- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
АДМІНІСТРАТИВНА РАДА
ФОНДУ ГАРАНТУВАННЯ ВКЛАДІВ ФІЗИЧНИХ ОСІБ
Р І Ш Е Н Н Я
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 червня 2009 р.
за N 546/16562
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Фонду
гарантування вкладів фізичних осіб
N 16 від 09.08.2012 )
Про внесення змін до рішення адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 14.10.2002 N 7
1. У заголовку та пункті 1 рішення адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 14.10.2002
N 7 "Про затвердження Положення про порядок проведення перевірок банків - учасників (тимчасових учасників) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2002 за N 884/7172 (із змінами), слова "банків-учасників" замінити словом "учасників".
2. Унести зміни до Положення про порядок проведення перевірок банків - учасників (тимчасових учасників) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, затвердженого рішенням адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 14.10.2002
N 7, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.2002 за N 884/7172 (із змінами), виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на виконавчу дирекцію.
4. Це рішення набирає чинності з дня офіційного опублікування.
Голова адміністративної ради | В.Пасічник |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення адміністративної
ради Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
14.10.2002 N 7
( z0884-02 )
(у редакції рішення
адміністративної ради
Фонду гарантування
вкладів фізичних осіб
09.04.2009 N 4)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
18 червня 2009 р.
за N 546/16562
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок проведення перевірок учасників (тимчасових учасників) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб
1. Загальні положення
1. Це Положення, розроблене відповідно до вимог Закону України
"Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб", регулює процес планування та проведення перевірок Фондом гарантування вкладів фізичних осіб (далі - Фонд) учасників (тимчасових учасників) Фонду, у тому числі щодо дотримання ними стандартів Фонду.
2. Об'єктами перевірки з боку Фонду є банки, філії іноземних банків, їх відокремлені підрозділи (далі - Банки).
3. У цьому Положенні терміни вживаються в такому значенні:
стандарти Фонду - це вимоги до Банків щодо їх членства у Фонді, які встановлюються нормативно-правовими актами Фонду;
первинний контроль - різновид перевірки Банку, що здійснюється з метою визначення наявності в Банку умов, визначених законодавством, у тому числі нормативно-правовими актами Фонду, необхідних для прийняття Банку до учасників Фонду;
дата перевірки - дата, станом на яку здійснюється виїзна перевірка та відображається стан справ Банку в акті перевірки (далі - Акт). За дату перевірки береться перше число місяця, що передує даті початку виїзної перевірки;
акт перевірки - документ про результати проведеної перевірки Банку, який складається інспекційною групою та затверджується начальником відділу інспектування Фонду;
інспектор-ревізор - працівник відділу інспектування Фонду;
інспекційна група - група інспекторів-ревізорів та працівників інших підрозділів Фонду, яким відповідно до посвідчення на перевірку доручається здійснити перевірку Банку;
період, що перевіряється - період діяльності Банку, що перевіряється з питань, які належать до компетенції Фонду;
планова перевірка - перевірка Банку, що здійснюється відповідно до плану перевірок, затвердженого в порядку, передбаченому цим Положенням;
строк проведення перевірки - строк, протягом якого інспекційною групою Фонду здійснюється перевірка Банку.
4. Перевірки здійснюються з метою визначення:
достовірності звітності, наданої Банками до Фонду;
повноти і своєчасності розрахунків Банків за зборами до Фонду;
повноти і достовірності ведення Банком бази даних про вкладників - фізичних осіб відповідно до Інструкції про порядок формування бази даних про вкладників - фізичних осіб у учасниках (тимчасових учасниках) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, затвердженої рішенням адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 14.11.2002
N 13, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 06.12.2002 за N 956/7244 (із змінами);
5. Первинний контроль здійснюється при вступі Банку до складу учасників Фонду на підставі наданих Банком документів, передбачених Положенням про порядок ведення Реєстру учасників (тимчасових учасників) Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, затвердженим рішенням адміністративної ради Фонду гарантування вкладів фізичних осіб від 12.02.2002
N 3, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.03.2002 за N 242/6530 (із змінами).
6. Планова перевірка Банку здійснюється не частіше одного разу на рік. Під час проведення перевірки Банку водночас може бути проведена перевірка його відокремлених підрозділів.
7. Виконавча дирекція Фонду може прийняти рішення про проведення позапланової перевірки Банку в разі необхідності переведення учасника до категорії тимчасових учасників Фонду.
Рішення про проведення позапланової перевірки Банку приймається виконавчою дирекцією та підписується директором-розпорядником Фонду.
8. Тимчасові учасники Фонду підлягають перевіркам до моменту їх повного розрахунку з вкладниками за гарантованими Фондом вкладами фізичних осіб та нарахованими за ними відсотками.
9. Працівники Фонду мають право брати участь у перевірках Банків, які здійснюються Національним банком України, з питань, що належать до компетенції Фонду відповідно до Закону України
"Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб".
2. Порядок складання планів перевірок
1. Планування перевірок Банків здійснюється з метою недопущення дублювання та забезпечення належної координації роботи відділу інспектування та інших підрозділів Фонду, а також своєчасного та рівномірного проведення планових перевірок Банків.
