1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ЮСТИЦІЇ УКРАЇНИ
НАКАЗ
12.03.2015 № 356/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 295/26740
Про затвердження Порядку проведення службових розслідувань у Державній кримінально-виконавчій службі України
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016 № 1755/5 від 13.06.2019 № 3215/5 від 21.10.2019 № 3608/5 від 22.11.2019 № 3668/5 від 22.10.2020 № 2169/5 від 15.06.2021 № 4958/5 від 07.11.2022 № 2313/5 від 22.06.2023 № 3949/5 від 15.11.2023 )
Відповідно до Закону України "Про Державну кримінально-виконавчу службу України", Дисциплінарного статуту органів внутрішніх справ України та з метою встановлення єдиного порядку проведення службових розслідувань у Державній кримінально-виконавчій службі України НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок проведення службових розслідувань у Державній кримінально-виконавчій службі України, що додається.
2. Департаменту взаємодії з органами влади Міністерства юстиції України (Козловська Н.А.) подати цей наказ на державну реєстрацію відповідно до Указу Президента України від 03 жовтня 1992 року № 493 "Про державну реєстрацію нормативно-правових актів міністерств та інших органів виконавчої влади".
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Міністра Севостьянову Н.І.

Міністр

П. Петренко

ПОГОДЖЕНО:

Голова
Державної пенітенціарної служби України




В.М. Палагнюк
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
юстиції України
12.03.2015 № 356/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
19 березня 2015 р.
за № 295/26740
ПОРЯДОК
проведення службових розслідувань у Державній кримінально-виконавчій службі України
( У тексті Порядку слова "Адміністрації Державної кримінально-виконавчої служби України" замінено словами "Департаменту з питань виконання кримінальних покарань" згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3668/5 від 22.10.2020 )
І. Загальні положення
1. Цей Порядок визначає:
підстави для призначення, процедуру та мету проведення службових розслідувань у Державній кримінально-виконавчій службі України (далі – ДКВС України);
порядок документування й оформлення результатів службових розслідувань, прийняття за ними рішення та їх виконання;
компетенцію структурних підрозділів апарату Міністерства юстиції України, Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції (далі - органи), воєнізованих формувань, установ виконання покарань, слідчих ізоляторів, навчальних закладів, підприємств установ виконання покарань, інших підприємств, установ та організацій, створених для забезпечення виконання завдань ДКВС України (далі - установи), під час проведення службових розслідувань;
( Абзац четвертий пункту 1 розділу І в редакції Наказів Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016, № 1755/5 від 13.06.2019, № 3215/5 від 21.10.2019, № 4958/5 від 07.11.2022 )
права та обов’язки посадових осіб органів і установ під час проведення службових розслідувань.
2. Визначення, що вживаються в цьому Порядку, мають такі значення:
висновок службового розслідування – документ, який складається за результатами службового розслідування, містить правову оцінку виявлених фактів та обставин, дій чи бездіяльності осіб рядового і начальницького складу, висновки та пропозиції;
виконавець – посадова особа органу або установи, якій доручено проведення службового розслідування;
дисциплінарний проступок - невиконання чи неналежне виконання особою рядового або начальницького складу службової дисципліни;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом четвертим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019 )
комісія – група посадових осіб, яким доручено проведення службового розслідування;
начальник – особа, яка має право віддавати накази, застосовувати заохочення і накладати дисциплінарні стягнення або порушувати клопотання про це перед старшим прямим начальником;
надзвичайна подія – порушення нормальних умов і безпеки діяльності органів і установ, їх посадових осіб, функціонування будівель, споруд та об’єктів інженерної інфраструктури органів і установ, у тому числі дорожньо-транспортна пригода за участю особи рядового чи начальницького складу або транспортного засобу, який належить органу чи установі, загибель чи поранення особи рядового або начальницького складу, руйнування або пошкодження об’єктів інфраструктури ДКВС України, здійснення нападів на них, руйнування, пошкодження або вихід iз ладу програмних, технічних засобів, каналів електрозв’язку ДКВС України, що призвело до негативних наслідків, інша подія, що завдала шкоди здоров’ю або призвела до людських жертв, заподіяла значну матеріальну чи моральну шкоду особам рядового і начальницького складу органів і установ, іншим громадянам (їх об’єднанню), державі, підприємству, установі, організації незалежно від форми власності;
