- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Постанова
НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ, ЩО ЗДІЙСНЮЄ ДЕРЖАВНЕ РЕГУЛЮВАННЯ У СФЕРАХ ЕНЕРГЕТИКИ ТА КОМУНАЛЬНИХ ПОСЛУГ
ПОСТАНОВА
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 березня 2016 р.
за № 396/28526
Про затвердження Методології встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем
1. Затвердити Методологію встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем, що додається.
3. Департаменту із регулювання відносин у нафтогазовій сфері в установленому порядку забезпечити подання цієї постанови на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Ця постанова набирає чинності з дня її офіційного опублікування.
ПОГОДЖЕНО: Голова Антимонопольного комітету України Голова Державної регуляторної служби України |
Ю. Терентьєв К.М. Ляпіна |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Постанова Національної
комісії, що здійснює
державне регулювання
у сферах енергетики
та комунальних послуг
24.12.2015 № 3054
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 березня 2016 р.
за № 396/28526
МЕТОДОЛОГІЯ
встановлення плати за приєднання до газотранспортних і газорозподільних систем
( У тексті Методології слова "веб-сайт", "приєднання, що є стандартним", "проект", "проектний" в усіх відмінках замінено, відповідно, словами "вебсайт", "стандартне приєднання", "проєкт", "проєктний" у відповідних відмінках згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2190 від 17.11.2021 )
I. Загальні положення
1. Ця Методологія визначає основні вимоги та умови розрахунку плати за приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи.
2. Ця Методологія не поширюється на відносини, пов'язані з приєднанням об’єктів замовників до газових мереж або об'єктів, які не є газотранспортною або газорозподільною системою.
3. Приєднання об'єктів замовників до газотранспортної або газорозподільної системи здійснюється відповідно до
Кодексу газотранспортної системи, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2493, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1378/27823 (далі – Кодекс газотранспортної системи), або
Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2494, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 06 листопада 2015 року за № 1379/27824 (далі – Кодекс газорозподільних систем).
4. У цій Методології терміни вживаються у таких значеннях:
договір про приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи (договір про приєднання) – письмова угода між замовником приєднання та відповідним оператором газотранспортної або газорозподільної системи, яка укладається відповідно до вимог
Кодексу газотранспортної системи або
Кодексу газорозподільних систем та визначає правовідносини сторін під час приєднання об’єкта замовника до газотранспортної/газорозподільної системи;
додаткова заробітна плата - винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні і компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством; премії, пов'язані з виконанням виробничих завдань і функцій;
замовник - фізична або юридична особа або фізична особа – підприємець, яка на підставі договору про приєднання замовляє надання послуг з приєднання власного об’єкта (земельної ділянки) до газотранспортної або газорозподільної системи;
коефіцієнт зростання витрат на оплату праці - відношення встановлених розмірів мінімальних заробітних плат станом на 01 січня поточного року та 01 січня попереднього календарного року;
місце забезпечення потужності (точка забезпечення потужності) - максимально наближене до об'єкта замовника місце/точка на існуючому об'єкті газорозподільної або газотранспортної системи, від якого (якої) здійснюється будівництво газових мереж до об'єкта замовника (точки приєднання) та/або забезпечується необхідний рівень потужності, замовленої для об'єкта приєднання;
( Абзац шостий пункту 4 розділу I в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2190 від 17.11.2021 )
основна заробітна плата - винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці (норми часу, виробітку, обслуговування, посадові обов'язки);
підключення газових мереж внутрішнього газопостачання - надання оператором газотранспортної або газорозподільної системи послуги замовнику з фізичного з’єднання газових мереж внутрішнього газопостачання в точці приєднання на межі балансової належності з газовими мережами зовнішнього газопостачання, яка є складовою приєднання, а її вартість визначається згідно з цією Методологією або включається до плати за стандартне приєднання;
