1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 297 від 18.05.2001


Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 травня 2001 р.
за N 461/5652
Про затвердження Правил виконання чартерних рейсів
Відповідно до Повітряного кодексу України та постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2000 року N 573 "Про утворення Державного департаменту авіаційного транспорту"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила виконання чартерних рейсів, які додаються.
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Шкатюк А.Г.):
2.1. Подати зазначені Правила у п'ятиденний термін на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Довести вимоги зазначених Правил до відома авіаперевізників, які здійснюють авіаційні перевезення в Україну або з України.
2.3. Опублікувати зазначені Правила у місячний термін в "АІР (Aeronautical Information Publications) України".
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра транспорту України А.Ф.Демиденка.
Міністр Л.Костюченко
Затверджено
Наказ Міністерства
транспорту України
18.05.2001 N 297
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
30 травня 2001 р.
за N 461/5652
Правила виконання чартерних рейсів
1. Загальні положення
1.1. Правила виконання чартерних рейсів (далі - Правила) розроблені відповідно до Повітряного кодексу України та Положення про Державний департамент авіаційного транспорту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2000 року N 573. Правила поширюються на авіаперевізників незалежно від країни реєстрації, які виконують чартерні рейси в Україну, з України та в межах України.
1.2. Правила встановлюють порядок виконання чартерних рейсів українськими та іноземними авіаперевізниками в Україну, з України та в межах України.
1.3. Порядок розгляду заяв авіаперевізників щодо виконання чартерних рейсів відповідними структурними підрозділами Укравіатрансу затверджується наказом Укравіатрансу.
1.4. Нормативні посилання
У цих Правилах наведені посилання на такі нормативно-правові акти:Конвенцію про міжнародну цивільну авіацію, м. Чикаго 07.12.44 (надалі - Конвенція);Повітряний кодекс України (Постанова Верховної Ради України від 04.05.93 N 3168-XII) ;
Постанову Верховної Ради України від 12.09.91 N 1545 "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР";
Закон України "Про перевезення небезпечних вантажів" від 06.04.2000 N 1644-III;
Закон України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності" від 01.06.2000 N 1775-III;
постанову Кабінету Міністрів України "Про утворення Державного департаменту авіаційного транспорту" від 29.03.2000 N 573;
постанову Кабінету Міністрів України "Про порядок і умови проведення обов'язкового авіаційного страхування" від 13.07.98 N 1083;
Правила сертифікації експлуатантів, затверджені наказом Міністерства транспорту України від 29.05.98 N 204 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 09.09.98 за N 552/2992;
Положення про призначене авіапідприємство з боку України на експлуатацію міжнародної повітряної лінії, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 23.06.99 N 327 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 05.07.99 за N 440/3733;
Положення про сертифікацію суб'єктів, що надають агентські послуги з продажу авіаційних перевезень на території України, затверджене наказом Міністерства транспорту України від 27.12.99 N 629 та зареєстроване в Міністерстві юстиції України 10.02.2000 за N 82/4303;
"Правила международных воздушных перевозок пассажиров, багажа и грузов" (рос.), затверджені наказом Міністра цивільної авіації Союзу РСР 03.01.86 N 1/И;
"Правила заполнения международной перевозочной документации", приложение к НОМП ГА-83 (рос.);
"Руководство по регулированию международного воздушного транспорта" (рос.) ICAO Doc 9626;
"Технические инструкции по безопасной перевозке опасных грузов по воздуху" (рос.) ICAO Doc 9284-AN/905;
"Сборник терминов ИКАО" (рос.) ICAO Doc 9713;
Правила перевезення небезпечних вантажів (Dangerous Goods Regulations, IATA, 2000).
1.5. Визначення термінів
У цих Правилах терміни мають такі значення:
Договір чартеру - угода між фрахтувальником та авіаперевізником про виконання чартерного рейсу.
Чартерний рейс - рейс, який виконується на зафрахтованому повітряному судні на підставі договору чартеру.
Серія чартерних рейсів - два та більше чартерних рейсів, які відкриті для громадського користування та виконуються між одними й тими самими пунктами настільки регулярно, що становлять визнану систематичну серію.
