1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
РЕГУЛЯТОРНОЇ ПОЛІТИКИ ТА ПІДПРИЄМНИЦТВА
МІНІСТЕРСТВО АГРАРНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
06.06.2005 N 48/250
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 червня 2005 р.
за N 681/10961
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1084/588 від 01.10.2012 )
Про затвердження Порядку контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин
Відповідно до статей 8, 9 Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", статей 7 та 9 Закону України "Про племінну справу у тваринництві", Указу Президента України від 25 травня 2000 року N 721 "Питання Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва" і постанови Кабінету Міністрів України від 14 листопада 2000 року N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування"
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин, що додається.
2. Департаменту контролю та дозвільної системи Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва (Апатенко О.П.) та Департаменту ринків продукції тваринництва з Головдержплемінспекцією Міністерства аграрної політики України (Микитюк Д.М.) у встановленому порядку забезпечити подання наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Департаменту ринків продукції тваринництва з Головдержплемінспекцією Мінагрополітики України забезпечити публікацію наказу в засобах масової інформації.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Голови Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Ващенка К.О. та заступника Міністра аграрної політики України Пабата В.О.
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Міністр аграрної політики
України


А.В.Дашкевич

О.П.Баранівський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики
та підприємництва,
Міністерства аграрної
політики України
06.06.2005 N 48/250
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
24 червня 2005 р.
за N 681/10961
ПОРЯДОК
контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин
1. Загальні положення
1.1. Порядок контролю за додержанням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин (далі - Порядок) розроблено відповідно до Законів України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про племінну справу у тваринництві", "Про Загальнодержавну програму селекції у тваринництві на період до 2010 року", постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування", спільного наказу Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва і Міністерства аграрної політики України від 26.02.2004 N 25/52 "Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15.03.2004 за N 324/8923, та інших нормативно-правових актів, що регламентують господарську діяльність у галузі племінної справи у тваринництві.
1.2. Дія цього Порядку поширюється на всіх суб'єктів господарювання (юридичних та фізичних осіб - підприємців), які одержали ліцензію Міністерства аграрної політики України на провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин.
1.3. Контроль за додержанням суб'єктами господарювання Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин (далі - Ліцензійні умови) у межах своїх повноважень шляхом проведення планових і позапланових перевірок здійснюють такі органи контролю: Міністерство аграрної політики України (далі - Мінагрополітики України) як орган ліцензування; Державний комітет України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництва України), як спеціально уповноважений орган з питань ліцензування та його територіальні органи.
1.4. У цьому Порядку наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
органи контролю - Мінагрополітики України та Держпідприємництва України, його територіальні органи;
суб'єкт господарювання - зареєстрована в установленому законодавством порядку юридична особа незалежно від її організаційно-правової форми та форми власності, яка провадить господарську діяльність, крім органів державної влади та органів місцевого самоврядування, а також фізична особа - підприємець;
ліцензіат - суб'єкт господарювання, який одержав ліцензію на провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин;
контроль за додержанням Ліцензійних умов - сукупність організаційних та правових заходів, спрямованих на перевірку додержання ліцензіатами кваліфікаційних, організаційних, спеціальних та технологічних вимог для провадження господарської діяльності з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин;
акт перевірки порушень Ліцензійних умов - оформлений у встановленому порядку документ, який складається посадовими особами органів контролю за результатами перевірки дотримання ліцензіатами Ліцензійних умов;
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов - рішення органу контролю про необхідність усунення ліцензіатом у встановлені строки порушень Ліцензійних умов;
повторне порушення Ліцензійних умов - учинення ліцензіатом протягом строку дії ліцензії повторного порушення Ліцензійних умов після застосування санкцій за аналогічне порушення;
недостовірність відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії, - установлення органом контролю місцезнаходження юридичної особи, місця проживання фізичної особи - підприємця або місцезнаходження філій, представництв та інших відокремлених підрозділів ліцензіата, не зазначених у заяві для одержання ліцензії, а також інших розбіжностей між відомостями, викладеними в поданих документах, і наявною матеріально-технічною базою, документацією, кваліфікацією персоналу (працівників) тощо, які встановлені при перевірці ліцензіата;
неподання повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавались до заяви про видачу ліцензії, - виявлення факту неподання ліцензіатом у визначені законодавством терміни до органу ліцензування разом з документами, що підтверджують зміни, повідомлення у письмовій формі;
неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов - відсутність матеріально-технічної бази, необхідної для здійснення виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів, проведення генетичної експертизи походження та аномалій тварин, за місцезнаходженням ліцензіата та його відокремлених підрозділів, що зазначені в документах, які додані до заяви про одержання ліцензії; відсутність фахівців, які відповідають кваліфікаційним вимогам, установленим у Ліцензійних умовах; відсутність чинного атестата про присвоєння суб'єкту племінної справи у тваринництві відповідного статусу;
відмова ліцензіата від проведення перевірки - відмова ліцензіата в доступі комісії на його територію, до будівель, споруд та інших приміщень, створення перешкод у роботі комісії з боку ліцензіата, намагання уникнути перевірки, непризначення ліцензіатом уповноваженого представника, який має право представляти ліцензіата під час проведення перевірки, у разі відсутності керівника ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіата - фізичної особи - підприємця, відмова в наданні документів, письмових чи усних пояснень, іншої інформації щодо предмета перевірки на вимогу комісії.