підключення газових мереж зовнішнього газопостачання - надання оператором газотранспортної або газорозподільної системи послуги замовнику з фізичного з’єднання газових мереж зовнішнього газопостачання в місці забезпечення потужності з діючою газотранспортною або газорозподільною системою, яка є складовою приєднання, а її вартість визначається згідно з цією Методологією або включається до плати за стандартне приєднання;
приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи - сукупність організаційних і технічних заходів, у тому числі робіт, спрямованих на створення технічної можливості для надання послуги транспортування/розподілу природного газу, які здійснюються у зв'язку з підключенням об'єкта будівництва чи існуючого об'єкта замовника до газотранспортної/газорозподільної системи;
пуск газу - надання оператором газотранспортної або газорозподільної системи послуги замовнику з фактичного пуску природного газу в газові мережі внутрішнього газопостачання, що здійснюється згідно з вимогами
Кодексу газотранспортної системи або
Кодексу газорозподільних систем та є складовою приєднання до газотранспортної або газорозподільної системи, а її вартість визначається згідно з цією Методологією та включається до плати за приєднання;
ставка плати за стандартне приєднання - вартість послуги зі стандартного приєднання, яка визначається в залежності від типорозміру лічильника газу та встановлюється НКРЕКП на календарний рік для Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя відповідно до адміністративно-територіального устрою України і розраховується згідно з цією Методологією;
( Пункт 4 розділу I доповнено новим абзацом дванадцятим згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
технічні умови приєднання - документ, що визначає комплекс умов і вимог до інженерного забезпечення приєднання об’єкта (земельної ділянки) замовника до газотранспортної або газорозподільної системи і містить вихідні дані для проєктування газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання, що створюються для потреб об’єкта замовника.
5. Типи приєднань об’єктів замовників до газотранспортної/газорозподільної системи поділяються на стандартне приєднання, та приєднання, що є нестандартними (нестандартне приєднання). При цьому у всіх випадках, коли замовник визначає виконавцем розробки проєкту зовнішнього газопостачання та/або будівельних робіт газових мереж до його земельної ділянки іншого суб’єкта (крім оператора газотранспортної/газорозподільної системи), приєднання є нестандартним та забезпечується з урахуванням вимог
Кодексу газотранспортної системи або
Кодексу газорозподільних систем.
6. Перелік послуг, які надаються оператором газотранспортної/газорозподільної системи замовнику при приєднанні його об’єкта (земельної ділянки) до газотранспортної або газорозподільної системи та які включаються в плату за приєднання об'єкта замовника, визначений в
Кодексі газотранспортної системи або
Кодексі газорозподільних систем.
7. Плата за приєднання передбачає відшкодування всіх витрат оператора газотранспортної або газорозподільної системи на розвиток газових мереж зовнішнього газопостачання (будівництво газових мереж від місця забезпечення потужності до точки приєднання), встановлення в точці вимірювання вузла обліку із забезпеченням його захисту від несприятливих погодних умов та несанкціонованого доступу, а також підключення газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання і пуск газу.
Якщо замовник забезпечує виконання підготовчих, проєктних, будівельно-монтажних, пусконалагоджувальних робіт, необхідних для приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи, самостійно і за власні кошти, то вартість цих робіт не включається в розрахунок вартості послуги приєднання.
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2190 від 17.11.2021 )
За ініціативою замовника послуги приєднання до газорозподільної або газотранспортної системи (крім побутових споживачів) організацію і облаштування комерційного вузла обліку газу може бути здійснено суб'єктом господарювання, що має право на провадження відповідного виду діяльності згідно з вимогами законодавства, за рахунок такого замовника. У такому разі вартість цих робіт не включається в розрахунок вартості послуги приєднання.
