1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.03.2016 № 104
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2016 р.
за № 506/28636
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури № 858 від 22.09.2023 )
Про затвердження Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в акваторії Чорного та Азовського морів
Відповідно до статті 9 Кодексу цивільного захисту України, пункту 7 Положення про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11, та підпункту 70 пункту 4 Положення про Міністерство інфраструктури України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2015 року № 460, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в акваторії Чорного та Азовського морів, що додається.
2. Департаменту безпеки на транспорті забезпечити:
подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку;
оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Васькова Ю.Ю.

Міністр

А.М. Пивоварський
ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної
регуляторної служби

Голова Державної служби
спеціального зв'язку
та захисту інформації України

Голова Державної служби України
з надзвичайних ситуацій

Тимчасово виконуючий обов'язки
Міністра оборони України

Міністр охорони здоров'я України



К.М. Ляпіна



Л.О. Євдоченко


М. Чечоткін


І.С. Руснак

О. Квіташвілі
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
15.03.2016 № 104
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
05 квітня 2016 р.
за № 506/28636
ПОЛОЖЕННЯ
про функціональну підсистему запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в акваторії Чорного та Азовського морів
1. Це Положення визначає склад, завдання, рівні та організацію роботи функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в Чорному та Азовському морях (далі – функціональна підсистема).
2. Метою створення функціональної підсистеми є забезпечення захисту працівників підприємств, установ, організацій морського та річкового транспорту відповідно до Переліку підприємств, які входять до складу функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в акваторії Чорного та Азовського морів, зазначених у додатку 1 до цього Положення (далі – Підприємства), пасажирів та вантажів під час їх перевезення морським або річковим транспортом від надзвичайних ситуацій, що можуть статися внаслідок небезпечних подій в акваторії морських портів (далі – надзвичайні ситуації), а також організація пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в Чорному та Азовському морях у мирний час та в особливий період.
У цьому Положенні термін "функціональна підсистема" вживається у значенні складової частини єдиної державної системи цивільного захисту, до якої входять органи управління та підпорядковані їм сили цивільного захисту, суб’єкти господарювання, які виконують завдання цивільного захисту.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Кодексі цивільного захисту України (далі – Кодекс) і Положенні про єдину державну систему цивільного захисту, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України від 09 січня 2014 року № 11.
3. Завданнями функціональної підсистеми є:
здійснення заходів щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій;
здійснення заходів цивільного захисту, спрямованих на захист від надзвичайних ситуацій працівників, а також пасажирів і вантажів під час їх перевезення морським та річковим транспортом;
забезпечення готовності підпорядкованих сил до дій в умовах загрози, спрямованих на реагування та запобігання надзвичайним ситуаціям, а також проведення пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в Чорному та Азовському морях;
забезпечення моніторингу і прогнозування виникнення надзвичайних ситуацій, визначення ризиків їх виникнення та розвитку;
своєчасне і достовірне інформування заінтересованих органів виконавчої влади про загрозу виникнення або виникнення надзвичайних ситуацій;
проведення рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій;
організація та проведення пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі Чорного та Азовського морів;
забезпечення планування заходів цивільного захисту;
організація та проведення навчань (тренувань) з підготовки органів управління функціональної підсистеми та підпорядкованих їм сил;
розроблення та здійснення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування Підприємств;
інформування пасажирів, що перевозяться морським або річковим транспортом, щодо їх поведінки та дій у разі виникнення надзвичайної ситуації;
здійснення заходів щодо укриття працівників Підприємств та пасажирів у захисних спорудах цивільного захисту;
розроблення та забезпечення виконання галузевих програм і планів з питань цивільного захисту;
