1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
10.06.2020 № 1925/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 червня 2020 р.
за № 532/34815
Про затвердження Положення про функціональну підсистему запобігання надзвичайним ситуаціям в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України єдиної державної системи цивільного захисту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 247/5 від 27.01.2022 )
Відповідно до статті 9 Кодексу цивільного захисту України, пункту 7 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, постанови Кабінету Міністрів України від 11 березня 2015 року № 101 "Про затвердження типових положень про функціональну і територіальну підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему запобігання надзвичайним ситуаціям в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України єдиної державної системи цивільного захисту, що додається.
2. Заступнику Міністра юстиції України Висоцькій О. в межах компетенції забезпечити контроль за готовністю підпорядкованих сил і засобів функціональної підсистеми до дій, спрямованих на запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.
3. Сектору з питань цивільного захисту (Цап В.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Міністр

Д. Малюська
ПОГОДЖЕННЯ:

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій

Міністр охорони здоров'я України

Заступник командувача (зі служби)
Головного управління
Національної гвардії України
генерал-майор

Голова Національної поліції України

Міністр внутрішніх справ України



М. Чечоткін

М. Степанов




М. Миколенко

І. Клименко

А. Аваков
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
10 червня 2020 року № 1925/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 червня 2020 р.
за № 532/34815
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему запобігання надзвичайним ситуаціям в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України єдиної державної системи цивільного захисту
I. Загальні положення
1. Це Положення визначає мету, завдання, організацію управління, склад сил і засобів, порядок їх взаємодії і діяльності функціональної підсистеми запобігання та реагування на надзвичайні ситуації в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах Державної кримінально-виконавчої служби України (далі - ДКВС) єдиної державної системи цивільного захисту (далі - функціональна підсистема).
2. У цьому Положенні терміни вживаються в таких значеннях:
засуджені і особи, узяті під варту, - підозрювані і обвинувачені особи щодо яких застосовано запобіжний захід - тримання під вартою, засуджені особи, які відбувають такі покарання, як арешт, обмеження волі, позбавлення волі на певний строк та довічне позбавлення волі;
об'єкти функціональної підсистеми - майно, території і об'єкти установ виконання покарань та слідчих ізоляторів ДКВС;
персонал - особи рядового і начальницького складу, спеціалісти, які не мають спеціальних звань та інші працівники, які працюють за трудовими договорами в ДКВС;
функціональна підсистема - складова частина єдиної державної системи цивільного захисту, до складу якої входять органи управління ДКВС, підпорядковані їм сили цивільного захисту, установи виконання покарань та слідчі ізолятори ДКВС, які виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни вживаються у значені, наведеному у Кодексі цивільного захисту України, Законах України "Про Державну кримінально-виконавчу службу України", "Про правовий режим воєнного стану", "Про правовий режим надзвичайного стану", Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, інших нормативно-правових актах України, які регламентують діяльність центральних органів виконавчої влади щодо реалізації державної політики у сфері цивільного захисту.
II. Мета і завдання функціональної підсистеми
1. Метою створення функціональної підсистеми є запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, захист персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, об'єктів функціональної підсистеми від надзвичайних ситуацій, зменшення втрат від їх наслідків, у мирний час та особливий період.
2. Завданнями функціональної підсистеми є:
організація та здійснення заходів цивільного захисту на об'єктах функціональної підсистеми;
забезпечення готовності підпорядкованих сил і засобів функціональної підсистеми до дій, спрямованих на запобігання виникненню та реагування на надзвичайні ситуації або небезпечні події;
здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій або небезпечних подій на об'єктах функціональної підсистеми, мінімізації їх можливих наслідків;
організація та проведення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій та їх розвитку, визначення ризиків виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах функціональної підсистеми;
прогнозування і оцінка наслідків надзвичайних ситуацій, а також визначення на основі прогнозу потреби в силах, засобах, матеріальних і фінансових ресурсах;
здійснення своєчасного і достовірного інформування органів управління функціональної підсистеми, персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, об'єктів функціональної підсистеми, заінтересованих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, сил цивільного захисту і сил реагування на надзвичайні ситуації про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій на об'єктах функціональної підсистеми;
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій на об'єктах функціональної підсистеми;
планування заходів цивільного захисту;
розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування об'єктів функціональної підсистеми в умовах особливого періоду і надзвичайного стану, додержання правового режиму надзвичайного чи воєнного стану у разі їх введення в Україні або в окремих її місцевостях;
навчання персоналу щодо поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації на об'єктах функціональної підсистеми;
здійснення заходів щодо укриття у захисних спорудах цивільного захисту персоналу та засуджених і осіб, узятих під варту, які перебувають на об'єктах функціональної підсистеми;
організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил цивільного захисту до дій у разі виникнення надзвичайних ситуацій;
розроблення та виконання галузевих програм і планів, спрямованих на запобігання надзвичайним ситуаціям, забезпеченням реалізації планів з питань цивільного захисту об'єктів функціональної підсистеми;
організація і здійснення якісної комунікації та взаємодії з органами управління цивільного захисту та органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування й населенням щодо загроз виникнення та/або ходу проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт;
участь в межах повноважень у розробленні відповідних положень, інструкцій щодо виконання заходів техногенної безпеки на об'єктах функціональної підсистеми, здійснення постійного контролю за їх дотриманням;
участь в межах повноважень у розробленні нормативно-правових актів, а також норм, правил та стандартів з питань запобігання виникненню надзвичайних ситуацій і зменшення можливих втрат;