( Пункт 7 розділу I доповнено новим абзацом згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2190 від 17.11.2021 )
II. Порядок розрахунку та встановлення ставок плати за стандартне приєднання
( Назва розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
1. Ставки плати за стандартне приєднання, встановлюються НКРЕКП для об'єктів газоспоживання потужністю до 16 метрів кубічних природного газу на годину (включно) за такими критеріями:
( Абзац перший пункту 1 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
1) залежно від типорозміру лічильника газу, який буде використовуватися для обліку природного газу на об’єкті, що приєднується до газорозподільної системи:
G 1,6 – номінальна (Qnom) витрата газу 1,6 м-3/год, максимальна (Qmax) – 2,5 м-3/год;
G 2,5 – номінальна (Qnom) витрата газу 2,5 м-3/год, максимальна (Qmax) – 4,0 м-3/год;
G 4 – номінальна (Qnom) витрата газу 4,0 м-3/год, максимальна (Qmax) – 6,0 м-3/год;
G 6 – номінальна (Qnom) витрата газу 6,0 м-3/год, максимальна (Qmax) –10,0 м-3/год;
G 10 – номінальна (Qnom) витрата газу 10,0 м-3/год, максимальна (Qmax) –16,0 м-3/год;
2) залежно від типу місцевості, де розташований об’єкт (земельна ділянка) замовника, та віддаленості границі (межі) земельної ділянки замовників по прямій лінії від діючого об’єкта газорозподільної системи:
для сільської місцевості – до 25 метрів (включно);
для міської місцевості – до 10 метрів (включно);
3) залежно від способу прокладання основної частини газопроводу:
надземний;
підземний.
2. Кожен оператор газорозподільної системи відповідно до наявних статистичних (планових) даних щодо витрат, пов'язаних із приєднанням об’єктів замовників за останні 12 місяців (з 01 липня минулого року по 01 липня поточного року) на закріпленій території, з урахуванням індексу інфляції, індексу зміни цін виробників промислової продукції, а також відповідно до законодавства у сфері містобудівної діяльності визначає розрахункові (прогнозовані) значення плати за стандартне приєднання.
Витрати на стандартне приєднання формуються на методологічних засадах, передбачених стандартами бухгалтерського обліку, та включають прямі, загальновиробничі та адміністративні витрати.
Єдиний внесок на загальнообов'язкове державне соціальне страхування розраховується за діючим у оператора газорозподільної системи відсотком до витрат на оплату праці.
Загальновиробничі витрати розраховуються пропорційно до загальної суми основної заробітної плати.
Адміністративні витрати розраховуються пропорційно до загальної суми основної заробітної плати.
Індекс споживчих цін, індекс зміни цін виробників промислової продукції, які обчислюються центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері статистики, а також коефіцієнт зростання витрат на оплату праці застосовуються до таких елементів витрат під час розрахунку плати за стандартне приєднання:
індекс споживчих цін застосовується до елементів витрат "Амортизація";
індекс зміни цін виробників промислової продукції застосовується до елементів витрат "Матеріальні затрати", "Послуги сторонніх організацій";
коефіцієнт зростання витрат на оплату праці застосовується до елементів витрат "Витрати на оплату праці".
3. Розрахункові (прогнозовані) значення ставок плати за стандартне приєднання, на наступний календарний рік обчислюються оператором газорозподільної системи як середньоарифметичне значення фактичних витрат, пов'язаних зі стандартними приєднаннями, за попередній рік з урахуванням індексу споживчих цін, індексу зміни цін виробників промислової продукції, коефіцієнта зростання витрат на оплату праці.
Якщо у період, визначений пунктом 2 цього розділу, оператором газорозподільної системи було здійснено менше десяти стандартних приєднань або не здійснено жодного стандартного приєднання (окремо за кожним діапазоном потужності споживання природного газу з урахуванням типів місцевості), розрахункові (прогнозовані) значення ставок плати за стандартне приєднання, на наступний рік обчислюються оператором газорозподільної системи відповідно до економічно обґрунтованих планових витрат, визначених на підставі державних та галузевих норм витрат ресурсів.
( Пункт 3 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
4. Розрахункові (прогнозовані) значення плати за стандартне приєднання, на наступний календарний рік обчислюються кожним оператором газорозподільної системи з урахуванням вимог цього розділу та разом із пояснювальною запискою надаються для аналізу в НКРЕКП до 01 вересня поточного року за формою, наведеною у додатку 1 до цієї Методології.
