1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ
МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
Н А К А З
31.01.2012 N 61/145
( Наказ скасовано на підставі Наказу Міністерства охорони здоров'я N 620/1099 від 07.08.2012 )
Про внесення змін до наказу МОЗ України та МНС України від 30.05.97 N 166/129
На виконання пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 N 1210 "Про підвищення рівня соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи"
НАКАЗУЄМО:
1. Унести зміни до наказу Міністерства охорони здоров'я України і Міністерства України з питань надзвичайних ситуацій та у справах захисту населення від наслідків Чорнобильської катастрофи від 30.05.97 N 166/129 "Про удосконалення системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності та смерті з дією іонізуючого випромінення та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.10.97 за N 491/2295 (із змінами) (далі - наказ), такі зміни:
1.1. "4. Ліквідувати облспецЛКК, в тому числі і дитячі, окрім Центральної та Рівненської обласної дитячих спеціалізованих лікарсько-консультативних комісій."
1.2. Унести зміни до Додатка 1 до наказу, виклавши його в новій редакції, що додається.
1.3. Унести зміни до Додатка 2 до наказу, виклавши його в новій редакції, що додається.
1.4. Унести зміни до Додатка 3 до наказу, виклавши його в новій редакції, що додається.
1.5. Доповнити наказ новим Додатком 4 (додається).
1.6. Доповнити наказ новим Додатком 5 (додається).
1.7. Доповнити наказ новим Додатком 6 (додається).
2. Унести зміни до Положення про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінення та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, затвердженого наказом, виклавши його в новій редакції, що додається.
3. Унести зміни до Складу Центральної міжвідомчої експертної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і смерті з дією іонізуючого випромінення та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, затвердженого наказом, виклавши його в новій редакції, що додається.
4. Унести зміни до Складу Центральної дитячої спеціалізованої лікарсько-консультативної комісії по встановленню причинного зв'язку хвороб, патологічних станів та інвалідності з дією іонізуючого випромінення та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, затвердженого наказом, виклавши його в новій редакції, що додається.
5. Сектору радіаційної безпеки та медичних проблем аварії на ЧАЕС забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
7. Контроль за виконанням наказу покласти на першого заступника Міністра охорони здоров'я України Моісеєнко Р.О. та заступника Міністра надзвичайних ситуацій України Бута В.П.
В.о. Міністра охорони
здоров'я України
Міністр надзвичайних
ситуацій України

Р.О.Моісеєнко

В.І.Балога
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
охорони здоров'я
і Міністерства України
з питань надзвичайних
ситуацій та у справах
захисту населення
від наслідків
Чорнобильської катастрофи
30.05.97 N 166/129
( z0491-97 )
(в редакції наказу
МОЗ України
та МНС України
31.01.2012 N 61/145)
ПОЛОЖЕННЯ
про систему експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС
1. Загальні положення
1.1. Складовими системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС є:
для дорослих - Центральна, Донецька та Львівська регіональні міжвідомчі експертні комісії (далі - Центральна МЕК та РМЕК);
для дітей - Центральна дитяча спеціалізована лікарсько-консультативна комісія (далі - Центральна дитяча спецЛКК) та Рівненська обласна дитяча спеціалізована лікарсько-консультативна комісія (далі - Рівненська облспецЛКК).
1.2. Система експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС затверджується спільним наказом Міністерства охорони здоров'я України (далі - МОЗ України) і Міністерства надзвичайних ситуацій України (ділі - МНС України). Комісії у своїй роботі керуються Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, нормативно-правовими актами, що регулюють відносини у зазначеній сфері, нормативно-правовими актами з питань медико-соціальної експертизи та цим Положенням.
1.3. Основною метою системи експертизи є з'ясування причин та обставин виникнення захворювань та ускладнень їх перебігу і наявності можливого впливу іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС на їх розвиток, вивчення причин інвалідизації і зв'язок причин смерті із зазначеними хворобами, офіційне підтвердження такого зв'язку, сприяння проведенню ефективних заходів щодо профілактики інвалідності та своєчасної соціально-трудової реабілітації постраждалих.