створення, раціональне збереження і використання резерву матеріальних ресурсів для запобігання і реагування на надзвичайні ситуації;
інші завдання, визначені законодавством.
4. Безпосереднє керівництво функціональною підсистемою здійснюється Міністром інфраструктури України через заступника Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання формування та реалізації державної політики у сфері морського та річкового транспорту.
Управління функціональною підсистемою здійснюють:
1) на державному рівні – заступник Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання формування та реалізації державної політики у сфері морського та річкового транспорту, через структурний підрозділ з питань цивільного захисту Мінінфраструктури;
2) на регіональному рівні:
голова ДП "Адміністрація морських портів України" через структурний підрозділ з питань цивільного захисту в складі апарату управління державного підприємства;
начальники філій ДП "Адміністрація морських портів України" через структурні підрозділи (призначених осіб) з питань цивільного захисту відповідно до статті 20 Кодексу;
директор ДП "Адміністрація річкових портів" через структурний підрозділ (призначену особу) з питань цивільного захисту в складі апарату управління державного підприємства;
3) на об’єктовому рівні:
начальники представництв ДП "Адміністрація річкових портів" через призначених осіб з питань цивільного захисту відповідно до статті 20 Кодексу;
керівники ДУ "Держгідрографія", ДП "Укрводшлях", ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України", АСК "Укррічфлот" та Підприємств через структурні підрозділи (призначених осіб) з питань цивільного захисту відповідно до статті 20 Кодексу.
5. Для забезпечення координації дій органів управління та підпорядкованих їм сил цивільного захисту, організації узагальнення та аналізу інформації про обстановку в умовах загрози та виникнення надзвичайної ситуації функціонують:
1) на державному рівні:
Оперативний штаб Мінінфраструктури з реагування на надзвичайні ситуації у транспортно-дорожньому комплексі;
Комісія з питань надзвичайних ситуацій ДП "Адміністрація морських портів України" із залученням представників ДП "Адміністрація річкових портів", АСК "Укррічфлот", ДУ "Держгідрографія", ДП "Укрводшлях" та ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України";
Штаб з ліквідації надзвичайної ситуації ДП "Адміністрація морських портів України" (у випадку його створення);
2) на регіональному рівні:
комісії з питань надзвичайних ситуацій філій ДП "Адміністрація морських портів України" із залученням представників ДП "Адміністрація річкових портів", філій ДУ "Держгідрографія", регіональних представництв ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України", філій АСК "Укррічфлот", судноплавних шлюзів (району гідротехнічних споруд, технічної дільниці водних шляхів) ДП "Укрводшлях";
штаби з ліквідації надзвичайної ситуації філій ДП "Адміністрація морських портів України" (у випадку їх створення);
3) на об’єктовому рівні:
комісії з питань надзвичайних ситуацій Підприємств;
штаби з ліквідації надзвичайної ситуації Підприємств (у випадку створення).
Схему структури функціональної підсистеми запобігання і реагування на загрозу або виникнення надзвичайних ситуацій на морському і річковому транспорті в акваторії морських портів, організації пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в акваторії Чорного та Азовського морів наведено у додатку 2 до цього Положення.
6. Проведення пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в Чорному та Азовському морях під час реагування на надзвичайні ситуації всіх рівнів забезпечує ДП "Адміністрація морських портів України" відповідно до Міжнародної конвенції ООН з морського права, Міжнародної конвенції про пошук і рятування на морі 1979 року, Міжнародної конвенції про охорону людського життя на морі 1974 року.
7. Оперативне чергування і забезпечення збору інформації про надзвичайні ситуації для функціональної підсистеми здійснюється:
1) на державному рівні:
у Мінінфраструктури цілодобово – оперативним черговим;
у ДП "Адміністрація морських портів України" – оперативно-черговою службою;
у ДП "Адміністрація річкових портів" – черговим;
у ДУ "Держгідрографія" – черговим;
у ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" – черговим;
у ДП "Укрводшлях" – черговим;
2) на регіональному рівні:
у філіях ДП "Адміністрація морських портів України" – черговими (диспетчерськими) службами;
у представництвах ДП "Адміністрація річкових портів" – черговим;
у філіях ДУ "Держгідрографія" – черговими;
у регіональних представництвах ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" – черговими;
