1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
26.04.2016 № 161
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 квітня 2016 р.
за № 664/28794
Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Міністерства транспорту та зв'язку України
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 грудня 1996 року № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Зміни до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 26 березня 2009 року № 317, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 квітня 2009 року за № 340/16356 (зі змінами), що додаються.
2. Унести зміни до Коефіцієнтів, що застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги, затверджених наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 26 березня 2009 року № 317, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 15 квітня 2009 року за № 341/16357 (у редакції наказу Міністерства інфраструктури України від 26 січня 2015 року № 13), виклавши їх у новій редакції, що додаються.
3. Департаменту державної політики в галузі залізничного транспорту та Управлінню економічного розвитку та фінансів забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Міністр В. Омелян
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства інфраструктури
України
26.04.2016 № 161
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
29 квітня 2016 р.
за № 664/28794
ЗМІНИ
до Збірника тарифів на перевезення вантажів залізничним транспортом у межах України та пов'язані з ними послуги ( z0340-09 )
1. У розділі І:
1) у пункті 1:
абзаци перший - третій викласти в такій редакції:
"1. Терміни щодо визначення тарифів вживаються виключно для цього Збірника у таких значеннях:
вагон перевізника - вантажний вагон, яким перевізник володіє на праві власності або іншій правовій підставі, що має загальномережеву нумерацію з ознакою в Автоматизованому банку даних парку вантажних вагонів (далі - АБД ПВ) "вагон інвентарного парку" відповідно до діючої нумерації та нанесення номерів на вагони згідно зі Знаками і написами;
вагон орендований - вагон перевізника, переданий ним в користування на визначений строк на підставі договору оренди;";
доповнити пункт новим абзацом четвертим такого змісту:
"власний вагон перевізника - вантажний вагон, яким перевізник володіє на праві власності або іншій правовій підставі, має загальномережеву нумерацію та ознаку в АБД ПВ "власний вагон";".
У зв'язку з цим абзаци четвертий - двадцять дев'ятий вважати відповідно абзацами п'ятим - тридцятим;
абзаци десятий - дванадцятий викласти в такій редакції:
"перевізника - контейнер, яким перевізник володіє на праві власності або іншій правовій підставі, зареєстрований в Автоматизованому банку даних парку контейнерів (далі - АБД ПК);
власний, яким юридична особа або фізична особа - підприємець володіє на праві власності або іншій правовій підставі;
орендований - контейнер перевізника, переданий ним в користування на визначений строк на підставі договору оренди;";
абзац тринадцятий виключити.
У зв'язку з цим абзаци чотирнадцятий - тридцятий вважати відповідно абзацами тринадцятим - двадцять дев'ятим;
в абзаці двадцять п'ятому слова "потреб залізниць" замінити словами "потреб структурних підрозділів ПАТ "Укрзалізниця";
доповнити пункт новими абзацами такого змісту:
"Терміни "автомобільний транспортний засіб (АТС)", "договірний перевізник", "інтермодальна транспортна одиниця (ИТЕ)" та "перевізні пристосування" вживаються в значеннях, наведених в Угоді про міжнародне вантажне сполучення (СМГС).
Терміни "вагонна відправка", "контейнерна відправка", "контрейлерна відправка" вживаються в значеннях, наведених у Правилах приймання вантажів до перевезення, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 21 листопада 2000 року № 644, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 24 листопада 2000 року за № 861/5082.";
2) у пункті 4 слова "Державна адміністрація залізничного транспорту України" замінити абревіатурою та словом "ПАТ "Укрзалізниця";
3) пункт 5 виключити.
У зв'язку з цим пункти шостий - чотирнадцятий вважати відповідно пунктами п'ятим - тринадцятим;
4) в абзаці першому пункту 7 слова "Мінтрансзв'язку та Мінекономіки" замінити словами "Мінінфраструктури та Мінекономрозвитку";
5) у пункті 8:
у підпункті 8.1:
абзац другий викласти в такій редакції:
"внутрішніх та експортних (через припортові станції, у тому числі на адресу морських (річкових) портів та терміналів), оформлених накладною внутрішнього сполучення, - за тарифами, що діють на дату приймання вантажу до перевезення, зазначену станцією відправлення;";
доповнити підпункт після абзацу другого новим абзацом третім такого змісту:
"експортних, оформлених накладною прямого міжнародного залізничного сполучення, - за тарифами, що діють на дату укладання договору перевезення, зазначену в перевізних документах договірним перевізником;".