1.4. Експертизі по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС підлягають особи, які за чинним законодавством мають статус осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
1.5. Експертиза виявляє компенсаторно-адаптаційні можливості особи, реалізація яких сприятиме функціональній, психологічній, соціальній, професійній реабілітації та адаптації постраждалих.
1.6. Висновки експертних комісій про причини захворювань постраждалих осіб є підставою для підприємств, установ і організацій, незалежно від форм власності і видів їх діяльності, для надання їм пільг, передбачених законодавством України.
1.7. За медичною експертною діяльністю МЕК для дорослого населення підпорядковуються МОЗ України, за фінансовими питаннями МНС України. За експертними та методичними питаннями міжвідомчі експертні комісії, підзвітні Центральній МЕК і МОЗ України. Центральна дитяча спецЛКК підпорядковується та підзвітна МОЗ України. Рівненська обласна спеціалізована ЛКК для дитячого населення підзвітна Центральній дитячій спецЛКК.
Витрати на утримання Центральної МЕК та РМЕК здійснює МНС України за рахунок коштів державної бюджетної програмами КПКВК 3202060 "Комплексне медико-санітарне забезпечення та лікування онкологічних захворювань із застосуванням високовартісних медичних технологій громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".
Фінансування діяльності Центральної дитячої спецЛКК та Рівненської дитячої облспецЛКК здійснюється за рахунок коштів на утримання лікувальних закладів, на базі яких їх створено.
1.8. Оплата праці членів експертних комісій здійснюється відповідно до діючих ставок погодинної оплати праці спеціалістів-консультантів в розмірі 50 відсотків від рівнів, встановлених для працівників, зайнятих в усіх галузях економіки.
Оплата праці експертів консультативної групи за експертизу однієї медичної справи здійснюється, як за консультацію тривалістю 0,5 години.
Оплата праці співробітників технічної групи здійснюється за умовами праці, встановленими для відповідних закладів охорони здоров'я (структурних підрозділів). При цьому на керівника (завідувача відділенням експертизи) поширюються всі умови оплати праці керівників обласних центрів медико-соціальної експертизи.
1.9. Експертні комісії мають бланки, штамп і печатку за зразком затвердженим наказом МОЗ України.
2. Організація і склад експертних комісій
2.1. Експертні комісії для дорослого та дитячого населення утворюються, реорганізуються і ліквідуються спільним наказом МОЗ України та МНС України.
2.2. Утворення та реорганізація експертних комісій проводиться з урахуванням чисельності постраждалого населення, що проживає на території діяльності такої комісії.
2.3. Експертні комісії проводять роботу на базі лікувально-профілактичних закладів, які надають їм приміщення, медичне та інше обладнання, засоби зв'язку, необхідні для проведення експертизи медичних експертних справ осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, та для зберігання документації (архівів). Центральна МЕК здійснює свою діяльність на базі головної установи з медичних проблем Чорнобильської катастрофи, радіаційної медицини, радіобіології та з питань радіаційної гігієни й епідеміології - Державної Установи "Національний науковий центр радіаційної медицини НАМН України" (далі ННЦРМ). Центральна дитяча спецЛКК здійснює свою діяльність на базі Державного закладу "Український спеціалізований диспансер радіаційного захисту населення" МОЗ України (далі - УСДРЗН).
В окремих випадках, експертні комісії можуть розміщуватись у приміщеннях, що надаються їм за рішенням місцевої державної адміністрації.
2.4. До складу експертної комісії входить члени експертної комісії, експерти консультативної групи і технічна група.
2.4.1. Склад регіональних експертних комісій та облспецЛКК для дітей затверджується один раз на два роки спільним наказом МОЗ України і МНС України за поданням управлінь охорони здоров'я обласних державних адміністрацій. Склад Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК затверджується раз на три роки спільним наказом МОЗ України і МНС України.
До складу членів експертних комісій входять фахівці в галузі радіаційної медицини та з медичних спеціальностей, пов'язаних з наданням медичної допомоги постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, а також представники МОЗ України.
2.4.2. Експерти консультативної групи формуються з числа висококваліфікованих фахівців з різних медичних спеціальностей, які також пройшли підготовку з радіаційної медицини та медико-соціальної експертизи. Склад експертної консультативної групи затверджується Головою експертної комісії. Ротація експертів, що входять до консультативної групи проводиться в такі терміни, як і ротація членів комісії.
