1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ ДЕПАРТАМЕНТ АВІАЦІЙНОГО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 118 від 24.04.96
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 липня 1996 р.
за N 344/1369
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури N 245 від 23.04.2013 )
Про затвердження Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів на ринок авіаційних перевезень та робіт
З метою впорядкування офіційних дій Укравіатрансу щодо видачі комерційних дозволів, на підставі Конвенції про міжнародну цивільну авіацію (Чікаго, 1944 р.), Повітряного кодексу України ( Постанова Верховної Ради України від 04.05.93, постанови Кабінету Міністрів України від 28.09.93 N 819 "Про створення Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях",
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів на ринок авіаційних перевезень та робіт (додається).
2. Начальникам управлінь:
- економічного регулювання та ліцензування - Бойко В.І.
- зовнішніх зв'язків - Смілянському І.Г.
- сертифікації - Нікітіну Р.А.
- фінансової діяльності та бухгалтерського обліку - Чумак Г.П.,
начальнику Головної інспекції з безпеки польотів - Голубцю А.В.,
- авіаційної безпеки - Панфілову Ю.Є.;
начальникам відділів:
- організації льотної роботи - Кулікову В.В.
- сертифікації та ліцензування з питань авіаційної безпеки - Старохатному П.І.
- юридичного забезпечення - Решетовій Л.О.
керівникам авіапідприємств та авіакомпаній,
прийняти до керівництва зазначене Положення після його державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
3. Начальнику відділу авіаційних правил і стандартів Державного департаменту авіаційного транспорту України Саричеву О.А. забезпечити державну реєстрацію та розсилку цього Положення.
4. Затвердити склад Комісії з регулювання комерційних прав експлуатантів (додаток).
5. Управлінню економічного регулювання та ліцензування разом з Управлінням координації польотів в місячний термін внести відповідні зміни в Збірник аеронавігаційної інформації (АІП РФ та СНД) та до Табелю повідомлень про рух повітряних суден цивільної авіації (ТПЦА-90).
6. Скасувати наказ Укравіації від 22.04.94 N 37 "Про Тимчасовий порядок видачі дозволів на використання комерційних прав, пов'язаних з виконанням нерегулярних повітряних перевезень та експлуатацією повітряних ліній іноземним експлуатантом на непаритетних умовах".
7. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Державного департаменту - В.П.Шмигуна.
Голова М.О.Марченко
Додаток
до наказу N 118
від 24.04.96
Комісія з регулювання комерційних прав експлуатантів
1. В.П.Шмигун - Голова комісії, перший заступник Голови Державного департаменту.
2. В.І.Бойко - заступник Голови комісії, начальник управління економічного регулювання та ліцензування.
3. І.Г.Смілянський - заступник Голови комісії, начальник управління зовнішніх зв'язків.
4. В.К.Омельяненко - секретар Комісії, начальник відділу ліцензування та регулювання комерційних прав.
5. О.В.Мельник - помічник секретаря Комісії, головний спеціаліст відділу міжнародних договорів та угод управління зовнішніх зв'язків.
Члени Комісії:
6. А.В.Голубець - начальник Головної інспекції з безпеки польотів.
7. Р.А.Нікітін - начальник управління сертифікації.
8. Г.П.Чумак - начальник управління фінансової діяльності та бухгалтерського обліку.
9. В.В.Куликов - начальник відділу організації льотної роботи управління льотної служби.
10. П.І.Старохатний - начальник відділу сертифікації та ліцензування з питань авіаційної безпеки.
11. Л.О.Решетова - начальник юридичного відділу.
Затверджено
наказом Державного
департаменту авіаційного
транспорту України
від 24.04.96 N 118
Положення про порядок видачі дозволів, що регулюють доступ експлуатантів на ринок авіаційних перевезень та робіт
Звід авіаційних правил України АПУ 12. Економічні питання та страхування
1. Загальні положення та галузь використання
1.1. Це Положення розроблене згідно з Повітряним кодексом України, поширюється на українських та іноземних експлуатантів, які здійснюють авіаційну діяльність та виконують авіаційні роботи на комерційній основі в Україні.
