1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ ТА ЗВ'ЯЗКУ УКРАЇНИ
Н А К А З
09.02.2010 N 68
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 квітня 2010 р.
за N 307/17602
Про затвердження Положення про державного інспектора з авіаційного нагляду у Державній авіаційній службі України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 N 1021 від 18.12.2013 )
Відповідно до Положення про Державну авіаційну адміністрацію, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.11.2006 N 1526, постанови Кабінету Міністрів України від 26.09.2007 N 1172 "Про введення посад державних інспекторів з авіаційного нагляду у Державній авіаційній адміністрації та умови оплати їх праці" та Положення про систему управління безпекою польотів на авіаційному транспорті, затвердженого наказом Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 25.11.2005 N 895, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 14.12.2005 за N 1503/11783, а також з метою забезпечення дієвого контролю за діяльністю суб'єктів та станом об'єктів авіаційної діяльності
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про державного інспектора з авіаційного нагляду у Державній авіаційній службі України, що додається.
( Пункт 1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
2. Державній авіаційній адміністрації (О.Овчинников):
2.1. Забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Довести цей наказ до відома всіх зацікавлених підприємств, установ і організацій.
3. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації від 25.03.2005 N 218 "Про затвердження Положення про інспектора Державної служби України з нагляду за забезпеченням безпеки авіації", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 03.06.2005 за N 615/10895.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - голову Державної авіаційної адміністрації Давидова О.М.
Перший заступник Міністра
ПОГОДЖЕНО:
Голова Державного комітету України
з питань регуляторної політики
та підприємництва
В.Шевченко



М.Бродський
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту та зв'язку
України
09.02.2010 N 68
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
26 квітня 2010 р.
за N 307/17602
ПОЛОЖЕННЯ
про державного інспектора з авіаційного нагляду у Державній авіаційній службі України
( У назві та тексті Положення слова "Державна авіаційна адміністрація" та "Державіаадміністрація" у всіх відмінках замінено словами "Державна авіаційна служба України" та "Державіаслужба України" у відповідних відмінках згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 343 від 05.09.2011 )
I. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено з метою забезпечення здійснення державного нагляду та контролю за діяльністю суб'єктів та станом об'єктів авіаційної діяльності.
1.2. Фахівці Державної авіаційної служби України на посаді державного інспектора з авіаційного нагляду (далі - державний інспектор) здійснюють інспектування об'єктів і суб'єктів авіаційної діяльності та контроль за виконанням ними авіаційних правил України.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
державний інспектор - працівник уповноваженого органу з питань цивільної авіації, якому надані повноваження з перевірки діяльності суб'єкта та стану об'єкта авіаційної діяльності і який має посвідчення встановленого зразка;
льотна придатність - характеристика зразка авіаційної техніки, що забезпечується реалізацією норм льотної придатності в його конструкції та характеристиках;
спеціальне завдання на проведення перевірки - наказ Державіаслужби України на проведення перевірки.
Інші терміни, що використовуються у цьому Положенні, вживаються у значеннях, наведених у Повітряному кодексі України.
( Пункт 1.3 розділу I в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
II. Класифікація посад державних інспекторів
2.1. За напрямом діяльності встановлюються такі посади державних інспекторів:
державний інспектор з авіаційного нагляду за безпекою авіації (далі - державний інспектор з безпеки авіації);
державний інспектор з авіаційного нагляду за льотною придатністю повітряних суден (далі - державний інспектор з льотної придатності);
державний інспектор з авіаційного нагляду за льотною експлуатацією (далі - державний інспектор з льотної експлуатації).
2.2. Посади державних інспекторів з безпеки авіації можуть бути за такими напрямами:
авіаційна безпека;
авіаційна медицина;
аеронавігація;
аеропорти, аеродроми та злітно-посадкові майданчики;
наземне обслуговування та повітряні перевезення;
перевезення небезпечних вантажів;
пошукове та аварійно-рятувальне забезпечення.
2.3. Посади державних інспекторів з льотної придатності можуть бути за такими напрямами:
з льотної придатності типу авіаційної техніки;
схвалення організацій з технічного обслуговування;
схвалення виробництва авіаційної техніки;
схвалення розробників авіаційної техніки;
схвалення організацій з управління підтримання льотної придатності;
видача та перегляд сертифікатів льотної придатності, моніторинг підтримання льотної придатності та програми технічного обслуговування;
видача свідоцтв персоналу та схвалення організацій з підготовки до технічного обслуговування.