персонал – особи рядового і начальницького складу ДКВС України (далі – особи рядового і начальницького складу), спеціалісти, які не мають спеціальних звань, та інші працівники, які працюють за трудовими договорами в ДКВС України (далі – працівники);
службова дисципліна - дотримання особами рядового і начальницького складу Конституції і законів України, актів Президента України і Кабінету Міністрів України, наказів та інших нормативно-правових актів Міністерства юстиції України та Присяги особи рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України;
( Пункт 2 розділу I доповнено новим абзацом дев'ятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019 )
службове розслідування – комплекс заходів, які здійснюються в межах компетенції з метою уточнення причин, встановлення обставин і умов, що сприяли вчиненню правопорушення або дисциплінарного проступку персоналом Державної кримінально-виконавчої служби України, відповідальність за яке передбачена законодавством України, а також визначення ступеня вини особи (осіб), яка вчинила правопорушення, чиї дії або бездіяльність стали причиною його скоєння;
учасники службового розслідування – начальник, виконавець, члени комісії, особи рядового і начальницького складу, персонал органів і установ та інші особи, які обізнані в обставинах, що стали підставою для призначення службового розслідування.
Інші терміни та поняття вживаються відповідно до законодавства України.
3. У разі якщо під час службового розслідування буде встановлено, що вчинене особою рядового чи начальницького складу порушення службової дисципліни містить ознаки кримінального правопорушення, виконавець (комісія) вносить начальнику, яким призначено службове розслідування, пропозицію щодо вжиття заходів у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України.
4. Якщо під час службового розслідування буде встановлено, що дії чи бездіяльність особи рядового чи начальницького складу містять ознаки адміністративного правопорушення, виконавець (комісія) вносить начальнику, яким призначено службове розслідування, пропозицію щодо вжиття заходів у порядку, передбаченому чинним законодавством.
5. Дія цього Порядку не поширюється на факти нещасних випадків і аварій, що сталися з особами рядового і начальницького складу, розслідування яких проводиться відповідно до Порядку розслідування та обліку нещасних випадків і аварій, що сталися з особами рядового і начальницького складу Державної кримінально-виконавчої служби України, затвердженого наказом Міністерства юстиції України від 06 cерпня 2012 року № 1166/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 08 серпня 2012 року за № 1345/21657.
6. Службове розслідування стосовно державних службовців ДКВС України здійснюється відповідно до Закону України "Про державну службу" та у випадках, передбачених Законом України "Про запобігання корупції", відповідно до Порядку проведення службового розслідування стосовно осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та осіб, які для цілей Закону України "Про запобігання корупції" прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2000 року № 950.
У разі встановлення під час службового розслідування вини працівника (працівників) органів і установ порядок застосування до них заходів дисциплінарного стягнення визначається Кодексом законів про працю України.
( Пункт 6 розділу I в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019 )
7. Під час проведення службового розслідування не допускається порушення повсякденного функціонування та діяльності органу або установи.
II. Підстави для проведення службового розслідування
1. Підставами для проведення службового розслідування є порушення особами рядового і начальницького складу службової дисципліни, скоєння кримінальних або адміністративних правопорушень, знищення або втрата службових документів, доручених або охоронюваних матеріальних цінностей, вчинення особами рядового і начальницького складу діянь, які порушують права і свободи громадян, інші події, пов’язані із загибеллю (смертю) осіб рядового чи начальницького складу або їх травмуванням (пораненням), а також події, які сталися за участю осіб рядового чи начальницького складу та можуть викликати суспільний резонанс.
