- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ ЗВ'ЯЗКУ ТА ІНФОРМАТИЗАЦІЇ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 16 від 19.07.99 м.Київ | Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 30 серпня 1999 р. за N 585/3878 |
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу
Міністерства транспорту та зв'язку
N 656 від 07.07.2006 )
Про затвердження Інструкції провідника-електромонтера поштового вагона
Відповідно до пункту 6.6. Правил перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України, затверджених наказом Міністерства зв'язку України і Міністерства транспорту України від 20.03.97
N 26/90 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції 14.04.97 за N 121/1924,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію провідника-електромонтера поштового вагона (далі - Інструкція), що додається.
2. Генеральному директору Українського державного підприємства поштового зв'язку "Укрпошта" Мухіну В.Г.:
2.1. Визначити потрібну кількість примірників Інструкції й забезпечити доведення її до відома підпорядкованих філіалів та їхніх структурних підрозділів.
2.2. Установити контроль за додержанням вимог зазначеної Інструкції.
3. Директору Українського науково-дослідного інституту зв'язку Стародубу М.М. включити зазначену Інструкцію до інформаційного покажчика нормативних документів галузі зв'язку.
4. Вважати такою, що не застосовується на території України, "Инструкцию проводника-электромонтера почтовых вагонов", затверджену Міністерством зв'язку СРСР 27.09.76 за N 15312.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови М.П.Орленка.
Затверджено
Наказ Державного комітету зв'язку
та інформатизації України
19.07.99 N 16
Інструкція провідника-електромонтера поштового вагона
Інструкція провідника-електромонтера поштового вагона (далі - Інструкція) розроблена відповідно до пункту 6.6 Правил перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України, затверджених наказом Міністерства зв'язку України та Міністерства транспорту України від 20.03.97
N 26/90 і зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 14.04.97 за N 121/1924.
Ця Інструкція є основним документом, який обумовлює обов'язки провідника-електромонтера поштового вагона (далі - провідника-електромонтера) з нагляду за технічним станом поштових вагонів і щодо забезпечення безпечного руху на маршруті прямування поїздів, до складу яких включаються поштові вагони.
На підставі цієї Інструкції в структурних підрозділах філіалів підприємства поштового зв'язку для провідника-електромонтера розробляється та затверджується посадова інструкція згідно з конкретними умовами та специфікою технологічного процесу кожного структурного підрозділу.
1. Загальні положення
1.1. На посаду провідника-електромонтера поштового вагона призначаються особи віком не менше 18 років, які пройшли навчання та склали іспити із знання будови та правил експлуатації обладнання, складових частин поштових вагонів, безпечних прийомів праці при технічній експлуатації, опаленні поштових вагонів при перевезенні і обміні пошти, вимог правил пожежної безпеки, санітарного мінімуму та нормативних документів, зазначених у п.1.2 цієї Інструкції. Особи, які призначаються на посаду провідника-електромонтера, проходять медичний огляд.
Перевірка знань провідників-електромонтерів здійснюється структурними підрозділами філіалів підприємства поштового зв'язку (зональних вузлів, центрів оброблення та перевезення пошти) за участю представника залізниці, про що видаються відповідні посвідчення.
У посвідченні з охорони праці має бути вказана група електробезпеки (не нижче третьої), за підписами голови постійно діючої комісії структурного підрозділу з перевірки знань з охорони праці.
1.2. Провідник-електромонтер у своїй роботі керується вимогами:
Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.96
N 411;
Інструкції з сигналізації на залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 08.07.95 N 259;
Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 28.07.98
N 297;
Інструкції з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України, затвердженої наказом Міністерства транспорту України від 08.07.95 N 260;
Правил перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України, затверджених наказом Міністерства зв'язку і Міністерства транспорту України від 20.03.97
N 26/90 і зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 14.04.97 за N 121/1924;
Правил безпеки при виконанні робіт на підприємствах поштового зв'язку; затверджених наказом Державного комітету України по нагляду за охороною праці від 17.05.96 N 86;
Правил пожежної безпеки в галузі зв'язку, затверджених наказом Міністерства зв'язку України від 04.02.98 N 28;
Правил внутрішнього трудового розпорядку;
цієї Інструкції.