1.2. Положення встановлює порядок видачі дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав українським та іноземним експлуатантам, незалежно від форм власності.
1.3. Положення використовується для регулювання доступу експлуатантів на ринок авіаційних перевезень і робіт.
2. Нормативні посилання
В цьому Положенні використані посилання на такі нормативні документи:
- Повітряний Кодекс України;
- постанова Кабінету Міністрів України від 28.09.93 N 819 "Про створення Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях";
- постанова Кабінету Міністрів України від 17.05.94 N 316 "Про Положення про порядок видачі суб'єктам підприємницької діяльності спеціальних дозволів (ліцензій) на здійснення окремих видів діяльності".
3. Визначення
В цьому Положенні терміни мають такі визначення:
3.1. Орган державного регулювання діяльності авіації України (державний повноважний орган цивільної авіації) - Державний департамент авіаційного транспорту України, що має повноваження безпосередньо виступати від імені держави при виконанні всіх офіційних процедур в галузі авіації, як то видача дозволів (ліцензій) на здійснення повітряних перевезень та інших видів авіаційної діяльності.
3.2. Експлуатант - особа, організація або підприємство, що експлуатує повітряні судна або пропонує свої послуги в цій галузі.
3.3. Повітряні перевезення - перевезення авіаційним транспортом пасажирів, багажу, вантажу та пошти на комерційній основі (за винагороду або по найму). Процес перевезень включає як прийом та відправку пасажирів, багажу, вантажу та пошти в аеропорту, так і транспортування їх між пунктами маршруту.
3.4. Авіаційні спецроботи - польоти повітряного судна, під час яких повітряне судно використовується для забезпечення видів обслуговування в таких галузях, як сільське господарство, будівництво, фотографування, топографічна зйомка, спостереження, патрулювання, пошукові та рятувальні роботи, повітряна реклама та гасіння лісових пожеж.
3.5. Сертифікат експлуатанта - сертифікат, що дозволяє експлуатанту виконувати повітряні перевезення у відповідності з вимогами нормативних документів цивільної авіації (ЦА) у міжсертифікаційний період.
3.6. Дозвіл - документ, оформлений у встановленому порядку, що регулює доступ експлуатанта на конкретний ринок авіаційних перевезень та (або) робіт і пов'язаний з наданням комерційних прав.
3.7. Ліцензія - документ, оформлений у встановленому порядку, що дає право експлуатанту (суб'єкту підприємницької діяльності) виконувати на комерційній основі (за плату або по найму) внутрішні та міжнародні перевезення пасажирів, вантажу повітряним транспортом та (або) виконання авіаційно-хімічних робіт при умові виконання вимог щодо доступу на ринок авіаційних перевезень та робіт, де існує особливий режим регулювання.
3.8. Повітряна лінія - являє собою авіаційний маршрут, на якому виконується перевезення пасажирів та (або) вантажу повітряними суднами на основі виконання регулярних рейсів, додатково з якими можуть виконуватись і нерегулярні рейси.
3.9. Регулярні рейси - польоти, пов'язані з перевезенням пасажирів, пошти або вантажу, що заплановані та виконуються у відповідності з офіційно затвердженим розкладом руху за плату. Рейси виконуються незалежно від комерційної завантаженості і доступні для загального користування.
3.10. Нерегулярні (чартерні) рейси (польоти) - до них відносяться чартерні польоти, які виконуються за плату або винагороду у відповідності з контрактом між експлуатантом і замовником, що не пов'язано з обов'язковим виконанням рейсу у відповідності з розкладом руху. Перевезення реалізуються експлуатантом не на основі роздрібного продажу.
