1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ ТА У СПРАВАХ
ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
НАКАЗ
30.05.97 № 166/129
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 1997 р.
за № 491/2295
Про удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства охорони здоров'я № 238/164 від 01.07.2002 № 55/60 від 06.02.2006 ) ( Додатково див. Накази Міністерства охорони здоров'я № 639/702 від 16.10.2007 , № 646/820 від 10.11.2008 , № 61/145 від 31.01.2012 ) ( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 ) ( У заголовку та тексті наказу слово "випромінення" замінено словом "випромінювання" згідно з Наказом Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
Відповідно до статті 12 Закону України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"
НАКАЗУЄМО:
( Преамбула в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
1. Затвердити та ввести в дію через 10 днів після державної реєстрації у Міністерстві юстиції України:
1.1. Положення про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).
1.2. Склад Центральної міжвідомчої експертної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (додається).
( Пункт 1.2 в редакції Наказу МОЗ № 238/164 від 01.07.2002 )
1.3. Склад Центральної дитячої спеціалізованої лікарсько-консультативної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб, патологічних станів та інвалідності з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС на новий (додається).
( Пункт 1.3 в редакції Наказу МОЗ № 238/164 від 01.07.2002 )
2. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я та управлінь у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій, керівникам установ і закладів, що підпорядковані Міністерству охорони здоров'я та Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи, взяти до керівництва та виконання цей наказ.
3. Міністерству України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи забезпечувати фінансування роботи вищевказаних медичних експертних комісій за рахунок Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення.
4. Ліквідувати:
Вінницьку, Дніпропетровську, Київську та Харківську регіональні міжвідомчі експертні комісії, Волинську, Житомирську, Київську, Рівненську, Черкаську і Чернігівську обласні спеціалізовані лікарсько-консультативні комісії щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників, що виникли внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, поклавши виконання їх завдань на Центральну міжвідомчу експертну комісію, Донецьку та Львівську регіональні
міжвідомчі експертні комісії щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників, що виникли внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (далі - Центральна МЕК, Донецька РМЕК, Львівська РМЕК), згідно з територіальним розподілом відповідно до додатка 1 до цього наказу;
дитячі обласні спеціалізовані лікарсько-консультативні комісії щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників, що виникли внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, у Волинській, Житомирській, Київській, Черкаській та Чернігівській областях, поклавши виконання їх завдань на Центральну дитячу спеціалізовану лікарсько-консультативну комісію та Рівненську обласну дитячу спеціалізовану лікарсько-консультативну комісію щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників, що виникли внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС (далі - Центральна дитяча спецЛКК, Рівненська дитяча облспецЛКК), згідно з додатком 2 до цього наказу.
( Пункт 4 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
5. Міністру охорони здоров'я Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь охорони здоров'я обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій:
5.1. Визначити лікувальні заклади для проведення перевірки і підготовки відповідної документації, що подається на розгляд до експертних комісій.
5.2. Виділити в спеціалізованих медичних закладах (диспансерах, центрах) певну кількість ліжок для проведення попередньої та остаточної експертизи захворювань перед розглядом медичної справи в експертних комісіях.
5.3. Забезпечити:
5.3.1. Першочергову госпіталізацію хворих для проведення поглибленого обстеження перед проведенням експертизи.
5.3.2. Обов'язкове проведення патолого-анатомічного дослідження померлих при направленні медичної справи на розгляд до експертної комісії.
5.3.3. Подання медичних справ до експертних комісій медичними працівниками, відповідальними за організацію медичного забезпечення постраждалих.
5.3.4. Експертні комісії виробничими площами та технічним оснащенням.
5.4. Укомплектувати відповідні штати технічної групи експертних комісій згідно з Типовим штатним розписом технічної групи Центральної МЕК та Донецької і Львівської РМЕК, Центральної дитячої спецЛКК та Рівненської дитячої облспецЛКК (додаток 3).
( Підпункт 5.4 пункту 5 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 ) ( Підпункт 5.5 пункту 5 виключено на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
6. Головам Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК щороку до 01 березня подавати пропозиції щодо об'єктивної оцінки клінічного діагнозу за допомогою інструментальних та лабораторних досліджень.
( Пункт 6 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
7. Начальникам Головного управління з медичних проблем аварії на ЧАЕС і радіаційного захисту населення Міністерства охорони здоров'я (Бобильова О.О.) та управління медико-біологічного забезпечення Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи (Торбін В.Ф.) розробити єдині форми звітності для експертних комісій та здійснювати контроль за діяльністю всіх ланок системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
8. Начальнику Головного управління медико-соціальної експертизи МОЗ (Марунич В.В.):
8.1. Проводити розгляд медичних справ постраждалих згідно з Положенням про медико-соціальну експертизу , затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 03 грудня 2009 року № 1317 (зі змінами).