створення, поновлення, збереження і раціональне використання відомчого резерву матеріальних ресурсів, необхідних для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації.
3. Завдання відповідно до функціонального спрямування:
видання інформаційно-методичних матеріалів з питань цивільного захисту для персоналу органів управління та об'єктів функціональної підсистеми;
інформування засуджених та осіб, узятих під варту, щодо поведінки та дій під час загрози і виникнення надзвичайних ситуацій;
збір і аналітичне опрацювання інформації про надзвичайну ситуацію;
оповіщення персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, на об'єктах функціональної підсистеми про загрозу виникнення та виникнення надзвичайної ситуації, своєчасне і достовірне їх інформування про фактичну обстановку і вжиті заходи;
захист персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, на об'єктах функціональної підсистеми при виникненні надзвичайних ситуацій;
участь у проведенні евакуації персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, в зоні надзвичайної ситуації, організація та здійснення (за потреби) заходів евакуації з об'єктів функціональної підсистеми;
вжиття заходів щодо послаблення можливих наслідків надзвичайних ситуацій у випадку їх виникнення;
розроблення організаційно-розпорядчих документів щодо забезпечення запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, захисту персоналу, засуджених і осіб, узятих під варту, майна, територій і об'єктів функціональної підсистеми, здійснення постійного контролю за їх дотриманням;
реалізація повноважень Міністерства юстиції України у створенні, утриманні, поповненні та відпуску матеріальних цінностей з відомчого матеріального резерву, призначеного для запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій в органах управління та об'єктах функціональної підсистеми;
надання допомоги підрозділам Державної служби України з надзвичайних ситуацій щодо забезпечення їх доступу на територію об'єктів функціональної підсистеми, де виникла надзвичайна ситуація або інша небезпечна подія;
здійснення інших заходів щодо захисту економічних і майнових інтересів органів управління та об'єктів функціональної підсистеми;
інші завдання, визначені законодавством.
III. Структура і діяльність функціональної підсистеми
1. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснює Міністр юстиції України через Департамент з питань виконання кримінальних покарань.
2. До складу функціональної підсистеми входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту об'єктів функціональної підсистеми, які виконують завдання із запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків на об'єктах функціональної підсистеми.
3. Постійно діючими органами управління функціональної підсистеми є:
на державному рівні - Міністерство юстиції України та його структурний підрозділ з питань цивільного захисту, Департамент з питань виконання кримінальних покарань та його структурний підрозділ (посадова особа) з питань цивільного захисту;
( Абзац другий пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 247/5 від 27.01.2022 )
на регіональному рівні - Департамент з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональні управління з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції та їх структурні підрозділи (уповноважені особи) з питань цивільного захисту;
на об'єктовому рівні - керівництво установ виконання покарань, слідчих ізоляторів та особи з питань цивільного захисту.
( Абзац четвертий пункту 3 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 247/5 від 27.01.2022 )
4. Для забезпечення управління, координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту функціональної підсистеми, здійснення цілодобового чергування і забезпечення збору, оброблення, узагальнення та аналізу інформації про обстановку функціонують:
на державному рівні - відділ організації охорони, збору, аналізу та узагальнення оперативної інформації (чергова частина) державної установи "Генеральна дирекція Державної кримінально-виконавчої служби України";
на регіональному рівні - відділи оперативного чергування міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції; відділ збору та аналізу оперативної інформації у центральному регіоні Департаменту з питань виконання кримінальних покарань;
на об'єктовому рівні - чергові служби, відділи режиму та охорони, відділи нагляду та безпеки об'єктів функціональної підсистеми.
5. Під час ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру управління визначеними силами реагування на надзвичайні ситуації здійснюється з пунктів управління в місцях постійної дислокації. При необхідності можуть створюватись рухомі пункти управління.
6. Для управління функціональною підсистемою в режимах повсякденного функціонування та підвищеної готовності використовуються електронні комунікаційні мережі загального користування, мережа зв'язку спеціального призначення та державна система урядового зв'язку.
( Пункт 6 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 247/5 від 27.01.2022 )
7. З метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій, мінімізації їх можливих наслідків, організації узгодженого реагування сил цивільного захисту на небезпечні події та надзвичайні ситуації між оперативно-черговими (черговими, диспетчерськими) службами територіальних органів центральних органів виконавчої влади, місцевих органів виконавчої влади, їх силами, а також органами управління та об'єктами функціональної підсистеми, організовується обмін інформацією про загрозу виникнення або виникнення небезпечної події чи надзвичайної ситуації, заходи реагування та хід ліквідації її наслідків у сфері відповідальності відповідної чергової служби.
8. До сил цивільного захисту функціональної підсистеми належать:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби (у разі утворення);
об'єктові аварійно-рятувальні служби (у разі утворення);
об'єктові формування цивільного захисту;
галузеві та об'єктові спеціалізовані служби цивільного захисту (у разі утворення);
державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини), що забезпечують відомчу пожежну охорону (у разі утворення);
добровільні формування цивільного захисту (у разі утворення).
Організаційна структура формувань цивільного захисту, їх кількісний та якісний склад визначаються керівниками об'єктів функціональної підсистеми за погодженням з органами управління функціональної підсистеми на регіональному рівні.
Забезпечення формувань цивільного захисту необхідними матеріально-технічними засобами, засобами індивідуального захисту та приладами відповідно до встановлених норм здійснюється відповідно до розрахунків у порядку, передбаченому чинним законодавством.
Залучення сил цивільного захисту до дій за призначенням здійснюється згідно з планами реагування на надзвичайні ситуації, планами взаємодії органів управління та сил цивільного захисту у разі виникнення надзвичайних ситуацій, планами локалізації і ліквідації наслідків аварійних ситуацій і аварій, а також планами цивільного захисту на особливий період.

................
Перейти до повного тексту