Чартерний рейс з попереднім бронюванням або "неспеціалізована група" (далі - АВС) - чартерний рейс, для виконання якого вся ємність повітряного судна фрахтується одним або декількома фрахтувальниками з метою її перепродажу громадянам на умовах, визначених фрахтувальником.
Чартерний рейс "Інклюзив тур" (далі - ІТС) - чартерний рейс, для виконання якого вся ємність повітряного судна фрахтується одним або декількома фрахтувальниками з метою її перепродажу громадянам, при цьому вартість послуг складається з вартості перевезення в обох напрямках, проживання в готелі та/або іншого наземного обслуговування.
Чартерний рейс "спеціалізована група" - чартерний рейс, для виконання якого вся ємність повітряного судна фрахтується одним фрахтувальником (без права перепродажу ємності третій особі) для перевезення групи осіб.
Чартерний рейс із бізнес-метою - чартерний рейс, для виконання якого вся ємність повітряного судна фрахтується однією фізичною або юридичною особою виключно для власних потреб (без права перепродажу ємності третій особі) з метою перевезення пасажирів та/або вантажу, і не розподіляється між іншими фрахтувальниками. При цьому кількість пасажирів, які перевозяться, не може перевищувати 15 осіб, а вантаж - 2 тони.
Вантажний чартерний рейс - чартерний рейс, для виконання якого вся ємність повітряного судна фрахтується одним або декількома фрахтувальниками для перевезення вантажу.
Чартерний рейс із спеціальною метою - чартерний рейс, пов'язаний з гуманітарними перевезеннями в Україну або з України; перевезеннями вищих посадових осіб та офіційних делегацій; перевезеннями для забезпечення робіт з ліквідації стихійного лиха, авіаційних та інших подій, санітарними перевезеннями, перевезення вантажу "200".
Сезон IATA - літній сезон IATA - в період з останньої неділі березня по останню суботу вересня (включно); зимовий сезон IATA - в період з останньої неділі вересня по останню суботу березня (включно).
Технічна посадка - посадка повітряного судна з некомерційною метою.
Чартерні рейси до курортних місць - чартерні рейси до місць відпочинку громадян, авіаційні перевезення до яких здійснюються час від часу, при цьому квитки оформлюються тільки в обох напрямках.
2. Загальні умови виконання чартерних рейсів українськими авіаперевізниками
2.1. Для отримання права на виконання чартерних рейсів авіаперевізник подає заяву (додаток 1).
2.2. Рішення щодо надання авіаперевізнику права на виконання чартерних рейсів приймається Укравіатрансом протягом 48 годин з дати отримання заяви, якщо заявлені чартерні рейси планується виконувати:
за маршрутами, за якими не виконуються регулярні рейси;
для перевезення вищих посадових осіб та офіційних делегацій України;
із спеціальною метою;
з бізнес-метою;
для особистих потреб, на приватних літаках з некомерційною метою;
як серію чартерних рейсів до курортних місць;
з метою ремонту, технічного обслуговування, доробки повітряного судна;
для перевезення запасних частин, двигунів для власних потреб;
для перевезення виробів у ремонт на підприємства промислової галузі або ремонтні підприємства України та іншої країни.
2.3. Заява авіаперевізника розглядається комісією з регулювання комерційних прав експлуатантів та ліцензування видів авіаційної діяльності чартерних перевезень (далі - Комісія), яка створюється наказом Укравіатрансу, якщо заявлені чартерні рейси планується виконувати:
за маршрутами, за якими виконуються регулярні рейси;
у регіони та з регіонів з нестабільною військово-політичною, екологічною, епідеміологічною та іншою складною ситуацією;
з метою перевезення спеціальних, небезпечних вантажів, виробів військового та подвійного призначення.
2.4. Зі складу Комісії Укравіатранс призначає голову Комісії, його заступників та відповідального секретаря. При відсутності голови Комісії його права передаються одному із заступників.
2.5. Комісія більшістю голосів на засіданнях у присутності не менше двох третин свого складу приймає рішення, яке підписується усіма членами Комісії та оформлюється у вигляді протоколу. На підставі затвердженого директором Укравіатрансу рішення Комісії авіаперевізнику надається право на виконання чартерних рейсів.
2.6. При прийнятті рішення Комісія враховує особливі умови виконання відповідних чартерних рейсів та може запитати додаткову інформацію або документи від авіаперевізника щодо виконання ним заявлених чартерних рейсів.