( Підпункт 8.1 пункту 8 в редакції Наказу Міністерства охорони здоров'я № 789/1248 від 10.10.2012 )
8.2. Забезпечити обов'язкове поінформування відповідних підприємств та організацій висновків про умови праці осіб, інвалідність яких викликана захворюваннями, щодо яких встановлений причинний зв'язок з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
9. Ректору Київської медичної академії післядипломної освіти (Гирін В.М.) спільно з Науковим центром радіаційної медицини АМН України (Романенко А.Ю.):
9.1. Організувати навчання експертів консультативних груп та членів експертних комісій з радіаційної медицини.
9.2. Проводити тематичні семінари і конференції із залученням зацікавлених фахівців експертних комісій.
10. Вважати таким, що не застосовується на території України, наказ МОЗ СРСР від 28.09.88 № 731 "Об организации Центрального межведомственного зкспертного совета по установлению причинной связи заболеваний и инвалидности с работами по ликвидации последствий аварии на Чернобыльской АЭС и их профессионального характера".
11. Вважати такими, що втратили чинність:
- наказ МОЗ УРСР від 19.03.90 № 57 "Про організацію Ворошиловградської, Дніпропетровської, Донецької, Київської та Харківської регіональних міжвідомчих експертних рад по встановленню причинного зв'язку захворювань з роботою по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС та їх професійного характеру";
- наказ МОЗ УРСР від 09.08.90 № 147 "Про заходи щодо поліпшення медичного обслуговування і соціального забезпечення осіб, які брали участь у роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС";
-наказ МОЗ УРСР від 05.09.90 № 154 "Про часткову зміну наказу Міністерства охорони здоров'я УРСР від 09.08.90 № 147 "Про заходи щодо поліпшення медичного обслуговування і соціального забезпечення осіб, які брали участь у роботах по ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС";
- лист МОЗ УРСР від 24.06.92 № 7.01/169.
12. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра охорони здоров'я Богатирьову Р.В. та заступника Міністра України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи Потіху В.М.
Міністр охорони
здоров'я України

А.М. Сердюк
Міністр України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи

В.М. Кальченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я України,
Міністерства України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах захисту
населення від наслідків
Чорнобильської катастрофи
30.05.1997 № 166/129
(у редакції наказу Міністерства
охорони здоров’я України,
Міністерства надзвичайних
ситуацій України
10.10.2012 № 789/1248 ( z2108-12 ))
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 жовтня 1997 р.
за № 491/2295
ПОЛОЖЕННЯ
про систему експертизи щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС
I. Загальні положення
1.1. Цим Положенням визначається система експертизи щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
1.2. Складовими системи експертизи щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС є експертні комісії:
для дорослих - Центральна міжвідомча експертна комісія (далі - Центральна МЕК), Донецька регіональна міжвідомча експертна комісія (далі - Донецька РМЕК) та Львівська регіональна міжвідомча експертна комісія (далі - Львівська РМЕК);
для дітей - Центральна дитяча спеціалізована лікарсько-консультативна комісія (далі - Центральна дитяча спецЛКК) та Рівненська обласна дитяча спеціалізована лікарсько-консультативна комісія (далі - Рівненська дитяча облспецЛКК).
Зазначені комісії у своїй роботі керуються Конституцією України , законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у зазначеній сфері, а також нормативно-правовими актами з питань медико-соціальної експертизи та цим Положенням.
1.3. Основною метою системи експертизи є з'ясування причин та обставин виникнення захворювань та ускладнень їх перебігу та наявності можливого впливу іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС на їх розвиток та прогресування, обґрунтоване підтвердження такого зв'язку у осіб, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
1.4. Експертизі щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС підлягають особи, які згідно з чинним законодавством мають статус осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи (далі - постраждалі).
1.5. Експертиза виявляє компенсаторно-адаптаційні можливості особи, реалізація яких сприятиме функціональній, психологічній, соціальній, професійній реабілітації та адаптації постраждалих.
1.6. У своїй діяльності Центральна МЕК, Донецька РМЕК та Львівська РМЕК підзвітні та підконтрольні у питанні фінансування МНС України, з інших питань - МОЗ України. Центральна дитяча спецЛКК, Рівненська дитяча облспецЛКК підзвітні та підконтрольні МОЗ України.
Витрати на утримання Центральної МЕК, Донецької і Львівської РМЕК здійснює МНС України за рахунок коштів державної бюджетної програми КПКВК 3202060 "Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Фінансування діяльності Центральної дитячої спецЛКК та Рівненської дитячої облспецЛКК здійснюється за рахунок коштів на утримання закладів охорони здоров’я, на базі яких їх створено.
