1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.04.2013 № 245
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 травня 2013 р.
за № 765/23297
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної авіаційної служби № 686 від 24.10.2014 )
Про затвердження Порядку надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній
( Додатково див. Постанову Окружного адміністративного суду міста Києва № 826/20406/14 від 03.03.2015 )
Відповідно до статей 94, 95 Повітряного кодексу України , підпункту 193 пункту 4 Положення про Державну авіаційну службу України , затвердженого Указом Президента України від 06 квітня 2011 року № 398, підпункту 4.10.123 підпункту 4.10 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України , затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 581, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній, що додається.
2. Встановити, що для розгляду питань щодо надання, анулювання, внесення змін, відмови у наданні та обмеження обсягу прав на експлуатацію повітряних ліній утворюється комісія з формування та реалізації державної політики щодо експлуатації повітряних ліній (далі - комісія), до складу якої входять представники Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби України. Склад комісії затверджується наказом Міністерства інфраструктури України.
3. Відділу авіаційного транспорту забезпечити:
3.1. Подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3.2. Оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
4. Визнати такими, що втратили чинність, наказ Державного департаменту авіаційного транспорту України від 24 квітня 1996 року № 118 "Про затвердження Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів на ринок авіаційних перевезень та робіт", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 09 липня 1996 року за № 344/1369, накази Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 24 грудня 2004 року № 247 "Про затвердження Положення про призначене авіапідприємство з боку України на експлуатацію міжнародної повітряної лінії", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2004 року за № 1665/10264, та від 24 грудня 2004 року № 248 "Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсу на право експлуатації міжнародної повітряної лінії", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 29 грудня 2004 року за № 1666/10265.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Єфименка К.О.
Міністр В. Козак
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної авіаційної служби України

