1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНА СЛУЖБА УКРАЇНИ З НАГЛЯДУ
ЗА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯМ БЕЗПЕКИ АВІАЦІЇ
Н А К А З
02.06.2006 N 397
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 червня 2006 р.
за N 716/12590
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної авіаційної служби N 218 від 05.02.2020 )
Про затвердження Правил сертифікації служб авіаційної безпеки в Україні
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 Наказом Державної авіаційної служби N 781 від 13.10.2017 )
На виконання Закону України "Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації", відповідно до Указу Президента України від 15 липня 2004 року N 803 "Про Державну службу України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації" та з метою вдосконалення взаємодії в контрольованій зоні аеропортів та авіапідприємств центральних органів виконавчої влади, що забезпечують авіаційну безпеку,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила сертифікації служб авіаційної безпеки в Україні (далі - Правила), що додаються.
2. Начальнику управління авіаційної безпеки Сутулинському О.М.:
2.1. Забезпечити подання цього наказу в установленому порядку до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію.
2.2. Довести цей наказ до відома керівників аеропортів та авіапідприємств усіх форм власності.
3. Уважати таким, що втратив чинність, наказ Укравіатрансу від 05.01.96 N 1 "Про введення в дію Правил сертифікації служб авіаційної безпеки в Україні", зареєстрований у Міністерстві юстиції України від 24.01.96 N 35/1060.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
В.о. Міністра транспорту
та зв'язку України
М.О.Марченко



А.В.Дашкевич

В.Цибенко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державіаслужби
02.06.2006 N 397
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 червня 2006 р.
за N 716/12590
ПРАВИЛА
сертифікації служб авіаційної безпеки в Україні
( У тексті Правил слова "Державна служба України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації" у всіх відмінках замінено словами "Державна авіаційна служба України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила розроблені відповідно до Закону України "Про Державну програму авіаційної безпеки цивільної авіації" від 20.02.2003 N 545-IV.
1.2. Правила поширюються на всі авіаційні суб'єкти, зареєстровані в Україні, незалежно від форм їх власності та підпорядкованості.
1.3. Правила встановлюють порядок сертифікації служб авіаційної безпеки авіаційного суб'єкта і використовуються під час виконання процедур сертифікації.
2. Терміни та визначення
Терміни, що використовуються у Правилах, уживаються в такому значенні:
авіаційна безпека - комплекс заходів, а також людські та матеріальні ресурси, призначені для захисту цивільної авіації від актів незаконного втручання в її діяльність;
авіаційний персонал - це особовий склад авіаційного підприємства, організації, підрозділу, навчального закладу, який складається з авіаційних спеціалістів за професійною ознакою;
авіаційний суб'єкт - авіаційне підприємство, аеропорт, аеродром, експлуатант, Державне підприємство обслуговування повітряного руху України "Украерорух";
акт незаконного втручання - протиправні дії, пов'язані з посяганням на нормальну і безпечну діяльність авіації й авіаційних об'єктів, унаслідок яких сталися нещасні випадки з людьми, майнові збитки, захоплення чи викрадення повітряного судна або такі, що створюють ситуацію для подібних наслідків;
служба авіаційної безпеки - спеціальний підрозділ авіаційного суб'єкта, діяльність якого пов'язана із забезпеченням авіаційної безпеки і який виконує функції його захисту від актів незаконного втручання, інших протиправних посягань на його діяльність.
У Правилах мають значення інші терміни, визначені в Державній програмі авіаційної безпеки цивільної авіації.
3. Скорочення
АБ - авіаційна безпека,
АНВ - акт незаконного втручання,
САБ - служба авіаційної безпеки,
ЦА - цивільна авіація.
4. Основні завдання органу, що здійснює сертифікацію служб авіаційної безпеки
4.1. Сертифікацію та реєстрацію САБ здійснює спеціально вповноважений центральний орган виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації.
4.2. Спеціально вповноважений центральний орган виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації відповідно до покладених на нього завдань:
4.2.1. Розробляє та впроваджує вимоги, необхідні для сертифікації САБ та належного виконання ними функціональних завдань.
4.2.2. Забезпечує заявника необхідною інформацією з питань сертифікації САБ та надає відповідні консультації.
4.2.3. Приймає заявки на сертифікацію.