2. Службове розслідування проводиться за рішенням уповноваженого на те начальника у разі:
невиконання або неналежного виконання особами рядового і начальницького складу під час службової діяльності вимог чинного законодавства, що призвело до порушення прав та законних інтересів громадян або негативно вплинуло на забезпечення виконання покладених на органи і установи завдань;
реєстрації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань відомостей про скоєне особою рядового чи начальницького складу кримінальне правопорушення;
повідомлення особі рядового чи начальницького складу про підозру в учиненні нею кримінального правопорушення;
скоєння особою рядового чи начальницького складу правопорушення із корупційними ознаками або надходження подання спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції;
скоєння особою рядового чи начальницького складу адміністративного правопорушення;
загибелі або травмування особи рядового чи начальницького складу; самогубства або спроби самогубства особи рядового чи начальницького складу;
скоєння особою рядового чи начальницького складу дорожньо-транспортної пригоди, унаслідок якої загинула (и) чи отримала (и) тілесні ушкодження особа (особи) рядового чи начальницького складу, інші особи;
застосування особою рядового чи начальницького складу вогнепальної зброї;
застосування особою рядового чи начальницького складу спеціальних засобів або заходів фізичного впливу;
втрати або викрадення табельної, нагородної або вилученої зброї, боєприпасів;
втрати особою рядового чи начальницького складу або викрадення в неї спеціальних засобів;
втечі (спроби втечі) засуджених та ув’язнених з під варти, а також ухилень від відбування покарання засудженими до обмеження волі;
самогубства (спроби самогубства) засудженого або ув’язненого;
( Пункт 2 розділу II доповнено абзацом чотирнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2313/5 від 22.06.2023 )
смерті засудженого або ув’язненого з явними ознаками насильницької смерті;
( Пункт 2 розділу II доповнено абзацом п’ятнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3949/5 від 15.11.2023 )
події, яка може викликати суспільний резонанс за участю засудженого або ув’язненого;
( Пункт 2 розділу II доповнено абзацом шістнадцятим згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3949/5 від 15.11.2023 )
розголошення конфіденційної, таємної, службової або іншої інформації, яка містить таємницю, що охороняється законом, порушення режиму секретності, утрати (викрадення), пошкодження печаток, штампів і бланків;
втрати особою рядового чи начальницького складу або викрадення у неї документів, які посвідчують її належність до ДКВС України;
порушення фінансово-господарської діяльності органів і установ, виявлені під час ревізій або перевірок, інших контрольних заходів;
надходження акта прокурорського реагування, окремої ухвали суду про виявлені у службовій діяльності ДКВС України порушення законодавства;
отримання інформації про скоєння інших, не визначених в абзацах другому-сімнадцятому цього пункту, дисциплінарних проступків, які уповноважена на призначення службового розслідування особа вважатиме достатніми для його проведення.
3. За рішенням уповноваженого начальника службове розслідування може бути призначене за письмовим рапортом особи рядового чи начальницького складу з метою зняття безпідставних, на її думку, звинувачень або підозр.
4. Службове розслідування не проводиться за фактом повідомлення слідчими органами особі рядового чи начальницького складу про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, якщо службове розслідування вже було проведено на підставі абзацу третього пункту 2 цього розділу, або щодо особи рядового чи начальницького складу, винної у його скоєнні, вжито заходів дисциплінарного впливу.
5. Підстави для призначення службового розслідування можуть міститися у службових документах осіб рядового і начальницького складу, матеріалах перевірок, письмових зверненнях громадян України, осіб без громадянства та іноземців, депутатських запитах та зверненнях народних депутатів України, повідомленнях уповноважених органів досудового розслідування, заявах і повідомленнях інших правоохоронних органів, підприємств, установ і організацій незалежно від їх підпорядкування і форм власності, об’єднань громадян, засобів масової інформації або в інших документах, отриманих посадовими особами органів і установ в установленому законодавством України порядку.
6. Підставою для проведення службового розслідування є належним чином оформлений письмовий наказ уповноваженого на те начальника.
III. Порядок призначення службового розслідування
1. Міністр юстиції України або особа, яка виконує його обов’язки, має право призначати службові розслідування за всіма підставами, визначеними цим Порядком, стосовно всіх категорій осіб рядового і начальницького складу органів та установ.