1.3. Перед відправленням у рейс провідник-електромонтер зобов'язаний з'явитись на роботу в зазначений час і розписатися в книжці приходу на роботу та про проходження інструктажу з охорони праці.
1.4. Провідник-електромонтер підпорядковується й виконує всі розпорядження керівників зональних вузлів, центрів оброблення й перевезення пошти, а також несе відповідальність згідно з вимогами Правил внутрішнього трудового розпорядку.
У рейсі безпосереднім керівником провідника-електромонтера є начальник поштового вагона, а при прямуванні вагона без бригади в поштово-багажному поїзді - начальник-бригадир состава поштових вагонів.
1.5. Провідник-електромонтер забезпечує нормальні умови для роботи й відпочинку бригади поштового вагона, збереження внутрішнього обладнання та майна вагона, проводить його технічне обслуговування, контролює рівномірність і граничну завантаженість комор поштового вагона. Веде журнал технічного стану й санітарного утримання поштового вагона.
1.6. Провідник-електромонтер повинен бути присутній при огляді й ремонті вагона представниками залізниці, готувати вагон до здачі в заводський чи деповський ремонт, брати участь у прийманні вагона після ремонту, перевіряти якість виконаних робіт, брати участь у складанні приймально-здавального акта, а також проводити підготовку вагона до літніх та зимових перевезень.
2. Підготовка вагона до рейсу
2.1. Перед відправленням у рейс провідник-електромонтер повинен отримати посвідчення за формою I на право проїзду в поштових вагонах, затвердженою наказом Міністерства зв'язку України від 10.10.94 N 144, табель обліку робочого часу та мати при собі посвідчення з охорони праці.
2.2. При прийманні вагона необхідно перевірити:
справність поручнів, тамбурних відкидних вхідних площадок, дверей, дверних замків, засувів, фіксаторів та вікон, електроосвітлювальних приладів та запобіжників, наявність запасних електроламп та калібрових плавких вставок для запобіжників та пломб на стоп-кранах;
справність приводу генераторів, наявність запобіжних скоб, кріплення осьового та машинного шківів, підвісок генератора, справність зовнішнього та внутрішнього дзвінка, освітлювачів підніжок, підвагонної магістралі, сигналізації нагрівання букс та замикання на корпус;
наявність, справність, чистоту скла хвостових сигнальних ліхтарів, наявність електроламп для освітлення врізних хвостових сигналів (40 Вт);
наявність та правильність натягання пасів генератора або справність карданного приводу;
напругу, щільність і рівень електроліту акумуляторних батарей;
справність електрообладнання і приладів примусової вентиляції, циркуляційних насосів, кип'ятильників, наявність запасних фільтрів і справність пилоочисного столу;
санітарний стан вагона і наявність укомплектованої аптечки для надання медичної допомоги;
наявність та справність вогнегасників;
наявність води в котлі й водяних баках;
наявність якісних засобів індивідуального захисту (діелектричних рукавиць, захисних окулярів, інструментів з ізолювальними рукоятками), а також двох ліхтарів типу "Летюча миша" і свічок до них.
2.3. Наявність знімного інвентарю і внутрішнього обладнання перевіряється за "Описом майна та обладнання поштового вагона".
2.4. До моменту приходу членів бригади потрібно добре провітрити вагон, заслати постіль, залити воду в бак, поставити на місце самовар, плитку, сургучницю; в туалеті покласти господарське та туалетне мило, повісити рушники, залити озонатор рідиною; включити холодильник. Перед відправкою в рейс натягати плоский привідний пас генератора не пізніш як за 30 хв. до відправлення поїзда.