4.2.4. Розглядає документи та складає висновки щодо можливості сертифікації САБ.
4.2.5. При потребі вимагає від заявника необхідні додаткові документи та відомості.
4.2.6. Проводить сертифікаційні перевірки САБ.
4.2.7. Розглядає документи та складає висновки щодо відповідності САБ вимогам, необхідним для отримання сертифіката.
4.2.8. Видає, скасовує або призупиняє дію сертифіката САБ.
4.2.9. Веде обліковий реєстр САБ.
4.2.10. Проводить службові розслідування порушень у діяльності САБ щодо умов виданого сертифіката.
4.2.11. Здійснює нагляд за дотриманням вимог стандартизованого рівня забезпечення АБ суб'єктом, якому виданий сертифікат.
5. Порядок та процедури сертифікації
5.1. Цими Правилами встановлюється такий порядок сертифікації:
- отримання заявки від авіаційного суб'єкта;
- попередня оцінка заявки;
- сертифікаційна перевірка служби;
- прийняття рішення і видача сертифіката;
- занесення служби до облікового реєстру;
- подальший контроль діяльності служби.
5.2. САБ, що створюється вперше, сертифікується до початку її діяльності. Сертифікат САБ (додаток 1) видається після перевірки фактичного стану забезпечення рівня захисту від АНВ, здатності виконувати в повному обсязі вимоги організаційно-розпорядчих та нормативних документів з АБ, наявності необхідної матеріально-технічної бази, підготовленого та сертифікованого персоналу і обладнання, достатності фінансування служби.
5.3. Подальша сертифікація САБ проводиться після отримання заявки авіаційного суб'єкта на сертифікацію:
- перед закінченням дії раніше виданого сертифіката;
- при потребі в зміні або доповненні повноважень та функцій служби;
- після усунення недоліків у забезпеченні АБ, через які сертифікат було скасовано або призупинено.
6. Заявка на сертифікацію
6.1. Будь-яка юридична особа, що зареєстрована в Україні і сертифікована як суб'єкт авіаційної діяльності, може створити структурний підрозділ - САБ.
6.2. З метою встановлення стандартизованого рівня забезпечення АБ на авіаційний суб'єкт покладається відповідальність за розробку власних інструкцій, технологій, інших положень, передбачених нормативними документами спеціально вповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації.
6.3. Авіаційний суб'єкт, який подає заявку на видачу сертифіката, забезпечується необхідним обсягом інформації і вимог з питань АБ і діяльності служби.
6.4. Для вирішення питання сертифікації САБ авіаційний суб'єкт подає необхідний мінімум відомостей щодо здатності служби виконувати покладені на неї функції. Форма заявки та її зміст подані в додатку 2.
6.5. Перелік документів, що додаються до заявки на сертифікацію САБ, наведено в додатку 3.
6.6. У супровідному листі до заявки заявник указує прізвище, адресу і спосіб зв'язку з особою, уповноваженою вести справи з питань сертифікації та реєстрації САБ.
6.7. Спеціально вповноважений центральний орган виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації в необхідних випадках має право вимагати від заявника додаткові документи.
6.8. Документація, яка подається до розгляду і затверджується та підписується уповноваженими посадовими особами, їх заступниками або виконувачами обов'язків цих осіб, має відповідати цим Правилам, стандартам діловодства, прийнятим в Україні, і має бути викладена державною мовою.
6.9. До розгляду приймаються оригінали документів та їх копії, засвідчені у встановленому порядку.
6.10. Документація, яка має підчистки, рукописні або машинні виправлення, не завірені підписом, не розглядається.
( Пункт 6.10 глави 6 із змінами, внесеними згідно з Наказом Державної авіаційної служби N 781 від 13.10.2017 )
7. Вимоги до служби авіаційної безпеки
7.1. САБ незалежно від форми власності авіаційного суб'єкта повинна в повному обсязі забезпечувати захист пасажирів, членів екіпажу, об'єктів, обслуговувального персоналу у сфері її діяльності від АНВ та протиправних посягань шляхом організації та здійснення загальнообов'язкових державних норм, правил і процедур, передбачених відповідними нормативними актами та організаційно-розпорядчими документами, прийнятими в Україні.