( Пункт 1 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016; в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019, № 3215/5 від 21.10.2019, № 3608/5 від 22.11.2019 )
2. Державний секретар Міністерства юстиції України або особа, яка виконує його обов’язки, має право призначати службові розслідування за всіма підставами, визначеними цим Порядком, стосовно начальників Департаменту з питань виконання кримінальних покарань та міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції, а також їх заступників.
( П ункт 2 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016; в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019, № 3215/5 від 21.10.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4958/5 від 07.11.2022 )
3. Інші начальники мають право призначати службові розслідування стосовно осіб рядового і начальницького складу, якщо їм надано право призначати на посади та звільняти з посад, застосовувати заходи заохочення і накладати дисциплінарні стягнення на осіб, дії або бездіяльність яких стали підставою для проведення службового розслідування.
( П ункт 3 розділу ІІІ із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016; в редакції Наказів Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019, № 3215/5 від 21.10.2019 )
4. За зверненнями громадян, представників органів місцевого самоврядування, засобів масової інформації службові розслідування за наявності повноважень та правових підстав можуть призначати начальники, яким вони адресовані, або начальники тих органів і установ, до структурних підрозділів яких вони надійшли.
5. Службове розслідування не проводиться за анонімними повідомленнями, заявами, скаргами.
6. Особи рядового чи начальницького складу мають право в разі необхідності звертатися за підпорядкованістю до наділеного відповідними повноваженнями начальника з клопотанням про призначення службового розслідування.
7. Керівники структурних підрозділів апарату Міністерства юстиції України та їх заступники за наявності підстав, достатніх для призначення службового розслідування, мають право надсилати відповідну інформацію начальникам Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, міжрегіональних управлінь з питань виконання кримінальних покарань Міністерства юстиції для проведення службового розслідування з подальшим інформуванням Міністерства юстиції України про його результати.
( П ункт 7 розділу ІІІ в редакції Наказів Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016, № 1755/5 від 13.06.2019; із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 4958/5 від 07.11.2022 )
8. Проведення службового розслідування доручається прямому начальнику особи рядового чи начальницького складу, дії або бездіяльність якої стали підставою для призначення службового розслідування.
9. Службове розслідування може проводитися декількома особами у складі комісії, до складу якої входять найбільш досвідчені посадові особи органу або установи, здатні всебічно вивчити обставини, що стали підставою для призначення службового розслідування, та зробити об’єктивні висновки. Розслідування проводиться за участю безпосереднього начальника особи рядового чи начальницького складу, дії чи бездіяльність якої стали підставою для призначення службового розслідування.
10. Проведення службового розслідування, призначеного стосовно керівників структурних підрозділів Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, доручається керівнику підрозділу персоналу Департаменту з питань виконання кримінальних покарань.
( П ункт 10 розділу ІІІ в редакції Наказів Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016, № 1755/5 від 13.06.2019 )
11. Особливості проведення службового розслідування за фактом самогубства (спроби самогубства) засудженого або ув’язненого визначаються Порядком організації роботи з профілактики та попередження самогубств серед засуджених, осіб, взятих під варту, які тримаються в установах виконання покарань та слідчих ізоляторах, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 27 березня 2023 року № 1126/5, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 28 березня 2023 року за № 524/39580.
( Розділ ІІІ доповнено пунктом 11 згідно з Наказом Міністерства юстиції № 2313/5 від 22.06.2023 )
12. Забороняється проводити службове розслідування особам, які є підлеглими особи рядового чи начальницького складу, стосовно якої призначено службове розслідування, а також особам – співучасникам проступку або зацікавленим у наслідках розслідування.
13. Забороняється призначення службових розслідувань за відсутності підстав, визначених цим Порядком.
У разі виникнення визначених цим Порядком обставин, які містять підстави для заборони проведення службового розслідування, виконавець упродовж двадцяти чотирьох годин повинен повідомити про це начальнику, який призначив службове розслідування, без припинення службового розслідування.