2.4.3. Член експертної комісії не може одночасно бути членом іншої експертної комісії, або експертом консультативної групи.
2.4.4. При ліквідації МЕК та облспецЛКК, архіви передають до відповідної МЕК за регіональним підпорядкуванням або до Центральної МЕК, при ліквідації дитячих облспецЛКК архівні справи передаються до архіву Центральної дитячої спецЛКК, якщо інше не передбачено спільним наказом МОЗ України і МНС України. Справи зі строком зберігання понад 25 років передаються до архіву Центральної МЕК.
3. Основні завдання та напрямки діяльності експертних комісій
3.1. Центральна та регіональні МЕК, Центральна та Рівненська дитячі спецЛКК здійснюють медико-соціальну експертизу медичних справ постраждалого населення та надають експертні висновки щодо зв'язку хвороб та патологічних станів з впливом іонізуючого випромінювання та інших пошкоджуючих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
3.2. Центральна МЕК та Центральна дитяча спецЛКК у межах компетенції:
проводять розгляд медичних справ всіх категорій постраждалого дорослого та дитячого населення, незалежно від їх виробничої підпорядкованості та проживання;
здійснюють контроль експертної діяльності та науково-методичне керівництво роботи РМЕК та дитячої облспецЛКК;
проводять перевірку (не менше 1 разу на 2 роки) та аналізують роботу відповідних експертних комісій;
розробляють і подають на затвердження до МОЗ інструктивно-методичну документацію та форми відомчої звітної документації;
проводять у складних випадках розгляд медичних справ постраждалих за направленням МОЗ України;
надають консультативну допомогу лікарям РМЕК, дитячий облспецЛКК та лікарям лікувально-профілактичних закладів;
впроваджують у практику роботи експертних комісій науково-обґрунтовані методології, принципи і методи, готують пропозиції щодо вдосконалення та оптимізації експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причин смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС;
вживають заходів, спрямованих на підвищення кваліфікації фахівців експертних комісій;
забезпечують разом з адміністрацією базових лікувально-профілактичних закладів зберігання медичної експертної документації та ведення архіву медичних експертних справ;
співпрацюють з Всеукраїнською громадською організацією інвалідів "Союз Чорнобиль України" (далі - Громадська організація) при розгляді питання щодо встановлення причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
3.3. Регіональні МЕК та Рівненська дитяча облспецЛКК:
проводять розгляд медичних справ всіх категорій постраждалого дорослого та дитячого населення, згідно з регіональним розподілом, викладеному у додатку до наказу;
аналізують структуру і динаміку захворюваності за групами, причинами, окремими хворобами і територіальними ознаками;
разом з лікувально-профілактичними закладами аналізують результати диспансеризації (переважно осіб, які хворіють часто і тривалий період, та інвалідів), а разом з спецМСЕК - результати та ефективність реабілітації інвалідів;
надають консультативну допомогу лікарям лікувально-профілактичних закладів з питань медико-соціальної експертизи та реабілітації постраждалих;
аналізують стан здоров'я постраждалого населення, прогнозують динаміку і структуру захворюваності, що пов'язана з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС;
за запитами державних і громадських організацій можуть надавати довідкову аналітичну інформацію стосовно обсягів розгляду медичних справ постраждалих та прийнятих рішень комісії.
4. Права експертних комісій
Експертні комісії мають право:
одержувати від органів і закладів охорони здоров'я, підприємств, установ, організацій (незалежно від форм власності і видів діяльності) відомості, необхідні для роботи комісії;
направляти постраждалих осіб, які подали медичні справи на розгляд експертних комісій, до спеціалізованих лікувально-профілактичних закладів для уточнення діагнозу і відповідного лікування.
5. Організація роботи та звітність
5.1. Засідання експертних комісій проводяться щомісяця, а при необхідності - частіше. План засідань комісії визначається Головою комісії з урахуванням кількості медичних справ і термінів їх розгляду.
5.2. Термін розгляду медичних експертних справ:
до трьох місяців - для Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК;
до двох місяців - для інших експертних комісій.
