1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІКИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
21.02.2022 № 356-22
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 березня 2022 р.
за № 309/37645
Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства економіки України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України
Відповідно до статей 18 і 19 Закону України "Про центральні органи виконавчої влади", Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156), Положення про Міністерство економіки України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20 серпня 2014 року № 459 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 17 лютого 2021 року № 124), з метою забезпечення спрямування і координації центральних органів виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України, НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок взаємодії Міністерства економіки України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України, що додається.
2. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 січня 2013 року № 61 "Про затвердження Порядку взаємодії Міністерства економічного розвитку і торгівлі України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра економічного розвитку і торгівлі України", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 лютого 2013 року за № 246/22778.
3. Юридичному департаменту забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

Перший
віце-прем’єр-міністр України -
Міністр економіки України



Ю. Свириденко

ПОГОДЖЕНО:

Голова Державної служби України
з питань безпечності харчових продуктів
та захисту споживачів

В.о. Голови Державної служби України
з питань праці

Голова Державної служби експортного
контролю України

Т.в.о. Голови
Державного агентства резерву України





В. Магалецька


І. Дегнера


О. Павліченко


Л. Казаська
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
економіки України
21 лютого 2022 року № 356-22
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
09 березня 2022 р.
за № 309/37645
ПОРЯДОК
взаємодії Міністерства економіки України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України
I. Загальні положення
1.1. Цей Порядок визначає організаційні та процедурні питання взаємодії Міністерства економіки України з центральними органами виконавчої влади, діяльність яких спрямовується та координується Кабінетом Міністрів України через Першого віце-прем’єр-міністра України - Міністра економіки України (далі - центральні органи виконавчої влади), у процесі формування та реалізації державної політики у відповідних сферах.
1.2. Цей Порядок спрямовано на забезпечення узгодженості, планомірності та цілісності формування державної політики, а також ефективності її реалізації.
1.3. Самостійні структурні підрозділи апарату Мінекономіки, що відповідають за взаємодію з відповідними центральними органами виконавчої влади, визначаються наказами Мінекономіки (далі - відповідальні структурні підрозділи).
1.4. Центральні органи виконавчої влади та відповідальні структурні підрозділи керуються у своїй роботі положеннями Регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 18 липня 2007 року № 950 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 09 листопада 2011 року № 1156) (далі - Регламент), та Типової інструкції з документування управлінської інформації в електронній формі та організації роботи з електронними документами в діловодстві, електронного міжвідомчого обмін у, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 17 січня 2018 року № 55.
II. Підготовка проектів законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України
2.1. Центральні органи виконавчої влади розробляють проекти законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України (далі - проекти актів) у порядку, встановленому законодавством.
2.2. Центральний орган виконавчої влади надсилає Мінекономіки завізований керівником центрального органу виконавчої влади проект акта разом з обов’язковими додатками, передбаченими законодавством, для його опрацювання відповідальними структурними підрозділами та погодження Першим віце-прем’єр-міністром України - Міністром економіки України (далі - Міністр).
2.3. Відповідальний структурний підрозділ доводить до відома центрального органу виконавчої влади позицію Міністра щодо проекту акта, розробленого центральним органом виконавчої влади, шляхом надсилання листа та в разі відсутності зауважень завізованого Міністром в установленому порядку проекту акта.
2.4. У разі наявності зауважень чи пропозицій до поданого центральним органом виконавчої влади проекту акта він повертається центральному органу виконавчої влади для доопрацювання.
Центральний орган виконавчої влади враховує зауваження та пропозиції і повторно подає Мінекономіки доопрацьований проект акта для погодження Міністром.
У разі неврахування центральним органом виконавчої влади наданих зауважень та пропозицій відповідальний структурний підрозділ, якому було доручено опрацювання проекту акта, повідомляє про це Міністра, першого заступника Міністра, заступників Міністра, заступника Міністра - Торгового представника України, заступника Міністра з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації або державного секретаря Мінекономіки відповідно до розподілу обов’язків для прийняття відповідного рішення.
2.5. Центральний орган виконавчої влади надсилає на погодження проект акта до заінтересованих органів виконавчої влади лише після його погодження та візування Міністром.
2.6. Проект акта, погоджений із заінтересованими органами, центральний орган виконавчої влади надсилає до Мінекономіки разом з документами і матеріалами, передбаченими Регламентом, для внесення його на розгляд Кабінету Міністрів України (не пізніше ніж за п’ять робочих днів до строку внесення проекту до Кабінету Міністрів України, установленого для внесення проекту акта).
2.7. Якщо проект акта внесено до Мінекономіки з порушенням вимог законодавства, у тому числі цього Порядку, Мінекономіки повертає його центральному органу виконавчої влади разом із супровідним листом для приведення у відповідність із зазначеними вимогами.
2.8. Центральні органи виконавчої влади забезпечують підготовку та подання Мінекономіки всіх необхідних матеріалів до проекту акта (у тому числі проектів доповідей) для їх представлення Міністром на засіданні Кабінету Міністрів України.
2.9. У разі втрати актуальності проекту акта або необхідності відкликання з інших причин центральні органи виконавчої влади забезпечують своєчасне інформування та подання до Мінекономіки обґрунтованої пропозиції про його відкликання.
III. Погодження проектів актів, розроблених іншими центральними органами виконавчої влади
