1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО КУЛЬТУРИ ТА ІНФОРМАЦІЙНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
28.04.2021 № 298
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2021 р.
за № 594/36216
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного агентства України з питань кіно № 193 від 25.12.2023 )
Про затвердження Порядку утворення та роботи експертних комісій при Раді з державної підтримки кінематографії, а також умов їх діяльності
Відповідно до пункту 1 частини шостої статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні" та Положення про Міністерство культури та інформаційної політики України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 жовтня 2019 року № 885, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок утворення та роботи експертних комісій при Раді з державної підтримки кінематографії, а також умови їх діяльності, що додається.
2. Установити, що до запровадження Державним агентством України з питань кіно електронної системи із забезпечення утворення експертних комісій до 01 вересня 2021 року діятиме процедура, визначена розділом III Порядку утворення та роботи експертних комісій при Раді з державної підтримки кінематографії, а також умов їх діяльності, затвердженого цим наказом.
3. Директорату мистецтв та мистецької освіти (Лавро Є.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на державного секретаря Дуля Я.М.

Міністр

О. Ткаченко

ПОГОДЖЕНО:

Перший заступник Міністра цифрової
трансформації України

Голова Державного агентства України з питань кіно




О. Вискуб

М. Кудерчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства культури
та інформаційної
політики України
28 квітня 2021 року № 298
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 квітня 2021 р.
за № 594/36216
ПОРЯДОК
утворення та роботи експертних комісій при Раді з державної підтримки кінематографії, а також умови їх діяльності
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру утворення та організації роботи експертних комісій, а також умови їх діяльності.
2. Експертні комісії є колегіальними консультативно-дорадчими органами, що діють при Раді з державної підтримки кінематографії (далі - Рада).
3. У цьому Порядку терміни "потенційний конфлікт інтересів", "реальний конфлікт інтересів" та "близькі особи" вживаються у значеннях, наведених в Законі України "Про запобігання корупції".
Інші терміни вживаються у значенні, наведеному в законах України "Про кінематографію", "Про державну підтримку кінематографії в Україні", "Про захист персональних даних", "Про електронні документи та електронний документообіг" та "Про електронні довірчі послуги".
4. У своїй роботі експертні комісії керуються Конституцією та законами України, указами Президента України та постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, актами Кабінету Міністрів України, цим Порядком та іншими актами законодавства України.
5. Метою діяльності експертних комісій є забезпечення оцінювання проектів/кінопроектів, поданих суб’єктами кінематографії на конкурсний відбір з метою одержання державної підтримки кінематографії у формах, передбачених Законом України "Про державну підтримку кінематографії в Україні" (далі - проекти).
Основними завданнями експертних комісій є:
розгляд заяв, поданих суб’єктами кінематографії для участі у конкурсному відборі, та доданих до них документів;
здійснення оцінювання проектів та підготовка до них експертних висновків.
6. До складу експертних комісій включаються експерти з числа професійних творчих працівників, кінознавців, продюсерів, економістів, дистриб’юторів, прокатників фільмів та інших осіб.
Кількість членів експертної комісії становить не більше семи осіб. За рішенням Ради кількість членів експертної комісії може бути збільшено до дев’яти осіб.
Персональний склад експертних комісій затверджує Рада за поданням Держкіно.
7. За рішенням Ради експерта може бути виключено зі складу експертної комісії у разі:
систематичного невиконання покладених на нього обов’язків;
подання заяви про припинення повноважень за власним бажанням;
виїзду на постійне проживання за межі України;
набрання законної сили обвинувальним вироком суду щодо нього;
набрання законної сили рішенням суду про визнання його обмежено дієздатним чи недієздатним;
порушення під час оцінювання проектів норм Закону України "Про запобігання корупції";
смерті особи.
8. Створені для цілей реалізації норм цього Порядку документи в електронній формі подаються з накладанням кваліфікованого електронного підпису чи печатки у порядку, встановленому Законом України "Про електронні довірчі послуги".
II. Повноваження голови, секретаря та членів експертних комісій
1. Голову кожної експертної комісії обирають з числа членів експертної комісії на першому засіданні шляхом відкритого голосування присутніх членів експертних комісій. Секретарем експертної комісії без права голосу є працівник Держкіно.
