1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
20.06.2022 № 574
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 липня 2022 р.
за № 734/38070
Про затвердження Порядку проведення у 2022 році магістерського тесту навчальної компетентності та магістерського комплексного тесту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
Відповідно до Закону України від 15 березня 2022 року № 2126-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо державних гарантій в умовах воєнного стану, надзвичайної ситуації або надзвичайного стану", статті 57-1 Закону України "Про освіту", Закону України від 24 березня 2022 року № 2157-IX "Про внесення змін до деяких законів України у сфері освіти", пункту 8 Положення про Міністерство освіти і науки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2014 року № 630, пункту 5 розділу V Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2022 року № 392, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 травня 2022 року за № 487/37823, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення у 2022 році магістерського тесту навчальної компетентності та магістерського комплексного тесту, що додається.
2. Директорату фахової передвищої, вищої освіти (Шаров О.) забезпечити подання цього наказу в установленому законодавством порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Вітренка А.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

Міністр

С. Шкарлет
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки України
20 червня 2022 року № 574
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 липня 2022 р.
за № 734/38070
ПОРЯДОК
проведення у 2022 році магістерського тесту навчальної компетентності та магістерського комплексного тесту
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає основні засади підготовки та проведення у 2022 році вступних випробувань, що проводить Український центр оцінювання якості освіти (далі - Український центр) для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти на основі здобутого ступеня вищої освіти бакалавра, магістра (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста) (далі - вступні випробування).
2. Участь у вступному(-их) випробуванні(-ях) може взяти особа, для якої сформовано бланк екзаменаційного листка (додаток 1) за підсумками реєстрації, що здійснюється у період, визначений абзацом другим пункту 4 розділу V Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2022 році, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 27 квітня 2022 року № 392, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 03 травня 2022 року за № 487/37823 з використанням організаційно-технологічних засад, передбачених розділом V Порядку організації та проведення вступних випробувань, що проводяться з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 05 квітня 2019 року № 441, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 26 квітня 2019 року за № 446/33417 (у редакції наказу Міністерства освіти і науки України від 12 квітня 2021 року № 412), та з урахуванням особливостей проведення вступних випробувань у 2022 році.
( Пункт 2 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
3. Український центр у 2022 році проводить такі вступні випробування:
1) магістерський тест навчальної компетентності (далі - МТНК), який передбачає оцінювання готовності вступника до опанування освітньої програми магістерського рівня;
2) магістерський комплексний тест (далі - МКТ), який передбачає оцінювання рівня підготовленості вступника з:
іноземної (англійської, або німецької, або французької, або іспанської) мови (блоки тестових завдань МКТ "Англійська мова", "Німецька мова", "Французька мова", "Іспанська мова");
права (блок тестових завдань МКТ "Право").
4. Дія цього Порядку поширюється на:
1) заклади вищої освіти (їх структурні підрозділи), що здійснюють набір на навчання за ступенем вищої освіти магістра (далі - заклади вищої освіти);
2) осіб, для яких сформовано бланки екзаменаційних листків (далі - вступники);
3) Український центр;
4) регіональні центри оцінювання якості освіти (далі - регіональні центри);
5) Державне підприємство "Інфоресурс" як технічного адміністратора Єдиної державної електронної бази з питань освіти;
( Підпункт 5 пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
6) Державну установу "Науково-методичний центр вищої та фахової передвищої освіти" (далі - Науково-методичний центр ВФПО);
7) структурні підрозділи з питань освіти і науки обласних, Київської міської державних, військових адміністрацій (далі - органи управління освітою);
8) робочу групу з питань методичного, організаційного та аналітичного забезпечення єдиного фахового вступного випробування з використанням організаційно-технологічних процесів здійснення зовнішнього незалежного оцінювання для вступу на другий (магістерський) рівень вищої освіти (далі - робоча група). До складу робочої групи входять підгрупа із загально-методичних та координаційних питань, а також підгрупи з предметних блоків єдиного фахового вступного випробування (далі - підгрупи);
9) апеляційну комісію при Українському центрі (далі - апеляційна комісія).