2.7. Розгляд документів авіаперевізника та прийняття рішення щодо надання йому права на виконання чартерних рейсів здійснюється протягом 5 робочих днів з дати отримання Укравіатрансом заяви від авіаперевізника та додаткових документів у разі їх запиту.
2.8. У разі прийняття рішення щодо надання авіаперевізнику права на виконання чартерних рейсів Укравіатранс оформлює необхідні документи у встановленому порядку на виконання чартерних рейсів.
2.9. Право на виконання чартерних рейсів надається на строк виконання авіаперевізником чартерних рейсів але не більш ніж на один сезон IATA.
2.10. У разі прийняття рішення про відмову в наданні авіаперевізнику права на виконання заявлених чартерних рейсів Укравіатранс протягом 2 робочих днів офіційно інформує про це авіаперевізника.
2.11. Після усунення причин відмови авіаперевізник може надати заяву щодо виконання чартерних рейсів удруге на загальних підставах.
3. Особливі умови виконання чартерних рейсів українськими авіаперевізниками
3.1. Укравіатранс може надати авіаперевізнику право на виконання чартерних рейсів за маршрутом, за яким виконуються регулярні рейси, якщо:
призначеними авіаперевізниками з боку України за відповідним маршрутом виконується один рейс на тиждень;
призначені авіаперевізники повітряними суднами, які внесені до їх сертифіката експлуатанта, не можуть задовольнити попит на авіаційні перевезення за маршрутом призначення.
3.2. Чартерні рейси дозволяється виконувати до наступного сезону IATA за маршрутом, за яким призначений авіаперевізник не виконує регулярні рейси або не затвердив розклад руху в строки IATA.
3.3. Серію чартерних рейсів за маршрутами до курортних місць дозволяється виконувати без обмежень.
3.4. Маршрути чартерних рейсів до курортних місць установлюється наказом Укравіатрансу за два місяці до початку наступного сезону IATA, про що Укравіатранс інформує авіаперевізників протягом 10 днів з дати затвердження Укравіатрансом цього наказу.
3.5. Чартерні рейси "спеціалізована група", АВС та ІТС не дозволяється виконувати, якщо пункт вильоту на території України збігається з пунктом вильоту, з якого виконуються регулярні рейси, а пункт прильоту на території іноземної країни знаходиться на відстані менше 200 км від пункту прильоту, до якого виконуються регулярні рейси.
3.6. Вантажні чартерні рейси дозволяється виконувати за маршрутом за яким виконуються регулярні пасажирські рейси у випадках коли:
призначений авіаперевізник на регулярному маршруті не в змозі власним парком повітряних суден виконати заявлене перевезення;
неподільна партія вантажу не може бути перевезена на одному рейсі.
3.7. Виконання чартерних рейсів на повітряних суднах, які внесені у спеціальне експлуатаційне положення (частина "F") відповідного сертифіката експлуатанта дозволяється лише з метою запобігання зриву запланованих чартерних рейсів.
3.8. Перепродаж ємності при виконанні чартерних рейсів здійснюється через агентства, які мають сертифікат на право продажу авіаційних перевезень за згодою Укравіатрансу.
3.9. Продаж авіаційних перевезень на чартерні рейси у пунктах за межами України може здійснюватись з дозволу повноважного органу цивільної авіації відповідної країни.
4. Загальні умови виконання іноземними авіаперевізниками чартерних рейсів в Україну
4.1. Для отримання права на виконання чартерних рейсів іноземний авіаперевізник надає до Укравіатрансу заяву (додаток 2).
4.2. Іноземний авіаперевізник протягом 48 годин може отримати право на виконання таких чартерних рейсів:
з технічною посадкою на території України;
для перевезення вищих посадових осіб та офіційних делегацій інших країн;
для перевезення гуманітарних вантажів з України та в Україну згідно з актами Кабінету Міністрів України;
пов'язаних із забезпеченням робіт з ліквідації стихійного лиха, санітарних, авіаційних, пошуково-рятувальних робіт та ін.;
в особистих справах, на приватних літаках з некомерційною метою;
з метою ремонту, технічного обслуговування, доробки повітряного судна;
для перевезення запасних частин, двигунів для власних потреб;

................
Перейти до повного тексту