- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 липня 2018 р.
за № 762/32214
Про затвердження Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
Відповідно до
Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 (зі змінами), розпорядження Кабінету Міністрів України від 06 вересня 2017 року
№ 608-р "Деякі питання обліку засуджених та осіб, узятих під варту" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, що додається.
2. Установити, що до набрання чинності
Законом України "Про електронні довірчі послуги" ідентифікація реєстраторів та користувачів під час надання доступу до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, а також заявників під час отримання відомостей із зазначеного реєстру здійснюється за допомогою електронного цифрового підпису, отриманого згідно з вимогами
Закону України "Про електронний цифровий підпис".
3. Державному підприємству "Національні інформаційні системи" вжити заходів для реалізації цього наказу, у тому числі забезпечити функціонування:
інформаційно-аналітичної підсистеми обліку засуджених та осіб, узятих під варту, - до 01 квітня 2019 року;
підсистеми електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації - до 01 січня 2020 року.
4. Установити, що отримання витягів в електронній формі у порядку, передбаченому розділом V Порядку формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, здійснюється після запровадження технічної можливості, але не пізніше ніж з 01 січня 2024 року.
5. Департаменту публічного права (Кравченко Л.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року
№ 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
6. Керівникам Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, Державної установи "Центр пробації" забезпечити внесення до Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту, актуальних та архівних (починаючи з 2015 року) відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту.
7. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
8. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Заступник Міністра |
Д. Чернишов |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
26 червня 2018 року № 2023/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 липня 2018 р.
за № 762/32214
ПОРЯДОК
формування та ведення Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру формування, ведення і користування відомостями Єдиного реєстру засуджених та осіб, узятих під варту (далі - Реєстр).
2. Реєстр - інформаційно-комунікаційна система, що забезпечує збирання, накопичення, захист, облік та оброблення відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту.
Реєстр складається з:
1) модулів:
модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту;
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи.
В модулях функціонують такі підсистеми:
"Реєстр реєстраційних карток", призначена для обліку та обробки реєстраційних карток;
"Реєстр реєстраційних справ", призначена для обліку та обробки реєстраційних справ;
2) інформаційно-аналітичного блоку підтримки процесів виконання кримінальних покарань (далі - блок), який складається з таких підсистем:
"Режим", призначена для обліку та обробки інформації щодо відбування покарання засудженими та тримання осіб під вартою;
"Повідомлення", призначена для обліку та обробки повідомлень про реєстрацію осіб, узятих під варту, засуджених та суб’єктів пробації, та про їх нагляд;
"Досудова пробація", призначена для обліку та обробки ухвал суду, обліку клопотань, вимог, викликів, запитів та формування досудових доповідей;
"Наглядова пробація", призначена для обліку та обробки документів щодо нагляду за особою;
"Пенітенціарна пробація", призначена для обліку та обробки повідомлень, необхідних при підготовці осіб, які відбувають покарання у виді обмеження волі або позбавлення волі на певний строк, до звільнення;
"КАСАНДРА" (далі - підсистема "КАСАНДРА"), призначена для обліку даних щодо оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
"Ведення довідників", призначена для ведення довідників Реєстру;
"Ведення користувачів", призначена для ведення користувачів Реєстру;
"Авторизація користувачів", призначена для авторизації користувачів в Реєстрі з визначенням їх прав доступу до функцій в Реєстрі;
"Аудит", призначена для аналізу дій користувачів в Реєстрі;
"Контроль за виконанням судових рішень", призначена для контролю за реєстраційними справами, де спливає строк тримання під вартою / строк відбування покарання відповідно до рішення суду та контролю за строками настання права засудженого на застосування заохочувальних норм права;
"Статистичні звіти", призначена для формування, подання, обробки та аналізу статистичних звітів;
"Аналітичні звіти", призначена для формування та аналізу аналітичних звітів;
"Надання відомостей за запитами", призначена для обліку запитів на надання відомостей та їх обробки;
"Е-пробація" призначена для взаємодії із суб’єктами пробації з використанням мобільного застосунку "Е-пробація", на підставі даних якого здійснюється внесення та/або редагування відомостей Реєстру;
"Щоденник", призначена для контролю результатів реалізації індивідуальних програм роботи із засудженими, фіксації соціально-виховних та психологічних заходів, що проводяться з ними.