Державний інспектор з льотної придатності проводить інспектування у сфері льотної придатності, а за умови проходження відповідної підготовки - за напрямами державного інспектора з безпеки авіації, крім авіаційної безпеки.
2.4. Посади державних інспекторів з льотної експлуатації можуть бути за такими напрямами:
повітряні перевезення;
авіаційні роботи;
авіація загального призначення.
Державний інспектор з льотної експлуатації проводить інспектування у сфері льотної експлуатації, а за умови проходження відповідної підготовки - за напрямами державного інспектора з безпеки авіації, крім авіаційної безпеки.
( Розділ II в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
III. Вимоги до державного інспектора
3.1. Державний інспектор повинен мати:
базову або повну вищу освіту відповідного професійного спрямування за освітньо-кваліфікаційним рівнем бакалавра, спеціаліста або магістра;
стаж роботи в авіаційній галузі у сферах, зазначених у пунктах 2.2-2.4 цього Положення, для бакалавра - не менше п'яти років, для спеціаліста - не менше трьох років;
( Абзац третій пункту 3.1 розділу III із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
посвідчення державного інспектора з авіаційного нагляду встановленого зразка;
( Абзац четвертий пункту 3.1 розділу III в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
спеціальну підготовку.
Крім того, державний інспектор повинен:
володіти державною мовою, а також однією з робочих мов IKAO;
знати нормативні акти у сфері цивільної авіації України (далі - ЦА), IKAO, EASA, Євроконтролю за напрямом діяльності.
3.2. Державний інспектор з льотної експлуатації додатково до вимог пункту 3.1 може мати:
свідоцтво пілота (штурмана, бортінженера, льотного диспетчера, бортпровідника) цивільної авіації;
інструкторський рейтинг хоча б на одному типі ПС;
екзаменаторський рейтинг.
( Пункт 3.2 розділу III доповнено новим абзацом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
3.3. Державний інспектор не має права розголошувати результати проведених інспекцій та інші дані, які стали йому відомі у зв'язку з виконанням службових обов'язків.
3.4. Вимоги до кандидатів на посади інспекторів авіаційної безпеки викладено у Програмі контролю якості безпеки авіаційних суб'єктів, затвердженій наказом Міністерства транспорту та зв'язку України від 20.04.2007 N 329, зареєстрованій у Міністерстві юстиції України 10.05.2007 за N 493/13760.
3.5. Державному інспектору не дозволяється висловлювати особисту думку стосовно об'єкта інспекції в офіційних публічних виступах або публікаціях.
3.6. Державний інспектор з льотної експлуатації, що має свідоцтво відповідно до пункту 3.2 цього розділу, повинен здійснювати підтримання власного професійного рівня льотної кваліфікації шляхом виконання польотів у виробничих умовах та проходження тренажерної підготовки за встановленими програмами.
( Розділ III доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
IV. Підготовка та перепідготовка державних інспекторів
4.1. Підготовка, перепідготовка та підвищення кваліфікації державних інспекторів за напрямами діяльності повинні здійснюватися сертифікованими в Україні навчальними закладами ЦА, міжнародними організаціями. Навчальні програми підготовки затверджуються Державіаслужбою України.
4.2. Державні інспектори з льотної експлуатації, що виконують польоти як члени екіпажу, проходять усі необхідні види тренування та підготовки на конкретних типах ПС відповідно до схвалених Державіаслужбою України програм у повному обсязі.
( Розділ IV в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
V. Службові обов'язки державних інспекторів
5.1. Державний інспектор діє відповідно до посадової інструкції та повинен виконувати свої обов'язки об'єктивно і неупереджено, керуючись нормативними актами.
5.2. Державний інспектор підпорядковується керівнику свого структурного підрозділу згідно зі штатним розписом Державіаслужби України.
5.3. Для виконання оперативних завдань, проведення інспекцій, сертифікаційних перевірок державний інспектор в оперативному порядку за дорученням голови Державіаслужби України або його заступників підпорядковується керівнику тимчасової робочої групи або комісії.
5.4. Державний інспектор документує всі результати своїх дій у встановленій формі та надає звіти в установлений строк керівнику свого структурного підрозділу або керівнику тимчасової робочої групи/комісії.
( Пункт 5.4 розділу V в редакції Наказу Міністерства інфраструктури N 1021 від 18.12.2013 )
5.5. Державний інспектор під час виконання своїх повноважень зобов'язаний мати при собі посвідчення інспектора.

................
Перейти до повного тексту