3.1. Центральний орган виконавчої влади опрацьовує проект акта, який надійшов на погодження до центрального органу виконавчої влади як до заінтересованого органу, і подає його до Мінекономіки разом з обґрунтованою позицією щодо цього проекту акта для погодження Міністром.
3.2. Позицію щодо проекту акта, який надійшов на погодження до центрального органу виконавчої влади як до заінтересованого органу, Мінекономіки доводить до відома центрального органу виконавчої влади шляхом надсилання листа для її обов’язкового доведення до відома розробника проекту акта.
У разі висловлення Міністром зауважень до позиції центрального органу виконавчої влади щодо проекту акта центральний орган виконавчої влади опрацьовує зауваження Мінекономіки та повторно надсилає до Мінекономіки доопрацьовану позицію щодо проекту акта для її погодження з Міністром.
3.3. Погодження центральним органом виконавчої влади проекту акта без урахування позиції Міністра не допускається.
IV. Підготовка проектів наказів Мінекономіки
4.1. Центральні органи виконавчої влади розробляють проекти наказів Мінекономіки відповідно до вимог законодавства та подають до Мінекономіки разом з усіма необхідними матеріалами, у тому числі проектами пояснювальної записки, аналізу регуляторного впливу та матеріалами погодження (за наявності) у форматі Word відповідальним структурним підрозділам.
Відповідальні структурні підрозділи організовують опрацювання проекту наказу самостійними структурними підрозділами апарату Мінекономіки та отримують у разі необхідності додаткову інформацію щодо нього від центральних органів виконавчої влади.
4.2. Мінекономіки доводить до відома центрального органу виконавчої влади свою позицію щодо проекту наказу, розробленого центральним органом виконавчої влади, шляхом надсилання листа із зазначенням зауважень та пропозицій до поданого проекту (у разі їх наявності).
4.3. Центральні органи виконавчої влади повинні врахувати всі зауваження, усунути виявлені порушення та внести в установленому порядку проект наказу на розгляд до Мінекономіки.
4.4. У разі відсутності зауважень проект наказу подається на підпис Міністру.
4.5. Після підписання Міністром накази нормативно-правового характеру подаються відповідальним структурним підрозділом в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
V. Визначення пріоритетних напрямів роботи центральних органів виконавчої влади
5.1. Центральні органи виконавчої влади, їх територіальні органи (у разі наявності) здійснюють планування своєї роботи за визначеними Міністром пріоритетними напрямами роботи, узгодженими зі стратегічними цілями та завданнями, визначеними у стратегічному плані діяльності Мінекономіки.
5.2. З метою забезпечення послідовної та узгодженої діяльності з формування та реалізації державної політики у відповідній сфері центральні органи виконавчої влади подають до Мінекономіки пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи на плановий рік та наступні за плановим роки (з урахуванням стратегічного плану діяльності Мінекономіки).
5.3. Пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи центральних органів виконавчої влади опрацьовуються відповідальними структурними підрозділами та в установленому порядку подаються на погодження Міністру.
5.4. На основі визначених Міністром пріоритетних напрямів роботи центральні органи виконавчої влади формують плани роботи на плановий рік та в установленому порядку подають Мінекономіки для затвердження Міністром.
5.5. План роботи центрального органу виконавчої влади повинен відображати:
завдання, спрямовані на реалізацію пріоритетних напрямів роботи центрального органу виконавчої влади, заходи щодо виконання визначених завдань та показники результату їх виконання з урахуванням наявних ресурсів;
заходи, спрямовані на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України та Кабінету Міністрів України, наказів Мінекономіки, інших актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України та Міністра;
участь представників центральних органів виконавчої влади в конгресах, форумах, семінарах, нарадах, інших заходах (у тому числі міжнародних), проведення яких забезпечують центральні органи виконавчої влади або де передбачена їх участь;
питання організації діяльності структурних підрозділів апарату центральних органів виконавчої влади та їх територіальних органів (у разі наявності) з виконання актів законодавства, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України та Міністра.
5.6. У планах роботи центральні органи виконавчої влади визначають відповідальних за виконання запланованих заходів (структурні підрозділи апарату центрального органу виконавчої влади, територіальні органи центрального органу виконавчої влади (у разі наявності)), строки та очікувані результати виконання заходів.
План роботи центрального органу виконавчої влади в разі необхідності приводиться у відповідність із показниками Державного бюджету України і подається центральним органом виконавчої влади до Мінекономіки для затвердження Міністром (у 50-денний строк після опублікування закону про Державний бюджет України).
Зміни до погоджених Міністром пріоритетних напрямів роботи або затвердженого плану роботи вносяться за ініціативою центральних органів виконавчої влади та/або Мінекономіки (за обґрунтованим поданням відповідального структурного підрозділу).
5.7. Пропозиції щодо пріоритетних напрямів роботи (зміни до них), проекти планів роботи (зміни до них) та річні звіти опрацьовуються та аналізуються відповідальними структурними підрозділами та подаються на погодження/затвердження Міністру разом з обґрунтованою позицією таких підрозділів, погодженою із заступником Міністра (відповідно до розподілу обов’язків).
5.8. Центральні органи виконавчої влади подають до Мінекономіки звіти, які повинні містити чітку і достовірну інформацію про виконання планів роботи центральних органів виконавчої влади та покладених на них завдань.
VI. Контроль за реалізацією центральними органами виконавчої влади та їх територіальними органами (у разі наявності) державної політики у відповідних сферах
6.1. Мінекономіки здійснює контроль за виконанням покладених на центральні органи виконавчої влади та їх територіальні органи (у разі наявності) завдань та планів роботи, доручень Президента України, Прем’єр-міністра України, Міністра та дотриманням вимог цього Порядку.
6.2. Контроль за діяльністю центральних органів виконавчої влади здійснюється шляхом проведення перевірок, за результатами яких за наявності обставин, визначених пунктом 6.4 цього розділу, порушується питання щодо проведення службових розслідувань та притягнення посадових осіб до дисциплінарної відповідальності (у разі необхідності).

................
Перейти до повного тексту