1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 26/90 від 20.03.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
14 квітня 1997 р.
за N 121/1924
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 1536 від 22.12.2008 )
Про затвердження Правил перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України
На виконання Закону України "Про зв'язок", з метою визначення порядку перевезення пошти і експлуатації поштових вагонів на залізницях України
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Правила перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України (додаються).
2. Міністерству зв'язку України зазначені Правила подати до Міністерства юстиції України на державну реєстрацію.
3. Українському об'єднанню поштового зв'язку (Гомон М.Н.), Державній адміністрації залізничного транспорту (Слободян А.В.):
3.1. Прийняти до виконання цей наказ.
3.2. Довести до відома підпорядкованих підприємств і філіалів поштового зв'язку, об'єднань та підприємств залізничного транспорту дані Правила.
3.3. Забезпечити контроль за виконанням вимог зазначених Правил.
4. Вважати такими, що не застосовуються на території України, Правила перевезення пошти і експлуатації поштових вагонів на залізницях СРСР, затверджені Міністерством шляхів сполучення і Міністерством зв'язку СРСР 12.05.68.
5. Наказ від 21 серпня 1996 р. N 171/268 "Про затвердження Правил перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України" вважати таким, що не набрав чинності.
Міністр зв'язку
Міністр транспорту
Д.А.Худолій
І.П.Данькевич
Затверджено
наказом Міністерства зв'язку і
Міністерства транспорту
України від 20.03.1997 N 26/90
Правила
перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України
1. Загальні положення
Визначення термінів
1.1. У цих Правилах наведені нижче терміни вживаються у такому значенні:
Багажний вагон - спеціальний вагон пасажирського парку, придатний для прямування в пасажирському поїзді зі встановленою швидкістю. Має одне відділення для перевезення вантажу. Також обладнаний для проїзду обслуговуючого персоналу.
Багажно-поштовий вагон - це вагон, одне із відділень якого пристосоване для перевезення багажу, а друге - для перевезення пошти.
Дорожній лист - документ, що видається для кожного маршруту поштового вагона і містить дані про кількість та види пошти, яка обробляється в поштовому вагоні. У дорожній лист записуються прізвища та ініціали членів роз'їзної бригади, інших осіб, які прямують в поштовому вагоні.
Обмін пошти - процес приймання, здавання пошти працівниками поштового зв'язку і транспорту.
Поточний ремонт (ПР) - ремонт вагона з відчепленням із составу поїзда і подачею до місця ремонту.
Пошта - сукупність поштових відправлень та закритих поштових речей.
Поштове відправлення - предмети, упаковані та оформлені відповідно до вимог поштових правил, які відправник доручає підприємствам поштового зв'язку для пересилання за призначенням та вручення адресату.
Поштовий вагон - залізничний вагон спеціальної конструкції, призначений для перевезення, обробки та обміну пошти на шляху прямування.
Схема формування поїзда - порядок розташування вагонів у составі пасажирського чи поштово-багажного поїзда.
Технічно-розпорядчий акт (ТРА) - документ, що засвідчує безпечне і безперешкодне приймання, відправлення та проходження поїздів через станцію, безпеку внутрішньостанційної маневрової роботи і дотримання техніки безпеки.
1.2. Ці Правила регламентують порядок перевезення пошти та експлуатації поштових вагонів на залізницях України, відкритих для загального користування, і обов'язкові для підприємств (філіалів) поштового зв'язку та підприємств залізничного транспорту України.
1.3. Пошта перевозиться як у поштових вагонах об'єднання поштового зв'язку, так і у вагонах Державної адміністрації залізничного транспорту України (далі - Укрзалізниця), що включаються в состав пасажирських, швидких пасажирських, поштово-багажних, прискорених вантажних, приміських і місцевих електро- і дизель-поїздів.
Перевезення пошти може здійснюватися в спеціально пристосованих підприємствами залізничного транспорту, виділених місцях пасажирських, багажних вагонів або тамбурах пасажирських, швидких пасажирських та приміських і місцевих поїздів, електро- і дизель-поїздів за рахунок підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
1.4. Поштові вагони виготовляються за рахунок об'єднання поштового зв'язку, за технічною документацією Міністерства транспорту і Міністерства зв'язку України.
1.5. Поштові вагони, придбані за рахунок об'єднання поштового зв'язку, належать на правах повного господарського відання державним підприємствам поштового зв'язку.