2. Відділ інспектування Фонду при складанні планів інспекційних перевірок Банків використовує:
інформацію, отриману Фондом унаслідок проведення його працівниками поточного моніторингу стану Банків;
інформацію про попередні перевірки Банків з урахуванням питань, які були перевірені, про зміст виявлених порушень і результати проведеної роботи щодо їх усунення;
інформацію про виконання Банками розроблених ними заходів щодо приведення своєї діяльності у відповідність до вимог нормативно-правових актів Фонду;
інформацію інших підрозділів Фонду щодо діяльності Банків;
результати перевірок діяльності Банків, які здійснювалися зовнішніми аудиторами;
звернення, скарги вкладників, кредиторів та інших юридичних і фізичних осіб;
рішення виконавчої дирекції Фонду.
3. Плани перевірок складаються відділом інспектування Фонду щорічно за встановленою формою (додаток 1) на підставі власних прогнозних планів відділу та з урахуванням пропозицій інших підрозділів Фонду.
Відділ інспектування подає прогнозний річний план на наступний рік виконавчій дирекції Фонду до п'ятнадцятого листопада поточного року на затвердження. Річний план складається з розбивкою за місяцями і є базовим для проведення перевірок Банків інспекційними групами в наступному році.
4. Зміни до річного плану перевірок Банків уносяться виконавчою дирекцією Фонду за поданням підрозділів Фонду, з обґрунтуванням підстав для їх унесення.
5. Затверджений річний план перевірок Банків доводиться до відділу інспектування Фонду до двадцятого листопада поточного року і є обов'язковим для виконання.
6. Про хід виконання плану перевірок начальник відділу інспектування щомісяця надає виконавчій дирекції Фонду звіт за встановленою формою (додаток 2) не пізніше п'ятнадцятого числа місяця, наступного за звітним.
До звіту додається текстова інформація, що має висвітлювати такі питання:
дотримання Банками у своїй діяльності нормативно-правових актів Фонду;
достовірність наданої Банками до Фонду звітності;
повнота та своєчасність розрахунків Банків за зборами до Фонду;
рішення загальних зборів акціонерів (учасників) Банків щодо поліпшення їх діяльності (за наявності);
інформація про виконання Банками розроблених ними заходів щодо усунення порушень, виявлених під час попередніх перевірок, здійснених Фондом;
найпоширеніші недоліки, що виявлені під час перевірок Банків за цей період.
3. Порядок проведення перевірок Банків
1. Фонд не пізніше ніж за десять робочих днів до початку перевірки надсилає Банку повідомлення про проведення перевірки з затвердженим переліком питань щодо проведення перевірки (додаток 3). Повідомлення та перелік питань щодо проведення перевірки оформлюються на бланках Фонду, засвідчуються підписом директора-розпорядника Фонду, надсилаються засобами спецзв'язку на адресу Банку.
2. Керівник і склад інспекційної групи визначаються та затверджуються директором-розпорядником Фонду.
До складу інспекційної групи входять працівники відділу інспектування Фонду та при необхідності працівники інших підрозділів Фонду. Цим працівникам може надаватись окреме завдання для перевірки питань, що належать до компетенції підрозділів, у яких вони працюють. Ці працівники складають окремі довідки про результати перевірки, які додаються до Акта. На час проведення перевірки Банку всі члени інспекційної групи підпорядковуються керівнику інспекційної групи. Керівник інспекційної групи призначається з числа працівників відділу інспектування Фонду.
Інспекційна група проводить перевірку Банку на підставі посвідчення на проведення планової (позапланової) перевірки (додаток 4), яке засвідчується підписом директора-розпорядника Фонду та відбитком печатки Фонду. Строк проведення перевірки не повинен перевищувати 14 робочих днів і при необхідності може бути подовжений директором-розпорядником Фонду, але не більше ніж на 12 робочих днів.
3. У перший день перевірки проводиться зустріч інспекційної групи з керівництвом Банку, з обов'язковим пред'явленням інспекційною групою посвідчення на проведення планової (позапланової) перевірки та службового посвідчення для ознайомлення. На зустрічі обговорюються обсяги та методи перевірки, а також організаційні питання щодо перевірки. Від Банку для участі в зустрічі запрошуються керівник Банку або його заступник, головний бухгалтер Банку, керівник служби внутрішнього аудиту Банку.
4. Перевірка Банку проводиться за наданими Банком інспекційній групі оригіналами або належним чином завіреними копіями первинних бухгалтерських документів, даними обліку й звітності, документами розпорядчого характеру та іншими документами, необхідними для здійснення перевірки, згідно із затвердженим переліком питань для проведення перевірки.
5. Посадові особи Банку зобов'язані безкоштовно надавати інспекторам-ревізорам:
вільний доступ у робочий час до приміщень Банку, де відбувається залучення коштів від фізичних осіб, та до виділеного Банком приміщення для розміщення працівників Фонду під час проведення перевірки;
вільний доступ до всіх документів та інформації Банку, що є об'єктом перевірки, згідно із затвердженим переліком питань щодо проведення перевірки;
ксерокопії бухгалтерських та інших документів, необхідних для проведення перевірки, які завірені підписом уповноваженої на це посадової особи Банку та відбитком печатки Банку;
пояснення (у тому числі письмові) стосовно питань, що перевіряються;
інформацію щодо діяльності Банку, яка є необхідною для здійснення перевірки в межах повноважень і функцій Фонду.
