1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ З ПИТАНЬ
ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ ТА СПОЖИВЧОЇ ПОЛІТИКИ
Н А К А З
28.02.2005 N 53
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 березня 2005 р.
за N 307/10587
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства економічного розвитку і торгівлі N 1747 від 23.12.2015 )
Про затвердження Типового положення про метрологічні служби центральних органів виконавчої влади, органів управління об'єднань підприємств, підприємств та організацій
Відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про метрологічні служби центральних органів виконавчої влади, органів управління об'єднань підприємств, підприємств та організацій (далі - Типове положення), що додається.
2. Управлінню метрології забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України згідно з чинним законодавством.
3. Керівникам центрів стандартизації, метрології, сертифікації, підприємств та установ Держспоживстандарту України забезпечити дотримання вимог Типового положення.
4. Визнати таким, що втратив чинність, наказ Держстандарту України від 12 лютого 2002 року N 89 "Про затвердження Типового положення про метрологічні служби центральних органів виконавчої влади, підприємств і організацій (ПМУ 25-2002)", зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27 лютого 2002 року за N 198/6486.
5. Відповідальність за виконання цього наказу покласти на начальника управління метрології Домницького Р.А.
6. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Голови Черепкова С.Т.
Голова
ПОГОДЖЕНО:
Державний комітет України
з питань регуляторної
політики та підприємництва
Голова
Л.Школьник




Ю.А.Авксентьєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Держспоживстандарту
України
28.02.2005 N 53
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
16 березня 2005 р.
за N 307/10587
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
ПРО МЕТРОЛОГІЧНІ СЛУЖБИ ЦЕНТРАЛЬНИХ ОРГАНІВ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ, ОРГАНІВ УПРАВЛІННЯ ОБ'ЄДНАНЬ ПІДПРИЄМСТВ, ПІДПРИЄМСТВ ТА ОРГАНІЗАЦІЙ
1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Типове положення розроблене відповідно до Закону України "Про метрологію та метрологічну діяльність" (далі - Закон) і визначає основні завдання, права, функції та структуру метрологічних служб центральних органів виконавчої влади, органів управління об'єднань підприємств, підприємств та організацій незалежно від форм власності та виду діяльності, що діють на території України (далі - метрологічні служби).
1.2. Типове положення поширюється на:
метрологічні служби, які відповідно до Закону організовують та виконують у сфері своєї діяльності роботи, пов'язані із забезпеченням єдності вимірювань;
національний науковий метрологічний центр, державні наукові метрологічні центри та територіальні органи Держспоживстандарту України (далі - метрологічні центри та територіальні органи).
1.3. Відповідно до Закону метрологічні служби можуть створюватися:
у центральних органах виконавчої влади, в тому числі в їх центральних апаратах - для координації робіт, пов'язаних із забезпеченням єдності вимірювань і здійсненням метрологічного контролю і нагляду;
в органах управління об'єднань підприємств - для виконання делегованих підприємствами, що входять до складу об'єднань, функцій щодо забезпечення єдності вимірювань;
на підприємствах та в організаціях (далі - підприємства та організації) - для забезпечення єдності вимірювань та здійснення метрологічного контролю і нагляду.
На підприємствах та організаціях, які виконують роботи у сфері поширення державного метрологічного нагляду, обов'язково створюються метрологічні служби або призначаються особи, відповідальні за забезпечення єдності вимірювань.
Центральними органами виконавчої влади у сфері своєї діяльності, що визначена законодавством, для виконання робіт із забезпечення єдності вимірювань створюються головні та базові організації метрологічної служби (далі - головні та базові організації).
1.4. Структура і штати метрологічних служб центральних органів виконавчої влади, органів управління об'єднань підприємств, підприємств та організацій визначаються їхніми керівниками відповідно до обсягів робіт і з урахуванням того, що роботи із забезпечення єдності вимірювань належать до основних видів робіт, а підрозділи метрологічних служб - до основних виробничих, науково-дослідних, конструкторських, проектно-конструкторських чи технологічних підрозділів.
