1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
02.04.2012 № 438
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 травня 2012 р.
за № 726/21039
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна № 510 від 17.04.2018 )
Про внесення змін до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва
Відповідно до Державної програми приватизації на 2012-2014 роки, затвердженої Законом України від 13 січня 2012 року № 4335-VI, Закону України від 13 січня 2012 року № 4336-VI "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки"
НАКАЗУЮ:
1. Унести зміни до Положення про порядок приватизації об’єктів незавершенного будівництва, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 11 вересня 2000 року № 1894, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 вересня 2000 року за № 664/4885, із змінами, виклавши його в новій редакції (додається).
2. Визнати таким, що втратив чинність, Порядок проведення аукціону за методом зниження ціни лота, затверджений наказом Фонду державного майна України від 15 серпня 2000 року № 1695, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31 серпня 2000 року за № 569/4790.
3. Управлінню продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК забезпечити подання наказу в установленному порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Фонду відповідно до розподілу повноважень.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його опублікування.
Голова Фонду О. Рябченко
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

В.о. Голови Антимонопольного комітету України




М. Бродський

Р.І. Кузьмін
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного
майна України
11.09.2000 № 1894
(у редакції наказу Фонду
державного майна України
02.04.2012 № 438)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 травня 2012 р.
за № 726/21039
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва
І. Загальні положення
1.1. Це Положення регламентує порядок приватизації об’єктів незавершеного будівництва, що перебувають у державній власності і не можуть бути добудовані через відсутність джерел фінансування.
1.2. Положення розроблено відповідно до Державної програми приватизації на 2012-2014 роки, затвердженої Законом України від 13 січня 2012 року № 4335-VI, та Закону України від 13 січня 2012 року № 4336-VI "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки".
ІІ. Включення об’єктів незавершеного будівництва до переліку об’єктів, що підлягають приватизації
2.1. Включення об’єктів незавершеного будівництва до переліку об’єктів незавершеного будівництва державної форми власності, що підлягають приватизації, здійснюється за поданням державних органів приватизації та органів, що уповноважені управляти державним майном.
2.2. Органи, що уповноважені управляти державним майном, складають переліки об’єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації, та передають їх Фонду державного майна України, його регіональним відділенням для розгляду питання про включення до переліку об’єктів незавершеного будівництва державної власності, що підлягають приватизації (далі - Перелік).
2.3. Регіональні відділення після аналізу цих переліків та здійснення попереднього обстеження об’єктів надають Фонду державного майна України пропозиції щодо включення об’єктів до Переліку. Також надаються документи, передбачені статтею 5 Закону України "Про особливості приватизації об’єктів незавершеного будівництва" , зокрема, інформація про об’єкти незавершеного будівництва за встановленою формою (додаток 1).
2.4. Для включення до Переліку об’єктів незавершеного будівництва, які не увійшли до статутних капіталів акціонерних товариств, але перебувають на їх балансі, державні органи приватизації подають до Фонду державного майна України:
лист-пропозицію щодо приватизації відповідних об’єктів незавершеного будівництва;
погодження органу, який здійснює управління об’єктом незавершеного будівництва, що не увійшов до статутного капіталу акціонерного товариства в процесі корпоратизації;
акт оцінки цілісного майнового комплексу з пооб’єктною розшифровкою об’єктів незавершеного будівництва;
витяг з плану приватизації (розміщення акцій) акціонерного товариства, якщо об’єкт незавершеного будівництва не був включений до статутного капіталу акціонерного товариства, підписаний керівником державного органу приватизації та посвідчений печаткою, або ксерокопію плану приватизації (з розшифруванням даних про об’єкти, які не ввійшли до статутного капіталу), посвідчену державним органом приватизації. Якщо в плані приватизації цілісного майнового комплексу передбачено добудову об’єкта незавершеного будівництва (житловий фонд, об’єкти соціально-культурного призначення та ін.) та подальшу передачу такого об’єкта в комунальну власність після введення його в експлуатацію, до вищевказаних документів додається лист акціонерного товариства щодо відсутності коштів для добудови об’єкта;
інформацію про об’єкт незавершеного будівництва згідно з додатком 1 до цього Положення.
2.5. Після розгляду документів, наданих відповідно до пунктів 2.3 та 2.4 цього розділу, Фонд державного майна України своїми наказами включає об’єкти до Переліку. У наказах про включення до Переліку визначається спосіб приватизації об’єкта.
2.6. Державні органи приватизації мають право в разі потреби за згодою органів, що уповноважені управляти державним майном, здійснювати реструктуризацію об’єктів незавершеного будівництва.
При цьому регіональні відділення подають Фонду державного майна України лист-пропозицію з відповідним переліком об’єктів (у результаті поділу або об’єднання) та погодження на це органу управління. На підставі наданих пропозицій наказами Фонду вносяться зміни до Переліку.
2.7. Накази Фонду державного майна України про включення об’єктів незавершеного будівництва до Переліку у тижневий строк після виходу наказу розсилаються відповідним регіональним відділенням та органам управління, за пропозицією яких об’єкти були включені до Переліку.
