1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
НАКАЗ
23.04.2012 № 556
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 квітня 2012 р.
за № 659/20972
( Наказ скасовано на підставі Наказу Фонду державного майна № 2965 від 15.06.2012 ) ( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна № 2952 від 14.06.2012 )
Про затвердження Вимог до якості послуг, що надаються суб’єктами оціночної діяльності, та правил організації системи зовнішнього контролю якості
( Зміни до Наказу див. в Наказі Фонду державного майна № 771 від 30.05.2012 )
Відповідно до статті 5 Закону України "Про Фонд державного майна України"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Вимоги до якості послуг, що надаються суб’єктами оціночної діяльності, та правила організації системи зовнішнього контролю якості (додаються).
2. Створити Атестаційну комісію з якості послуг для здійснення контролю за дотриманням суб’єктами оціночної діяльності вимог до якості послуг, а також для проведення іспитів керівників суб’єктів оціночної діяльності.
3. Начальнику Управління з питань оціночної діяльності забезпечити державну реєстрацію цього наказу у Міністерстві юстиції України.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на директора Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об’єктами державної власності.
5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Голова Фонду О. Рябченко
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державної служби України
з питань регуляторної політики
та розвитку підприємництва

М. Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду
державного майна України
23.04.2012 № 556
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 квітня 2012 р.
за № 659/20972
ВИМОГИ
до якості послуг, що надаються суб’єктами оціночної діяльності, та правила організації системи зовнішнього контролю якості
І. Загальні положення
1. У цих Вимогах терміни вживаються у такому значенні:
система зовнішнього контролю якості послуг - сукупність заходів та дій Фонду державного майна України, спрямованих на встановлення вимог до якості послуг суб’єктів оціночної діяльності, контролю за їх виконанням;
зовнішній контроль якості послуг - діяльність Фонду державного майна України з виявлення та запобігання порушенням суб’єктами оціночної діяльності вимог до якості послуг, установлених цими Вимогами;
послуга - професійна оціночна діяльність, яка полягає в організаційному, методичному та практичному забезпеченні проведення оцінки майна, розгляді та підготовці висновків щодо вартості майна, за напрямами та спеціалізаціями у межах таких напрямів:
напрям 1 "Оцінка об'єктів у матеріальній формі":
спеціалізація 1.1. "Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості), у тому числі земельних ділянок, та майнових прав на них";
спеціалізація 1.2. "Оцінка машин і обладнання";
спеціалізація 1.3. "Оцінка колісних транспортних засобів";
спеціалізація 1.4. "Оцінка літальних апаратів";
спеціалізація 1.5. "Оцінка судноплавних засобів";
спеціалізація 1.6. "Оцінка рухомих речей, що становлять культурну цінність";
спеціалізація 1.7. "Оцінка рухомих речей, крім таких, що віднесені до машин, обладнання, колісних транспортних засобів, літальних апаратів, судноплавних засобів, та тих, що становлять культурну цінність";
напрям 2 "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів, у тому числі прав на об'єкти інтелектуальної власності":
спеціалізація 2.1. "Оцінка цілісних майнових комплексів, паїв, цінних паперів, майнових прав та нематеріальних активів (крім прав на об'єкти інтелектуальної власності)";
спеціалізація 2.2. "Оцінка прав на об'єкти інтелектуальної власності";
напрям 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства":
спеціалізація 3.1. "Оцінка нерухомих речей (нерухомого майна, нерухомості) фізичних осіб, у тому числі земельних ділянок, та майнових прав на них, включаючи об’єкти нерухомого майна (нерухомості) фізичних осіб у значеннях, наведених в Податковому кодексі України, для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства";
спеціалізація 3.2. "Оцінка літальних апаратів фізичних осіб для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства";
спеціалізація 3.3. "Оцінка судноплавних засобів фізичних осіб для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства";
якість послуги - сукупність властивостей послуги, що визначає ступінь її відповідності цим Вимогам та задоволеності потреби клієнта;
якісна послуга - послуга, яка відповідає цим Вимогам та задовольняє потреби клієнта;
вимоги до якості послуг - сукупність вимог, які висуваються до суб’єктів оціночної діяльності, організації їх діяльності, ресурсів, що використовуються під час надання послуг, звітності, з метою надання ними якісних послуг;
система управління якістю - сукупність взаємопов’язаних та скоординованих дій, елементів організаційної структури, визначених механізмів відповідальності, повноважень та процедур організації, а також процесів та ресурсів, які забезпечують здійснення загального керівництва якістю та її відповідність цим Вимогам;
суб’єкт оціночної діяльності - суб’єкт оціночної діяльності за всіма напрямами оцінки, а також суб’єкт господарювання, який має намір надавати послуги з оцінки майна, майнових прав та подав необхідні документи для розгляду питання про видачу сертифіката суб’єкта оціночної діяльності;
суб’єкт оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" - суб’єкт оціночної діяльності - суб’єкт господарювання приватної форми власності, виключним видом діяльності якого є оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства (у тому числі правочинів, що підлягають нотаріальному посвідченню та/або державній реєстрації), який подав необхідні документи для розгляду питання про видачу сертифіката суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства";
клієнт - замовник послуги;
Програма організації та дотримання вимог до якості послуг (далі - Програма) - документ, розроблений суб’єктом оціночної діяльності, що містить перелік заходів, дій та ресурсів, що планує виконувати (використовувати) суб’єкт оціночної діяльності з метою виконання ним цих Вимог. Програма також включає перелік документів, які будуть надані для підтвердження дотримання вимог до якості послуг, а також втілення заходів, дій та ресурсів, визначених Програмою, у діяльність суб’єкта оціночної діяльності.