2. Організація перевірок
2.1. Планові перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов проводяться органами контролю один раз на рік згідно з річним планом-графіком перевірок, який затверджується наказом органу контролю.
План перевірок органу ліцензування погоджується Держпідприємництвом України з урахуванням того, що планова перевірка ліцензіата проводиться не частіше одного разу на рік.
2.2. Позапланові перевірки здійснюються органами контролю лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
2.3. Для проведення перевірки ліцензіата орган контролю відповідно до плану-графіка перевірок видає наказ про призначення голови і членів комісії та посвідчення (додаток 1) про проведення перевірки ліцензіата, яке підписується керівником органу контролю (або його заступником) і засвідчується печаткою.
2.4. Посвідчення реєструється в журналі обліку посвідчень про проведення перевірки ліцензіатів (додаток 2), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою.
2.5. До участі в перевірці можуть залучатися фахівці установ і організацій, центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування (за їх згодою).
2.6. Орган контролю не менше як за п'ять робочих днів до початку перевірки письмово або телефонограмою повідомляє ліцензіата про проведення планової перевірки. Про проведення позапланової перевірки ліцензіат заздалегідь не попереджається.
2.7. Термін проведення перевірки становить не більше п'яти робочих днів.
За рішенням керівника відповідного органу контролю, у разі великого обсягу робіт, термін перевірки може бути продовжено, при цьому загальний термін перевірки не може перевищувати 10 робочих днів, про що в посвідченні робиться відповідний запис.
3. Права та обов'язки голови та членів комісії
3.1. Голова та члени комісії органу контролю при здійсненні перевірок мають право:
безперешкодного доступу на територію ліцензіата, у виробничі та інші приміщення для обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
ознайомлюватися з нормативно-технічною, обліково-звітною, розпорядчою, статистичною та іншою документацією, необхідною для проведення перевірки;
отримувати копії (ксерокопії) необхідних документів, безпосередньо пов'язаних з перевіркою;
одержувати від ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час перевірки.
3.2. Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі виключно нормами законодавства України;
об'єктивно відображати стан справ щодо додержання ліцензіатами Ліцензійних умов;
забезпечувати додержання державної та комерційної таємниці.
4. Відповідальність голови та членів комісії
4.1. Голова та члени комісії при проведенні перевірки несуть відповідальність відповідно до законодавства.
4.2. Голова комісії відповідає перед керівництвом органу контролю за виконання дорученої йому перевірки в установлені терміни та в повному обсязі.
5. Порядок проведення перевірки
5.1. Для проведення перевірки голова та члени комісії органу контролю повинні пред'явити керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи), ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) посвідчення на проведення перевірки ліцензіата та документи, які посвідчують особи голови та членів комісії.
5.2. Ліцензіат може вести журнал реєстрації проведення перевірок ліцензіата із зазначенням у ньому строків та мети перевірки, посади, прізвища голови та членів комісії органу контролю тощо.
Зазначені відомості засвідчуються підписом посадової особи (голови комісії) органу контролю.
5.3. Перевірці підлягають матеріально-технічна база ліцензіата за місцем безпосереднього провадження господарської діяльності та дотримання ним кваліфікаційних, організаційних, технологічних та інших вимог Ліцензійних умов.