Термін розгляду медичних справ відраховується від дати реєстрації медичної експертної справи у відповідній комісії.
5.3. Дитяча облспецЛКК звітує про діяльність перед відповідним управліннями охорони здоров'я і Центральною дитячою спецЛКК - щоквартально, не пізніше 10 числа першого місяця нового кварталу.
5.4. РМЕК звітують перед Центральною МЕК двічі на рік - до 20 числа першого місяця півріччя, наступного за звітним.
5.5. Центральна МЕК звітує перед МОЗ України та МНС України, а Центральна дитяча спецЛКК перед ЦМЕК і МОЗ України щороку, до 20 лютого року, наступного за звітним, про діяльність експертних комісій по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на ЧАЕС.
5.6. Центральна МЕК щороку, до 1 березня року, наступного за звітним, інформує Мінсоцполітики України про щорічні і порівняльні показники діяльності системи експертизи по встановленню причинного зв'язку хвороб з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
6. Розгляд медичних справ в експертних комісіях
6.1. Розгляд медичних справ в експертних комісіях проводиться за особистим зверненням хворого та направленням спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту або лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання при наявності статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи шляхом експертної оцінки документації зазначеної в переліках для дорослого та дитячого населення.
6.1.1. Постраждалі при представленні документації до експертної комісії надають інформовану згоду щодо поінформування про заплановану експертизу їх медичної справи за умов захисту прав пацієнта та дотримання законодавства України щодо захисту персональних даних. Інформована згода постраждалого погоджує включення визначених персональних даних пацієнта (прізвище, ім'я, по-батькові, дата народження, область та район реєстрації, комісія, що буде розглядати медичну справу) до бази даних, що буде розміщена у режимі авторизованого доступу на веб-сторінці ННЦРМ, для дітей - на веб-сторінці УСДРЗН.
6.1.2. ННЦРМ і УСДРЗН надають на своїх веб-сторінках уповноваженим представникам Громадської організації авторизований доступ до інформації щодо осіб, документи яких винесено на експертизу.
Після опрацювання медичних справ постраждалих, що надійшли до експертної комісії впродовж місяця, персональні дані постраждалих осіб мають бути доступні для ознайомлення в режимі авторизованого доступу протягом двох тижнів.
6.1.3. Протягом наступних двох тижнів Громадська організація може подати до МЕК і дитячої спецЛКК мотивовані заперечення щодо невідповідності статусу постраждалої особи, документи якої представлені на експертизу медичної справи. Раз на тиждень комісії направляють до місцевих органів виконавчої влади запит про підтвердження статусу постраждалого таких осіб.
6.1.4. МЕК та дитячі спецЛКК зобов'язані прийняти від Громадської організації заперечення щодо статусу постраждалої особи, яка претендує на включення до чергового реєстру експертизи медичних справ постраждалих, із подальшим невідкладним направленням відповідної інформації на поглиблену перевірку до комісій по встановленню статусу постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи обласних державних адміністрацій.
6.1.5. За відсутності заперечень Громадської організації у термін, зазначений п. 6.1.3 цього Положення, постраждалий включається до реєстру для проведення експертизи на черговому засіданні МЕК або дитячої спецЛКК.
6.1.6. При надходженні мотивованих заперечень Громадської організації у зазначений п. 6.1.3 цього Положення, постраждалий виключається із реєстру для проведення експертизи на черговому засіданні МЕК або дитячої спецЛКК.
6.1.7. До надходження на адресу МЕК або дитячої спецЛКК відомостей від обласних державних адміністрацій щодо статусу зазначеної особи як постраждалого внаслідок аварії на ЧАЕС, експертний розгляд справи постраждалого припиняється.
6.1.8. Якщо відповідна обласна державна адміністрація підтвердила статус особи, медичний експертний розгляд справи постраждалого відновлюється.
Якщо відповідна обласна державна адміністрація не підтвердили статус особи, справа постраждалого повертається без розгляду.
Якщо відповідна обласна державна адміністрація протягом 30 календарних днів від дати направлення запиту не надала відповідь, медичний експертний розгляд справи постраждалого відновлюється.