ІІ. Вимоги до якості послуг
1. Суб’єкти оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" забезпечують якість послуг шляхом дотримання вимог:
законодавства України;
до керівників суб’єктів оціночної діяльності;
до оцінювачів, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності;
щодо подання звітності до Фонду державного майна України;
щодо системи управління якістю.
2. Суб’єкти оціночної діяльності за іншими напрямами оцінки забезпечують якість послуг шляхом дотримання вимог:
законодавства України;
до керівників суб’єктів оціночної діяльності (крім вимог пункту 4 цього розділу);
до оцінювачів, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності;
щодо подання звітності до Фонду державного майна України.
3. Керівник суб’єкта оціночної діяльності не може мати не погашеної судимості або не знятої в установленому законом порядку судимості за умисні злочини, злочини у сфері господарської та службової діяльності, а також не може бути позбавленим права обіймати певні посади та займатися певною діяльністю.
4. Керівник суб’єкта оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" також складає іспит на відповідність знань у сфері оцінки майна, майнових прав, який проводиться Атестаційною комісією з якості послуг за програмою іспитів керівників суб’єктів оціночної діяльності, що затверджується Фондом державного майна України.
5. Оцінювачі, що працюють у складі суб’єкта оціночної діяльності, повинні відповідати таким вимогам:
мати кваліфікаційне свідоцтво оцінювача відповідно до програм базової підготовки та свідоцтво про підвищення кваліфікації за напрямами, зазначеними у кваліфікаційному свідоцтві оцінювача;
не мати не погашеної судимості або не знятої в установленому законом порядку судимості за умисні злочини, злочини у сфері господарської та службової діяльності, а також не бути позбавленим права обіймати певні посади та займатися певною діяльністю.
6. Суб’єкти оціночної діяльності подають інформацію про свою діяльність (у частині, яку Фонд державного майна України має право перевіряти відповідно до чинного законодавства України) до Фонду державного майна України за формою та у порядку, встановленими чинним законодавством України.
7. Суб’єкт оціночної діяльності за напрямом 3 "Оцінка для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" запроваджує систему управління якістю.
7.1. Система управління якістю в цілому та кожна процедура (складова процедури) та захід окремо повинні бути розроблені, документально оформлені, запроваджені у діяльність та постійно підтримуватися та удосконалюватися. Документальне оформлення системи управління якістю в цілому та кожної з процедур (складових процедур) та заходів окремо здійснюється шляхом розробки та затвердження відповідного документа(ів). У разі якщо система управління якістю в цілому та кожна процедура (складова процедури) та захід окремо є об’єктом(ами) інтелектуальної власності, суб’єкт оціночної діяльності забезпечує наявність всіх прав для його (їх) використання.
7.2. Суб’єкт оціночної діяльності вживає таких заходів:
визначає процедури - дії, які здійснює суб’єкт оціночної діяльності для забезпечення якості надання послуг;
визначає послідовність та взаємодію таких процедур;
визначає критерії результативності таких процедур;
забезпечує моніторинг та аналіз процедур.
7.3. Суб’єкт оціночної діяльності має право залучати сторонні організації для виконання системи управління якістю в цілому та окремих процедур (складових процедур) та заходів, у тому числі для їх документального оформлення. У разі залучення таких сторонніх організацій вони можуть здійснювати додатковий контроль за виконанням системи управління якістю в цілому, окремих процедур (складових процедур) та заходів, у тому числі шляхом направлення до суб’єкта оціночної діяльності відповідних спеціалістів.
7.4. Суб’єкт оціночної діяльності документує дотримання системи управління якістю в цілому та окремих процедур (складових процедур) та заходів. Документування може здійснюватися на паперових (шляхом складання анкет, заяв, контрольних листів тощо) або цифрових носіях. Задокументована інформація системи управління якістю зберігається протягом часу, достатнього для того, щоб особа (особи), відповідальна(і) за систему управління якістю, або залучена стороння організація мали змогу оцінити дотримання вимог системи управління якістю.
7.5. Система управління якістю обов’язково повинна відповідати вимогам, визначеним підпунктом 7.6 цього пункту.
7.6. Система управління якістю складається з:
відповідальності керівництва суб’єкта оціночної діяльності за організацію контролю якості;
етичних вимог;
організації документообігу;
забезпечення конфіденційності та належного зберігання печаток, штампів та бланків;
забезпечення захисту персональних даних;
забезпечення функціонування власного веб-сайту у мережі Інтернет;
встановлення процедур надання послуги;
співпраці з клієнтом;
забезпечення персоналом;
організації розгляду скарг;
можливостей та способів відшкодування завданої шкоди (збитків) відповідно до законодавства України.
7.7. Відповідальність керівництва суб’єкта оціночної діяльності за організацію контролю якості полягає у забезпеченні:
всіх необхідних процедур та заходів, а також ресурсів для функціонування системи управління якістю;

................
Перейти до повного тексту