7.2. Структура САБ розробляється і затверджується керівником авіаційного суб'єкта і може включати:
- підрозділ контролю на безпеку;
- підрозділ охорони повітряних суден та авіаційних об'єктів;
- підрозділ контролю доступу;
- підрозділ (групу) супроводження пасажирів і вантажів у контрольованих зонах авіаційних суб'єктів;
- підрозділ (групу) технічного забезпечення;
- відділ забезпечення служби (облік кадрів, фінанси, навчання персоналу, матеріальне постачання).
7.3. Діяльність структурних підрозділів, перелічених у п. 7.2, здійснюється на підставі відповідних внутрішніх інструкцій, якими регламентуються завдання, функції, повноваження та межі відповідальності цих підрозділів.
8. Розгляд заявки і документів
8.1. Заявка на сертифікацію та додані до неї документи розглядаються спеціально вповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації протягом одного місяця з дня їх отримання.
8.2. Якщо відомості, наведені в документах, доданих до заявки, не відповідають вимогам відповідних нормативних актів та цим Правилам або їх недостатньо для попереднього розгляду заявки, посадова особа, відповідальна за розгляд документів, протягом 5 днів після отримання документів робить заявникові письмовий запит. Термін розгляду в даному випадку може бути продовжений до 10 днів з дня отримання недостатніх документів або усунення недоліків в їх оформленні.
8.3. У разі неспроможності заявника усунути недоліки в оформленні поданих до розгляду документів або надати необхідні документи на запит - заявка відхиляється, про що заявнику письмово повідомляється з викладенням причин відхилення.
8.4. Після розгляду й аналізу заявки і доданих до неї документів складається відповідний висновок про можливість сертифікаційної перевірки САБ. Документи, що розглядались, повертаються заявнику протягом 3 днів з дня завершення їх розгляду разом з висновком.
9. Сертифікаційна перевірка
9.1. Сертифікаційна перевірка САБ проводиться з метою визначення її відповідності сертифікаційним вимогам і охоплює всі аспекти її діяльності із забезпечення стандартизованого рівня захисту авіаційного суб'єкта від АНВ.
9.2. Сертифікаційна перевірка проводиться спеціально вповноваженим центральним органом виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації на протязі 14 днів після подання заявнику висновку про можливість її здійснення.
9.3. Під час проведення сертифікаційної перевірки заявник надає необхідні організаційно-розпорядчі та експлуатаційні документи (додаток 4) з метою практичної перевірки його здатності і компетенції у виконанні заходів АБ і вирішення питання про видачу сертифіката.
9.4. Сертифікаційна перевірка здійснюється за програмою, яка затверджується начальником управління авіаційної безпеки спеціально вповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань нагляду за забезпеченням безпеки авіації.
9.5. Програма перевірки має забезпечувати отримання конкретної інформації, що стосується:
9.5.1. Переліку та рівня послуг, які надаватиме служба в забезпеченні АБ, їх відповідності нормативним актам і власним організаційно-розпорядчим документам.
9.5.2. Відповідності організаційної структури та штатного розкладу діючим вимогам, укомплектованості підготовленим та сертифікованим персоналом.
9.5.3. Наявності необхідної матеріально-технічної бази, спеціально сертифікованого обладнання та устаткування для забезпечення належного рівня АБ.
9.5.4. Недоліків у забезпеченні АБ та здатності заявника усунути їх під час інспекційної перевірки.
10. Видача та скасування сертифіката
10.1. Після завершення сертифікаційної перевірки і виконання програми оцінки здатності САБ виконувати покладені на неї функції із забезпечення АБ складається акт з висновком про можливість видачі сертифіката і занесення САБ до облікового реєстру.
10.2. Якщо заявник не в змозі усунути недоліки, виявлені під час сертифікаційної перевірки, або нездатний забезпечити стандартизований рівень захисту від АНВ наявними силами і матеріально-технічними засобами належним чином, сертифікат йому не видається, про що він повідомляється з викладенням причин такого рішення.
10.3. Отримання сертифіката підтверджує здатність САБ у наданні послуг із забезпечення АБ. З цього часу вона несе відповідальність за забезпечення стандартизованого рівня захисту ЦА від АНВ у повному обсязі згідно з вимогами чинного в Україні законодавства.

................
Перейти до повного тексту