( Підпункт 9 пункту 4 розділу I із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
II. Суб’єкти проведення вступних випробувань
1. До суб’єктів проведення вступних випробувань належать:
1) Міністерство освіти і науки України;
2) Український центр;
3) регіональні центри;
4) органи управління освітою;
5) заклади вищої освіти;
6) ДП "Інфоресурс";
7) Науково-методичний центр ВФПО.
2. Міністерство освіти і науки України:
1) забезпечує координацію діяльності суб’єктів проведення вступних випробувань на всіх етапах їх підготовки, організації та проведення;
2) установлює строки організації та проведення вступних випробувань;
3) визначає перелік адміністративно-територіальних одиниць України, країн, на території яких буде створено тимчасові екзаменаційні центри для проведення вступних випробувань (далі - ТЕЦ);
4) взаємодіє з Міністерством закордонних справ України, органами влади з питань освіти в інших країнах з питань організації та проведення вступних випробувань за кордоном;
5) вживає заходів щодо розроблення програмного засобу, з використанням якого буде проведено вступні випробування, та його передання Українському центру;
6) затверджує склад робочої групи, організовує її діяльність;
7) визначає процедуру укладення тестових завдань із права магістерського комплексного тесту, а також магістерського тесту навчальної компетентності;
8) проводить інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань організації та проведення вступних випробувань, видає відповідні інформаційні матеріали;
9) здійснює інші функції, передбачені цим Порядком.
3. Український центр:
1) здійснює організаційно-технологічне забезпечення вступних випробувань;
2) установлює графіки проведення вступних випробувань відповідно до строків, визначених Міністерством освіти і науки України;
3) установлює регламенти роботи та умови формування ТЕЦ, а також вимоги до їх облаштування;
4) розробляє та затверджує специфікації блоків тестових завдань МКТ "Англійська мова", "Німецька мова", "Французька мова", "Іспанська мова", загальні характеристики блоків тестових завдань МКТ "Англійська мова", "Німецька мова", "Французька мова", "Іспанська мова";
5) складає тестові завдання з іноземної (англійської, або німецької, або французької, або іспанської) мови МКТ;
6) розробляє та ухвалює схеми нарахування балів за виконання блоків тестових завдань МКТ "Англійська мова", "Німецька мова", "Французька мова", "Іспанська мова";
7) здійснює розподіл вступників між робочими місцями в ТЕЦ.
4. Регіональні центри:
1) взаємодіють з органами управління освітою з питань організації та проведення вступних випробувань;
2) проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань організації та проведення вступних випробувань;
3) спільно з органами управління освітою формують мережу ТЕЦ та створюють ТЕЦ;
4) співпрацюють з органами управління освітою щодо кадрового забезпечення ТЕЦ;
5) організовують добір, реєстрацію, підготовку та розподіл осіб, залучених до забезпечення роботи ТЕЦ (далі - залучені працівники), забезпечують їх інформаційними та методичними матеріалами.
5. Органи управління освітою:
1) координують дії з регіональними центрами та організовують здійснення заходів місцевими органами управління освітою, закладами освіти щодо організації та проведення вступних випробувань;
2) спільно з регіональними центрами формують мережу ТЕЦ та створюють ТЕЦ;
3) здійснюють контроль за діяльністю місцевих органів управління освітою щодо повноти та своєчасності забезпечення ТЕЦ залученими працівниками, їх підготовки та створення належних умов для роботи в цих центрах.