3.11. Квота на авіаційні перевезення - загальний граничний обсяг перевезень пасажирів (вантажу) або ємність крісел (максимальне комерційне навантаження) на окремо визначеному ринку авіаційних перевезень (повітряній лінії, в сполученні між країнами або регіонами та інше), в межах якого можуть одержуватись дозволи, і визначаються Укравіатрансом.
3.12. Режим квотування - режим, при якому на окремо визначеному ринку авіаційних перевезень застосовується квота на авіаційні перевезення.
3.13. Характер робіт - перевезення пасажирів, вантажу, виконання авіаційно-хімічних робіт та інше.
3.14. Паритет - в авіаційних перевезеннях між призначеними перевізниками (експлуатантами), це - наявність між ними рівної ємності перевезень.
3.15. Вид перевезень - це внутрішні та міжнародні перевезення.
3.16. Характер перевезень - це регулярні та нерегулярні перевезення.
3.17. Вид руху - це пасажирські, вантажні та змішані перевезення.
3.18. Фінансово-економічна спроможність експлуатанта - можливість фінансового забезпечення експлуатантом виконання авіаційних перевезень або робіт з визначеною інтенсивністю при умові збереження безпеки польотів.
3.19. Бізнес-план - документ, що відображає докладне техніко-економічне обгрунтування комерційної діяльності експлуатанта, що планується на зазначений період, з обстежанням ринку, капіталовкладеннями, враховуючи фінансові і економічні наслідки цих дій, і повинен бути розроблений відповідно до вимог, викладених у додатку N 1.
3.20. Комерційне право - право при виконанні міжнародних польотів здійснювати перевезення пасажирів, вантажу та пошти, включаючи ємності і напрямки цих перевезень. Надається однією державою іншій на основі міжнародної угоди.
3.21. Стандартизований рівень забезпечення авіаційної безпеки - сукупність показників стану захисних заходів стосовно забезпечення безпеки цивільної авіації, обумовлених обсягом та якістю застосованих стандартів, норм, правил і процедур, які повинні відповідати встановленим державою вимогам щодо захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання, інших протиправних посягань на нормальну діяльність авіації.
3.22. Переважне володіння - наявність 51% акцій у володінні фізичними або юридичними особами України.
3.23. Ефективний контроль - означає відношення, що оформлені правами, контрактами або іншими засобами, які разом взяті або окремо з урахуванням положень відповідного законодавства, забезпечують можливість прямо або побічно чинити вплив на експлуатанта, наприклад, за допомогою права використовувати всі або частину активів експлуатанта, прав або контрактів, які рішуче впливають на виконання діяльності експлуатанта, а також якщо керівник та більшість осіб керівного складу не є громадянами України.
3.24. Звіт керівництва - означає докладну інформацію щодо надходжень і витрат за відповідний період, враховуючи розподіл між авіаційною діяльністю та іншими видами діяльності, а також між грошовими та негрошовими елементами.
4. Порядок надання дозволів
4.1. Дозволи видаються Укравіатрансом.
4.2. Дія Положення в частині видачі дозволів поширюється на експлуатантів-суб'єктів підприємницької діяльності, що зареєстровані в Україні, а також на іноземних суб'єктів підприємницької діяльності, що здійснюють авіаційну діяльність в Україні відповідно до чинного законодавства.
До іноземних суб'єктів підприємницької діяльності прирівнюються також ті, що зареєстровані в Україні і здійснюють авіаційну діяльність в Україні з використанням комерційних прав, якщо в них не забезпечується переважне володіння і ефективний контроль фізичними або юридичними особами України.
4.3. Видача дозволів має на меті регулювання доступу експлуатантів, на конкретний ринок повітряних перевезень та (або) авіаційних робіт, що здійснюється в комерційних цілях, а саме:
- експлуатація повітряних ліній (внутрішніх, міжнародних);
- виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну;
- виконання польотів в інших державах;
- надання інших видів комерційних прав.