1.6. Включення поштових вагонів в состав пасажирських, швидких пасажирських, поштово-багажних, прискорених вантажних, приміських та місцевих поїздів, електро- і дизель-поїздів здійснюється залізницями на підставі Переліку поїздів, задіяних для перевезення пошти, який складається об'єднанням поштового зв'язку напередодні щорічних змін або коректировок розкладів руху пасажирських поїздів і погоджується з Укрзалізницею.
У Переліку вказуються номери поїздів, в яких курсують поштові або багажно-поштові вагони, їх місцезнаходження в составі поїздів, періодичність курсування, а також номери поїздів, в составі яких пошта перевозиться в багажному вагоні або окремих купе пасажирських, пасажирських швидких, приміських поїздів.
З ініціативи об'єднання поштового зв'язку, за погодженням з Укрзалізницею, до Переліку можуть вноситися зміни протягом року. Зміна схем формування та періодичності курсування поїздів без погодження з об'єднанням поштового зв'язку не дозволяється.
1.7. Разові заявки на включення поштових вагонів в состав поїздів подаються до Укрзалізниці об'єднанням поштового зв'язку або підприємствами (філіалами) поштового зв'язку до відповідного управління залізниці. Включення поштових вагонів в состав поїздів у межах однієї, двох залізниць здійснюється за розпорядженням управління залізниці за місцезнаходженням початкового пункту маршруту, а в межах трьох і більше залізниць - за розпорядженням Укрзалізниці.
1.8. При відміні, зміні періодичності курсування або маршруту прямування, або розкладу руху поїздів, у составі яких курсують поштові вагони, Укрзалізниця не пізніше ніж за 5 днів повідомляє про це об'єднання поштового зв'язку та за погодженням з об'єднанням поштового зв'язку визначає поїзди, в яких будуть курсувати ці вагони.
1.9. При розробці розкладу руху поїздів, технічно-розпорядчих актів залізничних станцій, управління і станції залізниць враховують пропозиції об'єднання поштового зв'язку і підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
1.10. Управління залізниць забезпечують об'єднання поштового зв'язку, підприємства (філіали) поштового зв'язку новими службовими розкладами руху поїздів та іншими нормативними документами за рахунок підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
1.11. Приймання поїзда, в составі якого курсує вагон, задіяний для перевезення пошти, здійснюється тільки на колію, визначену технічно-розпорядчим актом станції.
У разі приймання поїзда на іншу колію або його зупинки не у встановленому місці черговий по станції зобов'язаний не пізніше ніж за 20 хвилин до прибуття попередити про це працівників поштового зв'язку, які здійснюють обмін пошти, і вказати місце зупинки поштового вагона.
Начальник станції погоджує з підприємством (філіалом) поштового зв'язку порядок обміну пошти (обмін через вільну сусідню колію, подачу поштового вагона або поїзда на іншу колію тощо).
1.12. Обмін пошти здійснюється в передбачений розкладом руху час стоянки поїзда. Затримка поїздів із причин непідготовленої пошти для обміну або її великої кількості не дозволяється.
1.13. У разі запізнення поїздів, в яких перевозиться пошта, або скорочення їх стоянок черговий по станції повідомляє про це працівників поштового зв'язку, які здійснюють обмін пошти.
Скорочення стоянок, встановлених за розкладом менше п'яти хвилин, не дозволяється.
Станції надають підприємствам (філіалам) поштового зв'язку за їх запитами довідки про час запізнення поїздів, у составі яких перевозиться пошта.
1.14. Об'єднання поштового зв'язку (підприємства поштового зв'язку) та Укрзалізниця (підприємства залізничного транспорту) укладають між собою згідно з законодавством договори про:
оренду приміщень і споруд, що належать залізницям;
проведення єдиної технічної ревізії поштових вагонів;
строки подачі під завантаження, вивантаження, здійснення маневрових робіт, миття вагонів;
перевезення у поштових вагонах виручки залізничних кас, багажу і вантажів;
перевезення пошти в багажних вагонах, дизельних поїздах, спеціально пристосованих, виділених місцях або купе пасажирських, швидких пасажирських поїздів;
кількість поштових вагонів, що повинні знаходитись на станції або за її межами;
взаєморозрахунки за пробіг поштових вагонів по залізницях, а також з інших питань перевезення пошти і експлуатації поштових вагонів.