2.8. Переліки об’єктів незавершеного будівництва, що підлягають приватизації відповідно до наказів Фонду державного майна України про включення об’єктів незавершеного будівництва до Переліку, опубліковуються в офіційному друкованому виданні органу приватизації, на веб-сайті Фонду у 15-денний строк після виходу наказів.
ІІІ. Визначення способу приватизації
3.1. Об’єкти незавершеного будівництва приватизуються шляхом:
продажу на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни);
за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону (далі - конкурс);
продажу шляхом викупу за наявності одного покупця безпосередньо цьому покупцеві із забезпеченням ним умов приватизації об’єкта;
внесення об’єкта незавершеного будівництва до статутного капіталу господарського товариства як внеску держави з наступною приватизацією акцій (часток, паїв) у порядку, установленому установчими документами товариства та законодавством України, після завершення будівництва відповідного об’єкта;
продажу під розбирання (аукціон, конкурс, викуп).
3.2. Для включення об’єкта незавершеного будівництва до Переліку з визначенням способу продажу під розбирання (аукціон, конкурс, викуп) регіональні відділення подають Фонду державного майна України разом з пропозиціями про включення об’єкта до Переліку документи, які підтверджують доцільність визначення вказаного способу продажу, а саме: акт обстеження будівельного майданчика і технічного стану об’єкта незавершеного будівництва, складений представниками регіонального відділення та балансоутримувача об’єкта; висновок науково-дослідного інституту будівельного виробництва про технічний стан об’єкта незавершеного будівництва (у разі наявності); лист органу місцевого самоврядування про відсутність необхідності в об’єкті певного профілю тощо.
3.3. Спосіб продажу під розбирання може бути визначений також у разі відсутності заяв на приватизацію об’єкта незавершеного будівництва, який пропонується для продажу на аукціоні, за конкурсом або продажу іншими способами.
3.4. Зміна способу приватизації об’єктів незавершеного будівництва, визначеного наказами Фонду державного майна України про включення до Переліку на спосіб продажу під розбирання (аукціон, конкурс, викуп), здійснюється шляхом внесення змін до відповідних наказів Фонду державного майна України за пропозицією регіональних відділень з наданням підтверджувальних документів.
3.5. Якщо наказом про включення об’єкта до Переліку був визначений спосіб продажу об’єкта під розбирання (аукціон, конкурс, викуп), а нововиявлені обставини вказують на доцільність продажу об’єкта під добудову, регіональне відділення надає Фонду державного майна України пропозиції про внесення змін до наказу та відповідні підтверджувальні документи.
3.6. Будівельні матеріали, які знаходяться на будівельному майданчику об’єкта незавершеного будівництва, або невстановлене устаткування, придбане для функціонування об’єкта після завершення будівництва, можуть бути продані на аукціоні, за конкурсом, шляхом викупу як разом з об’єктом незавершеного будівництва, так і окремо.
ІV. Підготовка об’єктів до приватизації
4.1. На підставі наказів про включення об’єктів до Переліку державні органи приватизації видають наказ про прийняття рішення про приватизацію об’єктів незавершеного будівництва, визначення дати оцінки.
4.2. Державний орган приватизації після видання наказу про прийняття рішення про приватизацію об’єкта незавершеного будівництва надсилає лист з повідомленням балансоутримувачу об’єкта з метою залучення його до проведення робіт з підготовки об’єкта незавершеного будівництва до приватизації, передбачених Методикою оцінки майна, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (далі - Методика).
4.3. У процесі підготовки об’єкта незавершеного будівництва до приватизації державний орган приватизації та балансоутримувач (забудовник) об’єкта підписують акт приймання-передачі проектно-кошторисної та виконавчої документації на об’єкт незавершеного будівництва (у разі наявності такої документації) та акт приймання-передачі технічної документації устаткування та обладнання, що приватизується разом з об’єктом незавершеного будівництва (у разі наявності такої документації) за формами, наведеними у додатках 2, 3 до цього Положення. У разі відсутності зазначеної документації балансоутримувач (забудовник) об’єкта письмово повідомляє про це орган приватизації.
4.4. Протягом 15 днів від визначеної дати оцінки представниками державного органу приватизації та балансоутримувача проводиться обстеження будівельного майданчика і технічного стану об’єкта та складається акт за формою, визначеною Методикою; представниками балансоутримувача складаються інвентаризаційні описи придбаних для об’єкта незавершеного будівництва будівельних матеріалів, виробів, конструкцій, завезених на будівельний майданчик і не використаних для будівництва, а також придбаного для об’єкта незавершеного будівництва устаткування, не переданого до монтажу, або такого, що не потребує монтажу, за формою, установленою Методикою.
4.5. Державний орган приватизації передає суб’єкту оціночної діяльності акт обстеження будівельного майданчика і технічного стану об’єкта незавершеного будівництва. Балансоутримувач передає суб’єкту оціночної діяльності зазначені інвентаризаційні описи. Зазначені документи передаються у строк, що не перевищує 25 календарних днів від дати оцінки.