5.4. Ліцензіат під час перевірки дотримання ним Ліцензійних умов забезпечує умови для її проведення та надає на вимогу голови чи членів комісії документи (у разі необхідності їх копії/ксерокопії, завірені ліцензіатом), зокрема:
- установчі документи ліцензіата;
- оригінал атестата про присвоєння суб'єкту господарської діяльності статусу суб'єкта племінної справи у тваринництві;
- оригінал свідоцтва про реєстрацію племінного стада в Державному племінному реєстрі;
- оригінал ліцензії та її копій, що підтверджують право філії або інших структурних підрозділів ліцензіата на провадження зазначеного в ліцензії виду господарської діяльності;
- документи, що підтверджують право власності суб'єкта господарювання або оренди ним приміщень, де проводитиметься відповідний вид господарської діяльності;
- документи, що підтверджують рівень освіти і кваліфікації працівників, діяльність яких безпосередньо пов'язана з виробництвом, зберіганням і реалізацією племінних (генетичних) ресурсів, провадженням генетичної експертизи походження та аномалій тварин;
- документ Державного департаменту ветеринарної медицини або його територіального органу щодо ветеринарно-санітарного стану ліцензіата;
- нормативно-правові акти, які регулюють правовідносини у сфері господарської діяльності ліцензіата, зазначені в Ліцензійних умовах, та нормативну технічну документацію на приміщення, обладнання, технологічні процеси тощо;
- племінні свідоцтва (сертифікати) на племінні (генетичні) ресурси, заповнені відповідно до вимог чинного законодавства, - при виконанні робіт з виробництва, зберігання і реалізації племінних (генетичних) ресурсів;
- технічні паспорти на лабораторні прилади, обладнання та апаратуру, документацію щодо їх технічного обслуговування та атестації, повірки вимірювальної техніки;
- наказ про затвердження штатного розкладу та трудові книжки працівників ліцензіата - для юридичної особи;
- посадові інструкції працівників, діяльність яких безпосередньо пов'язана з виробництвом, зберіганням і реалізацією племінних (генетичних) ресурсів, провадженням генетичної експертизи походження та аномалій тварин;
- документи, що підтверджують правовідносини працівників із суб'єктом господарювання (накази про призначення, трудові договори);
- оригінали свідоцтв про атестацію працівників, які виконують спеціальні роботи, пов'язані з веденням офіційного обліку продуктивності тварин, офіційної класифікації (оцінки) за типом, отриманням, ідентифікацією, зберіганням сперми, ембріонів яйцеклітин, штучним осіменінням маток та трансплантацією ембріонів.
5.5. Голова та члени комісії органу контролю перевіряють:
- наявність довідки про прийняття заяви про переоформлення ліцензії на провадження зазначеного в ліцензії виду господарської діяльності, якщо на дату проведення перевірки йде переоформлення ліцензії;
- своєчасність переоформлення ліцензії;
- відповідність відомостей, наведених у ліцензії, відомостям, зазначеним у свідоцтві про державну реєстрацію суб'єкта господарювання, довідці про внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, установчим документам ліцензіата;
- своєчасність подання повідомлення до органу ліцензування про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії;
- достовірність даних у документах, поданих суб'єктом господарювання для отримання ліцензії;
- відповідність місцезнаходження ліцензіата, місць провадження діяльності, інших відомостей, зазначених у заяві про видачу ліцензії (копії ліцензії), фактичному стану;
- наявність відповідної матеріально - технічної бази, зокрема виробничих приміщень, лабораторного, технологічного та технічного оснащення тощо, передбачених відповідними Ліцензійними умовами;
- документи, що підтверджують відповідність матеріально-технічної бази ліцензіата санітарним, протипожежним нормам і правилам, правилам охорони праці, передбаченим Ліцензійними умовами;
- своєчасність технічного обслуговування та атестації лабораторних приладів, обладнання та апаратури;
- своєчасність повірки засобів вимірювальної техніки;
- виконання вимог таких нормативно-правових актів:
Положення про присвоєння відповідних статусів суб'єктам племінної справи у тваринництві, затвердженого спільним наказом Мінагрополітики України та Української академії аграрних наук від 17.07.2001 N 215/66 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.08.2001 за N 721/5912) (із змінами і доповненнями);
Положення про відповідність суб'єктів племінної справи у тваринництві статусу племінного заводу, племінного репродуктора і племінного птахорепродуктора, затвердженого спільним наказом Мінагрополітики України та Української академії аграрних наук від 17.07.2001 N 215/66 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 20.08.2001 за N 722/5913) (із змінами і доповненнями);
Положення про відповідність суб'єктів племінної справи у тваринництві статусу селекційного центру, підприємства (об'єднання) з племінної справи у тваринництві, заводської конюшні, контрольно-випробувальної станції, контрольно-випробувальної станції з птахівництва, іподрому, трендепо, підприємства (лабораторії) генетичного контролю, підприємства (лабораторії) з трансплантації ембріонів, підприємства (лабораторії) з оцінки якості тваринницької продукції, затвердженого спільним наказом Мінагрополітики України та Української академії аграрних наук від 29.07.2002 N 211/61 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13.08.2002 за N 651/6939);
Технологічних вимог до проведення селекційно-племінної роботи в галузі бджільництва, проведення атестації пасік і видачі племінних свідоцтв (сертифікатів), затверджених спільним наказом Мінагрополітики України та Української академії аграрних наук від 20.09.2000 N 185/83 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 23.10.2000 за N 739/4960);
- наявність у штаті спеціаліста з повною, вищою або неповною вищою відповідною фаховою освітою (зоотехнічною, ветеринарною) - для юридичної особи;
- наявність відповідної фахової освіти або спеціаліста з відповідною фаховою освітою (зоотехнічною, ветеринарною), що працює на договірних умовах - для фізичної особи.