У зв'язку з цим абзаци третій - п'ятий вважати відповідно абзацами четвертим - шостим;
абзаци п'ятий, шостий викласти в такій редакції:
"оформлених накладною прямого міжнародного залізничного сполучення, - за тарифами, що діють на дату укладання договору перевезення, зазначену в перевізних документах договірним перевізником;
перевезення яких здійснюється з переоформленням накладної у зв'язку зі зміною режиму правового регулювання договору перевезення, - за тарифами, що діють у день оформлення перевізних документів перевізником на станції зміни режиму правового регулювання договору перевезення.";
абзац перший підпункту 8.2 викласти в такій редакції:
"8.2. У сполученнях за участю інших видів транспорту (крім прямого міжнародного залізнично-поромного сполучення) - при відправленні вантажу:";
доповнити пункт новим підпунктом такого змісту:
"8.3. При перевезеннях вантажів у прямому міжнародному залізнично-поромному сполученні, оформлених накладною прямого міжнародного залізничного сполучення, - за тарифами, що діють на дату укладання договору перевезення, зазначену в перевізних документах договірним перевізником.";
6) у пункті 9:
абзац другий викласти в такій редакції:
"Збори, що зазначаються в перевізних документах при відправленні експортних вантажів, нараховуються за ставками, що діють у день проставлення в перевізних документах внутрішнього сполучення календарного штемпеля станції відправлення, в перевізних документах міжнародного сполучення - на дату укладання договору перевезення, зазначену в перевізних документах договірним перевізником.";
доповнити пункт новим абзацом такого змісту:
"Додаткові витрати, пов'язані з перевезенням вантажу, не передбачені тарифами і викликані причинами, що не залежать від перевізника, нараховуються за ставками, що діють на дату виникнення цих витрат.";
7) пункт 12 викласти в такій редакції:
"12. Плата за перевезення окремої відправки визначається:".
2. У розділі ІІ:
1) у підпункті 1.1 пункту 1:
у підпункті 1.1.3:
абзац перший замінити новими дванадцятьма абзацами такого змісту:
"1.1.3. Визначити:
для перевезень, оформлених накладною внутрішнього сполучення, до якого виду відправки належить вантаж, що пред'являється для перевезення, - вагонної, збірної вагонної, контрейлерної або контейнерної, і застосувати відповідні правила розрахунків плати за перевезення;
для перевезень, оформлених накладною міжнародного сполучення, в якості якої відправки приймається вантаж:
завантажений у вагон (зчеп вагонів);
завантажений у ИТЕ, АТС або ИТЕ, АТС у порожньому стані;
на своїх осях (залізничний рухомий склад, крани на залізничному ходу, колійні та будівельні машини на залізничному ходу тощо).
Для перевезень вантажів у міжнародному сполученні застосовуються правила розрахунків плати за перевезення:
вантажу у вагоні - для вагонної відправки;
вантажу у контейнері та контейнера у порожньому стані - для контейнерної відправки;
вантажу в ИТЕ (крім контейнера), АТС у завантаженому або у порожньому стані - для контрейлерної відправки;
вантажу на своїх осях - для рейкового рухомого складу.
Збірною вагонною відправкою в частині застосування правил тарифів є партія вантажів різних найменувань за однією накладною, для перевезення якої потрібне надання окремого вагона.".
У зв'язку з цим абзаци другий - дев'ятий вважати відповідно абзацами тринадцятим - двадцятим;
абзац дев'ятнадцятий викласти в такій редакції:
"Якщо партія вантажу, що пред'являється до перевезення, є контейнерною відправкою, - визначити завантажений чи порожній контейнер, якого типу - універсальний, спеціальний чи спеціалізований або якої категорії (маси брутто або довжини) використано для перевезення, і відповідно до цього вибрати тарифну схему.";
у підпункті 1.1.5:
примітку 1 виключити;
абзаци третій, четвертий викласти в такій редакції:
"При перевезенні вантажів у власних вагонах, орендованих перевізником або структурними підрозділами ПАТ "Укрзалізниця" у суб'єктів господарювання, плата визначається як для вагонів перевізника.
При перевезенні вантажів у власних вагонах (контейнерах) перевізника, крім напіввагонів з нумерацією інвентарного парку, плата визначається як для власних вагонів (контейнерів). Для власних напіввагонів перевізника з нумерацією інвентарного парку визначається як для вагонів перевізника.";
абзац перший підпункту 1.1.12 викласти в такій редакції:
"1.1.12. Визначити, до якого тарифного класу або позакласної групи віднесено вантаж, у тому числі рейковий рухомий склад, ИТЕ, АТС, та якою відправкою здійснюються перевезення, і застосувати до базових ставок плати коефіцієнт, установлений для цього вантажу та відправки.";
2) пункт 2 доповнити новими підпунктами такого змісту:
"2.6. При перевезенні вантажів між станціями залізниць України за участю території інших держав тарифна відстань визначається як сумарна відстань усіх дільниць залізниць України за цим напрямком.
