1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ГРОМАД ТА ТЕРИТОРІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
15.04.2020 № 94
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 червня 2020 р.
за № 493/34776
Про внесення змін до Порядку оцінки проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу
Відповідно до пункту 8 Порядку проведення конкурсного відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 827 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 05 лютого 2020 року № 78), пункту 4 Положення про Міністерство розвитку громад та територій України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 квітня 2014 року № 197 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25 вересня 2019 року № 850),
НАКАЗУЮ:
1. Внести зміни до Порядку оцінки проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 18 травня 2017 року № 121, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 13 червня 2017 року за № 729/30597 (в редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 17 липня 2019 року № 165), виклавши його у новій редакції, що додається.
2. Директорату регіонального розвитку (Бойко О.) разом з Юридичним департаментом (Чепелюк О.) подати цей наказ в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Москаленко В.
Міністр О. Чернишов
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ
Міністерства регіонального
розвитку, будівництва
та житлово-комунального
господарства України
18 травня 2017 року № 121
(у редакції наказу
Міністерства розвитку
громад та територій України
від 15 квітня 2020 року № 94)
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 червня 2020 р.
за № 493/34776
ПОРЯДОК
оцінки та відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу
I. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає процедуру проведення оцінки та відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу.
2. Оцінка проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу (далі - проекти), здійснюється експертами відповідно до Меморандуму про взаєморозуміння та проектної угоди між Мінрегіоном та Управлінням Організації Об’єднаних Націй з обслуговування проектів в строк, який становить не більше двох місяців з початку оцінювання.
3. Відбір рекомендованих до фінансування проектів здійснює комісія, утворена Мінрегіоном, відповідно до пункту 9 Порядку проведення конкурсного відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 16 листопада 2016 року № 827 (із змінами) (далі - Порядок проведення конкурсного відбору).
II. Оцінка проектів регіонального розвитку
1. Оцінка проекту здійснюється за бальною системою відповідно до загальних та спеціальних критеріїв оцінки проектів згідно з Формою оцінки проекту регіонального розвитку, який може реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу (додаток 1).
2. Загальні критерії (максимально - 70 балів) є базовими для оцінки всіх проектів, допущених до участі у конкурсному відборі.
3. Спеціальні критерії (максимально - 30 балів) визначаються з урахуванням очікуваних результатів та показників реалізації програм регіонального розвитку (додаток 2).
4. Оцінка проектів здійснюється експертами за шкалою від 0 (повна невідповідність) до 5 балів (повна відповідність).
5. Інформаційне та організаційне забезпечення роботи експертів здійснює Мінрегіон.
6. За результатами оцінки проектів формуються рейтингові списки проектів, які пройшли оцінювання.
III. Розгляд та відбір проектів
1. Відбір рекомендованих до фінансування проектів здійснює утворена Мінрегіоном комісія на основі сформованих за результатами оцінювання рейтингових списків проектів.
2. Мінрегіон не пізніше ніж за п’ять робочих днів до засідання комісії розсилає всім її членам рейтингові списки та копії проектів, які пройшли оцінювання.
3. Основними умовами відбору проектів комісією є:
1) найбільша кількість балів в рейтинговому списку проектів, які пройшли оцінювання та загальний обсяг фінансування яких з державного бюджету не перевищує запропонованого комісією граничного обсягу фінансування в межах кожної програми регіонального розвитку;
2) спроможність заявника проекту забезпечувати стійкий результат реалізації проекту, зокрема, шляхом подальшого фінансування заходів або утримання об’єктів за рахунок власних коштів.
4. За результатами засідання комісії складається протокол, у якому зазначається перелік проектів, рекомендованих до фінансування, із зазначенням оціночної вартості проекту, обсягу фінансування з державного бюджету та інших джерел, який підписується головуючим на засіданні та секретарем комісії.
На підставі рішення комісії Мінрегіон затверджує наказом перелік проектів для фінансування.