5.6. При позаплановій перевірці, крім вищенаведеного, також перевіряються факти порушення ліцензіатом Ліцензійних умов, що наведені в заяві (повідомленні), або виконання ліцензіатом розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
6. Порядок оформлення результатів перевірки
6.1. За результатами перевірки складається акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов (далі - акт перевірки) за формою, наведеною в додатку 3.
6.2. Акт перевірки складається у двох примірниках та підписується особами, що проводили перевірку. Один примірник акта перевірки надається керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіату (фізичній особі - підприємцю), який перевірявся, другий - органу контролю, який здійснив перевірку.
При проведенні органами контролю спільної перевірки акт перевірки складається в трьох примірниках.
6.3. Керівник ліцензіата (юридичної особи), ліцензіат (фізична особа - підприємець) або їх уповноважений представник особисто ознайомлюється з актом перевірки, ставить свій підпис, дату та печатку (за наявності) і отримує один примірник.
6.4. У разі відмови керівника ліцензіата (юридичної особи), ліцензіата (фізичної особи - підприємця) або їх уповноваженого представника від підписання акта перевірки голова комісії в акті робить запис про те, що ця особа з ним ознайомлена, але від підпису відмовилась.
Якщо керівник ліцензіата (юридична особа) або ліцензіат (фізична особа - підприємець), або його уповноважений представник надає пояснення та зауваження щодо результатів перевірки, то ці документи є невід'ємною частиною акта перевірки, про що зазначається в акті.
6.5. Порушення, які виявлені під час перевірки і зафіксовані в акті перевірки, повинні мати посилання на конкретні пункти, статті, розділи чинних нормативно-правових актів.
6.6. Відомості, які не підтверджені документально, до акта перевірки включати забороняється.
6.7. У разі виявлення порушень, що є підставою для анулювання ліцензії, орган контролю, який здійснює перевірку, складає за фактом виявлених порушень такі акти:
акт про повторне порушення ліцензіатом Ліцензійних умов; акт про виявлення недостовірних відомостей у документах, поданих суб'єктом господарювання для одержання ліцензії; акт про встановлення факту передачі ліцензії або її копії іншій юридичній або фізичній особі для провадження господарської діяльності; акт про встановлення факту неподання в установлений строк повідомлення про зміну даних, зазначених у документах, що додавалися до заяви про видачу ліцензії; акт про неможливість ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, установлених для певного виду господарської діяльності; акт про невиконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов; акт про відмову ліцензіата в проведенні перевірки органом контролю, що складаються за формою, наведеною у додатку 4.
Зазначені акти складаються органом контролю, який здійснював (очолював) цю перевірку, у двох примірниках протягом трьох робочих днів з дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
Усі примірники актів підписуються особами, які проводили перевірку. Один примірник акта зберігається в органі контролю, а другий - у дводенний термін вручається або надсилається (листом з повідомленням) ліцензіату.
6.8. У разі виявлення порушень Ліцензійних умов орган контролю, який здійснював (очолював) перевірку ліцензіата, не пізніше десяти робочих днів від дати складання акта перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов видає розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов (додаток 5) та в триденний строк вручає або надсилає (листом з повідомленням) його ліцензіату або орган ліцензування приймає рішення про анулювання ліцензії.
У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу контролю документів, що це достовірно підтверджують, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.
6.9. Ліцензіат, який одержав розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний в установлений у розпорядженні строк у письмовій формі подати органу контролю, який видав це розпорядження, інформацію про усунення порушень.
6.10. Якщо ліцензіат надав інформацію про усунення порушень Ліцензійних умов, то перевірка виконання розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов може не проводитись.
6.11. У разі ненадання ліцензіатом у встановлений термін інформації про усунення порушень Ліцензійних умов орган контролю, який видав розпорядження, упродовж п'яти робочих днів здійснює позапланову перевірку виконання розпорядження про усунення порушень та складає акт перевірки додержання ліцензіатом Ліцензійних умов.
6.12. Органи контролю ведуть облік розпоряджень про усунення порушень вимог Ліцензійних умов суб'єктами господарювання та здійснюють контроль за їх виконанням.
6.13. Рішення про анулювання ліцензії приймається органом ліцензування за наявності підстав, передбачених Законом України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності".
6.14. У разі наявності в спеціально вповноваженого органу з питань ліцензування підстав для анулювання ліцензії територіальні органи Держпідприємництва України направляють копію відповідних актів до Держпідприємництва України, який звертається до Мінагрополітики України з пропозицією щодо анулювання ліцензії і повідомляє про це відповідний територіальний орган, що надіслав акт.

................
Перейти до повного тексту