3. Ведення Реєстру передбачає:
формування, ведення, редагування, закриття реєстраційних карток про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
формування, ведення, закриття та передачу прав доступу до реєстраційних справ;
формування документів з можливістю редагування, збереження та друку;
отримання інформації про засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації;
електронну інформаційну взаємодію з інформаційно-комунікаційними системами та державними електронними інформаційними ресурсами;
підготовку та формування статистичних даних/звітів на підставі інформації, внесеної до Реєстру;
оцінку ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів).
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3184/5 від 15.09.2020 )
Ведення Реєстру також передбачає систему оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення, яка ґрунтується на використанні машинного навчання та алгоритмів автоматизованих висновків (прогнозів), заснованих на результатах обробки великих структурованих масивів даних;
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом дев’ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3184/5 від 15.09.2020 - набирає чинності з 01 січня 2022 року. Див.
п.3 Наказу )
ведення індивідуального плану роботи із засудженими, що формується з урахуванням оцінки ризиків вчинення повторного кримінального правопорушення;
( Пункт 3 розділу I доповнено новим абзацом десятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 2208/5 від 17.06.2021 )
формування характеристики на засудженого до обмеження або позбавлення волі, з можливістю її редагування, збереження та друку;
внесення та/або редагування відомостей Реєстру про ідентифікованих в мобільному застосунку "Е-пробація" суб’єктів пробації на підставі даних з мобільного застосунку "Е-пробація";
внесення та/або редагування інформації щодо здійснення електронного моніторингу з використанням електронних засобів контролю і нагляду.
( Пункт 3 розділу I доповнено абзацом тринадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 720/5 від 18.03.2024 )
ведення щоденника індивідуальної роботи із засудженим та щоденника соціально-виховної роботи із засудженим неповнолітнім.
4. Терміни, наведені у цьому Порядку, вживаються в таких значеннях:
адміністратор Реєстру - державне підприємство "Національні інформаційні системи", яке відповідно до законодавства уповноважене на забезпечення здійснення заходів зі створення, впровадження і технологічного супроводження програмного забезпечення Реєстру, збереження та захисту даних, що містяться у Реєстрі, виконання інших функцій, передбачених цим Порядком;
витяг - документ у паперовій або електронній формі, що сформований програмними засобами ведення Реєстру за зазначеними критеріями пошуку та містить відомості з Реєстру, які є актуальними на дату та час формування витягу, або інформацію про відсутність у Реєстрі таких відомостей;
держатель Реєстру - Міністерство юстиції України, яке вживає організаційних заходів, пов’язаних із забезпеченням ведення та функціонування Реєстру, зокрема:
1) надає узагальнені роз’яснення щодо застосування законодавства з питань ведення Реєстру;
2) здійснює нормативно-правове регулювання забезпечення функціонування Реєстру;
3) організовує електронну (технічну та інформаційну) взаємодію Реєстру з іншими державними електронними інформаційними ресурсами;
4) інформує адміністратора про виявлені недоліки у роботі, вносить пропозиції щодо їх усунення та вдосконалення роботи Реєстру;
5) приймає рішення про перетворення чи модифікацію Реєстру;
6) здійснює фінансування заходів адміністратора, пов’язаних із забезпеченням функціонування Реєстру;
7) здійснює контроль за дотриманням порядку ведення Реєстру;
8) здійснює інші повноваження, передбачені законодавством;
електронний моніторинг - система заходів з використанням електронних засобів контролю і нагляду для визначення місцезнаходження засудженої особи;
Єдиний реєстр осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - ЄРЗСН) - є складовою частиною Реєстру та містить відомості про осіб, які вчинили кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, у тому числі осіб, судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку;
модуль обліку засуджених та осіб, узятих під варту (далі - модуль ДКВС), - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах;
користувач - особа, яка відповідно до законодавства має право отримувати інформацію з Реєстру про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації;
контролер - уповноважена особа, яка відповідно до законодавства має право перегляду та отримання інформації з Реєстру щодо засуджених та осіб, узятих під варту, суб’єктів пробації, здійснювати контроль за повнотою та достовірністю внесених даних, вчиняти інші дії, які пов’язані із роботою в Реєстрі та передбачені цим Порядком;
контролер моніторингового центру - уповноважена особа, яка відповідно до законодавства має право вносити та редагувати відомості про суб’єктів пробації щодо яких здійснюється електронний моніторинг;
мобільний застосунок "Е-пробація" - програмний продукт, що передбачає додаткові можливості для роботи із суб’єктами пробації, а також з відомостями про таких суб’єктів;
модуль електронних сервісів управління справами суб’єктів пробації (далі - модуль пробації) - модуль Реєстру, що містить відомості про осіб, які перебувають на обліку в уповноважених органах з питань пробації;
реєстратор - особа, яка відповідно до законодавства має право вносити та редагувати відомості про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації, формувати витяги з Реєстру;
реєстраційна картка - обліковий запис про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, що створюється та ведеться в Реєстрі;
реєстраційна справа - сукупність згрупованих за допомогою програмних засобів ведення Реєстру документів, у тому числі електронних документів чи електронних копій документів про засудженого, особу, узяту під варту, суб’єкта пробації, які були видані, сформовані або отримані в межах одного або декількох кримінальних проваджень або на підставі відповідного судового рішення.