1.7. Експертні комісії мають бланки, штампи і печатки за зразками, затвердженими наказом МОЗ України.
II. Організація і склад експертних комісій
2.1. Експертні комісії утворюються та припиняються спільним наказом МОЗ України та МНС України.
2.2. Утворення та припинення експертних комісій проводяться з урахуванням чисельності постраждалого населення, що проживає на території діяльності такої комісії.
2.3. Експертні комісії здійснюють свою діяльність на базі спеціалізованих закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу постраждалим внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, шляхом здійснення розгляду медичних справ постраждалих. Центральна МЕК здійснює свою діяльність на базі Державної установи "Національний науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України". Центральна дитяча спецЛКК здійснює свою діяльність на базі державного закладу "Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" МОЗ України.
2.4. До складу експертної комісії входять члени експертної комісії, експерти консультативної групи і працівники технічної групи.
2.4.1. Склад Донецької і Львівської РМЕК та Рівненської дитячої облспецЛКК затверджується один раз на два роки спільним наказом МОЗ України і МНС України. Склад Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК затверджується раз на три роки спільним наказом МОЗ України і МНС України.
До складу членів експертних комісій входять фахівці в галузі радіаційної медицини та фахівці, які мають лікарські спеціальності, представники МОЗ України (за згодою).
У роботі експертних комісій мають право брати участь представники всеукраїнських об’єднань громадян з питань соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, діяльність яких поширюється на територію всієї України і які мають місцеві осередки у більшості її областей (за згодою).
2.4.2. Експерти консультативної групи формуються з числа фахівців, які мають різні лікарські спеціальності та які пройшли підготовку з радіаційної медицини та медико-соціальної експертизи. Склад консультативної групи затверджується головою експертної комісії і погоджується МОЗ України.
2.4.3. Член експертної комісії не може одночасно бути експертом консультативної групи.
III. Основні завдання та напрями діяльності експертних комісій
3.1. Центральна МЕК, Донецька РМЕК, Львівська РМЕК, Центральна дитяча спецЛКК та Рівненська дитяча облспецЛКК здійснюють розгляд медичних справ постраждалих, які складаються з документів, перелік яких наведено відповідно в додатках 1 та 2 до цього Положення, та надають експертні висновки щодо зв’язку хвороб, інвалідності і смерті з впливом іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
3.2. Центральна МЕК та Центральна дитяча спецЛКК у межах компетенції:
приймають до розгляду спірні та складні для вирішення медичні справи, направлені з МОЗ України та МНС України, Донецької та Львівської РМЕК;
проводять розгляд медичних справ всіх категорій постраждалих відповідно до територіального розподілу;
здійснюють науково-методичне забезпечення роботи Донецької та Львівської РМЕК і Рівненської дитячої облспецЛКК та контроль за їх діяльністю;
проводять перевірку (не менше одного разу на 2 роки) та аналізують роботу відповідних експертних комісій;
розробляють і подають на затвердження до МОЗ України інструктивно-методичні документи та форми відповідних звітів щодо діяльності експертних комісій;
надають консультативну допомогу експертам Донецької та Львівської РМЕК, Рівненської дитячої облспецЛКК та лікарям спеціалізованих закладів охорони здоров’я, що надають медичну допомогу постраждалим внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
впроваджують в роботу експертних комісій науково обґрунтовані методології щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС і надають пропозиції щодо вдосконалення та оптимізації експертизи щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
вживають заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації фахівців експертних комісій;
забезпечують разом із закладами охорони здоров’я зберігання медичної експертної документації та ведення архіву медичних експертних справ.
3.3. Донецька та Львівська РМЕК, Рівненська дитяча облспецЛКК:
проводять розгляд медичних справ усіх категорій постраждалих згідно з територіальним розподілом;
аналізують структуру і динаміку захворюваності за групами хвороб та їх причинами;
разом із закладами охорони здоров’я аналізують результати диспансеризації постраждалих;
прогнозують динаміку і структуру захворюваності, що пов'язана з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
3.4. Надають відповідну інформацію щодо розгляду медичних справ постраждалих та кількості прийнятих рішень експертних комісій (за запитами).
3.5. Експертні комісії мають право направляти постраждалих осіб, які подали медичні справи на розгляд експертних комісій, до спеціалізованих закладів охорони здоров’я для уточнення діагнозу і відповідного лікування.
IV. Організація роботи та звітність
4.1. Формою роботи експертної комісії є засідання.
4.2. План засідання експертної комісії визначається головою комісії з урахуванням кількості медичних справ і строку їх розгляду.
4.3. Періодичність засідань експертної комісії визначається головою комісії, але не менше ніж один раз на місяць.
