1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ З ПИТАНЬ РЕГУЛЮВАННЯ ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Р І Ш Е Н Н Я
26.03.2009 N 1420
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 травня 2009 р.
за N 422/16438
( Рішення втратило чинність на підставі Рішення Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сфері зв'язку та інформатизації N 624 від 29.11.2012 )
Про затвердження Основних вимог до договору про надання телекомунікаційних послуг
Відповідно до статті 63 Закону України "Про телекомунікації" Національна комісія з питань регулювання зв'язку України
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити Основні вимоги до договору про надання телекомунікаційних послуг, що додаються.
2. Юридичному управлінню в установленому порядку забезпечити подання цього рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Управлінню організаційно-аналітичного забезпечення діяльності оприлюднити рішення на веб-сайті НКРЗ.
4. Це рішення набирає чинності з моменту його офіційного опублікування.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Голова Держспоживстандарту
України
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
В.о. Голови Антимонопольного
комітету України
С.Колобов


Л.В.Лосюк


О.Кужель

О.Мельниченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національної комісії
з питань регулювання зв'язку
України
26.03.2009 N 1420
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 травня 2009 р.
за N 422/16438
ОСНОВНІ ВИМОГИ
до договору про надання телекомунікаційних послуг
I. Загальні положення
1.1. Основні вимоги до договору про надання телекомунікаційних послуг (далі - Вимоги) розроблені відповідно до Закону України "Про телекомунікації", з урахуванням Закону України "Про захист прав споживачів", Цивільного кодексу України, Господарського кодексу України, Правил надання та отримання телекомунікаційних послуг, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 09.08.2005 N 720 (далі - Правила), інших нормативно-правових актів у сфері телекомунікацій. Ці Вимоги є обов'язковими для застосування операторами, провайдерами телекомунікацій (далі - оператори, провайдери) і споживачами телекомунікаційних послуг при укладенні договорів про надання телекомунікаційних послуг, внесенні змін та доповнень до них.
1.2. У цих Вимогах термін "договір про надання телекомунікаційних послуг" (далі - договір) вживається у такому значенні: правочин про надання та отримання телекомунікаційних послуг, укладений між споживачем і оператором, провайдером, за яким оператор, провайдер зобов'язуються на замовлення споживача надати (надавати) телекомунікаційні послуги, а споживач зобов'язується оплатити (оплачувати) ці послуги (якщо інше не встановлено договором).
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених в Законах України "Про телекомунікації", "Про захист прав споживачів", у Цивільному кодексі України, Господарському кодексі України, Правилах та інших нормативно-правових актах.
1.3. Договір укладається між споживачем та оператором, провайдером, які внесені до реєстру операторів та провайдерів телекомунікацій Національною комісією з питань регулювання зв'язку України відповідно до Законів України "Про телекомунікації" та "Про радіочастотний ресурс України", мають 2 ліцензії (для провайдера - копії ліцензій) на відповідний вид діяльності у сфері телекомунікацій та на користування радіочастотним ресурсом України.
1.4. До укладення договору незалежно від його форми (письмової чи усної) оператор, провайдер зобов'язані довести до відома споживачів інформацію, визначену Правилами, іншими актами законодавства, умови отримання телекомунікаційних послуг з урахуванням розділів II, III цих Вимог та особливостей надання певного виду телекомунікаційних послуг, зокрема щодо території зони дії місцевої телефонної мережі, в якій надаються послуги (для послуг фіксованого місцевого телефонного зв'язку), території покриття мережами оператора (для послуг рухомого (мобільного) зв'язку) тощо.
Зазначена інформація в доступній формі повинна розміщуватись у місцях продажу телекомунікаційних послуг та проведення розрахунків за них, на таксофонах (щодо послуг телефонного зв'язку за допомогою таксофонів), а також може доводитись до споживачів через веб-сайти, довідково-інформаційні, сервісні служби операторів, провайдерів, засоби масової інформації.
У разі надання послуг у пунктах колективного користування (Інтернет-кафе, переговорні пункти тощо) та за допомогою таксофонів оператор, провайдер інформують споживача про обов'язок щодо дотримання правил (порядку) користування кінцевим обладнанням та про відповідальність за порушення зазначених правил.
Договори між споживачами та операторами, провайдерами, укладені до набрання чинності Основними вимогами до договору про надання телекомунікаційних послуг, є чинними та можуть бути переоформлені на вимогу споживача.
1.5. Відповідно до цих Вимог оператори, провайдери можуть затверджувати форми договорів, установлювати умови публічних договорів про надання певних видів телекомунікаційних послуг та оприлюднювати їх на своїх веб-сайтах і в місцях продажу послуг.
1.6. Питання, що виникають під час укладення, виконання, зміни, розірвання договору і не врегульовані ним, регулюються Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України, Законом України "Про телекомунікації", Правилами та іншими нормативно-правовими актами.
1.7. У разі надходження до НКРЗ чи ДІЗ скарги від споживачів, громадських організацій із захисту прав споживачів або органів влади, до компетенції яких входить захист прав споживачів, щодо неправомірних умов договору НКРЗ може прийняти рішення, а ДІЗ видати припис про зобов'язання оператора, провайдера привести договір у відповідність до законодавства, вжити інших заходів відповідно до законодавства.
II. Вимоги до договору
2.1. Договір укладається відповідно до законодавства, цих Вимог та повинен містити істотні умови, визначені законодавством.