6. Заклади вищої освіти:
1) проводять інформаційно-роз’яснювальну роботу серед громадськості з питань проведення вступних випробувань;
2) координують дії з регіональними центрами та організовують здійснення заходів щодо організації та проведення вступних випробувань;
3) визначають з числа працівників закладу осіб, які координують питання організації та проведення вступних випробувань з регіональними центрами;
4) подають до регіональних центрів пропозиції щодо створення ТЕЦ в населених пунктах, де можуть проводитися вступні випробування, на власній базі та/або базі їх відокремлених підрозділів, інших закладів освіти (за їх згодою) відповідно до кількісних показників, зазначених у замовленнях, сформованих регіональними центрами;
5) створюють умови для роботи ТЕЦ, а також надають пропозиції щодо залучення педагогічних, наукових, науково-педагогічних працівників та інших фахівців для роботи в ТЕЦ в повному обсязі згідно із замовленнями, сформованими регіональними центрами.
6. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань ДП "Інфоресурс" забезпечує прийняття від Українського центру до Єдиної державної електронної бази з питань освіти результатів вступних випробувань.
7. Суб’єкти проведення вступних випробувань здійснюють, крім зазначених у цьому розділі, інші функції, передбачені цим Порядком.
8. У процесі підготовки та проведення вступних випробувань Науково-методичний центр ВФПО забезпечує:
1) відбір, організацію роботи та проведення навчання розробників завдань МКТ, МТНК
2) організацію аналізу результатів МКТ та МТНК на основі даних від Українського центру.
III. Колегіальні робочі органи з підготовки, організації та проведення вступних випробувань
1. Для вирішення питань, що потребують залучення фахівців та експертів, створюються такі колегіальні робочі органи:
1) робоча група;
2) апеляційна комісія.
2. Робоча група діє на підставі цього Порядку та:
1) організовує розроблення, рецензування та апробацію (за потреби) тестових завдань для проведення МТНК і МКТ (блок тестових завдань МКТ "Право");
2) розробляє та затверджує специфікації тесту МТНК та блоку тестових завдань МКТ "Право";
3) розробляє та ухвалює схеми нарахування балів за виконання тесту МТНК і блоку тестових завдань МКТ "Право";
4) забезпечує (за потреби) навчання представників закладів вищої освіти, які беруть участь у розробленні тестових завдань;
5) здійснює інші функції відповідно до цього Порядку.
Рішення робочої групи (підгрупи) ухвалюють більшістю голосів за умови присутності на засіданні не менше двох третин від загальної кількості членів робочої групи (підгрупи). У разі рівної кількості голосів "за" та "проти" ухвалюють рішення, яке підтримав головуючий на засіданні.
3. Апеляційна комісія створюється та діє відповідно до Положення про апеляційну комісію при Українському центрі оцінювання якості освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 26 грудня 2014 року № 1526, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11 березня 2015 року за № 272/26717, та відповідно до своїх функцій розглядає виявлені у процесі обробки документів ТЕЦ факти, що можуть вплинути на результат вступного випробування.
IV. Права та обов’язки вступників
1. Вступник має право на:
1) доступ до інформації про:
програму тесту загальної навчальної компетентності;
( Абзац другий підпункту 1 пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
програму єдиного вступного іспиту з іноземних мов для вступу на навчання для здобуття ступеня магістра на основі здобутого ступеня вищої освіти (освітньо-кваліфікаційного рівня спеціаліста);
( Абзац третій підпункту 1 пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
програму предметного тесту єдиного фахового вступного випробування для вступу на спеціальності 081 "Право" та 293 "Міжнародне право";
( Абзац четвертий підпункту 1 пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
загальні характеристики МТНК, блоків тестових завдань МКТ "Англійська мова", "Німецька мова", "Французька мова", "Іспанська мова", "Право" (форми завдань, схеми нарахування балів за виконання завдань);
строки та порядок проведення вступних випробувань;
час, дату і місце проведення вступних випробувань;
( Абзац сьомий підпункту 1 пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )
порядок визначення, спосіб та час офіційного оголошення результатів вступних випробувань;
2) виконання завдань (відповідно до реєстраційних даних):
МТНК, розроблених згідно з програмою тесту загальної навчальної компетентності;
( Абзац другий підпункту 2 пункту 1 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства освіти і науки № 614 від 07.07.2022 )

................
Перейти до повного тексту