У випадку ненадання або невчасного надання інформації до НКРЕКП оператором газорозподільної системи НКРЕКП має право встановити ставки плати за стандартне приєднання для такого оператора газорозподільної системи на рівні мінімальних показників розрахункових значень ставок плати за стандартне приєднання серед інших операторів газорозподільних систем на території України.
( Абзац другий пункту 4 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
НКРЕКП може запросити від оператора газорозподільної системи додаткову інформацію, яка застосовувалася цим оператором під час розрахунку ставок плати за стандартне приєднання.
( Абзац третій пункту 4 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
НКРЕКП на підставі результатів моніторингу застосування та забезпечення дотримання цієї Методології зменшує розмір ставок плати за стандартне приєднання, якщо затверджений розмір ставок плати за стандартне приєднання є на 10 % більше фактичних витрат, понесених оператором газорозподільної системи.
( Абзац четвертий пункту 4 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
5. НКРЕКП розглядає надані операторами газорозподільних систем розрахункові (прогнозовані) значення ставок плати за стандартне приєднання та щороку (до 25 грудня) на підставі аналізу встановлює для Автономної Республіки Крим, областей, міст Києва та Севастополя ставки плати за стандартне приєднання за критеріями, визначеними у пункті 1 цього розділу.
Ставки плати за стандартне приєднання встановлюються НКРЕКП без податку на додану вартість.
( Пункт 5 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
6. Ставки плати за стандартне приєднання, для адміністративно-територіальних одиниць, на яких здійснюють діяльність кілька операторів газорозподільних систем, встановлюються НКРЕКП однаковими для всіх операторів газорозподільних систем цієї адміністративно-територіальної одиниці з урахуванням середньозважених розрахункових значень плати за стандартне приєднання, обчислених окремо кожним оператором газорозподільної системи для території, де такий оператор газорозподільної системи здійснює свою діяльність.
( Пункт 6 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
7. Оператори газорозподільної системи щороку до 15 січня зобов'язані розмістити на своєму вебсайті в мережі Інтернет встановлені НКРЕКП на поточний рік розміри ставок плати за стандартне приєднання.
( Пункт 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
8. Встановлена НКРЕКП ставка плати за стандартне приєднання для відповідного оператора газорозподільної системи є обов'язковою та незмінною при визначенні її розміру оператором газорозподільної системи в договорі на приєднання до газорозподільної системи.
( Абзац перший пункту 8 розділу II в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
Ставка плати за стандартне приєднання, залишається незмінною незалежно від того, до якого газопроводу – високого, середнього чи низького тиску – здійснюється приєднання об'єкта замовника.
( Абзац другий пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
Ставка плати за стандартне приєднання, включає, зокрема, послугу оператора газорозподільної системи щодо встановлення в точці вимірювання вузла обліку із забезпеченням його захисту від несприятливих погодних умов та несанкціонованого доступу, а також послуги з підключення газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання і пуску газу.
( Абзац третій пункту 8 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
9. У випадку, коли заходи із забезпечення стандартне приєднання, передбачають прокладання підземно-надземного газопроводу, плата за приєднання визначається як середньозважене значення між ставками плати за приєднання надземного та підземного типів газопроводів. При цьому відгалуження підземного газопроводу від рівня землі до точки підключення газового обладнання (лічильника газу) не вважається надземною частиною газопроводу.
( Пункт 9 розділу II із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
III. Порядок визначення розміру плати за приєднання, що є нестандартним
( Назва розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
1. Розмір плати за приєднання об'єктів замовників, що є нестандартним, визначається оператором газотранспортної/газорозподільної системи в договорі про приєднання з урахуванням:
( Абзац перший пункту 1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
1) вартості розробки проєкту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини, якщо розробку проєкту здійснював оператор газотранспортної/газорозподільної системи;
2) вартості будівництва газових мереж зовнішнього газопостачання (будівництва газових мереж від місця забезпечення потужності до точки приєднання), що визначається кошторисною частиною проєкту зовнішнього газопостачання, розробленого відповідно до вимог технічних умов приєднання;
3) вартості встановлення в точці вимірювання вузла обліку із забезпеченням його захисту від несприятливих погодних умов та несанкціонованого доступу, що визначається проєктом зовнішнього газопостачання (або в передбачених
Кодексом газотранспортної системи /
Кодексом газорозподільних систем випадках проєктом внутрішнього газопостачання) та його кошторисною частиною;
4) вартості підключення газових мереж зовнішнього та внутрішнього газопостачання, а також вартості пуску газу, які визначаються згідно з вимогами розділу IV цієї Методології.