Доступ експлуатантів на конкретний ринок повітряних перевезень та (або) авіаційних робіт, що не регулюється дозволами, виконується на умовах вільної конкуренції.
4.4. Стосовно іноземних експлуатантів видача дозволів має на меті перевірку його здатності виконувати безпечно повітряні перевезення і авіаційні роботи та регулювання діяльності, що пов'язана з використанням комерційних прав в Україні при:
- виконанні перевезень і авіаційних робіт на території України;
- експлуатації повітряних ліній, що перетинають кордон України;
- наданні інших видів комерційних прав.
4.5. Можлива видача інших видів дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав експлуатантам авіаційної техніки (льотної, технічної або комерційної експлуатації) та суб'єктам їх забезпечення (аеродромного, зв'язкового, авіаційної безпеки, паливно-мастильного, агентського та інше), у тому числі іноземним.
4.6. Права, надані дозволом, експлуатант використовує при наявності у нього діючого сертифікату експлуатанта. Повноваження, надані дозволом, експлуатант використовує при наявності та дійсності у нього ліцензії (крім іноземного експлуатанта) на здійснення відповідного виду діяльності.
Для іноземного експлуатанта необхідна наявність документа, одержаного від авіаційного органу держави реєстрації, що засвідчує можливість безпечно виконувати польоти (сертифікат експлуатанта або документ, що його замінює, програма авіаційної безпеки та інші при потребі).
Видані дозволи не підлягають передачі та продажу іншому експлуатанту.
4.7. При реорганізації експлуатанта (суб'єкта підприємницької діяльності) або втрати ним дозволу, продовження строку його дії, видача нового дозволу здійснюється відповідно до цього Положення.
4.8. У разі припинення або закінчення строку дії сертифікату експлуатанта або ліцензії дія дозволу призупиняється на час відсутності або недійсності сертифікату або ліцензії.
4.9. Дозволи експлуатантам можуть надаватись на конкурсних засадах.
У разі застосування конкурсу на одержання дозволу на виконання нерегулярних перевезень по маршрутах, де застосовується режим квотування, кожний експлуатант може отримати дозвіл у межах не більше 50 відсотків частини квоти.
4.10. Дозволи надаються з урахуванням пріоритетів розвитку системи повітряних сполучень згідно з програмою розвитку цивільної авіації, з метою запобігання виникнення монополії на повітряному транспорті.
4.11. Розмір плати за видачу дозвола стягується згідно з постановою КМУ від 28.09.93 р. N 819 "Про створення Державного спеціалізованого фонду фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях".
5. Порядок видачі дозволів експлуатантам
5.1. Порядок видачі дозволів на експлуатацію повітряних ліній:
5.1.1. Обов'язковою умовою видачі дозволу є наявність ліцензії на виконання повітряних перевезень та сертифікату експлуатанта.
5.1.2. Сфера дії дозволу (строк, регіон, характер перевезень та інше) не повинна виходити за межі дії сертифікату експлуатанта та ліцензії.
5.1.3. Дозвіл видається на кожну повітряну лінію окремо як при умові виконання регулярних, так і нерегулярних рейсів.
Заявка на видачу дозволу на експлуатацію повітряної лінії подається в Укравіатранс (додаток N 2). Поза вказаних у заявці обов'язкових відомостей заявник може повідомити в заявці і іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання відповідного дозволу.