4.4. Засідання експертної комісії вважається правоможним, якщо в ньому бере участь не менше двох третин її членів.
4.5. Рішення експертної комісії приймається простою більшістю голосів складу експертної комісії.
4.6. У разі рівного розподілу голосів щодо встановлення (не- встановлення) зв’язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС вирішальним є голос головуючого на засіданні експертної комісії.
4.7. У разі незгоди з прийнятим експертною комісією рішенням член (члени) експертної комісії може (можуть) викласти у письмовому вигляді окрему думку, яка додається до протоколу засідання експертної комісії (за бажанням такого (таких) члена (членів) експертної комісії протокол засідання надсилається до МОЗ України).
4.8. Засідання експертної комісії оформлюється протоколом.
4.9 Протокол засідання експертної комісії підписується головуючим, всіма присутніми на засіданні членами експертної комісії.
4.10. Рішення експертної комісії заноситься до протоколу засідання комісії, підписується головою та членами експертної комісії та засвідчується печаткою комісії.
4.11. Строк розгляду медичних справ експертною комісією:
не більше трьох місяців - для Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК;
не більше двох місяців - для Донецької та Львівської РМЕК, Рівненської дитячої облспецЛКК.
Цей строк починається з дати подання медичної справи до відповідної експертної комісії.
4.12. Звіт про діяльність Донецької та Львівської РМЕК подається до Центральної МЕК двічі на рік - до 20 числа першого місяця півріччя, наступного за звітним.
4.13. Звіт про діяльність Рівненської дитячої облспецЛКК подається до Центральної дитячої спецЛКК двічі на рік - до 20 числа першого місяця півріччя, наступного за звітним.
4.14. Звіт про діяльність Центральної МЕК подається до МОЗ України та МНС України, а звіт про діяльність Центральної дитячої спецЛКК - до МОЗ України щороку, до 20 лютого року, наступного за звітним.
4.15. Центральна МЕК щороку, до 01 березня року, наступного за звітним, подає до Мінсоцполітики України інформацію про щорічні показники діяльності експертних комісій щодо встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС у порівнянні з аналогічними показниками за попередній звітний період.
V. Розгляд медичних справ в експертних комісіях
5.1. Розгляд медичних справ в експертних комісіях проводиться за особистим зверненням постраждалого або уповноваженої ним особи та/або направленням закладу охорони здоров’я за наявності статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи та документів, наведених у додатках 1 та 2 до цього Положення.
5.2. Центральна МЕК приймає до розгляду:
спірні та складні для вирішення медичні справи, направлені з МОЗ України та МНС України, Донецької та Львівської РМЕК;
медичні справи, направлені закладами охорони здоров’я або постраждалим чи уповноваженою ним особою;
медичні справи осіб, постраждалих, які на дату подання звернення продовжують працювати у зоні відчуження, державному спеціалізованому підприємстві "Чорнобильська АЕС", на об'єкті "Укриття", у тому числі із числа працівників, які беруть участь у роботах з трансформування об'єкта "Укриття" на екологічно безпечну систему і мають статус постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
медичні справи осіб, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій та випробувань, у військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї, належать до категорії 1, або 2, або 3, а також осіб, які захворіли на променеву хворобу або захворювання яких пов'язане з переопроміненням внаслідок будь-якої аварії, порушення правил експлуатації обладнання з радіоактивною речовиною, порушення правил зберігання і захоронення радіоактивних речовин, які сталися не з вини потерпілих, для встановлення причинного зв’язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання.
При виникненні спірних питань щодо підтвердження діагнозів при встановленні причинного зв’язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників аварії на Чорнобильській АЕС головною установою для дорослого населення є державна установа "Національний науковий центр радіаційної медицини Національної академії медичних наук України", для дітей - державний заклад "Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" МОЗ України.
5.3. Центральна дитяча спецЛКК розглядає:
спірні та складні для вирішення медичні справи, направлені з МОЗ України та МНС України та Рівненської облспецЛКК;
медичні справи дітей, постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи, згідно з територіальним розподілом.
5.4. Донецька та Львівська РМЕК розглядають медичні справи всіх категорій постраждалих згідно з переліком адміністративно-територіальних одиниць, з яких особами, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, подаються документи на розгляд до Центральної МЕК та Донецької РМЕК і Львівської РМЕК відповідно до територіального розподілу, наведеним у додатку 1 до наказу МОЗ України, МНС України від 30 травня 1997 року № 166/129 "Про удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв’язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 жовтня 1997 року за № 491/2295 (у редакції наказу МОЗ України, МНС України від 10 жовтня 2012 року № 789/1248).

................
Перейти до повного тексту