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підпрємництва

Голова Антимонопольного комітету України


А.А. Колісник



М.Ю. Бродський

В. Цушко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
23.04.2013 № 245
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 травня 2013 р.
за № 765/23297
ПОРЯДОК
надання і анулювання прав на експлуатацію повітряних ліній
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок встановлює механізм надання, анулювання, внесення змін, відмови у наданні та обмеження обсягу прав на експлуатацію повітряних ліній українським та іноземним авіаперевізникам незалежно від форм власності, використовується для регулювання доступу авіаперевізників на ринок повітряних перевезень і є обов’язковим для виконання.
1.2. У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
документ про право на експлуатацію повітряної лінії - документ встановленої форми (додаток 1), що регулює доступ авіаперевізників на конкретний ринок повітряних перевезень і пов’язаний з наданням комерційних прав;
комерційні домовленості - угода або угоди щодо спільної комерційної експлуатації повітряної лінії між авіаперевізниками, які мають право на експлуатацію відповідної повітряної лінії;
призначення - формальне повідомлення однією державою іншої держави шляхом дипломатичної ноти про найменування авіаперевізника державою, що призначає, для використання всіх або деяких прав на доступ до конкретного ринку авіаперевезень, отриманих цією державою відповідно до угоди про повітряне сполучення з іншою державою.
Інші терміни, що використовуються в цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному в Повітряному кодексі України та стандартах ІКАО.
1.3. У цьому Порядку використовуються такі скорочення:
ПС - повітряне судно;
IКAO - Міжнародна організація цивільної авіації.
ІІ. Порядок розгляду питань щодо надання, відмови у наданні або обмеження обсягу прав на експлуатацію повітряних ліній
2.1. Обов’язковою умовою надання та використання авіаперевізником права на експлуатацію повітряної лінії є наявність у авіаперевізника ліцензії на провадження діяльності з перевезення пасажирів та/або вантажу повітряним транспортом (далі - ліцензія) та сертифіката експлуатанта, для іноземного авіаперевізника - відповідної ліцензії та сертифіката або аналогічного документа, виданого авіаційним органом влади іншої держави чи компетентною організацією, якщо це передбачено міжнародним договором України та відповідними міжнародно-правовими актами, а також відсутність у авіаперевізника простроченої заборгованості з оплати послуг з аеронавігаційного обслуговування перед українськими провайдерами аеронавігаційного обслуговування та/або послуг з аеропортового обслуговування перед аеропортами державної форми власності.
2.2. Право на експлуатацію повітряної лінії не може бути передано та продано іншому авіаперевізнику.
2.3. Для розгляду питань щодо надання, анулювання, внесення змін, відмови у наданні та обмеження обсягу прав на експлуатацію повітряних ліній утворюється комісія з формування та реалізації державної політики щодо експлуатації повітряних ліній (далі - комісія), до складу якої входять представники Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби України. Склад комісії затверджується наказом Міністерства інфраструктури України. З числа членів комісії призначаються голова комісії, заступник голови комісії та секретар комісії. Засідання комісії проводяться за ініціативою голови комісії, який повідомляє про час і місце його проведення. Засідання комісії є правочинним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів.
Засідання комісії можуть проводитись за участю представників авіаперевізників, а також інших заінтересованих сторін.
Рішення комісії приймаються відкритим голосуванням членів комісії та оформлюються протоколом, який підписується всіма присутніми на засіданні членами комісії та затверджується наказом Міністерства інфраструктури України (далі - рішення комісії). Рішення комісії вважається прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість присутніх на засіданні членів комісії.
2.4. Основними завданнями комісії є:
розгляд заяв авіаперевізників щодо надання, анулювання та внесення змін до документа про право на експлуатацію повітряної лінії;
прийняття рішень щодо надання, анулювання, внесення змін, відмови у наданні та обмеження обсягу прав на експлуатацію повітряних ліній відповідно до законодавства України, міжнародних договорів України та домовленостей між авіаційними органами влади, уповноваженими на укладення цих домовленостей у встановленому законодавством порядку.
2.5. Право на експлуатацію повітряної лінії надається щодо певних повітряних ліній на виконання:
регулярних повітряних перевезень у межах України;
регулярних міжнародних повітряних перевезень з/до України;
чартерних міжнародних повітряних перевезень з/до України або в межах України, що становлять систематичну серію, не менше одного рейсу на тиждень або не менше трьох рейсів на місяць;
авіаційних перевезень в інших державах.
2.6. Заява на отримання права на експлуатацію повітряної лінії (далі - заява) подається до Міністерства інфраструктури України за формою, наведеною в додатку 2 до цього Порядку.
2.7. До заяви додаються такі документи:
копії ліцензії та сертифіката експлуатанта (для іноземного авіаперевізника - відповідної ліцензії та сертифіката або аналогічного документа, виданого авіаційним органом влади іншої держави чи компетентною організацією, якщо це передбачено міжнародним договором України та відповідними міжнародно-правовими актами);
відомості про парк ПС (тип, кількість, пасажиромісткість, державні реєстраційні номери), які виконуватимуть польоти;
копії сертифікатів льотної придатності зазначених ПС;
копії полісів з обов’язкового авіаційного страхування відповідальності за шкоду, заподіяну пасажирам, багажу, пошті, вантажу та третім особам (у тому числі згідно з вимогами тих країн, куди будуть виконуватись польоти); членів екіпажу ПС та іншого авіаційного персоналу; ПС;
програма авіаційної безпеки авіаперевізника;
відомості про фінансове становище авіаперевізника (копії балансів підприємства та звітів про фінансові результати за останні три роки) за згодою заявника;
інформація щодо сплати державних зборів до Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях.
2.8. При прийнятті комісією рішення щодо надання права на експлуатацію повітряної лінії враховуються такі критерії:
фактичне використання авіаперевізником раніше наданих прав на експлуатацію повітряних ліній (відношення кількості маршрутів, за якими фактично виконуються польоти, до загальної кількості маршрутів, на які авіаперевізнику надані права на експлуатацію);
рівень регулярності виконання польотів за останній період навігації;
дотримання авіаперевізником Правил повітряних перевезень пасажирів і багажу , затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 30 листопада 2012 року № 735, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 28 грудня 2012 року за № 2219/22531 (відсутність або наявність у авіаперевізника порушень зазначених Правил, а також кількість скарг та претензій, розрахована відносно кількості перевезених пасажирів та багажу);
кількість виконання авіаперевізником польотів у межах України та суспільно-важливих повітряних перевезень;
використання авіаперевізником власного парку ПС або використання ПС на умовах лізингу без екіпажу (відношення загальної кількості виконаних рейсів до кількості виконаних рейсів на власних ПС);
показники, зазначені в розрахунковому бізнес-плані (для отримання права на експлуатацію повітряної лінії на виконання регулярних міжнародних повітряних перевезень з/до України);
наявність у авіаперевізника відносин контролю з авіаперевізниками, яким уже надано право на експлуатацію даної повітряної лінії.
2.9. Рішення комісії щодо розглянутих питань можуть повністю або частково задовольняти заяву авіаперевізника, містити відмову в наданні або обмеження обсягу права на експлуатацію повітряної лінії відповідно до частини восьмої статті 94 Повітряного кодексу України .

................
Перейти до повного тексту