5.1.4. До заявки додаються такі документи:
- розрахунковий бізнес-план на експлуатацію повітряної лінії на термін дії дозволу, але не більше 24 місяців (для регулярних перевезень);
- документ (наприклад, копія договору, декларації), що засвідчує розмір доходів, які будуть одержані за виконання перевезень;
- копія договору (угоди), які передумовлюють виконання стандартизованого рівня авіаційної безпеки в аеропортах базування, відправлення, посадок, призначення;
- відомості про парк повітряних суден (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки), які будуть виконувати польоти по запитуваній лінії;
- копії свідоцтв про придатність повітряних суден;
- протокол узгодження ціни чартерного рейсу або інших умов з призначеним перевізником України на повітряній лінії;
- копії полісів по обов'язковому страхуванню відповідальності перед пасажирами і третіми особами, а також страхуванню екіпажу та повітряних суден (для державних авіапідприємств), що виділяються для експлуатації на цій повітряній лінії (можуть надаватись після прийняття рішення про видачу дозволу). В полісах страхування повинні вказуватись географічні обмеження польотів повітряних суден;
- квитанція про оплату з подачею заявки;
- інші документи, що додатково може запросити Укравіатранс.
5.1.5. Строки подання та розгляду заявки на регулярну експлуатацію повітряної лінії 30 днів.
Строки розгляду заявки на нерегулярні перевезення по повітряній лінії становлять десять днів, за винятком вихідних та святкових днів.
5.1.6. Для продовження строку дії дозволу документи подаються у порядку і термін, передбачені для одержання дозволу.
5.1.7. Якщо протягом шести місяців з дати початку дії дозволу експлуатант не розпочав регулярні перевезення по повітряній лінії, або припинив розпочаті повітряні перевезення більш як на шість місяців, Укравіатранс має право анулювати дозвіл. Експлуатант повинен інформувати Укравіатранс про невиконання або припинення регулярних перевезень відповідно одержаного дозволу, повідомивши про це за 60 днів до виконання цього рішення.
5.1.8. Дозвіл повинен бути повернений до Укравіатрансу в тижневий термін після закінчення строку його дії.
5.1.9. При анулюванні дозволу сплачені кошти не повертаються.
5.2. Порядок видачі дозволів на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну:
5.2.1. Обов'язковою умовою одержання дозволу є наявність ліцензії на повітряні перевезення пасажирів та (або) вантажу та сертифікату експлуатанта.
5.2.2. Сфера дії дозволу не повинна виходити за межі дії сертифікату експлуатанта та ліцензії.
5.2.3. Заявка на видачу дозволу на виконання чартерних міжнародних перевезень пасажирів та (або) вантажу з України або в Україну, в якій вказано маршрут перевезень, вид руху, строки та частота перевезень, кількість рейсів, тип повітряного судна, національні та реєстраційні знаки, кількість крісел, вантажомісткість та інші відомості, які експлуатант вважає за необхідне довести, надсилаються до Укравіатрансу.
5.2.4 До заявки додаються такі документи:
- копія документу (наприклад, договору з замовниками), що засвідчує розмір доходів, які будуть одержані за виконання перевезень;
- копія договору, угоди або доповнення до них, які передумовляють виконання стандартизованого рівня авіаційної безпеки в аеропортах відправлення, посадок та призначення;
- узгодження з призначеним перевізником умов виконання авіаперевезень (у разі потреби);
- відомості про парк повітряних суден (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки), які будуть виконувати польоти по запитуваній лінії;
- копії свідоцтв про льотну придатність повітряних суден;
- копії полісів по обов'язковому страхуванню відповідальності перед пасажирами, третіми особами (в тому числі згідно з вимогами тих країн, куди будуть виконуватись польоти), страхування льотного складу та повітряних суден;
- квитанція про плату з подачею заявки;
- інші документи, що додатково може запросити Укравіатранс.
5.2.5. Строки розгляду документів становлять десять днів, за винятком вихідних та святкових днів.
5.2.6. Для продовження строку дії дозволу документи подаються у послідовності і термін, передбачені для одержання дозволу.
5.2.7. По закінченню строку дії дозволу (без продовження), останній повинен бути повернений до Укравіатрансу в тижневий термін після закінчення цього строку.
5.3. Порядок видачі дозволів на виконання польотів в інших державах:
5.3.1. Обов'язковою умовою одержання дозволу є наявність ліцензії на повітряні міжнародні перевезення пасажирів та (або) вантажу, виконання авіаційно-хімічних робіт або інші види діяльності, передбачені чинним законодавством України, та сертифікату експлуатанта.
