1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
27.03.2013 № 190
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 квітня 2013 р.
за № 632/23164
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства інфраструктури № 621 від 17.11.2021 )
Про затвердження Положення про капітана морського порту та службу капітана морського порту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 278 від 16.08.2016 № 354 від 06.08.2018 № 266 від 18.04.2019 )
Відповідно до статті 75 Кодексу торговельного мореплавства України, частини третьої статті 14 Закону України "Про морські порти України", підпункту 4.9.70 підпункту 4.9 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого Указом Президента України від 12 травня 2011 року № 581, та з метою приведення нормативно-правових актів у відповідність до законодавства України НАКАЗУЮ:
1. ЗатвердитиПоложення про капітана морського порту та службу капітана морського порту, що додається.
2. Державній інспекції України з безпеки на морському та річковому транспорті забезпечити:
2.1. Подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства транспорту України:
від 18 жовтня 2000 року № 573 "Про затвердження Положення про капітана морського торговельного порту України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 2 листопада 2000 року за № 774/4995 (із змінами);
від 18 жовтня 2000 року № 574 "Про затвердження Положення про Інспекцію державного портового нагляду морського торговельного порту України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 2 листопада 2000 року за № 775/4996 (із змінами).
4. Цей наказ набирає чинності з дня набрання чинності Законом України "Про морські порти України", але не раніше дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Демидовича Д.В.

Міністр

В. Козак
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної інспекції України
з безпеки на морському та річковому транспорті


Г. Соболевський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
27.03.2013 № 190
(у редакції наказу Міністерства
інфраструктури України
від 18 квітня 2019 року № 266
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 квітня 2013 р.
за № 632/23164
ПОЛОЖЕННЯ
про капітана морського порту та службу капітана морського порту
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає порядок організації діяльності капітана морського порту та служби капітана морського порту у сфері державного нагляду (контролю) за безпекою мореплавства (крім сфери безпеки мореплавства суден флоту рибної промисловості).
Капітан морського порту керує службою капітана морського порту (далі - Служба), яка входить до складу Державної служби морського та річкового транспорту України (Морська адміністрація).
2. Капітан морського порту призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до Закону України "Про державну службу". Капітан морського порту підпорядковується Голові Морської адміністрації.
Капітан морського порту під час здійснення своїх повноважень керується Конституцією України, законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами Мінінфраструктури, іншими нормативно-правовими актами, наказами Морської адміністрації та цим Положенням.
Служба є самостійним структурним підрозділом Морської адміністрації, що забезпечує державний нагляд (контроль) за безпекою мореплавства, в тому числі у морських терміналах, розташованих у межах територій та акваторій, відокремлених від основної території та акваторії відповідного морського порту, відповідно до статті 75 Кодексу торговельного мореплавства України.
У частині, що стосується забезпечення безпеки мореплавства, капітан морського порту та Служба взаємодіють з відповідною адміністрацією морського порту відповідно до Кодексу торговельного мореплавства України, Закону України "Про морські порти України" та цього Положення.
Капітан морського порту та працівники Служби є державними службовцями.
3. Межі зони нагляду, на яку поширюються повноваження капітана морського порту щодо здійснення ним державного нагляду за безпекою мореплавства, визначаються Морською адміністрацією відповідно до статті 75 Кодексу торговельного мореплавства України.
4. На посаду капітана морського порту призначаються повнолітні громадяни України, які вільно володіють державною мовою, здобули ступінь вищої освіти не нижче магістра-1 за напрямом підготовки "Судноводіння", мають диплом про присвоєння звання капітана далекого плавання, загальний стаж плавання на посаді капітана судна більше 500 регістрових тон не менше 24 місяців, володіють знаннями спеціального законодавства з питань безпеки мореплавства та запобігання забрудненню навколишнього природного середовища, а також володіють англійською мовою (морська специфіка) не нижче рівня Upper-Intermediate (В2).
__________
-1 Якщо особа, яка претендує на зайняття вакантної посади, здобула вищу освіту за освітньо-кваліфікаційним рівнем спеціаліста (повну вищу освіту) відповідно до підпункту 2 пункту 2 розділу XV "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України "Про вищу освіту" , така освіта прирівнюється до вищої освіти ступеня магістра.
5. У разі тимчасової відсутності капітана морського порту (відрядження, хвороба, відпустка та інші поважні причини) його обов’язки виконує особа, яка його заміщує у порядку, визначеному законодавством.
6. Капітан морського порту має печатку (електронну печатку) українською та англійською мовами.
Капітан морського порту в межах своєї компетенції видає розпорядження.
7. Під час виконання службових обов’язків капітан морського порту та працівники Служби повинні носити формений одяг та знаки розрізнення.
8. Капітан морського порту входить до складу Ради порту та може входити до інших колегіальних та дорадчих органів з питань безпеки мореплавства.
II. Функції та повноваження капітана морського порту
1. До функцій капітана морського порту належать:
1) державний нагляд за:
дотриманням законодавства і правил мореплавства, а також міжнародних договорів України щодо мореплавства, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України;
дотриманням вимог щодо порядку заходження суден у морський порт і виходу з морського порту;
дотриманням вимог щодо запобігання забрудненню навколишнього природного середовища морським транспортом;
підприємствами, що надають лоцманські послуги, і службою регулювання руху суден у межах акваторії морського порту;
криговим проведенням суден на підходах до морського порту і в межах його акваторії;
2) реєстрація суден у Державному судновому реєстрі України, Судновій книзі України і видача суднових документів, якщо інше не передбачено законодавством;
3) перевірка суднових документів, дипломів, кваліфікаційних свідоцтв командного складу та членів екіпажів суден;
4) видача:
посвідчень моряка особам, які входять до складу суднового екіпажу;
документів, зазначених у статті 51 Кодексу торговельного мореплавства України;
дозволу на підняття майна, що затонуло в морі, а також на проведення будівельних робіт щодо гідротехнічних споруд у межах території та акваторії морського порту;
5) оформлення приходу суден у морський порт і виходу з морського порту в порядку, встановленому законодавством;
6) облік та розслідування аварійних морських подій в порядку, встановленому законодавством;
7) керівництво Службою;
8) розгляд справ про адміністративні правопорушення і накладення адміністративних стягнень.
2. Капітан морського порту здійснює:
1) контроль за:
укладенням договорів обов’язкового страхування відповідальності суб’єктів перевезення небезпечних вантажів морським та річковим транспортом;
забезпеченням безпеки перевезення вантажів, пасажирів та багажу на морських і річкових суднах;
станом функціонування навігаційно-гідрографічного забезпечення судноплавства у морському порту, на підходах до нього, в територіальному морі, внутрішніх морських водах;
функціонуванням систем радіонавігації та спостереження морської рухомої служби, у тому числі Глобальної морської системи зв’язку у разі лиха та для забезпечення безпеки;
проведенням аварійно-рятувальних робіт, пошуку і рятування на морі в зоні відповідальності України;
2) державний нагляд за:
станом морських шляхів;
дотриманням правил реєстрації операцій із шкідливими речовинами на суднах, морських установках;
забезпеченням функціонування системи дальньої ідентифікації та контролю за місцезнаходженням суден під Державним Прапором України;
організацією безпечного перевезення небезпечних вантажів морським і річковим транспортом;
3) перевірку відповідності системи охорони портових засобів вимогам Міжнародної конвенції з охорони людського життя на морі 1974 року та Міжнародного кодексу з охорони суден і портових засобів;

................
Перейти до повного тексту