1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


ПРАВЛІННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БАНКУ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
N 273 від 16.07.2001


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 серпня 2001 р.
за N 691/5882
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національного банку N 355 від 23.08.2012 )
Про затвердження Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку
( Із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку N 346 від 01.09.2006 N 723 від 04.12.2009 N 348 від 26.09.2011 )
З метою створення відповідної нормативної бази згідно з вимогами статей 76 та 90 Закону України "Про банки і банківську діяльність" щодо здійснення повноважень тимчасової адміністрації та ліквідації банку особами, що мають сертифікат Національного банку України на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку, Правління Національного банку України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку (додається).
2. Керівникам центрального апарату Національного банку України та його установ узяти для керівництва в роботі зазначене Положення і суворо дотримуватися його вимог.
3. Постанова набирає чинності через 10 днів після державної реєстрації в Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цієї постанови покласти на заступника Голови В.Л. Кротюка, Генеральний департамент банківського нагляду (П.В. Андрущенко).
Голова В.С. Стельмах
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Правління
Національного банку України
16.07.2001 N 273
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 серпня 2001 р.
за N 691/5882
Положення про сертифікацію осіб на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку
Це Положення розроблено відповідно до вимог законів України "Про Національний банк України", "Про банки і банківську діяльність", "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" та нормативно-правових актів Національного банку України (далі - Національний банк).
Цим Положенням Національний банк установлює єдині умови і порядок визначення кваліфікаційної придатності (сертифікації) фізичних осіб, які мають намір здійснити або здійснюють повноваження тимчасової адміністрації або ліквідацію банків (далі - тимчасовий адміністратор або ліквідатор).
1. Загальні положення
1.1. Це Положення регулює встановлення кваліфікаційних та професійних вимог до тимчасового адміністратора або ліквідатора, порядок і умови надання Національним банком фізичним особам сертифіката на право здійснення тимчасової адміністрації або ліквідації банків (далі - сертифікат), а також визначає умови, за яких Національний банк може відмовити в наданні такого сертифіката.
Національний банк проводить сертифікацію, тобто визначення кваліфікаційної придатності тимчасового адміністратора або ліквідатора банку згідно з чинним законодавством України.
1.2. Тимчасовий адміністратор або ліквідатор має право здійснювати тимчасову адміністрацію або ліквідацію банку лише після отримання відповідного сертифіката.
1.3. Розміри плати за сертифікацію, продовження терміну чинності сертифіката, видачу його дубліката (у разі втрати чи значного пошкодження) визначаються Національним банком. У разі відмови тимчасового адміністратора або ліквідатора від проходження сертифікації або його відсутності без поважних причин на кваліфікаційному іспиті, а також негативних підсумків сертифікації плата за її проходження не повертається. Працівники Національного банку України звільняються від унесення плати за сертифікацію.
( Пункт 1.3 глави 1 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
2. Кваліфікаційні вимоги та порядок подання документів для отримання сертифіката
2.1. Право на отримання сертифіката мають фізичні особи, які володіють українською мовою, мають вищу економічну чи юридичну освіту (не нижче освітнього рівня спеціаліста та/або магістра), високі професійні та моральні якості, бездоганну ділову репутацію (у тому числі, якщо їх дії в минулому не спричинили банкрутства банку або іншого суб'єкта підприємницької діяльності), досвід практичної роботи за фахом економіста (бухгалтера, ревізора, фінансиста) чи юриста не менше п'яти років.
Для тимчасового адміністратора досвід роботи в банківській системі має становити не менше п'яти років, у тому числі на керівних посадах не менше трьох років.
( Пункт 2.1 глави 2 в редакції Постанови Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
2.2. Для отримання сертифіката необхідно подати до Кваліфікаційної комісії Національного банку України з питань сертифікації тимчасових адміністраторів та ліквідаторів банків (далі - Комісія) такі документи:
( Абзац перший пункту 2.2 глави 2 в редакції Постанови Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
звернення, в якому міститься інформація про:
а) відносини за попередні п'ять років з будь-яким банком як його пов'язаною особою;
б) невиконання зобов'язань щодо будь-якого банку;
в) заборгованість перед будь-яким банком, трудові відносини з ним, володіння майновими правами банку або майном, яке конкурує з майном банку;
г) інші інтереси, що можуть зашкодити неупередженому виконанню функцій тимчасового адміністратора або ліквідатора, та відсутність конфлікту інтересів з Національним банком;
письмове клопотання за довільною формою;
копію диплома про освіту, засвідчену нотаріально або на останньому місці роботи;
виписку з трудової книжки, засвідчену нотаріально або на останньому місці роботи;
( Абзац четвертий підпункту "г" пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
рекомендації двох осіб про ділову репутацію;
( Підпункт "г" пункту 2.2 глави 2 доповнено абзацом згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
копію паспорта;
( Підпункт "г" пункту 2.2 глави 2 доповнено абзацом згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
копію ідентифікаційного коду;
( Підпункт "г" пункту 2.2 глави 2 доповнено абзацом згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
копію платіжного документа про внесення плати за сертифікацію.