2.7. Якщо при виникненні перешкод до перевезення вантажу з причин, що не залежать від перевізника, був змінений шлях прямування вантажу, то плата за перевезення визначається за цим зміненим маршрутом перевезення за фактичну тарифну відстань.";
3) у пункті 3:
в абзаці п'ятому підпункту 3.1 слово ", прейскурантів" виключити;
підпункт 3.3 викласти в такій редакції:
"3.3. Якщо на станції призначення виявлено, що найменування вантажу не відповідає фактичному, неповне або неясне (неточне), то уточнення з метою перевірки правильності нарахування тарифу здійснюється до видачі вантажу з ініціативи станції (перевізника) або на вимогу одержувача шляхом унесення до перевізних документів у графі "Найменування вантажу" ("Наименование груза") під попереднім неточним найменуванням уточненого найменування. Унесене до перевізних документів уточнене найменування завіряється підписами працівників станції (перевізника) та одержувача.
Після видачі вантажу перерахунки, зумовлені неточним найменуванням вантажу, не допускаються ані на вимогу залізниці (перевізника), ані за заявою одержувача.";
4) у пункті4:
абзац другий підпункту 4.1 викласти в такій редакції:
"До загальної маси вантажу включаються маса упаковки вантажу (тари), перевізних пристосувань, піддонів, додаткового обладнання і разових реквізитів (підкладки, бруски, прокладки тощо), використаних при перевезенні.";
абзаци перший - третій підпункту 4.3 викласти в такій редакції:
"4.3. Для розрахунку плати за вантаж, який завантажено в окремий вагон (крім великовагових вантажів на транспортерах та негабаритних вантажів), приймається розрахункова маса, яка визначається за табл. 1 на підставі округленої до повних тонн загальної маси. Далі в тексті цього Збірника ця маса зазначається як розрахункова.
Якщо перевіркою під час перевезення або на станції призначення встановлено, що фактична маса вантажу більша від зазначеної відправником у перевізних документах (крім випадків завантаження вагона понад його вантажопідйомність, виявленого під час перевезення, або з перевищенням допустимого статичного навантаження від колісної пари вагона на рейки колії), то для розрахунку плати за перевезення приймається маса, визначена за табл. 1 на підставі округленої до повних тонн загальної фактично виявленої маси. У такому випадку станція призначення (перевізник) вносить до перевізних документів зміни у відомості про масу вантажу за підписами працівника станції (перевізника) та одержувача і здійснює розрахунки від станції відправлення (або прикордонної) до станції призначення за розрахункову масу фактично перевезеного вантажу.
Якщо під час перевезення виявлено завантаження вагона понад його вантажопідйомність або з перевищенням допустимого статичного навантаження від колісної пари вагона на рейки колії, то надлишок вантажу вивантажується і досилається за призначенням зі стягненням з одержувача (за експортний вантаж з відправника) плати за всю відстань перевезення залізницями України як за самостійну відправку на загальних підставах за тарифами, що діяли у день виявлення.";
підпункт 4.6 викласти в такій редакції:
"4.6. Для розрахунку плати за перевезення в окремому вагоні додаткового обладнання (перевізних пристосувань), які не включені до маси тари вагона, у тому числі багаторазових засобів пакетування, що належать відправникам і одержувачам, приймається маса, визначена за табл. 1 на підставі округленої до повних тонн маси цього обладнання (перевізних пристосувань).
Далі в тексті цього Збірника ця загальна маса зазначається як розрахункова.";
5) підпункт 6.3 пункту 6 виключити;
6) абзац другий підпункту 7.3 пункту 7 викласти в такій редакції:
"У такому разі станція відправлення (договірний перевізник) повинна зробити відмітку в перевізних документах про подачу спеціального (спеціалізованого) вагона перевізника замість універсального "СЗУВ" ("СВУВ") у графі "Тарифні відмітки" накладної внутрішнього сполучення та у графі "Отметки для исчисления и взимания провозных платежей" накладної СМГС.";
7) у пункті 8:
друге речення підпункту 8.2 викласти в такій редакції:
"Знижка надається за наявності відмітки відправника "Вантаж попередньо охолоджений" ("Груз предварительно охлажден") у графі "Найменування вантажу" накладної внутрішнього сполучення та графі "Заявления отправителя" накладної СМГС.";
абзац перший підпункту 8.3 викласти в такій редакції:
"8.3. При прийманні швидкопсувного вантажу до перевезення згідно з Правилами в універсальному критому вагоні і при перевантаженні вантажу під час перевезення (з метою запобігання його псуванню) в ізотермічний вагон (про що повинен бути складений акт загальної форми ГУ-23 і в перевізних документах зроблена відмітка станцією перевантаження (перевізником) "Вантаж перевантажено в ізотермічний вагон для запобігання псуванню" ("Груз перегружен в изотермический вагон для предохранения от порчи") у графі "Відмітки залізниці" накладної внутрішнього сполучення або у графі "Отметки перевозчика" накладної СМГС) плата за перевезення перераховується станцією призначення (перевізником) згідно з тарифами, установленими за перевезення:";
абзац другий підпункту 8.4 викласти в такій редакції:
"У разі надання ізотермічного вагона перевізника замість передбаченого правилами та умовами перевезень, договором (планом) або додатковим дозволом універсального вагона плата визначається за тарифною схемою 1 за розрахункову масу вантажу, установлену для універсального вагона. Станція відправлення (договірний перевізник) вносить відмітку "ІЗЗК" ("ИЗВК") у графу "Тарифні відмітки" накладної внутрішнього сполучення та у графу "Отметки для исчисления и взимания провозных платежей" накладної СМГС про подачу ізотермічного вагона перевізника замість критого.";
підпункт 8.5 викласти в такій редакції:
"8.5. У разі надання ізотермічного вагона перевізника замість передбаченого правилами та умовами перевезень, договором (планом) або додатковим дозволом вагона-термоса плата визначається за тарифною схемою 2 за розрахункову масу вантажу, установлену для спеціального (спеціалізованого) вагона. Станція відправлення (договірний перевізник) повинна зробити в перевізних документах відмітку "ІЗЗТ" ("ИЗВТ") у графі "Тарифні відмітки" накладної внутрішнього сполучення та у графі "Отметки для исчисления и взимания провозных платежей" накладної СМГС про надання рефрижераторної секції перевізника або автономного рефрижераторного вагона перевізника замість вагона-термоса.";
8) у пункті 10:
підпункт 10.1 доповнити новим абзацом такого змісту:
"При перевезенні контейнерів контейнерними поїздами у правому верхньому куті перевізних документів станція відправлення (договірний перевізник) проставляє відмітку "Контейнерний поїзд ___ (назва поїзда)" ("Контейнерный поезд ____ (название поезда)").";
підпункт 10.2 доповнити новими абзацами такого змісту:
"Плата за перевезення контейнерiв (завантажених та порожнiх) довжиною понад 24 фути визначається за тарифними схемами 10 - 12 для 40(30)-футових контейнерiв.
Плата за перевезення контейнерів довжиною понад 40 футів визначається за тарифними схемами 10-12 для 40(30)-футових контейнерiв із збільшенням на 20%.";
9) у пункті 12:
абзац перший підпункту 12.1 викласти в такій редакції:
"12.1. За перевезення контрейлерними відправками габаритних або негабаритних автопоїзда, автомобіля, причепа, напівпричепа або знімного автомобільного кузова (далі - контрейлер) у завантаженому чи порожньому стані плата визначається незалежно від маси вантажу за кожний вагон окремо за тарифною схемою 13.";
абзац четвертий підпункту 12.2 викласти в такій редакції:
"Ці тарифи застосовуються за наявності проставленої станцією відправлення (договірним перевізником) у правому верхньому куті перевізних документів відмітки "Контрейлерний поїзд _______ (назва поїзда)" ("Контрейлерный поезд ___ (название поезда)").";
абзац другий підпункту 12.3 викласти в такій редакції:
"Ці тарифи застосовуються за наявності проставленої станцією відправлення (договірним перевізником) у правому верхньому куті перевізних документів відмітки "Поїзд комбінованого транспорту _______ (назва поїзда)" ("Поезд комбинированного транспорта _____ (название поезда)").";
10) у пункті 13:
у назві пункту слово "залізниць" замінити словом "перевізника";
у підпункті 13.1 та у першому реченні підпункту 13.2 слово "залізниць" замінити словом "перевізника";
абзац третій підпункту 13.3 доповнити новим реченням такого змісту:
"Під час здійснення таких перевезень з окремим локомотивом залізниць додатково нараховується плата за локомотив за тарифною схемою 28.";
абзаци другий - четвертий підпункту 13.4 викласти в такій редакції:
"Перевезення для експлуатаційних потреб структурних підрозділів ПАТ "Укрзалізниця" рейкового рухомого складу перевізника (крім зазначеного у підпункті 13.9 цього пункту), у тому числі під час передислокації при зміні власника, для переобладнання або утилізації, в/із ремонт(у), а також за пробіг спеціальних пересувних формувань (крім перевезення вантажів, у тому числі негабаритних в окремих спеціалізованих вагонах та спецформуваннях з нумерацією на "1"), сплачуються за тарифною схемою 17.2. Під час організації таких перевезень з окремим локомотивом залізниць плата за локомотив не нараховується. Відправником у графі "Найменування вантажу" перевізних документів проставляється відмітка "Для експлуатаційних потреб".

................
Перейти до повного тексту