1.5. Функції, права і обов'язки метрологічних служб визначаються відповідними Положеннями про метрологічні служби, які розробляється згідно з цим Типовим положенням.
Функції, права і обов'язки осіб, відповідальних за забезпечення єдності вимірювань, визначаються їх посадовими інструкціями.
1.6. Положення про метрологічні служби центральних органів виконавчої влади затверджуються їхніми керівниками та погоджуються з Держспоживстандартом України.
Положення про головні та базові організації метрологічних служб центральних органів виконавчої влади затверджуються їхніми керівниками та погоджуються з національним науковим центром.
Положення про метрологічні служби органів управління об'єднань підприємств затверджуються їхніми керівниками та погоджуються з Держспоживстандартом України або, за його дорученням, з територіальними органами за місцезнаходженням цих служб.
Положення про метрологічні служби підприємств та організацій затверджуються їхніми керівниками та погоджуються з територіальними органами за місцезнаходженням цих підприємств та організацій.
1.7. Основними завданнями метрологічних служб центральних органів виконавчої влади є:
визначення концепції розвитку метрологічної служби галузі та реалізація її шляхом розроблення відповідних планів;
складання і затвердження галузевих перспективних та щорічних планів робіт у сфері забезпечення єдності вимірювань та контроль за їх виконанням;
розроблення та реалізація заходів щодо впровадження систем управління якістю в метрологічних підрозділах галузі відповідно до вимог міжнародних та національних стандартів;
організація і здійснення метрологічного контролю та нагляду;
аналіз та оцінка стану метрологічного забезпечення галузі за результатами узагальнення інформації головних і базових організацій, метрологічних служб підприємств та організацій;
розроблення методик виконання вимірювань, методик метрологічної атестації, повірки та калібрування засобів вимірювальної техніки;
організація подання на державні випробування і повірку, а також організація проведення ремонту засобів вимірювальної техніки.
1.8. Метрологічні служби, які проводять атестацію методик виконання вимірювань у сфері поширення державного метрологічного нагляду, мають бути уповноважені у державній метрологічній системі відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Головні та базові організації, які проводять державні приймальні випробування засобів вимірювальної техніки, на які не поширюється державний метрологічний нагляд, мають бути уповноважені у державній метрологічній системі відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Повірочні лабораторії підприємств та організацій, які проводять повірку засобів вимірювальної техніки, мають бути уповноважені у державній метрологічній системі відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
Калібрувальні та вимірювальні лабораторії підприємств та організацій, які проводять відповідно калібрування засобів вимірювальної техніки для інших підприємств, організацій та для фізичних осіб, вимірювання у сфері поширення державного метрологічного нагляду, мають бути атестовані у державній метрологічній системі відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
1.9. Метрологічні служби можуть розробляти та затверджувати нормативні документи з метрології, що конкретизують і не суперечать нормативним документам та нормативно-правовим актам Держспоживстандарту України, які проходять метрологічну експертизу у метрологічних центрах.
1.10. Фінансування діяльності метрологічних служб здійснюється відповідно до положень статті 47 Закону.
1.11. Керівники метрологічних служб відповідають за невиконання або неналежне виконання покладених на них функцій.
2. МЕТРОЛОГІЧНА СЛУЖБА ЦЕНТРАЛЬНОГО ОРГАНУ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ
2.1. Структура метрологічної служби центрального органу виконавчої влади визначається і затверджується наказом його керівника і може містити або поєднувати в собі:
підрозділи центрального органу виконавчої влади, на які покладені функції метрологічної служби;
головні і базові організації у сферах своєї діяльності (за галузями, видами продукції або видами вимірювань);
метрологічні служби, інші підрозділи, відповідальних осіб підприємств та організацій, на яких у встановленому порядку покладено обов'язки із забезпечення єдності вимірювань.
2.2. Підрозділи центрального органу виконавчої влади, на які покладено функції метрологічної служби, очолюються головним метрологом, що призначається на посаду наказом керівника центрального органу виконавчої влади.