( Абзац восьмий підпункту "г" пункту 2.2 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
Відповідальність за достовірність поданих відомостей, які викладені в зверненні та інших документах, несе заявник.
2.3. Не розглядаються неналежним чином оформлені звернення про отримання сертифіката та документи від осіб, які:
є кредиторами, пов'язаними особами або акціонерами банку;
мають судимість, не погашену і не зняту в установленому законом порядку, або є обвинувачуваною особою з кримінальної справи;
не виконали своїх зобов'язань перед будь-яким банком;
у минулому були керівниками суб'єктів господарювання, під час роботи яких такий суб'єкт господарювання відповідно до законодавства України визнано банкрутом, або керівниками банків, під час роботи яких Національний банк прийняв рішення про відкликання банківської ліцензії в такому банку;
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку N 348 від 26.09.2011 )
були звільнені за вимогою Національного банку;
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку N 348 від 26.09.2011 )
були позбавлені права здійснювати тимчасову адміністрацію або ліквідацію банків у зв'язку з анулюванням сертифіката на підставах, зазначених в абзацах третьому-шостому пункту 7.4 глави 7 цього Положення.
( Пункт 2.3 глави 2 доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національного банку N 348 від 26.09.2011 )
3. Порядок роботи з документами на право отримання сертифіката
3.1. Розгляд відповідних документів фізичних осіб для проведення кваліфікаційних іспитів та видачі сертифікатів здійснюється на засіданні Комісії.
3.2. Отримання документів, ведення поточних справ з проведення сертифікації, складання реєстру відповідних сертифікатів тощо здійснюються відповідальним секретарем Комісії.
3.3. Документи, що подаються тимчасовим адміністратором або ліквідатором для проходження сертифікації, розглядаються у 15-денний строк з дня їх надходження.
3.4. У разі відсутності зауважень щодо поданих документів та за результатами позитивного висновку про проведення іспитів рішення про видачу тимчасовому адміністратору або ліквідатору сертифіката приймає Комісія.
3.5. Якщо Комісія прийняла рішення про відмову в наданні тимчасовому адміністратору або ліквідатору сертифіката, то вона повідомляє про це письмово в 10-денний строк із зазначенням причин відмови.
3.6. Відмова у видачі тимчасовому адміністратору або ліквідатору сертифіката надсилається рекомендованим листом або надається йому особисто чи його уповноваженому представнику в установленому порядку.
4. Порядок складання тимчасовим адміністратором або ліквідатором кваліфікаційного іспиту
4.1. Порядок складання кваліфікаційного іспиту тимчасових адміністраторів або ліквідаторів затверджує Комісія.
4.2. Інформація про визначені Комісією навчальні заклади публікується в офіційному виданні Національного банку - журналі "Вісник Національного банку України".
5. Результати проведення сертифікації тимчасового адміністратора або ліквідатора
5.1. Комісія розглядає підсумки проведення сертифікації та приймає рішення про видачу або відмову у видачі тимчасовому адміністратору або ліквідатору сертифіката (додатки 1, 2).
( Пункт 5.1 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановою Національного банку N 346 від 01.09.2006 )
5.2. Бланки сертифікатів є бланками суворої звітності із зазначенням номера та серії, які обліковуються та підлягають зберіганню у встановленому порядку та містять такі реквізити:
серію та номер;
прізвище, ім'я та по батькові тимчасового адміністратора або ліквідатора;
дату, номер рішення Комісії про його надання або продовження терміну чинності;
термін чинності або його продовження.
5.3. Сертифікат видається на п'ять років. Датою видачі сертифіката вважається дата прийняття Комісією відповідного рішення.
5.4. Сертифікат підписує голова Комісії та її відповідальний секретар.
5.5. Сертифікат реєструється в Книзі реєстрації сертифікатів Національного банку України на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банків (далі - Книга реєстрації сертифікатів тимчасових адміністраторів та ліквідаторів) (додаток 3) та заноситься до комп'ютерної бази даних Комісії. Тимчасовий адміністратор або ліквідатор засвідчує отримання сертифіката підписом у Книзі реєстрації сертифікатів тимчасових адміністраторів та ліквідаторів. Разом з отриманням сертифіката тимчасовий адміністратор або ліквідатор підписує зобов'язання особи про нерозголошення інформації з обмеженим доступом.
( Пункт 5.5 глави 5 із змінами, внесеними згідно з Постановами Національного банку N 346 від 01.09.2006, N 723 від 04.12.2009 )
5.6. Сертифікат видається протягом 10 календарних днів з дня прийняття Комісією відповідного рішення.
5.7. Рішення Комісії про відмову в наданні сертифіката та про відмову в продовженні строку чинності сертифіката можуть бути оскаржені в суді.
( Пункт 5.7 глави 5 в редакції Постанов Національного банку N 723 від 04.12.2009, N 348 від 26.09.2011 )
5.8. Кандидати, щодо яких Комісія прийняла рішення про відмову у видачі сертифіката, мають право звернутися з проханням про проведення повторного тестування не раніше ніж через три місяці з дати проведення попереднього тестування на загальних умовах, визначених правилами сертифікації осіб на право здійснення тимчасової адміністрації та ліквідації банку.
( Пункт 5.8 глави 5 в редакції Постанови Національного банку N 723 від 04.12.2009 )
5.9. Перелік тимчасових адміністраторів та ліквідаторів, які отримали сертифікат, публікується в офіційному виданні Національного банку - журналі "Вісник Національного банку України".
6. Продовження терміну чинності сертифіката
6.1. Організація продовження терміну чинності сертифіката тимчасового адміністратора або ліквідатора покладається на Комісію.
6.2. У разі втрати (значного пошкодження) тимчасовим адміністратором або ліквідатором сертифіката, термін чинності якого не закінчився, Комісія на підставі письмового клопотання тимчасового адміністратора або ліквідатора може видати дублікат.

................
Перейти до повного тексту