6.1.9. Після надходження відомостей від обласної державної адміністрації щодо статусу особи, МЕК або дитяча спецЛКК приймає рішення щодо подальшої процедури по суті справи.
6.1.10. Раз на квартал МЕК і дитячі спецЛКК інформують Громадську організацію постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС і Мінсоцполітики України про кількісні і персональні результати розгляду заперечень.
6.2. Центральна МЕК приймає до експертного розгляду медичні справи а саме:
конфліктні та складні для вирішення медичні справи, направлені з МОЗ та МНС, регіональних міжвідомчих експертних комісій;
медичні експертні справи за направленням адміністрації лікувально-профілактичних медичних закладів та постраждалих особисто;
медичні експертні справи осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та які на момент звернення продовжують працювати у тридцяти-кілометровій зоні відчуження, ДСП ЧАЕС, на об'єкті "Укриття" ДСП ЧАЕС, у тому числі з числа працівників, які приймають участь в роботах з трансформування об'єкту "Укриття" ДСП ЧАЕС на екологічно безпечну систему і мають статус постраждалих внаслідок Чорнобильської катастрофи;
медичні експертні справи осіб, які прирівняні до статусу постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС для встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причини смерті виключно з дією іонізуючого випромінювання та особи, які брали участь у ліквідації інших ядерних аварій, ядерних випробуваннях, військових навчаннях із застосуванням ядерної зброї або постраждали за інших обставин від радіаційного опромінення не з власної вини, і яких віднесено до відповідних категорій осіб, які отримали статус постраждалих внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
6.3. Центральна дитяча спецЛКК приймає на розгляд медичні справи всіх категорій дітей, потерпілих від Чорнобильської катастрофи згідно з регіональним переліком, а також при виникненні конфліктів та у складних для експертизи випадках.
6.4. Регіональні міжвідомчі експертні комісії приймають на розгляд:
медичні експертні справи всіх категорій постраждалих внаслідок аварії на ЧАЕС, згідно з регіональним переліком.
6.5. Рівненська облспецЛКК приймає на розгляд медичні справи дітей, які мають статус потерпілих від Чорнобильської катастрофи згідно з регіональним переліком викладеним у додатку до наказу.
6.6. Регіональний перелік затверджується спільним наказом МОЗ України та МНС України.
6.7. Експертиза медичної документації повинна проходити після повного та всебічного (за необхідності в динаміці) медичного обстеження постраждалого, проведення необхідних досліджень, визначення та верифікації на засадах доказової медицини клініко-функціонального діагнозу.
6.8. Відповідальність за якість медичного обстеження та обґрунтованість встановленого діагнозу покладається на керівника спеціалізованого диспансеру радіаційного захисту населення, або лікувально-профілактичного закладу за місцем проживання.
6.9. Центральна МЕК та Центральна дитяча спецЛКК при розгляді медичної експертної документації, за наявності науково-обґрунтованих доказових клінічних, лабораторних, інструментальних, дозиметричних, радіаційно-гігієнічних даних та обставин може приймати рішення по суті справи. Про кожний подібний випадок комісії інформують МОЗ України і направляють до Сектору радіаційної безпеки та медичних проблем аварії на ЧАЕС МОЗ України експертний висновок з обґрунтуванням прийнятого рішення.
6.10. Технічна група експертної комісії приймає медичні експертні справи відповідно до переліку викладеному в додатку до наказу, проводить їх реєстрацію, готує їх для розгляду експертами консультативної групи, після розгляду експертною комісією формує розглянуті медичні справи для архіву.
Група експертів консультативної групи проводить медичну експертизу медичної експертної справи, визначає основну хворобу, обґрунтовує можливий її зв'язок (чи його відсутність) з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС, подає підсумки і рекомендації на засідання експертної комісії.
Члени експертної комісії після обговорення медичної експертної справи голосуванням більшістю голосів ухвалюють рішення про наявність (відсутність) зв'язку хвороб, інвалідності і причини смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників аварії на Чорнобильській АЕС.
Засідання експертних комісій та експертиза медичних справ проводяться поза межами робочого часу за основним місцем роботи.