2. Якщо розробку проєкту зовнішнього газопостачання забезпечував замовник, вартість розробки проєкту не включається до розміру плати за приєднання в договорі про приєднання. При цьому вартість погодження (затвердження) проєкту зовнішнього газопостачання та його кошторисної частини в оператора газотранспортної або газорозподільної системи визначається згідно з розділом IV цієї Методології та сплачується замовником за окремим платіжним документом оператора.
( Пункт 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
3. Якщо заходи із встановлення вузла обліку передбачені в проєкті внутрішнього газопостачання, вартість погодження (затвердження) оператором газотранспортної/газорозподільної системи проєкту внутрішнього газопостачання та його кошторисної частини в частині організації вузла обліку визначається згідно з розділом IV цієї Методології та сплачується замовником за окремим платіжним документом оператора.
4. Якщо проєкт внутрішнього газопостачання передбачає підключення третіх осіб (інших споживачів), вартість погодження (затвердження) оператором газотранспортної або газорозподільної системи проєкту внутрішнього газопостачання та його кошторисної частини визначається згідно з розділом IV цієї Методології та сплачується замовником за окремим платіжним документом оператора.
5. Якщо проєктом зовнішнього газопостачання передбачено створення додаткової потужності в місці забезпечення потужності замовника (збільшення потужності порівняно із замовленою замовником для створення резерву потужності іншим замовникам та/або відповідного оператора), розмір плати за приєднання замовника визначається пропорційно величині замовленої ним потужності відносно загальної величини потужності, передбаченої проєктом. Додаткові витрати для виконання в повному обсязі робіт згідно з проєктом зовнішнього газопостачання фінансуються за рахунок пропорційної участі наступних замовників (за їх наявності), що будуть приєднуватися до того самого місця забезпечення потужності, та/або за зверненням замовника за рахунок коштів поворотної фінансової допомоги, яка має повертатися при приєднанні інших замовників до того самого місця забезпечення потужності з урахуванням їхньої дольової участі.
( Абзац перший пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
Якщо об'єкт замовника приєднується до газових мереж, створених (що створюються) за рахунок дольової участі інших замовників, які приєднані (приєднуються) до одного місця забезпечення потужності, що і замовник, та/або за рахунок поворотної фінансової допомоги на їх створення, розмір плати за приєднання об'єкта замовника додатково включає частину витрат на створення газових мереж, до яких приєднується об'єкт замовника, пропорційно величині потужності, заявленої замовником, відносно загальної величини потужності газових мереж, що створені (створюються) за рахунок дольової участі інших замовників, з урахуванням поворотної фінансової допомоги, але не більше залишку повернення поворотної фінансової допомоги.
( Абзац другий пункту 5 розділу III із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
Договір поворотної фінансової допомоги укладається в порядку, встановленому законодавством, при цьому кошти, залучені як поворотна фінансова допомога, повертаються на умовах договору.