Генеральний директор
Директорату регіонального
розвитку


О. Бойко
Додаток 1
до Порядку оцінки та відбору
проектів регіонального розвитку,
які можуть реалізовуватися
за рахунок коштів державного
бюджету, отриманих
від Європейського Союзу
(пункт 1 розділу II)
ФОРМА
оцінки проекту регіонального розвитку, який може реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу
№ з/п Критерії оцінювання проектів Пояснення до критеріїв Інтервал оцінки Бал, виставлений експертом Коментарі та обґрунтування оцінки
I. Загальні критерії оцінювання
1. Актуальність та доцільність проекту 15
1.1 Відповідність проекту (за його цілями та видами діяльності) очікуваним результатам відповідної програми регіонального розвитку, схваленої постановою Кабінету Міністрів України від 12 вересня 2018 року № 733
"Деякі питання реалізації у 2018-2020 роках Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2020 року"
Джерело даних - пункти 3.1, 3.2 Опису проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Оцінюється відповідність проекту очікуваним результатам та показникам реалізації програм регіонального розвитку (додаток 2 до Порядку оцінки та відбору проектів регіонального розвитку, які можуть реалізовуватися за рахунок коштів державного бюджету, отриманих від Європейського Союзу).
0-5
1.2 Соціально-економічний ефект від реалізації проекту Джерело даних - пункт 3.1 Опису проекту.
Оцінюється додаткова соціальна та економічна вигода від реалізації проекту, вплив проекту на галузевий розвиток, формування соціально-економічної самодостатності, зменшення витрат та збільшення ефективності використання ресурсів, впровадження інноваційних технологій, методик і практик, збереження або створення постійних робочих місць, зокрема у сферах з високою доданою вартістю та високою продуктивністю праці, покращення якості та доступності послуг, товарів чи робіт, наближення до міжнародних стандартів, підтримку вітчизняного виробника та збільшення експорту товарів та послуг. Додатково оцінюється наявність впливу проекту на вразливі групи населення, стан довкілля.
0-5
1.3 Відповідність проекту потребам цільових груп Джерело даних - пункт 3.1 Опису проекту.
Оцінюється якість аналізу потреб цільових груп проекту та відповідність запропонованого рішення цим потребам.
0-5
2. Якість підготовки проекту 25
2.1 Доцільність та реалістичність заявлених цілей, результатів і запропонованої діяльності Джерело даних - пункти 3.2-3.4 Опису проекту,
логіко-структурна матриця проекту.
Проект має бути ефективно та успішно втілений в умовах задекларованих часових, людських та інших ресурсів і відповідати заявленим цілям і результатам. Між цілями, результатами, діяльністю та календарним планом-графіком проекту має існувати логічний зв’язок
0-5
2.2 Наявність показників цілей і результатів, визначеність процедур їх моніторингу та доступність джерел перевірки показників Джерело даних - пункт 3.7 Опису проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Зазначені показники досягнення цілей і результатів мають бути доречні та реалістичні, а зазначені джерела інформації для перевірки цих показників - доступними. Проект має містити опис процедури моніторингу
0-5
2.3 Наявність вичерпного аналізу ризиків, пов’язаних із впровадженням проекту, та стратегії їх запобігання або зменшення Джерело даних - пункт 3.5 Опису проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Заявник реально оцінює свою спроможність та спроможності партнерів, правильно визначає потенційні ризики проекту та має конкретний план їх повного або часткового усунення в разі виникнення
0-5
2.4 Чіткість і структурованість бюджету, його відповідність запланованій діяльності Джерело даних - пункти 3.2-3.4, 3.7 Опису проекту, бюджет проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Бюджет проекту має бути чіткий та достатньо деталізований для того, щоб можна було оцінити відповідність витрат запланованій діяльності. Заплановані типи та статті витрат мають бути достатніми для виконання проекту
0-5
2.5 Обґрунтованість та доцільність витрат Джерело даних - пункти 3.2-3.4, 3.7 Опису проекту, бюджет проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Кожна витрата повинна мати пояснення з конкретними кількісними показниками та розрахунками, бути обґрунтована з точки зору зазначеної кількості та доцільності для виконання проекту. Заплановані витрати мають відповідати календарному плану-графіку проекту.
Бюджет проекту не може містити нелогічних та непослідовних витрат, які не відображені як необхідні витрати в календарному плані
0-5
3. Сталість результатів проекту 30
3.1 Наявність стратегії використання отриманих результатів проекту (започаткованої діяльності, створених об’єктів тощо) та джерел їх подальшого фінансування Джерело даних - пункт 3.6 Опису проекту.