4.6. Вартість об’єкта незавершеного будівництва визначається відповідно до Методики.
4.7. Інформація про об’єкти незавершеного будівництва, що приватизуються, готується та публікується в офіційному друкованому виданні державного органу приватизації та місцевих друкованих виданнях з урахуванням вимог статті 15 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" .
V. Продаж об’єктів незавершеного будівництва
5.1. Обов’язковими умовами приватизації об’єктів незавершеного будівництва, крім продажу під розбирання, є:
установлення строку завершення будівництва об’єкта незавершеного будівництва;
забезпечення вимог екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища під час добудови та подальшого введення в експлуатацію об’єкта приватизації.
5.2. У разі неможливості завершення будівництва в установлені строки за наявності відповідних обґрунтувань строки завершення будівництва можуть змінюватися за рішенням державного органу приватизації та органу місцевого самоврядування з укладенням додаткового договору.
5.3. Умовами приватизації об’єктів незавершеного будівництва у разі продажу під розбирання можуть бути:
установлення строку розбирання;
забезпечення вимог екологічної безпеки, охорони навколишнього природного середовища під час розбирання об’єкта приватизації.
5.4. Подальше відчуження об’єкта незавершеного будівництва та земельної ділянки, на якій розташований цей об’єкт, можливе лише за умови збереження для нового власника об’єкта незавершеного будівництва зобов’язань, визначених договором купівлі-продажу, виключно за згодою державного органу приватизації, який здійснює контроль за їх виконанням.
5.5. Умови участі покупців в аукціоні, конкурсі визначені в статті 16 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" .
5.6. Інформація про об’єкт незавершеного будівництва, що підлягає продажу на аукціоні, за конкурсом, публікується не пізніш як за 20 календарних днів до дати проведення аукціону, конкурсу.
5.7. Продаж об’єктів на аукціоні, за конкурсом здійснюється за наявності не менше ніж двох учасників.
5.8. Порядок проведення аукціону визначено в статті 17 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" .
5.9. Підготовка та проведення конкурсу з продажу об’єкта незавершеного будівництва здійснюються відповідно до статті 18 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" .
5.9.1. Умови конкурсу визначаються конкурсною комісією.
5.9.2. До умов конкурсу, крім умов, указаних у пунктах 5.1, 5.3 цього розділу, можуть бути включені зобов’язання покупця щодо:
здійснення програми добудови об’єкта;
збереження первісного призначення об’єкта;
збереження та створення протягом визначеного терміну нових робочих місць;
початкової ціни продажу об’єкта та дотримання строків оплати;
сплати покупцем заборгованості за фінансування будівництва об’єкта;
якщо господарське товариство, на балансі якого перебуває об’єкт незавершеного будівництва, продовжувало будівництво об’єкта за власні кошти, що підтверджується аудиторським висновком, до умов конкурсу додається умова повернення покупцем цієї суми господарському товариству.
5.9.3. Умови конкурсу затверджує відповідний державний орган приватизації за погодженням з Фондом державного майна України.
5.10. У разі коли на аукціон, конкурс з продажу об’єкта незавершеного будівництва надійшла заява від одного покупця, зазначений об’єкт може бути проданий безпосередньо такому покупцеві за запропонованою ним ціною, але не нижче початкової ціни продажу.
5.11. У разі відсутності заяв на приватизацію об’єкта незавершеного будівництва протягом 20 календарних днів з дня опублікування переліку об’єктів, що підлягають приватизації, орган приватизації може прийняти рішення про проведення аукціону за методом зниження ціни.
Якщо аукціон за методом зниження ціни не відбувся у зв’язку з неподанням заяв про участь у ньому, державний орган приватизації може прийняти рішення про продаж об’єкта на аукціоні без оголошення ціни.
Регіональні відділення складають переліки об’єктів, які підлягають продажу на аукціоні за методом зниження ціни або на аукціоні без оголошення ціни, та подають їх на затвердження до Фонду державного майна України.
Державні органи приватизації мають право прийняти рішення про проведення аукціону за методом зниження ціни та аукціону без оголошення ціни до придбання об’єкта.
5.12. Порядок проведення аукціону за методом зниження ціни та аукціону без оголошення ціни визначений у статті 18-1 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
5.13. Якщо в процесі підготовки до продажу будівельних матеріалів та устаткування надійшла заява від одного покупця, продаж таких матеріалів та устаткування цьому покупцеві може відбуватися за ціною не нижче початкової вартості, визначеної для проведення аукціонів (конкурсів), якщо звіт про оцінку та висновок про вартість матеріалів та устаткування дійсними на дату укладання договору купівлі-продажу.
У разі коли після повторного оголошення про продаж будівельних матеріалів, устаткування від покупців не надійшло жодної заяви, рішення про подальше використання таких будівельних матеріалів, устаткування приймається органом, до сфери управління якого належить відповідний об’єкт.

................
Перейти до повного тексту