2.5. У період опалювального сезону перевірити стан котла, мережі труб опалення, наявність колосників у топці, справність водяного насосу та вимірювальних приладів, паропровідну магістраль, забезпеченість вагона паливом, а також монтаж нагрівальних високовольтних елементів і автоматики системи опалювання (при їх наявності на вагоні).
2.6. При виявленні несправностей у вагоні та неможливості їх усунення своїми силами, необхідно повідомити про це технічного контролера, а при незабезпеченні водою та вугіллям - вжити відповідних заходів.
3. Обов'язки провідника-електромонтера під час прямування поштового вагона
3.1. Під час прямування поштового вагона провідник-електромонтер зобов'язаний:
контролювати показання електровимірювальних приладів, сигналізації контролю нагрівання букс і іншого електрообладнання на пульті управління вагона;
стежити за станом і роботою обладнання, системи опалення, освітлення, вентиляції, приводу генератора; під час великих морозів особливо ретельно слідкувати за системою опалення і не допускати замерзання води в трубах, застосовуючи, при потребі, примусову циркуляцію води, не користуватись відкритим вогнем;
не допускати підключення магнітофонів, телевізорів та інших електроприладів (за винятком електробритв), не передбачених електричною схемою вагона;
утримувати вагон у порядку й чистоті, не допускаючи зберігання порожньої мішкотари в сортувальному залі, продуктів та овочів у клітках сортувальних шаф, висувних шухлядах та поштових скриньках;
при під'їзді до пунктів обміну по шляху прямування, розташованих в обласних (республіканському) центрах, обов'язково робити вологе прибирання підлоги, столів та туалетних кімнат, а повне прибирання здійснювати при під'їзді до кінцевого пункту прямування вагона та до початкового пункту маршруту; вологе прибирання проводити не менше трьох разів на добу;
натягати та знімати паси приводу генератора та просушувати їх у разі потреби; регулювати натягання привідного паса можна тільки за умови, якщо стоянка поїзда буде не менш 10 хв., а вагон буде огороджений червоними сигналами (вдень - прапорці, вночі - ліхтарі);
умикати й вимикати світло в тамбурі, освітлювачі підніжок при обміні поштою, а також витирати поручні; зимою очищати від льоду та снігу підніжки тамбура;
стежити за тим, щоб вікна вагона, при потребі, відчинялись тільки з одного боку (на двоколійних дільницях - з правого боку за рухом поїзда);
періодично вмикати примусову вентиляцію в залежності від температури повітря у середині вагона; включення вентилятора від акумуляторних батарей дозволяється як на зупинках поїзда, так і при уповільненому русі (коли не працює генератор), якщо напруга акумуляторних батарей у свинцевих (кислотних) не нижче 45 В і залізо-нікелевих (лужних) - не нижче 40 В;
забезпечувати підзарядку акумуляторної батареї на шляху прямування поштового вагона;
очищати зольник, піддувало й топку котла тільки на стоянках, а виносити шлак, золу, сміття тільки на станціях, передбачених розкладом руху поїздів, на яких обладнані місця для збирання сміття;
у період опалювального сезону підтримувати температуру в сортувальному залі і купе для відпочинку бригади не нижче + 17 градусів.
3.2. Пошкодження, що виникають під час прямування поштового вагона, необхідно своєчасно усувати, а при неможливості - направляти телеграму через начальника состава поштово-багажного поїзда в найближчий пункт технічного обслуговування для усунення пошкодження при прибутті поїзда.
3.3. У випадку втрати, псування інвентарю або обладнання поштового вагона, провідник-електромонтер повинен скласти акт, який підписується членами бригади, для подальшого списання або стягнення коштів з винного за завданий збиток. На акті проставляється відбиток календарного штемпеля.
3.4. Під час руху поїзда двері тамбура повинні бути на запобіжному ланцюжку і замкнені, а провідник-електромонтер не повинен відлучатися з вагона.
................Перейти до повного тексту