Під стратегією використання отриманих результатів розуміється забезпечення доступу до напрацювань проекту, наявність бачення їх використання цільовими групами після закінчення проекту, додаткові ефекти переливу, мультиплікації та мережування, можливість передання інформації та досвіду іншим заінтересованим сторонам.
За умов подальшого фінансування проекту з джерел заявника мають бути наведені відповідні розрахунки.
За умов подальшого фінансування проекту з джерел заявника мають бути наведені відповідні розрахунки
0-5
3.2 Наявність співфінансування проекту із інших джерел: Джерело даних - Бюджет проекту, логіко-структурна матриця проекту.
Для проекту рекомендовано мати декілька джерел фінансування. Оцінюється виконання одночасно двох умов: рівня співфінансування та кількості його джерел.
У гарантійному листі (додаток до проекту) заявник зазначає обсяг фінансування проекту з відповідного рівня для кожного року його реалізації.
Частка співфінансування вираховується як співвідношення загального обсягу фінансування з інших джерел до загальної вартості проекту.
15-30 % 10
31-50 %, 2 джерела 15
більше 50 %, 3 і більше джерел 25
II. Спеціальні критерії оцінювання проекту за програмами
1. "Розвиток інноваційної економіки та інвестицій", 30 балів
1.1 Вплив проекту на створення інструментів та механізмів підтримки підприємницької діяльності Чи створює проект додаткові механізми та інструменти, які будуть задіяні в майбутньому та можуть бути використані під час здійснення заходів інших програм та проектів? 0-5
1.2 Вплив проекту на створення сприятливих умов та зниження бар’єрів для інвестування Чи створює проект умови для залучення приватних інвесторів на територію реалізації? Чи створює проект можливості для покращення взаємодії влади та інвесторів? 0-5
1.3 Вплив проекту на створення робочих місць, зростання середньої заробітної плати, позитивну динаміку трудової міграції Наскільки проект впливає на загальний рівень зайнятості та умови оплати праці в конкретній місцевості? Реалізація проекту створює нові робочі місця, обсяг яких є вагомим фактором для розвитку місцевої економіки та збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Прогноз щодо кількості створених робочих місць має супроводжуватися відповідними розрахунками 0-5
1.4 Вплив проекту на створення інституційних умов для розвитку інноваційної інфраструктури регіону Чи створює проект необхідні умови та можливості для розвитку виробничої інфраструктури, спрямованої на створення та удосконалення технологій, продуктів, послуг, бізнес-процесів? 0-5
1.5 Ступінь участі в проекті закладів вищої освіти, науково-дослідних установ, інших інституцій регіонального інноваційного розвитку Наскільки проект залучає до роботи заклади вищої освіти та науково-дослідні установи? 0-5
1.6 Вплив проекту на сприяння економічній активності та створення нових можливостей для розвитку і самореалізації вразливих та дискримінованих груп населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни та учасників бойових дій тощо Проект створює додаткові можливості для зазначених груп шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, надання пільгових умов кредитування тощо 0-5
2. "Розвиток сільських територій", 30 балів
2.1 Вплив проекту на диверсифікацію виробництва у сільській місцевості Проект створює чи сприяє створенню нових видів економічної діяльності, сприяє відкриттю або розширенню нових ринків збуту, завантаженню виробничих потужностей, що призводить до зростання обсягів виробництва сільськогосподарської та промислової продукції в регіоні, збільшенню обсягів інвестицій у галузь, зростанню виробництва у суміжних галузях 0-5
2.2 Вплив проекту на збільшення рівня зайнятості сільського населення Реалізація проекту сприяє створенню нових робочих місць, обсяг яких є вагомим фактором для розвитку місцевої економіки та збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Прогноз щодо кількості створених робочих місць має супроводжуватися відповідними розрахунками 0-5
2.3 Вплив проекту на сприяння економічній активності та створення нових можливостей для розвитку і самореалізації вразливих та дискримінованих груп населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни та учасників бойових дій тощо Проект створює додаткові можливості для зазначених груп шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, надання пільгових умов кредитування тощо 0-5
2.4 Географія впливу проекту (одна громада, район, регіон / декілька регіонів) Джерело даних - Інформаційна картка проекту