6.11. Експертні комісії проводять засідання при наявності не менше двох третин її членів. Рішення приймається більшістю голосів складу комісії. При рівності голосів вирішальним є голос голови експертної комісії. Член експертної комісії, який не згодний з прийнятим рішенням, у довільній письмовій формі викладає свої особливу позицію, яка додається до протоколу засідання як його невід'ємна частина. На вимогу такого члена комісії протокол засідання надсилається до МОЗ України. Рішення заносяться до протоколу засідання експертної комісії, підписуються головою та членами комісії, засвідчуються печаткою комісії.
6.12. Якщо голова або окремі члени експертної комісії не згодні з висновком експерта консультативної групи - до експертного висновку додається їх особлива думка.
6.13. Датою встановлення причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причини смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників аварії на Чорнобильській АЕС вважається день надходження медичної справи до експертної комісії.
6.14. Повторний розгляд медичних справ у разі невизнання причинного зв'язку проводиться тією ж експертною комісією за умови надходження додаткових відомостей про зміни у стані здоров'я і працездатності постраждалого або при виявленні фактів неповного врахування або інтерпретації медичних та дозиметричних даних, яких припустили при встановленні причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причини смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників аварії на Чорнобильській АЕС, але не раніше ніж через шість місяців після попереднього розгляду.
У разі встановлення факту помилки з боку експертної комісії при встановленні причинного зв'язку хвороб, інвалідності і причини смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників аварії на Чорнобильській АЕС, повторний розгляд медичних справ проводиться на найближчому засіданні комісії.
Центральна МЕК та Центральна дитяча спецЛКК можуть проводити перевірку медичних експертних справ підзвітних експертних комісій і, за наявності обґрунтованих причин та обставин, можуть відміняти попереднє рішення і призначати повторний розгляд справи. Про кожний випадок перегляду справи за таких обставин, ЦМЕК та Центральна дитяча спецЛКК терміново в письмовій формі інформують МОЗ України.
6.15. Експертні комісії в місячний термін видають/надсилають експертний висновок особам, яким встановлено (не встановлено) причинний зв'язок хвороб, інвалідності і причини смерті з дією іонізуючого випромінювання та інших шкідливих чинників внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
6.16. Експертні комісії в двохмісячний термін після проведення експертизи подають інформацію про постраждалих, у яких встановлено причинний зв'язок хвороб з наслідками аварії на Чорнобильській АЕС, до Державної установи "Український центр інформаційних технологій і Національний реєстр МОЗ України" для внесення до Державного реєстру України осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.
6.17. Форми документів, що використовуються в роботі експертних комісій, затверджуються Міністерством охорони здоров'я.
7. Порядок оскарження рішення експертних комісій
7.1. У разі незгоди постраждалого з рішенням:
регіональної МЕК - медична справа може бути розглянута Центральною МЕК;
дитячої облспецЛКК - медична справа може бути розглянута на Центральній дитячій спецЛКК.
7.2. Рішення Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК може бути оскаржене до МОЗ України.
МОЗ України при виявленні фактів порушення цього Положення доручає Сектору радіаційної безпеки та медичних проблем аварії на ЧАЕС розглянути питання, рішення з якого оскаржується щодо відповідності цьому Положенню і, за їх висновками, передає медичну справу для прийняття позачергового рішення до Центральної МЕК, або Центральної дитячої спецЛКК.
7.3. Рішення Центральної МЕК та Центральної дитячої спецЛКК, що містить відмову щодо зв'язку хвороб, може бути оскаржене у суді в порядку, визначеному законодавством України. У разі оскарження рішення Центральної МЕК або Центральної дитячої спецЛКК, що містить відмову щодо зв'язку хвороб у суді, до участі у справі в якості експертів мають залучатися профідні фахівці в галузі радіаційної медицини та медико-соціальної експертизи, які мають відповідні кваліфікаційні документи МОЗ України, НАМН України, та наукові ступені і вчені звання МОНмолодьспорту (колишня ВАК) України.
В.о. завідуючого
Сектором
радіаційної безпеки
та медичних проблем
аварії на ЧАЕС




М.В.Перекопайко

................
Перейти до повного тексту