5.3.2. Сфера дії дозволу не повинна виходити за межі дії сертифікату експлуатанта та ліцензії.
5.3.3. Заявка на видачу дозволу на виконання польотів в іншій державі (державах) подається в Укравіатранс з зазначенням строку польотів, виду руху, типу повітряного судна, національних та реєстраційних знаків. Поза вказаними у заявці відомостями заявник може повідомити і іншу інформацію, необхідну для вирішення питання про надання відповідного дозволу.
5.3.4. До заявки додаються такі документи:
- перелік країн (з визначенням аеропортів), де планується виконання польотів;
- копії договорів з відповідними іноземними компаніями (фірмами), на замовлення яких будуть виконуватись польоти та (або) авіаційні роботи;
- копія договору, угоди або доповнення до них, які передумовлюють виконання стандартизованого рівня авіаційної безпеки в аеропортах базування, відправлення, посадок та призначення;
- відомості про парк повітряних суден (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки), які будуть виконувати польоти по запитуваній лінії;
- копії свідоцтв про льотну придатність повітряних суден;
- копії полісів по обов'язковому страхуванню відповідальності перед пасажирами, третіми особами (в тому числі згідно з вимогами тих країн, де будуть відбуватись польоти), страхуванню льотного складу та повітряних суден (для державних авіапідприємств) (можуть подаватись після прийняття рішення про видачу дозволу);
- квитанція про оплату з подачею заявки;
- інші документи, що може запитати Укравіатранс.
5.3.5. Строки розгляду документів становлять десять днів за винятком вихідних та святкових днів.
5.3.6. Для продовження строку дії дозволу документи подаються у порядку та термін, передбачені для одержання дозволу.
5.3.7. По закінченню строку дії дозволу (без продовження) останній повинен бути повернений до Укравіатрансу в тижневий термін після закінчення цього строку.
5.4. Порядок видачі дозволів на виконання перевезень і авіаційних робіт на території України іноземним експлуатантом:
5.4.1. Для одержання дозволу іноземний експлуатант направляє до Укравіатрансу заявку з повною характеристикою типу перевезень або авіаційних робіт.
Поза вказаними обов'язковими відомостями заявник може повідомити в заявці і іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу.
5.4.2. До заявки додаються такі документи:
- документ, що свідчить про державну належність експлуатанта;
- документ, що свідчить про засновників та співвласників авіакомпанії;
- копію сертифікату експлуатанта або документ, що його замінює з необхідними доповненнями;
- відомості про парк повітряних суден (тип, кількість, пасажиромісткість, вантажомісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки), на яких планується виконання робіт по запитуваній лінії;
- копії свідоцтва про льотну придатність повітряних суден;
- копії договорів про фінансово-комерційне забезпечення, з питань забезпечення авіаційної безпеки, технічне та інше співробітництво експлуатанта з іншими фірмами стосовно робіт по дозволу;
- документ, який підтверджує наявність патенту на товарний (фірмовий) знак підприємства, зразки розфарбування повітряних суден та текстовий опис;
- відомості, які підтверджують бездоганну репутацію експлуатанта (в тому числі керівників);
- відомості про авіаційні пригоди або передумови до них, які мали місце за останні п'ять років;
- відомості про якість послуг, що надаються;
- документи про страхування відповідальності перед пасажирами, третіми особами на поверхні та вантажовласниками;
- програма авіаційної безпеки і організаційно-розпорядчі документи з питань авіаційної безпеки, узгоджені з відповідним державним органом регулювання діяльності авіаційного транспорту України;
- інші документи, що може запитати Укравіатранс.
Перелічені відомості подаються експлуатантом в повному обсязі при першому зверненні. При подальших зверненнях (продовженні існуючого дозволу, одержанні іншого дозволу) можна обмежитись письмовим повідомленням про зміни, які відбулись з часу попереднього звернення за умовою, що від нього можуть зажадати додаткову інформацію.