декілька громад Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох територіальних громад 5
регіон Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах цілого регіону 10
декілька регіонів Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох регіонів 15
3. "Розвиток туризму", 30 балів
3.1 Вплив проекту на підвищення туристичного потенціалу регіону Створення в результаті реалізації проекту нових туристичних об’єктів, що функціонуватимуть в майбутньому, або вплив на м’які навички персоналу в сфері туризму, що сприятиме підвищенню конкурентоспроможності регіону як туристичної дестинації 0-5
3.2 Вплив проекту на створення можливостей для подальшого залучення приватних інвесторів у туристичну галузь Реалізація проекту створює умови та сприяє подальшому залученню приватних інвесторів до розбудови туристичної індустрії у певній місцевості 0-5
3.3 Вплив проекту на збільшення частки зайнятих у туристичній індустрії у загальній чисельності зайнятих в економіці галузі (регіону), розширення зайнятості/дохідності у суміжних галузях економіки регіону Реалізація проекту створює нові робочі місця, обсяг яких є вагомим фактором для розвитку місцевої економіки та збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Прогноз щодо кількості створених робочих місць має супроводжуватися відповідними розрахунками 0-5
3.4 Ступінь унікальності проекту Створені в межах проекту продукти є унікальними для регіону чи країни в цілому? 0-5
3.5 Вплив проекту на створення позитивного туристичного іміджу держави на міжнародному туристичному ринку Наскільки проект сприяє промоції території, на якій реалізовується? Чи можуть результати проекту розглядатися як частина міжнародного туристичного іміджу країни? 0-5
3.6 Ступінь залучення до реалізації проекту вразливих та дискримінованих груп населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни та учасників бойових дій тощо Проект створює додаткові можливості для зазначених груп шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, реалізації власних проектів тощо 0-5
4. "Розвиток людського потенціалу", 30 балів
4.1 Вплив проекту на стимулювання підвищення фахового рівня трудових ресурсів регіону Чи створює проект умови для додаткового навчання трудових ресурсів, набуття ними нових навичок? 0-5
4.2 Вплив проекту на працевлаштування випускників закладів освіти Чи створює проект умови для покращення рівня працевлаштування випускників (надає додаткову інформацію роботодавцям, створює нові пізнавальні програми, сприяє розвитку дуальної освіти тощо)? 0-5
4.3 Вплив проекту на рівень взаємодії влади, освіти з представниками бізнесу і роботодавцями Чи створює проект нові інструменти взаємодії (платформи для комунікацій, опитування, розроблення спільних стратегічних документів тощо)? 0-5
4.4 Вплив проекту на збільшення рівня зайнятості та самозайнятості у нішевих сферах (започаткування нових видів економічної діяльності, виробництва видів продукції чи надання послуг у результаті проведених навчань тощо) Реалізація проекту створює нові робочі місця, обсяг яких є вагомим фактором для розвитку місцевої економіки та збільшення надходжень до місцевих бюджетів. Прогноз щодо кількості створених робочих місць має супроводжуватися відповідними розрахунками 0-5
4.5 Вплив проекту на сприяння економічній активності та створення нових можливостей для розвитку і самореалізації вразливих та дискримінованих груп населення, зокрема внутрішньо переміщених осіб, ветеранів війни та учасників бойових дій тощо Проект створює додаткові можливості для зазначених груп шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, реалізації власних проектів тощо 0-5
4.6 Можливість поширення заходів проекту для впровадження в інших регіонах Наскільки ідеї, запроваджені проектом, можуть бути впроваджені в інших регіонах/галузях? 0-5
5. "Загальноукраїнська солідарность", 30 балів
5.1 Вплив проекту на сприяння співробітництву регіонів у сферах освіти, культури, спорту, історичних та культурологічних досліджень Визначається впливом на актуалізацію співробітництва у визначених сферах між суб’єктами/інституціями, на які спрямовано проект 0-5
5.2 Географія проекту
декілька громад Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох територіальних громад 5
регіон Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах цілого регіону 10
декілька регіонів Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох регіонів 15
5.3 Вплив проекту на сприяння співпраці організацій та підприємств регіонів Визначається впливом на актуалізацію співробітництва у визначених сферах між установами та організаціями, що функціонують у тих регіонах, на які спрямовано проект 0-5