2. Перевезення пошти в поштових вагонах
2.1. У поштових вагонах об'єднання поштового зв'язку перевозяться всі види поштових відправлень.
2.2. У поштових вагонах може перевозитись службовий великогабаритний вантаж масою більше 20 кг (кожне місце), що відправляється підприємствами (філіалами) поштового зв'язку за дозволом об'єднання поштового зв'язку.
2.3. Загальна вага пошти не повинна перевищувати вантажопідйомної сили вагона.
Залізниці мають право перевіряти вагу пошти і зобов'язати вивантажити з вагона залишок пошти проти встановленої норми.
2.4. Пошта, що перевозиться в поштових вагонах, супроводжується працівниками поштового зв'язку (роз'їзною бригадою).
У разі курсування в составі поїзда одночасно двох і більше поштових вагонів перевезення пошти на окремих маршрутах може здійснюватися з супроводженням в одному з них. При цьому вагони повинні бути розміщені поруч. Контроль за вагоном, що прямує без супроводження, забезпечує роз'їзна бригада поштового вагона, що прямує в составі цього ж поїзда.
2.5. Відправка поштових вагонів оформляється дорожньою відомістю на пробіг поштового вагона, квитанцією на пробіг поштового вагона та корінцем квитанції на пробіг поштового вагона, що складаються для кожного вагона станцією відправлення на підставі заявок підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
3. Перевезення пошти в багажно-поштових вагонах
3.1. Багажно-поштові вагони призначені для сумісної експлуатації їх Укрзалізницею і об'єднанням поштового зв'язку, знаходяться на балансі залізниць і включаються в состав поїздів згідно з порядком, визначеним пунктами 1.6, 1.7 цих Правил.
3.2. Порядок обслуговування і експлуатації багажно-поштових вагонів працівниками залізниць і працівниками поштового зв'язку встановлюється на місцях начальниками станцій разом з начальниками (директорами) підприємств (філіалів) поштового зв'язку.
Виділене відділення в багажно-поштовому вагоні для перевезення пошти, його устаткування та інвентар передаються залізницями за актом підприємствам (філіалам) поштового зв'язку, які несуть матеріальну відповідальність за їх збереження з моменту прийняття. Відділення, в якому перевозиться пошта, обслуговується працівниками поштового зв'язку, а багажне відділення - працівниками залізниць.
3.3. Поточний ремонт, постачання водою та паливом, обслуговування і ремонт системи електропостачання в пунктах формування і на шляху прямування, а також охорона багажно-поштових вагонів забезпечується залізницями.
3.4. Багажно-поштові вагони на станції формування або обертання поїздів подаються під завантаження та вивантаження багажу і пошти згідно з технологічним процесом роботи станції. Черговість подачі багажно-поштових вагонів для завантаження, вивантаження багажу і пошти, а також тривалість знаходження вагона під цими операціями встановлюються начальником станції за узгодженням із начальником (директором) відповідного підприємства (філіалу) поштового зв'язку.
4. Перевезення пошти в багажних і вантажних вагонах, купе і тамбурах поїздів
4.1. Перевезення пошти в багажних вагонах залізниць, а також наданих в оренду підприємствам (філіалам) поштового зв'язку вантажних вагонах здійснюється за договорами між підприємством залізничного транспорту і підприємством поштового зв'язку.
4.2. Подача орендованих вантажних вагонів під завантаження та вивантаження здійснюється за графіком, погодженим підприємством (філіалом) поштового зв'язку з начальником станції, а включення їх у состав поїзда - у порядку, визначеному в пунктах 1.6, 1.7 цих Правил.
Завантаження і вивантаження пошти здійснюється підприємствами (філіалами) поштового зв'язку. Затримка вагонів під вивантаженням або завантаженням тягне за собою відповідальність підприємств (філіалів) поштового зв'язку згідно із Статутом залізниць.
4.3. Загальна вага пошти у вантажному вагоні не повинна перевищувати вантажопідйомності вагона. Визначення ваги вантажу, пломбування, замикання вагона здійснюється підприємством (філіалом) поштового зв'язку згідно з вимогами Укрзалізниці.
4.4. При відправленні пошти багажем на кожний пункт її здавання складаються накладні у двох примірниках і здаточний список у трьох примірниках за формами, що встановлюються Міністерством зв'язку та Укрзалізницею.