IV. Порядок визначення вартості окремих послуг (робіт), що пов’язані з приєднанням та поточною діяльністю оператора газотранспортної або газорозподільної системи
1. До окремих послуг (робіт), що пов’язані з приєднанням та поточною діяльністю оператора газотранспортної або газорозподільної системи, належать:
( Підпункт 1 пункту 1 розділу IV виключено на підставі Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
1) надання технічних умов приєднання або реконструкції вузла обліку газу;
2) надання проєкту договору про приєднання;
4) технічний нагляд за будівництвом (новим будівництвом, капітальним ремонтом, реконструкцією чи технічним переоснащенням) газових мереж внутрішнього газопостачання;
5) підключення газових мереж зовнішнього газопостачання в місці забезпечення потужності;
6) підключення до газотранспортної або газорозподільної системи газових мереж внутрішнього газопостачання замовника в точці приєднання;
7) прийняття вузла обліку в експлуатацію як комерційного;
8) пуск газу на об’єкт замовника;
9) припинення (обмеження) транспортування або розподілу природного газу;
10) відновлення транспортування або розподілу природного газу;
11) оформлення та нагляд за роботами в охоронній зоні газорозподільних мереж.
2. Надання проєкту договору на приєднання здійснюється оператором газотранспортної/газорозподільної системи замовнику на безкоштовній основі.
( Абзац перший пункту 2 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2835 від 22.12.2021 )
Вартість окремих послуг (робіт), зазначених в пункті 1 цього розділу, визначається відповідно до вимог державних будівельних норм (у тому числі із застосуванням відповідних програмних комплексів) та з урахуванням вимог цього розділу.
( А бзац третій пункту 2 розділу IV і з змінами, внесеними згідно з Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 1418 від 11.08.2016; в редакції Постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг
№ 2190 від 17.11.2021 )
3. Розрахунок вартості окремих послуг (робіт) базується на відшкодуванні економічно обґрунтованих витрат оператора газотранспортної/газорозподільної системи з виконання додаткових послуг (робіт) та здійснюється за формами, наведеними в додатку 2 до цієї Методології.
Вартість окремих послуг (робіт) визначається шляхом калькулювання витрат відповідно до П(с)БО.
Базою для визначення розміру плати за окремі послуги (роботи) є норми витрат робочого часу при наданні конкретної послуги та розрахунок витрат на виконання цієї послуги (роботи).
4. При розрахунках вартості окремих послуг (робіт) застосовуються норми витрат робочого часу, затверджені галузевими та іншими нормативними документами, з урахуванням такого:
1) за відсутності норм витрат робочого часу на виконання відповідних окремих послуг (робіт) для розрахунків розміру плати за виконання окремих послуг (робіт) застосовуються норми, установлені шляхом хронометражних спостережень. Результати хронометражних спостережень при виконанні даного виду робіт (наданні послуг) оформляються відповідними актами за формою, наведеною в додатку 3 до цієї Методології;
2) норми часу установлюються для бригади чи індивідуального виконавця в нормо-годинах;
3) витрати робочого часу можуть змінюватися залежно від фактичних витрат часу на виконання робіт за умови підтвердження цих змін;
4) при зміні норм витрат робочого часу на виконання окремих додаткових робіт проводиться перерахунок розміру плати за їх здійснення;
5) за умови впливу факторів, що знижують продуктивність праці та несуть у собі ризик (зимові та відмінні від нормативних умови тощо), до норм витрат робочого часу застосовуються корегуючі коефіцієнти відповідно до положень галузевих та нормативних документів.
5. Ціна окремих послуг (робіт) включає економічно обґрунтовані витрати та норму прибутку. Розрахунок витрат на виконання окремих робіт і послуг здійснюється на підставі
П(с)БО з урахуванням такого:
1) до виробничої собівартості окремих послуг (робіт) включаються прямі матеріальні витрати, прямі витрати на оплату праці та загальновиробничі витрати;
2) до складу прямих матеріальних витрат включається вартість сировини та основних матеріалів, допоміжних та інших матеріалів;
3) до складу прямих витрат на оплату праці працівників включаються витрати на оплату праці, визначені залежно від норм витрат робочого часу на виконання визначеної номенклатури робіт та основної і додаткової заробітної плати відповідної категорії працівників. Витрати на соціальні заходи визначаються згідно з чинним законодавством;
4) загальновиробничі і адміністративні (накладні) витрати формуються за складом витрат відповідно до пунктів 15 та 18
П(с)БО. Сума загальновиробничих витрат визначається у відсотках до витрат на оплату праці;
................Перейти до повного тексту