5.4 Рівень сприяння інтеграції вимушених переселенців та захисту інтересів осіб, що вимушено опинились на тимчасово окупованих територіях, ветеранів війни та учасників бойових дій тощо Проект створює додаткові можливості для таких груп населення шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, реалізації власних проектів тощо 0-5
6. "Підтримка розвитку депресивних територій", 30 балів
6.1 Вплив проекту на покращення економічних можливостей територій Визначається наявністю після реалізації проекту шляхів для досягнення зростання рівня зайнятості населення та збільшення обсягів виробництва продукції на місцевому рівні 0-5
6.2 Вплив проекту на розвиток інфраструктури територій Визначається наявністю після реалізації проекту побудованих чи оновлених об’єктів місцевої соціальної, інженерної, транспортної інфраструктури тощо 0-5
6.3 Вплив проекту на інтеграцію внутрішньо переміщених осіб та захист інтересів осіб, що вимушено опинились на тимчасово окупованих територіях, ветеранів війни та учасників бойових дій Проект створює додаткові можливості для таких груп населення шляхом отримання робочих місць, сприяння зайнятості та самозайнятості, реалізації власних проектів тощо 0-5
6.4 Географія впливу проекту
два і більше населених пункти Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох населених пунктів 5
6.5 Вплив проекту на покращення якості життя місцевого населення Визначається підвищенням рівня доступності та якості умов проживання і рівня надання послуг для мешканців населеного (населених) пункту (пунктів), в межах якого (яких) реалізується проект 0-5
6.6 Вплив проекту на створення можливостей для подальшого залучення приватних інвесторів для розвитку території Реалізація проекту створює умови та сприяє подальшому залученню приватних інвесторів до розбудови економічної спроможності території 0-5
7. "Ефективне управління регіональним розвитком", 30 балів
7.1. Інформаційно-аналітичне та інституційне забезпечення регіонального розвитку
7.1.1 Вплив проекту на рівень інформаційно-аналітичного та інституційного забезпечення у сфері регіонального розвитку Визначається наявністю в результаті реалізації проекту розроблених інформаційних продуктів (брошур, інвестиційних паспортів, планів перспективного розвитку, аналітичних досліджень тощо), а також наявністю створених у результаті реалізації проекту інституцій (установ, організацій), робота яких спрямована на реалізацію регіональної політики, розроблення та реалізацію проектів регіонального розвитку 0-5
7.1.2 Можливість поширення заходів проекту для впровадження в інших регіонах, універсальність запропонованих проектом рішень Наскільки ідеї, запроваджені проектом, можуть бути впроваджені в інших регіонах/галузях? 0-5
7.1.3 Вплив проекту на рівень економічного розвитку регіону Визначається наявністю в результаті реалізації проекту нових шляхів та можливостей для досягнення зростання рівня зайнятості населення, збільшення обсягів виробництва продукції в регіоні (на місцевому рівні), 0-5
розвитку малого та середнього підприємництва, підвищення рівня якості надання послуг
7.1.4 Географія проекту
декілька громад Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох територіальних громад 5
регіон Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах цілого регіону 10
декілька регіонів Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох регіонів 15
7.2. Співфінансування проектів регіонального розвитку, що супроводжуються агенціями регіонального розвитку, утвореними відповідно до Закону України "Про засади державної регіональної політики"
7.2.1 Підтримка проекту регіонального розвитку, на який надається співфінансування з державного бюджету, Проект, який супроводжує агенція регіонального розвитку, повинен мати фінансову, організаційну та/або методологічну підтримку з боку місцевих органів влади 0-5
з боку місцевих органів влади та органів місцевого самоврядування відповідного регіону та органів місцевого самоврядування відповідного регіону, на який спрямовано реалізацію проекту
7.2.2 Відповідність проекту регіонального розвитку, на який надається співфінансування з державного бюджету, цілям регіональної стратегії розвитку Проект, який супроводжує агенція регіонального розвитку, має відповідати цілям регіональної стратегії розвитку та бути включений до Плану заходів з реалізації регіональної стратегії розвитку відповідного регіону 0-5