5. Реєстраторами Реєстру (далі - Реєстратор) є:
уповноважені посадові особи Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, установ виконання покарань та слідчих ізоляторів в частині внесення або редагування відомостей про засуджених та осіб, узятих під варту, осіб, які відбули покарання у виді обмеження або позбавлення волі за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, а також про порушення правил адміністративного нагляду особами, засудженими за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (далі - реєстратор ДКВС);
уповноважені посадові особи уповноважених органів з питань пробації в частині внесення або редагування відомостей про суб’єктів пробації, осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, які відбули покарання з випробуванням (далі - реєстратор пробації);
уповноважені посадові особи установ виконання покарань, слідчих ізоляторів та уповноважених органів з питань пробації в частині внесення або редагування відомостей, що стосуються соціально-виховної та психологічної роботи із засудженими та суб’єктами пробації;
уповноважені посадові особи установ виконання покарань, слідчих ізоляторів у частині внесення або редагування відомостей, що стосуються режиму відбування покарання засудженими та тримання осіб під вартою.
5-1. Контролерами Реєстру (далі - Контролер) є:
уповноважені посадові особи Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), передачі прав доступу до реєстраційних справ, відновлення статусу реєстраційних справ підпорядкованих установ, встановлення реєстраційним справам статусу "невизначений" (якщо справи заведені щодо осіб, які перебувають / перебували в установах виконання покарань / слідчих ізоляторах, що знаходяться / знаходились на тимчасово окупованій території або на території територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні), місце знаходження яких невідоме);
уповноважені посадові особи установ виконання покарань та слідчих ізоляторів в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності);
( Абзац третій пункту 5-1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3382/5 від 21.09.2023 )
уповноважені посадові особи Державної установи "Центр пробації" центрального рівня в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), відновлення статусу реєстраційних справ підпорядкованих уповноважених органів з питань пробації; обласного рівня - в частині перегляду та отримання відомостей (формування звітності), передачі прав доступу до реєстраційних справ підпорядкованих уповноважених органів з питань пробації;
( Абзац четвертий пункту 5-1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3382/5 від 21.09.2023 )
уповноважені посадові особи уповноважених органів з питань пробації в частині доступу до відповідних модулів та блоку Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності);
( Абзац п'ятий пункту 5-1 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3382/5 від 21.09.2023 )
уповноважена посадова особа структурного підрозділу Міністерства юстиції України, до завдань якого належать розроблення та реалізація політик збору, зберігання та обробки даних, в частині доступу до модуля ДКВС та модуля пробації для перегляду та отримання відомостей (формування звітності).
5-2. Контролерами моніторингового центру є уповноважені посадові особи Державної установи "Центр пробації" центрального рівня в частині доступу до відповідних підсистем Реєстру для перегляду та отримання відомостей (формування звітності), внесення та редагування інформації щодо здійснення електронного моніторингу.
6. У межах компетенції, визначеної законом, Користувачами Реєстру (далі - Користувач) є:
судді, керівники органів досудового розслідування, керівники прокуратур, прокурори, дізнавачі, слідчі, та інші уповноважені особи Національної поліції України та Державного бюро розслідувань - з правом доступу до модуля ДКВС, модуля пробації, ЄРЗСН;
детективи Національного антикорупційного бюро України та Бюро економічної безпеки України, члени Вищої ради правосуддя, дисциплінарний інспектор Вищої ради правосуддя, уповноважена особа секретаріату Вищої ради правосуддя, члени та уповноважені працівники секретаріату Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, уповноважені особи Державної прикордонної служби України, Служби безпеки України - з правом доступу до модуля ДКВС та модуля пробації.