На адресних ярликах, які прикріплюються до поштових відправлень і закритих поштових речей, зазначається: на якій станції необхідно здати поштове відправлення (закриту поштову річ), місце призначення, звідки прямує поштове відправлення (поштова річ), вага та вихідний номер, номер поїзда. Ці самі дані вказуються в накладній.
Пошта для відправки багажем здається працівниками поштового зв'язку в багажне відділення під розписку на другому примірнику здаточного списку. За прийняту пошту працівникам поштового зв'язку видається багажна квитанція.
За домовленістю з начальником станції пошта після оформлення документів здається працівниками поштового зв'язку безпосередньо у багажний вагон.
Із багажного вагона пошта приймається в пунктах здавання з перевіркою за здаточним списком. У випадку невідповідності фактичної кількості речей приписаних до документів або виявленні пошкодження упаковки складається акт у трьох примірниках, який підписується працівником поштового зв'язку та залізниці. При короткочасній стоянці поїзда і неможливості складення акта працівник залізниці робить відмітку в документах про відсутність поштового відправлення (поштової речі) або про пошкодження його упаковки.
Акт складається працівником поштового зв'язку в присутності представника залізничної станції негайно після відправки поїзда. Перший примірник акта залишається у працівника поштового зв'язку, другий видається представнику залізничної станції у пункті складання акта, третій надсилається підприємству (філіалу) поштового зв'язку відправлення пошти для перевірки.
4.5. Для перевезення пошти в тамбурі пасажирського, швидкого пасажирського, приміського, місцевого, електро- і дизель-поїздів надається тамбур останнього вагона.
4.6. Пошта, яка перевозиться в купе пасажирських, швидких пасажирських поїздів, тамбурах пасажирських, приміських, місцевих, електро- і дизель-поїздів, обов'язково супроводжується працівником поштового зв'язку.
5. Перевезення багажу, вантажобагажу в поштових вагонах
5.1. Перевезення багажу, вантажобагажу (далі - багажу) в поштових вагонах об'єднання поштового зв'язку здійснюється за окремими договорами між Укрзалізницею та об'єднанням поштового зв'язку.
5.2. Завантаження багажу безпосередньо у вагон та вивантаження з вагона здійснюється засобами залізниць.
5.3. На кожний пункт здавання багажу складається накладна в двох примірниках та здаточний список у трьох примірниках, запис в якій здійснюється в порядку послідовності пунктів здавання багажу.
Багаж для відправки поштовим вагоном здається роз'їзній бригаді поштового вагона під розписку на другому примірнику здаточного списку.
5.4. Із моменту завантаження багажу в поштовий вагон до вивантаження на станції призначення роз'їзна бригада поштового вагона несе за нього матеріальну відповідальність.
5.5. Виявлені під час видачі з поштового вагона нестачі або пошкодження багажу, невідповідності кількості речей запису в документах або встановлені пошкодження упаковки оформлюються актом, який складається у трьох примірниках і підписується працівниками залізниці та поштового зв'язку в порядку, визначеному п.4.4 цих Правил.
5.6. Видача багажу його власнику безпосередньо з поштового вагона забороняється.
6. Порядок експлуатації і ремонту поштових вагонів
6.1. Підприємства (філіали) поштового зв'язку зобов'язані утримувати поштові вагони згідно з вимогами Правил технічної експлуатації залізниць України, затверджених наказом Міністерства транспорту України від 20.12.96 N 411.
6.2. Всі поштові вагони повинні бути приписані до вагонного депо пункту формування поїздів. Як виняток, з дозволу Укрзалізниці і об'єднання поштового зв'язку допускається приписка поштового вагона до депо в пункті обороту поїзда.
6.3. Контроль технічного стану поштових вагонів відповідно до Правил технічної експлуатації залізниць України, їх огляд, технічне обслуговування, поточний ремонт у депо або в дорозі здійснюється підприємствами залізничного транспорту.
6.4. Підприємства (філіали) поштового зв'язку повинні мати на станціях формування та обороту поїздів парк технічно справних резервних поштових вагонів не менш як 20 процентів від загальної кількості вагонів, що знаходяться в обороті, для забезпечення составу поїздів згідно з графіком і схемою формування. При цьому 50 % запасних справних вагонів повинні знаходитися на коліях станції, а 50 % - в пунктах відстою станції або інших пунктах відстою.

................
Перейти до повного тексту