5.4.3. У випадку, коли після направлення заявки і до її розгляду відбулися зміни в відомостях, які були наведені в заявці та доданих до неї документах, експлуатант повинен негайно повідомити про ці зміни.
5.4.4. Строки розгляду документів становлять 20 днів, не враховуючи вихідні та святкові дні. Для продовження строку дії дозволу документи подаються у порядку та термін, передбачені для одержання дозволу.
5.4.5. Після одержання повідомлення від Укравіатрансу про прийняття рішення стосовно видачі дозволу експлуатант повинен сплатити державний збір у повному обсязі, після чого може одержати дозвіл.
5.5. Порядок видачі дозволів на експлуатацію повітряних ліній, що перетинають кордон України, іноземним експлуатантом:
5.5.1. Експлуатація повітряних ліній, що перетинають кордон України, здійснюється згідно з міжурядовими угодами про повітряне сполучення.
На експлуатацію кожної повітряної лінії необхідно одержувати окремий дозвіл.
5.5.2. Для одержання дозволу на експлуатацію повітряної лінії експлуатант направляє до Укравіатрансу заявку, в якій вказано маршрут перевезень, вид руху (пасажирський, вантажний, змішаний), характер перевезень (регулярні, нерегулярні), тип літака та його ємність. Поза вказаних у заявці обов'язкових відомостей, заявник може повідомити іншу інформацію, яку він вважає важливою і яка має суттєве значення для вирішення питання про надання дозволу.
5.5.3. До заявки додаються такі документи:
- документ про державну належність експлуатанта;
- рішення авіаційної влади країни, до якої належить експлуатант, про призначення його перевізником до України (для регулярних рейсів);
- документ, який свідчить про засновників та співвласників експлуатанта (для регулярних рейсів);
- копія сертифікату експлуатанта або документ, що його замінює з необхідними доповненнями;
- відомості про парк повітряних суден (тип, кількість, пасажиромісткість, право володіння, національний та реєстраційний знаки), які будуть виконувати польоти по запитуваній лінії;
- копії свідоцтв про льотну придатність повітряних суден;
- документ (копія договору, декларації), що засвідчує розмір доходів, які будуть одержані за виконання нерегулярних перевезень;
- частота рейсів на тиждень (зміни частоти затверджуються Укравіатрансом за 30 днів до введення змін у розкладі);
- копії полісів по обов'язковому страхуванню відповідальності перед пасажирами і третіми особами;
- програма авіаційної безпеки, затверджена авіаційною владою держави належності експлуатанта;
- копія договору з аеропортом України про надання послуг з питань авіаційної безпеки;
- інші документи, що може запитати Укравіатранс.
5.5.4. Строки розгляду документів для одержання дозволів становлять 30 днів, не враховуючи вихідні та святкові дні.
5.5.5. Після одержання повідомлення від Укравіатрансу про прийняття рішення стосовно видачі дозволу, експлуатант повинен сплатити державний збір за одержання дозволу в повному обсязі.
5.6. Порядок видачі інших видів дозволів, пов'язаних з наданням комерційних прав експлуатантам авіаційної техніки та суб'єктам їх забезпечення, у тому числі іноземним:
5.6.1. До діяльності, пов'язаної з використанням комерційних прав, відносяться:
- чартерні перевезення іноземними експлуатантами пасажирів та вантажу з України та в Україну;
- інші види перевезень та робіт, що пов'язані з використанням комерційних прав.
5.6.2. Для одержання дозволу експлуатант повинен надати в Укравіатранс заявку, в якій вказано:
- у разі виконання повітряних перевезень або авіаційних робіт вся необхідна інформація, що характеризує строки, обсяг та доходи від виконання льотної експлуатації авіаційної техніки (згідно з п.5.5.3);

................
Перейти до повного тексту