7.2.3 Залучення приватних партнерів до реалізації проекту регіонального розвитку, на який надається співфінансування з державного бюджету Визначається наявністю приватних підприємств, установ та організацій, які з точки зору фінансової, методологічної, організаційної підтримки частково або повністю залучені до реалізації видів діяльності, що передбачені описом проекту 0-5
7.2.4 Вплив проекту на рівень економічного розвитку регіону Визначається наявністю в результаті реалізації проекту нових шляхів та можливостей для досягнення зростання рівня зайнятості населення, збільшення обсягів виробництва продукції в регіоні (на місцевому рівні), розвитку малого та середнього підприємництва, підвищення рівня якості надання послуг 0-5
7.2.5 Географія проекту
регіон Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах цілого регіону 5
декілька регіонів Реалізація проекту охоплює залучення виконавців проекту та вигодонабувачів від реалізації проекту в межах декількох регіонів 10
Експерт ____________________
(підпис)
_______________________________
(ініціали, прізвище)
Додаток 2
до Порядку оцінки та відбору
проектів регіонального розвитку,
які можуть реалізовуватися
за рахунок коштів державного
бюджету, отриманих
від Європейського Союзу
(пункт 3 розділу II)
ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ ТА ПОКАЗНИКИ
реалізації програм регіонального розвитку
1. "Інноваційна економіка та інвестиції"
Заходи Програми Очікувані результати та прогнозні індикатори реалізації проектів Орієнтовні сфери реалізації проектів
Мета програми - підвищення конкурентоспроможності регіонів шляхом розвитку регіональної й місцевої економіки на основі ефективного використання наявного потенціалу, існуючих конкурентних переваг, формування сприятливого інвестиційного середовища, модернізації реального сектору економіки, зростання експортного потенціалу, створення умов для активізації інноваційних процесів з урахуванням принципів смарт-спеціалізації.
Напрям 1.1.Формування сприятливого інвестиційного клімату, розвиток інвестиційного та експортного потенціалу
Обсяг фінансування проекту з державного бюджету - 3 600 000 грн - 6 000 000 грн
1.1.1 Інформаційна та організаційна підтримка інвесторів Здійснено оцінку інвестиційного потенціалу регіонів та підготовлено план стратегічних інвестицій (кількість регіонів, в яких зроблено оцінку та підготовлено план залучення стратегічних інвестицій) Розроблення стратегічних документів для залучення інвесторів (інвестиційні паспорти, профілі, маркетингові плани, бренди територій, бази об’єктів/проектів тощо
Створено сприятливі умови та зниження бар’єрів для інвестування (кількість спрощених або скасованих регуляторних актів, дозвільно-реєстраційних процедур, адміністративних послуг на місцевому рівні; кількість створених робочих місць на 1 тис. населення; кількість інвесторів, які отримали підтримку місцевих інституцій та прийняли рішення про інвестування; темп зростання середньої заробітної плати в регіоні; рівень зареєстрованого безробіття в регіоні; динаміка трудової міграції) Створення/вдосконалення системи підтримки/ супроводу інвесторів на регіональному/місцевому рівні
1.1.2 Інституційна підтримка інвестиційної політики на регіональному рівні Удосконалено механізм взаємодії бізнесу та місцевих органів виконавчої влади та підвищено інституційну спроможність у сфері залучення інвестицій (кількість нових проектів державно (муніципально)-приватного партнерства, державних інвестиційних проектів, інших інвестиційних проектів, що підготовлено та розпочато; кількість підготовлених фахівців у сфері інвестиційної діяльності; кількість укладених договорів або домовленостей (контрактів, меморандумів, протоколів про наміри тощо) про інвестування, співробітництво, партнерство тощо)) Навчання фахівців у сфері інвестування, створення навчальних програм для підготовки інвестиційних проектів та підвищення їх якості
1.1.3 Підтримка експорту Розвинуто експортний потенціал та інфраструктуру підтримки експорту в регіоні (кількість суб’єктів, які наростили обсяг збуту продукції;
кількість суб’єктів господарювання, що вийшли на ринок ЄС, інші нові ринки; кількість нових підприємств, які розпочали експортну діяльність; створення нових організаційно-правових, інституційних механізмів та інструментів підтримки експорту (страхування, гарантування, кредитування тощо), особливо для галузей та компаній з високою доданою вартістю (конкурентоспроможні на міжнародних ринках через технологічність, інноваційність, креативність)
Створення/вдосконалення системи підтримки/ супроводу експортерів в регіоні.