Якщо окремі умови договору збігаються з вимогами Правил чи інших нормативно-правових актів, вони можуть викладатись у вигляді посилань на відповідні положення нормативно-правових актів, з якими оператор, провайдер зобов'язані ознайомити споживача. Окремі положення договору можуть викладатися чи деталізуватися у додатках, які є його невід'ємною частиною.
Договір із споживачем (абонентом) про надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг укладається лише в письмовій формі шляхом оформлення єдиного документа, підписаного сторонами, за винятком доступу до послуг служб екстреної допомоги, довідкових служб зв'язку за допомогою таксофонів.
Умови договору про надання загальнодоступних телекомунікаційних послуг повинні оприлюднюватись та передбачати надання послуг на умовах, однакових для всіх споживачів, крім тих, кому за законом надано відповідні пільги.
Оператор, провайдер, які надають загальнодоступні телекомунікаційні послуги, не мають права відмовити споживачу в укладенні договору на надання цих послуг за наявності в нього технічної можливості їх надання.
2.2. Забороняється включати до договору положення, що передбачають:
передачу у власність споживачу обмежених телекомунікаційних ресурсів (радіочастотного, номерного тощо), використання яких здійснюється на підставі відповідних дозволів;
стягнення зі споживача окремої плати за роботи і послуги, які не є самостійними і призначені для забезпечення належної якості телекомунікаційних послуг, ліквідації пошкоджень або аварій на телекомунікаційній мережі, що виникли не з вини споживача;
отримання та/або сплату споживачем послуг, які не є предметом договору або які він не замовляв;
стягнення зі споживача плати за отримання від оператора, провайдера рахунків за надані послуги та розшифровок нарахованої до оплати суми за той розрахунковий період, до якого споживач має претензії;
стягнення зі споживача плати за доступ до служб екстреного виклику або скорочення переліку таких послуг;
обмеження споживача у з'єднанні з будь-яким іншим абонентом телекомунікаційної мережі загального користування, службою або послугою, що надається у телекомунікаційній мережі загального користування іншим оператором, провайдером;
тарифікацію таких технологічних операцій, пов'язаних з отриманням телекомунікаційних послуг, як набір номера, отримання сигналу контролю посилки виклику, тонового сигналу зайнятості, відбій з'єднання;
надання споживачем відомостей про себе, які не потрібні для укладання договору, надання послуг та розрахунків за них;
встановлення показників якості основних і додаткових послуг, що гірші за визначені нормативно-правовими актами та нормативними документами у сфері телекомунікацій;
ускладнення порядку пред'явлення претензій та скарг з боку споживача;
обмеження конкуренції на ринках телекомунікаційних послуг;
умови, які ставлять сторони договору у нерівне становище, обмежують чи погіршують права споживача у порівнянні з визначеними законодавством;
інші норми, що суперечать законодавству.
III. Зміст договору
3.1. Дата та місце укладення договору.
3.2. Реквізити сторін договору
3.2.1. Для юридичних осіб - повне найменування, місцезнаходження, код за ЄДРПОУ та банківські реквізити, відомості про контактні телефони та електронні адреси (за наявності).
3.2.2. Для фізичних осіб - прізвище, ім'я та по батькові, місце реєстрації (місце проживання), ідентифікаційний номер згідно з ДРФО (за наявності), відомості про контактні телефони та електронні адреси (за наявності).
3.3. Дата та номер, за яким оператора, провайдера включено до реєстру операторів, провайдерів телекомунікацій НКРЗ. При наданні послуг провайдером також вказуються повне найменування, місцезнаходження оператора на основі договору, за яким надаються послуги, дані щодо реєстрації зазначеного оператора, дата укладення та строк дії договору між оператором та провайдером.
3.4. Предмет договору
3.4.1. Предметом договору є надання певних видів та обсягів телекомунікаційних послуг визначеної якості.
3.4.2. Зазначаються перелік та обсяги замовлених телекомунікаційних послуг, у тому числі основних і додаткових, надання яких є предметом договору, та, на вимогу споживача, послуг, доступ до яких обмежується.
У разі якщо надання послуги, яка є предметом договору, здійснюється на підставі ліцензії, найменування виду послуги повинно відповідати формулюванню, передбаченому законодавством та відповідною ліцензією.
3.4.3. Рівні показників якості та/чи інші технічні параметри надання телекомунікаційних послуг із зазначенням відповідних нормативно-правових актів та нормативних документів у сфері телекомунікацій.
3.4.4. Указуються інші відомості, обумовлені особливістю надання певного виду телекомунікаційних послуг, у тому числі:
напрямок зв'язку, кількість каналів та їхні технічні характеристики (для послуг з надання в користування каналів зв'язку);
обраний споживачем пакет телерадіопрограм, до якого забезпечується доступ (для послуг у телемережах для потреб телебачення і радіомовлення).
3.5. Організаційні та технічні умови надання телекомунікаційних послуг
3.5.1. Номер телефону чи інша інформація щодо ідентифікації кінцевого обладнання споживача, зокрема щодо адреси в IP-мережі, підстави, терміни і порядок зміни оператором, провайдером номера телефону та/або інших ідентифікаторів кінцевого обладнання споживача.
3.5.2. Спосіб підключення кінцевого обладнання, зокрема для послуг місцевого фіксованого телефонного зв'язку щодо основного телефону (підключений до індивідуальної лінії, за спареною схемою; паралельний, вечірній телефон, односторонньої дії тощо).
3.5.3. Часова схема надання послуг.
3.5.4. Час, з якого розпочинається надання телекомунікаційних послуг.
3.5.5. Наявність/відсутність згоди споживача на опублікування у призначених для оприлюднення телефонних довідниках, у тому числі електронних версіях та базах даних інформаційно-довідкових служб, інформації про його прізвище, ім'я та по батькові, найменування юридичної особи, адресу та номер телефону абонента.

................
Перейти до повного тексту