у регіональних центрах та субцентрах Річкової інформаційної служби – черговими (диспетчерськими) службами;
на судноплавних шлюзах (у районі гідротехнічних споруд, технічній дільниці водних шляхів) ДП "Укрводшлях" – черговими;
3) на об’єктовому рівні – черговими (диспетчерськими) службами або черговими Підприємств;
4) для організації пошуково-рятувальних робіт в морському пошуково-рятувальному районі України в Чорному та Азовському морях під час реагування на надзвичайні ситуації:
на державному рівні – Державним морським рятувально-координаційним центром;
на регіональному та об’єктовому рівнях – морськими рятувально-координаційними підцентрами.
Взаємне інформування оперативного чергового Мінінфраструктури, диспетчерів та чергових ДП "Адміністрація морських портів України" та Підприємств про виникнення надзвичайних ситуацій здійснюється відповідно до Інструкції про порядок надання інформації в Міністерстві інфраструктури при виникненні надзвичайних ситуацій у сфері транспорту, дорожнього господарства, туризму та інфраструктури, затвердженої наказом Міністерства інфраструктури України від 26 березня 2012 року № 186, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 11 квітня 2012 року за № 541/20854.
Між оперативним черговим Мінінфраструктури та оперативно-черговою службою ДСНС відповідно до законодавства організовується взаємне інформування про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
Між черговими (диспетчерськими) службами філій ДП "Адміністрація морських портів України" і Підприємств та оперативно-черговими службами територіальних органів ДСНС організовується взаємне інформування про загрозу та виникнення надзвичайних ситуацій.
Оперативний черговий Мінінфраструктури після доповіді заступнику Міністра інфраструктури України, до повноважень якого належать питання формування та реалізації державної політики у сфері морського та річкового транспорту, інформує оперативно-чергову службу ДСНС.
У разі виникнення надзвичайної ситуації державного рівня інформування здійснюється у строк, що не перевищує 10 хвилин з моменту надходження інформації.
8. З метою реалізації заходів, покладених на функціональну підсистему в особливий період, органи управління цієї підсистеми переміщуються на пункти управління відповідно до планів заходів з питань цивільного захисту.
Документи щодо організації управління під час надзвичайних ситуацій в особливий період розробляються та зберігаються відповідно до вимог Закону України "Про державну таємницю".
9. Для управління функціональною підсистемою використовуються телекомунікаційні мережі загального користування і спеціального призначення, а також державна система урядового зв’язку, до яких належать:
1) для органів управління функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку – канали проводового електрозв’язку загального користування і спеціального призначення;
резервні канали зв’язку – телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку осіб, які використовуються посадовими особами, що входять до складу органів управління функціональної підсистеми;
2) для сил функціональної підсистеми:
основні канали зв’язку – канали проводового електрозв’язку загального користування і спеціального призначення;
дублюючі канали зв’язку – канали, утворені штатними радіоелектронними засобами, які є на оснащенні підрозділів, що входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми, а також радіоелектронними засобами, які встановлено на автомобільній базі, що належать Державній спеціальній службі транспорту та надаються нею за згодою;
резервні канали зв’язку – телефонні номери рухомого (мобільного) зв’язку осіб, які використовуються посадовими особами, що входять до складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми.
Керівники органів управління та сил цивільного захисту функціональної підсистеми організовують складання та постійне уточнення списків телефонних номерів каналів проводового електрозв’язку загального користування та рухомого (мобільного) зв’язку осіб, що перебувають у їх підпорядкуванні.
10. До складу сил цивільного захисту функціональної підсистеми входять підрозділи, працівники і засоби Підприємств та інших підприємств, які можуть залучатись до реагування на надзвичайні ситуації або проведення пошуково-рятувальних робіт, основними з яких є:
спеціалізовані професійні аварійно-рятувальні служби;
об’єктові аварійно-рятувальні служби;
об’єктові формування цивільного захисту;
галузеві та об’єктові спеціалізовані служби цивільного захисту;
державні пожежно-рятувальні підрозділи (частини), що забезпечують відомчу пожежну охорону;

................
Перейти до повного тексту