особою.
( Підпункт 2.5.1 пункту 2.5 в редакції Наказу Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
2.5.2. Не підлягають пломбуванню пристрої, призначені для суднових операцій, які постійно здійснюються в порту (для здавання лляльних вод, брудного і чистого баласту, нафтозалишків, стічних і господарсько-побутових вод на портові берегові і плавучі приймальні споруди; для скидання ізольованого баласту; для перекачування всіх видів води в межах судна; для приймання та видачі палива, мастил та інше).
2.6. Технологія пломбування
2.6.1. Для пломбування суднових пристроїв інспектор ІДПН використовує спеціально призначений для цієї роботи пломбір ІДПН. Відтиск пломбіру ІДПН повинен мати скорочену назву англійською мовою "PC" (Port Control) і номер, який відповідає переліку номерів для відтисків пломбірів інспекцій державного портового нагляду, призначених для пломбування суднових запірних пристроїв, наведеному в додатку 2 до цієї Інструкції.
2.6.2. Пристрої, які підлягають пломбуванню, повинні до опломбування бути повністю закритими для унеможливлення скидання забруднюючих речовин та вод, які їх містять, через опломбований пристрій.
2.6.3. Якщо пристрій має дистанційні (механічні або іншого принципу дії) приводи, крім приводу, розташованого на самому пристрої, то пломбуються всі його дистанційні приводи.
2.6.4. Пломбування здійснюється таким чином, щоб після накладення пломби будь-які маніпуляції з пристроєм, спрямовані на його відкриття, призводили до порушення пломби.
2.6.5. На пристрої, який опломбовано, рекомендується помістити табличку з попередженням про опломбування пристрою та заборону його відкриття в порту. Якщо таких табличок на судні немає, капітан порту надає в установленому порядку відповідний припис (рекомендацію) капітану судна про необхідність виготовлення табличок та розміщення їх на опломбованих пристроях у добовий термін.
2.6.6. Пломба при опломбуванні щільно натискується пломбіром, після чого перевіряється її фіксація на проволоці і унеможливлення її руху вздовж проволоки.
2.7. Оформлення пломбування
2.7.1. Після пломбування пристроїв інспектором ІДПН складається акт пломбування суднових запірних пристроїв за формою, наведеною в додатку 3. Копія акта (2-й примірник) надається капітану судна або вповноваженій ним особі і залишається на судні.
2.7.2 Інспектор ІДПН зобов'язаний запропонувати капітану судна або вахтовому помічнику внести до суднового журналу інформацію про:
дату і час пломбування;
місцезнаходження судна під час пломбування (порт, причал, номер якірної стоянки);
прізвище та ім'я капітана або вповноваженої ним особи, присутньої при пломбуванні;
прізвище, ім'я інспектора ІДПН;
перелік пристроїв, що пломбуються, їх стан (наприклад, "у закритому стані");
( Абзац шостий підпункту 2.7.2 пункту 2.7 в редакції Наказу Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
реквізити пломбіру (відтиск пломби).
3. Прикінцеві положення
3.1. У разі пошкодження (зриву) пломби на пристрої, який опломбовано, капітан судна уживає всіх можливих заходів до запобігання скиданню забруднюючих речовин через цей пристрій, негайно інформує про це ІДПН і вносить відповідний запис до суднового журналу.
Інспектор ІДПН повинен прибути на судно, перевірити обставини пошкодження пломби і повторно опломбувати пристрій із додержанням вимог цієї Інструкції. Якщо інспектор ІДПН має достатні підстави вважати, що після пошкодження пломби судном здійснено скидання забруднюючих речовин через пристрій за борт, він уживає заходів до сповіщення та розслідування, передбачені чинним законодавством для випадків протизаконного скидання забруднюючих речовин із судна.
3.2. Під час оформлення відходу судна інспектор ІДПН перевіряє наявність і цілісність пломб на запірних пристроях. Якщо пломба відсутня або наявні сліди її порушення, інспектор ІДПН здійснює заходи щодо сповіщення, передбачені чинним законодавством для випадків протизаконного скидання забруднюючих речовин із судна.
( Пункт 3.2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту
N 467 від 01.07.2003 )
3.3. Капітани портів забезпечують дотримання вимог чинного законодавства щодо охорони та гігієни праці, екологічної та протипожежної безпеки під час здійснення інспекторами ІДПН пломбування суднових пристроїв.
3.4. Для своєчасного інформування капітанів суден із вимогами щодо пломбування капітани портів надсилають їм (у тому числі за допомогою суднових агентів) відповідне повідомлення для капітана та екіпажу судна (додаток 4).
Начальник Управління безпеки транспорту | Ю.Гержод |
Додаток 1
до п. 2.2 Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
Орієнтовний перелік суднових запірних пристроїв, призначених для скидання забруднюючих речовин та вод, що їх містять, які повинні бути опломбовані
1. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи машинного відділення.
2. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи котельного відділення.
3. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи румпельного відділення.
4. Відливний клапан (клапани) осушувальної системи трюмів й інших вантажних приміщень.
5. Відливний клапан (клапани) баластно-осушувальної системи.
6. Відливний клапан (клапани) сепаратора лляльних вод.
7. Відливний клапан (клапани) системи брудного баласту.
8. Відливний клапан (клапани) системи чистого баласту.
9. Клапан (клапани) аварійного осушення машинного та котельного відділень.
10. Відливній клапан системи перекачування нафтозалишків (шламу).
11. Відливний клапан (клапани) системи стічних (фекальних) вод.
12. Привод пристрою (люка, закриття) сміттєвої ями (ємності) для накопичування всіх видів сміття, якщо такі люки призначені для скидання сміття безпосередньо за борт.
Додаток 2
до п. 2.6.1. Інструкції
про порядок пломбування
в морських торговельних
і річкових портах України
суднових запірних пристроїв,
призначених для скидання
забруднюючих речовин та вод,
що їх містять
ПЕРЕЛІК
номерів для відтисків пломбірів інспекцій державного портового нагляду, призначених для пломбування суднових запірних пристроїв
------------------------------------------------------------------
| N пломб | Назва порту, органу |
|------------------+---------------------------------------------|
|1, 2 (3) |Бердянський морський торговельний порт |
|------------------+---------------------------------------------|
|4, 5 |Білгород-Дністровський морський торговельний |
| |порт |
................Перейти до повного тексту