Письмові пояснення надаються на ім'я керівника інспекційної групи Фонду з обов'язковим зазначенням дати їх складання та не пізніше визначеного у запиті строку. Пояснення повинні бути конкретні, вичерпні й по суті поставлених питань.
Ненадання посадовими особами Банку під час проведення перевірки документів, що підтверджують правомірність операцій з коштами фізичних осіб, розцінюється як відсутність таких документів у Банку.
Відповідальність за повноту та достовірність поданих для перевірки документів несе Банк, що перевіряється.
Якщо в період проведення перевірки Банку посадова особа не з'явилась на запрошення інспекційної групи або відмовилась від подання будь-яких матеріалів і документів, що необхідні для здійснення перевірки (згідно із затвердженим переліком питань для проведення перевірки), відмовилась від надання письмового пояснення або не дала вичерпних відповідей на поставлені запитання, то інспекційною групою на другий день перевірки складається про це акт, а керівник інспекційної групи письмово інформує про це виконавчу дирекцію Фонду для реагування відповідно до законодавства.
6. Інспектор-ревізор Фонду зобов'язаний у ході перевірки:
дотримуватися вимог законодавства та нормативно-правових актів Фонду;
не розголошувати інформацію, що становить банківську чи службову таємницю або має конфіденційний характер та стала відома йому в зв'язку з виконанням службових обов'язків.
4. Оформлення матеріалів за результатами проведення перевірок Банків
1. За результатами перевірки Банку інспекційною групою Фонду складається Акт.
3. Акт повинен бути складений на паперовому носії державною мовою і мати наскрізну нумерацію сторінок. Титульна (перша) сторінка Акта повинна бути викладена на бланку Фонду.
4. У разі необхідності використання у змісті Акта скорочених назв і загальноприйнятих абревіатур при першому вживанні відповідне словосполучення наводиться повністю з одночасною вказівкою в дужках його скороченої назви або абревіатури, використовуваних далі за текстом.
5. В Акті обов'язково зазначають:
дату Акта (під зазначеною датою мається на увазі дата підписання Акта інспекційною групою, що проводила перевірку);
номер Акта (присвоюється Акту при його реєстрації у Фонді);
назву населеного пункту, де розміщується Банк;
назву Акта: "Про результати перевірки дотримання вимог Закону
України "Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб"
( 2740-14 )та нормативно-правових актів Фонду ___________________________ за
(повне найменування Банку)
__________________________";
(період, що перевіряється)
повне і скорочене (за наявності) найменування Банку, що перевіряється, відповідно до установчих документів;
перелік питань, які охоплені перевіркою;
прізвища, імена, по батькові, посади осіб, що проводили перевірку, із зазначенням назв підрозділів Фонду, які вони представляють;
дату і номер посвідчення на проведення планової (позапланової) перевірки;
період діяльності Банку, за який проведена перевірка;
дати початку і закінчення перевірки. При цьому датою початку перевірки є дата пред'явлення інспекційною групою керівництву Банку посвідчення на проведення планової (позапланової) перевірки для ознайомлення, а датою закінчення перевірки - дата підписання Акта інспекційною групою Фонду, що проводила перевірку;
дані про категорію перевірки (планова, позапланова);
прізвища, імена, по батькові посадових осіб Банку, що перевіряється, відповідальних за фінансову діяльність у періоді, що перевіряється (керівника, головного бухгалтера Банку), або осіб, які їх заміщають на час проведення перевірки, із зазначенням наказів, розпоряджень про призначення виконуючими обов'язки керівника, головного бухгалтера Банку. Якщо протягом періоду, що перевіряється, відбулися зміни в складі осіб, відповідальних за фінансову діяльність Банку, то їх прізвища, імена, по батькові зазначаються в Акті разом із указівкою періоду їх відповідальності та посиланням на розпорядчі документи про призначення і звільнення із займаної посади;
дані про реєстрацію (перереєстрацію) Банку у Фонді;
місцезнаходження Банку;
інформацію про відокремлені підрозділи Банку, які здійснюють операції із вкладами фізичних осіб;
дані про наявність ліцензії Національного банку України на здійснення банківської діяльності (номер і дата видачі ліцензії);
дані про розмір статутного капіталу (приписного капіталу) на момент реєстрації ліцензії Національного банку України на здійснення банківської діяльності;
дані про розмір статутного капіталу (приписного капіталу) на дату початку перевірки та повноту його формування;
інформацію про результати попередньої перевірки (якщо вона проводилась) з указівкою номера й дати Акта, періоду, що перевірявся, та виявлених у результаті перевірки фактів порушення Закону України
"Про Фонд гарантування вкладів фізичних осіб" та нормативно-правових актів Фонду (за наявності), а також інформацію про виконання Банком заходів щодо усунення зазначених порушень;
................Перейти до повного тексту