2.3. Метрологічна служба центрального органу виконавчої влади має право:
залучати в установленому порядку головні і базові організації до виконання робіт з метрологічного забезпечення, здійснювати контроль у сфері своєї діяльності, отримувати в установленому порядку від підприємств та організацій, що належать до сфери управління, необхідні узагальнені звіти та інші матеріали з питань метрологічного забезпечення;
здійснювати організаційно-методичне керівництво роботами з атестації калібрувальних та вимірювальних лабораторій на підприємствах і в організаціях, що належать до сфери управління;
вносити пропозиції керівництву центрального органу виконавчої влади про визначення головних і базових організацій;
бути представником в органах виконавчої влади з питань метрологічного забезпечення;
брати участь у розгляді суперечностей, що стосуються оцінки діяльності метрологічних служб галузі;
видавати за результатами метрологічного нагляду приписи щодо припинення порушень метрологічних вимог та усунення виявлених недоліків.
2.4. Основними функціями метрологічної служби центрального органу виконавчої влади є:
здійснення єдиної технічної політики у сфері забезпечення єдності вимірювань;
організація проведення аналізу стану вимірювань в галузі та встановлення основних напрямів подальшого розвитку метрологічного забезпечення;
організація і проведення метрологічного контролю і нагляду;
організація міжлабораторних порівняльних випробувань, а також міжлабораторних порівнянь результатів вимірювань у вимірювальних лабораторіях підприємств та організацій, що належать до сфери їх управління;
здійснення взаємодії з органами Державної метрологічної служби щодо питань забезпечення єдності вимірювань;
здійснення атестації головних та базових організацій, координація діяльності та проведення періодичних перевірок за дотриманням ними вимог законодавства;
розроблення галузевих та міжгалузевих програм метрологічного забезпечення, що спрямовані на вдосконалення метрологічного забезпечення і підвищення ефективності робіт метрологічної служби, організація і контроль за їх виконанням;
підготовка пропозицій до проектів планів національної стандартизації і розроблення планів робіт з удосконалення галузевої нормативної бази з метрології;
організація і проведення метрологічної експертизи технічних завдань, проектів нормативних документів, звітів про науково-дослідні роботи;
організація розроблення та впровадження нормативних документів з питань метрологічного забезпечення;
організація проведення атестації калібрувальних і вимірювальних лабораторій підприємств та організацій та проведення перевірок за дотриманням ними вимог законодавства;
організація і проведення робіт, необхідних для забезпечення єдності вимірювань на підприємствах і в організаціях, що належать до сфери їх управління;
координація робіт з міжнародного співробітництва в галузі метрології;
організація галузевих нарад, семінарів, конференцій, виставок з питань метрологічного забезпечення.
3. ГОЛОВНА ОРГАНІЗАЦІЯ МЕТРОЛОГІЧНОЇ СЛУЖБИ
3.1. Головна організація метрологічної служби (далі - головна організація) призначається центральним органом виконавчої влади з числа провідних науково-виробничих (виробничих) об'єднань, науково-дослідних, проектно-конструкторських і технологічних організацій для координації робіт із забезпечення єдності вимірювань у сфері своєї діяльності, методичного керівництва базовими організаціями, метрологічними службами підприємств та організацій і атестується відповідно до частини третьої статті 22 Закону.
3.2. У головних організаціях для виконання покладених завдань може бути створений самостійний підрозділ, який очолюється головним метрологом, що призначається на посаду і звільняється з неї наказом керівника організації за погодженням з головним метрологом центрального органу виконавчої влади.
3.3. Головній організації надається право:
контролювати роботу закріплених базових організацій і метрологічних служб підприємств та організацій з питань метрологічного забезпечення розроблення, виробництва, випробувань і використання продукції, інших основних видів діяльності, вимагати від керівників зазначених вище підприємств та організацій усунення виявлених недоліків;

................
Перейти до повного тексту