2. Голова експертної комісії:
визначає порядок денний засідань експертної комісії;
веде засідання експертної комісії, ставить питання на голосування, оголошує результати;
контролює питання щодо уникнення потенційного та реального конфліктів інтересів членів експертної комісії;
забезпечує всебічний і об’єктивний розгляд питань, включених до порядку денного засідання експертної комісії;
накладає електронний підпис, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, відповідно до вимог Закону України "Про електронні довірчі послуги", на протокол засідання експертної комісії, підготовлений секретарем експертної комісії в електронній формі.
3. Секретар експертної комісії:
опрацьовує з членами експертної комісії заяву про відсутність потенційного або реального конф-ліктів інтересів, складену в електронній формі (у довільній формі);
налагоджує комунікацію між головою, членами експертних комісій, Радою та Держкіно;
готує матеріали для розгляду на засіданні експертної комісії;
готує в електронній формі протоколи засідань експертної комісії та зберігає їх;
збирає, підготовлені в електронній формі, експертні висновки до проектів, долучає їх до розгляду на засіданні експертної комісії та зберігає їх;
здійснює облік підготовлених в електронній формі експертних висновків до проектів кожним членом експертної комісії.
4. Члени експертних комісій зобов’язані:
розглядати заяви, подані суб’єктами кінематографії для участі у конкурсному відборі, та додані до них документи;
проводити оцінювання проектів особисто;
дотримуватися принципів сумлінності й об’єктивності під час оцінювання проектів;
готувати в електронній формі експертні висновки за результатами оцінювання проектів із обов’язковим зазначенням оцінки за всіма встановленими критеріями та своєчасно надсилати їх засобами електронного зв’язку секретарю експертної комісії;
особисто брати участь у засіданнях експертної комісії;
брати участь у голосуванні, бути неупередженими у прийнятті рішень, діяти самостійно;
не розголошувати інформацію, що стала відома під час розгляду заяв, поданих суб’єктами кінематографії для участі у конкурсному відборі, та доданих до них документів, оцінювання проектів;
не втручатися у будь-який спосіб в проведення оцінювання проектів іншими членами експертної комісії;
не допускати потенційного та реального конфлікту інтересів під час оцінювання проектів;
до початку оцінювання проектів повідомляти про наявність потенційного або реального конфлікту інтересів.
5. Члени експертних комісій мають право:
отримувати та/або ознайомлюватися з документами, інформацією, матеріалами з питань, що належать до компетенції експертної комісії;
висловлювати свої думки, пропозиції, зауваження з питань, що розглядаються на засіданнях експертної комісії.
III. Порядок утворення експертних комісій
1. Персональний склад експертних комісій формується з числа експертів, включених до переліків експертів.
Кількість переліків експертів залежить від кількості експертних комісій.
2. Для формування переліків експертів на офіційному вебсайті Держкіно оприлюднюється оголошення про відбір кандидатів.
3. В оголошенні зазначаються:
назва(и) експертної(их) комісії(й), до якої(их) формується(ються) перелік(и) експертів;
порядок і строк подання заяв, номер телефону для довідок, відповідальна особа Держкіно;
перелік документів та вимоги щодо їх оформлення;
вимоги до кандидата, визначені пунктом першим частини шостої статті 9 Закону України "Про державну підтримку кінематографії в Україні" та цим Порядком;
роз’яснення щодо створення електронного кабінету, заповнення та подання заяви, завантаження доданих до неї документів.
4. Заява та додані до неї документи приймаються протягом десяти календарних днів з дня оприлюднення оголошення.
5. Особи можуть бути висунуті кандидатами до переліків експертів від творчих спілок, громадських об’єднань, господарських об’єднань, наукових установ, закладів вищої освіти, статутні документи яких передбачають провадження діяльності у сфері кінематографії та/або телебачення, діяльність яких є активною протягом останнього року (далі - заклади, установи, організації), або шляхом самовисування.
Один заклад, установа, організація може запропонувати не більше десяти кандидатів до переліків експертів (далі - кандидати).
6. Основні вимоги до кандидатів:
1) вища освіта не нижче першого рівня вищої освіти гуманітарного, кінематографічного, фінансово-економічного, юридичного профілю;
2) досвід професійної діяльності у сфері кінематографії та/або телебачення не менше трьох років (професійні творчі працівники, що діють у сфері кінематографії, кінознавці-кінокритики, продюсери, економісти, маркетологи, дистриб’ютори, прокатники, розповсюджувачі фільмів, організатори міжнародних кінофестивалів, тощо), зокрема відповідно до профілю експертної комісії:
досвід управління виробництвом фільмів, які отримали визнання на міжнародних кінофестивалях або мали успіх у кінотеатральному прокаті та/або телевізійному показі, або досвід фахового аналізу, рецензування, експертної оцінки кінопроектів, або досвід розповсюдження, промоції фільмів, або досвід організації міжнародних фестивалів (з історією безперервного проведення впродовж останніх семи років) не менше трьох років;
досвід з питань фінансово-економічного аналізу та планування або розроблення та реалізації маркетингових стратегій не менше трьох років;
досвід розробки, реалізації або керівництва фундаментальними або прикладними науковими дослідженнями у сфері кінематографії та/або досвід здійснення їх наукового рецензування, наукової експертизи не менше трьох років;
3) знання державної мови;
4) бездоганна ділова репутація.
7. Не можуть бути кандидатами:
1) особи, стосовно яких Законом України "Про запобігання корупції" встановлено обмеження щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності, та/або особи, які мають потенційний або реальний конфлікт інтересів відповідно до Закону України "Про запобігання корупції", та/або особи, які притягалися до відповідальності за корупційні правопорушення;
2) члени Ради або їх близькі особи;
3) особи, які мають судимість, непогашену або не зняту в установленому законом порядку;
4) особи, які були виключені зі складу експертної комісії за невиконання своїх обов’язків;
5) особи, які є громадянами держави-агресора та/або відповідно до частини шостої статті 15 Закону України "Про кінематографію" включені до Переліку осіб, які створюють загрозу національній безпеці, та/або до яких відповідно до Закону України "Про санкції" застосовано санкції.
8. У разі самовисування кандидат на офіційному вебсайті Держкіно створює власний електронний кабінет, заповнює та подає заяву в електронній формі за формою, згідно з додатком 1 до цього Порядку, завантажує документи, що додаються до заяви:
1) анкету кандидата на включення до переліків експертів в електронній формі за формою, згідно з додатком 2 до цього Порядку;
2) копію документа, що підтверджує здобуття кандидатом вищої освіти (у разі здобуття вищої освіти до 2000 року);
3) мотиваційний лист в електронній формі (у довільній формі);
4) рекомендаційний лист від суб’єкта кінематографії, діяльність якого є активною протягом останнього року, в електронній формі (у довільній формі із зазначенням: періоду та форми співпраці суб’єкту кінематографії із кандидатом, отриманого кандидатом досвіду професійної діяльності у сфері кінематографії та/або телебачення, зокрема відповідно до профілю експертної комісії, фактів, які підтверджують активну діяльність суб’єкта кінематографії протягом останнього року);
5) документи та інші матеріали, що підтверджують активну діяльність кандидата у сфері кінематографії та/або телебачення протягом трьох років (публікації у наукових виданнях або засобах масової інформації, скріншоти інтернет-ресурсів, програми конференцій, брошури, афіші тощо, які підтверджують організацію або участь у наукових/громадських заходах з проблем у сфері кінематографії та/або телебачення: публічних обговореннях актуальних питань, публічних дискусіях у професійній сфері тощо);
6) інші документи, які кандидат вважає за необхідне представити на розгляд Держкіно.
9. У разі висування кандидатів закладом, установою, організацією на офіційному вебсайті Держкіно заклад, установа, організація за участю кандидата створює власний електронний кабінет, заповнює та подає заяву в електронній формі за формою, згідно з додатком 1 до цього Порядку, завантажує документи, що додаються до заяви:
1) анкету кандидата на включення до переліків експертів в електронній формі за формою, згідно з додатком 2 до цього Порядку;
2) копію документа, що підтверджує здобуття кандидатом вищої освіти (у разі здобуття вищої освіти до 2000 року);
3) рекомендаційний лист від закладу, установи, організації в електронній формі (у довільній формі із зазначенням: періоду та форми співпраці закладу, установи, організації із кандидатом, характеристикою професійних якостей кандидата, отриманого кандидатом досвіду професійної діяльності у сфері кінематографії та/або телебачення не менше трьох років, зокрема відповідно до профілю експертної комісії, мотивації рекомендації кандидата);
4) документи та інші матеріали, що підтверджують досвід роботи закладу, установи, організації у сфері кінематографії не менше одного року (публікації у засобах масової інформації, скріншоти інтернет-ресурсів, програми конференцій, брошури, афіші тощо);
5) інші документи, які заклад, установа, організація та/або кандидат вважають за необхідне представити на розгляд Держкіно.

................
Перейти до повного тексту