7. Доступ до Реєстру Реєстраторів, Користувачів та Контролерів здійснюється безоплатно з використанням ідентифікаторів доступу, що надаються адміністратором Реєстру на підставі відповідних договорів, а також з використанням кваліфікованого електронного підпису, сумісного з програмним забезпеченням Реєстру. Отримання кваліфікованого електронного підпису у кваліфікованих надавачів електронних довірчих послуг здійснюється Реєстраторами, Користувачами та Контролерами самостійно.
8. Реєстр ведеться державною мовою.
9. Фінансування ведення та функціонування Реєстру здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету, коштів міжнародної технічної допомоги та інших джерел, не заборонених законом.
10. Програмне забезпечення Реєстру є об’єктом права державної власності. Майнові права на програмне забезпечення належать державі в особі Міністерства юстиції України.
11. Обробка та захист персональних даних в Реєстрі здійснюється відповідно до
Закону України "Про захист персональних даних".
12. Реєстрова інформація оприлюдненню не підлягає, крім випадків, передбачених законодавством.
ІІ. Пошук відомостей у Реєстрі
1. Перед початком внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації Реєстратор здійснює обов’язкову перевірку наявності чи відсутності в Реєстрі раніше сформованої реєстраційної картки відповідної особи шляхом пошуку за такими ідентифікаторами:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності);
дата народження;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та повідомили про це відповідний контролюючий орган і мають відмітку у паспорті);
унікальний номер запису Єдиного державного демографічного реєстру;
тип, серія та/або номер документа, що посвідчує особу;
номер реєстраційної картки.
2. Пошук відомостей у Реєстрі здійснюється за одним або декількома ідентифікаторами пошуку за принципом повного або часткового збігу одного чи декількох ідентифікаторів пошуку.
3. У разі відсутності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор створює нову реєстраційну картку.
4. У разі наявності у Реєстрі сформованої реєстраційної картки Реєстратор приймає, редагує та вносить відомості до такої реєстраційної картки.
ІІІ. Порядок формування та внесення відомостей до Реєстру
1. Підставою для внесення до Реєстру відомостей про засуджених, осіб, узятих під варту, та суб’єктів пробації є судові рішення, акти про помилування, акти органів та установ виконання покарань, уповноважених органів з питань пробації.
( Абзац перший пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 1740/5 від 09.05.2023 )
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про осіб, засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є обвинувальний вирок суду, який набрав законної сили та містить рішення про включення інформації про обвинуваченого у скоєнні кримінального правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи до ЄРЗСН відповідно до абзацу шістнадцятого пункту 2 частини четвертої
статті 374 Кримінального процесуального кодексу України.
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про засуджених за кримінальні правопорушення проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи (в тому числі судимість яких за такі кримінальні правопорушення знята або погашена в установленому законом порядку) до дня набрання чинності
Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо впровадження Єдиного реєстру осіб, засуджених за злочини проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, та посилення відповідальності за злочини, вчинені проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи" є ухвала суду за місцем проживання такої особи або місцем відбування нею покарання, винесена за клопотанням прокурора.
Підставою для внесення до ЄРЗСН відомостей про порушення правил адміністративного нагляду, встановленого щодо особи, засудженої до позбавлення волі за злочин проти статевої свободи та статевої недоторканості малолітньої особи, є рішення суду, що набрало законної сили, яке надсилається органами Національної поліції реєстратору ДКВС установи виконання покарань, де така особа відбувала покарання.
2. Щодо однієї особи у Реєстрі створюється одна реєстраційна картка. Кожній реєстраційній картці присвоюється єдиний унікальний номер, який формується Реєстром.
3. Реєстратор в межах своєї територіальної юрисдикції та відповідних модулів Реєстру вносить такі відомості:
1) загальні дані:
прізвище, ім’я та по батькові (за наявності), за необхідності - додатково англійською мовою;
дата народження (число, місяць, рік);
громадянство (відомості про відсутність громадянства);
стать;
місце народження;
місце реєстрації/проживання;
реєстраційний номер облікової картки платника податків або серія (за наявності) та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку в паспорті);
( Підпункт 1 пункту 3 розділу III доповнено абзацом восьмим згідно з Наказом Міністерства юстиції
№ 3382/5 від 21.09.2023 )
................Перейти до повного тексту