Навчання експортерів, формування та реалізація відповідних навчальних програм.
Надання фінансової/організаційної/маркетингової та іншої підтримки експортерам.
Створення інституцій підтримки експорту в регіоні
Організація заходів з промоції експортного потенціалу (торгівельні місії, виставкові заходи тощо)
Напрям 1.2.Підтримка підприємницької діяльностіго бюджету - 3 600 000 грн - 6 000 000 грн
1.2.1 Інституційна та фінансова підтримка підприємницької діяльності Розвинуто інструменти підтримки підприємництва та місцевого економічного розвитку (кількість створених інструментів та механізмів підтримки підприємницької діяльності; кількість суб’єктів підприємницької діяльності, що отримали доступ до фінансових ресурсів та розвинули свій бізнес, розмір отриманої фінансової підтримки; кількість проведених заходів (консультації, навчальні курси, бізнес-планування); кількість суб’єктів господарювання, які отримали консультативні послуги та розвили бізнес; кількість новостворених суб’єктів господарювання на 10 тис. населення) Створення/розвиток бізнес-інкубаторів, стартап-центрів, кластерів, центрів державно-приватного партнерства, проектних офісів, інших форм підтримки підприємництва.
Фінансова/організаційна/маркетингова/інша підтримка підприємництва
Напрям 1.3. Стимулювання розвитку інноваційної інфраструктури та підтримка інноваційної діяльності
Обсяг фінансування проекту з державного бюджету - 5 000 000 грн - 12 000 000 грн
1.3.1 Розвиток інноваційної інфраструктури Створено інституційні умови для розвитку інноваційної інфраструктури (кількість створених інституцій та суб’єктів, залучених до їх роботи) Розвиток інституцій для підтримки інновацій (технологічний парк, науковий парк, інноваційне містечко (технополіс), інноваційний кластер, креативний хаб тощо)
1.3.2 Розвиток інноваційної діяльності на засадах SMART-спеціалізації Розвинуто потенціал інноваційної діяльності, підвищено рівень науково-інноваційного співробітництва з реальним сектором регіональної економіки, підтримано ініціативи для розвитку галузей SMART-спеціалізації регіону (кількість підтриманих кластерних ініціатив на основі принципів розумної спеціалізації; кількість підтриманих суб’єктів господарювання, які впроваджують інновації у найбільш перспективні галузі регіональної економіки, ількість інноваційних проектів, спрямованих на розвиток регіональної та місцевої економіки; кількість підприємств, що здійснюють наукові та науково-технічні розробки, у співвідношенні до загальної кількості підприємств) Підтримка промислових підприємств/проектів, що здійснюють інноваційну діяльність.
Розвиток промислових кластерів, що впроваджують інноваційні технології.
Підтримка суб’єктів господарювання, що впроваджують інновації у галузях smart-спеціалізації регіону
Напрям 1.4.Стимулювання розвитку промислового інвестування
Обсяг фінансування проекту з державного бюджету - 12 000 000 грн - 48 000 000 грн
1.4.1 Розвиток індустріальних парків Покращено умови для промислового інвестування (площа індустріального парку, оснащена відповідною інфраструктурою (га); кількість учасників індустріального парку, що уклали та виконують договори з керуючою компанією про здійснення господарської діяльності у межах індустріального парку; кількість залучених підрядних організацій/постачальників (місцеві компанії, малий та середній бізнес); обсяг залучених інвестицій (публічних та з інших джерел) для облаштування індустріального парку) Розбудова інфраструктури індустріальних парків, включених до Реєстру індустріальних (промислових) парків.
Заходи з промоції новостворених та наявних індустріальних парків.
Розроблення концепцій індустріальних парків, аналітичні/маркетингові дослідження тощо

................
Перейти до повного тексту