IV. Компетенція окремих структурних підрозділів органів і установ, які залучаються до проведення службових розслідувань
1. Проведення службових розслідувань за фактами порушень особами рядового і начальницького складу службової дисципліни, неналежного виконання посадових обов’язків чи втрати ними службових посвідчень, підготовка за їх результатами висновків та проектів наказів про заходи дисциплінарного реагування щодо цих осіб здійснюються керівниками усіх рівнів щодо безпосередньо підпорядкованої особи рядового чи начальницького складу, яка вчинила правопорушення.
2. До проведення службових розслідувань за всіма підставами, визначеними цим Порядком, за рішенням уповноважених посадових осіб може залучатися персонал відповідного структурного підрозділу з питань запобігання корупції Міністерства юстиції України та Департаменту з питань виконання кримінальних покарань.
Персонал служби управління персоналом відповідних органів і установ за рішенням уповноважених посадових осіб може залучатися до проведення службових розслідувань у разі:
реєстрації в Єдиному реєстрі досудових розслідувань відомостей про скоєне особою рядового чи начальницького складу кримінальне правопорушення або повідомлення особі рядового чи начальницького складу про підозру в учиненні нею кримінального правопорушення;
допущення особою рядового чи начальницького складу дій або бездіяльності, що мають ознаки корупційного правопорушення, або надходження подання спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції спільно з посадовими особами відповідного структурного підрозділу з питань запобігання корупції Міністерства юстиції України та Департаменту з питань виконання кримінальних покарань;
загибелі або травмування особи рядового чи начальницького складу;
самогубства або спроби самогубства особи рядового чи начальницького складу;
застосування та використання особою рядового чи начальницького складу вогнепальної зброї, спеціальних засобів або заходів фізичного впливу, що призвело до загибелі або поранення особи рядового чи начальницького складу, інших осіб;
отримання інформації про скоєння особою рядового чи начальницького складу дорожньо-транспортної пригоди, внаслідок якої загинула(и) чи отримала(и) тілесні ушкодження особа (особи) рядового чи начальницького складу або інші особи;
надходження відомостей про скоєння адміністративного або кримінального правопорушення, дисциплінарних проступків посадовими особами Департаменту з питань виконання кримінальних покарань, керівниками органів чи установ.
( Пункт 2 розділу ІV із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016; в редакції Наказу Міністерства юстиції № 1755/5 від 13.06.2019 )
3. Для поглибленого вивчення причин і умов, що передували порушенню службової дисципліни, до проведення службових розслідувань також залучаються посадові особи інших структурних підрозділів органів чи установ, зокрема:
за фактами застосування вогнепальної зброї, спеціальних засобів чи заходів фізичного впливу, загибелі або поранення осіб рядового чи начальницького складу – посадові особи структурних підрозділів органів і установ, які відповідно до своїх функціональних обов’язків проводять роботу з професійної підготовки персоналу органів і установ;
за фактами самогубства або спроб самогубства осіб рядового чи начальницького складу – посадові особи підрозділів по роботі з персоналом, які відповідно до своїх функціональних обов’язків проводять психологічну роботу з особами рядового і начальницького складу органів і установ;
за фактами втрати або викрадення зброї чи спеціальних засобів – посадові особи підрозділів, на які покладено забезпечення охорони, нагляду і безпеки в органах і установах;
за фактами скоєння особою рядового чи начальницького складу дорожньо-транспортної пригоди – посадові особи підрозділів, які відповідно до своїх функціональних обов’язків проводять роботу з експлуатації транспортних засобів органів і установ;
за фактами розголошення державної таємниці та/або службової інформації, порушення режиму секретності, утрати (викрадення), пошкодження печаток, штампів і бланків – посадові особи підрозділів, які відповідно до своїх функціональних обов’язків проводять режимно-секретну роботу в органах і установах;
за фактами порушення фінансово-господарської діяльності органів і установ, виявленими під час проведення ревізій або перевірок, інших контрольних заходів, внутрішніх аудитів,- посадові особи відповідного структурного підрозділу в органі, що здійснює організацію і контроль за фінансово-господарською діяльністю органів і установ.
( Абзац сьомий пункту 3 розділу ІV в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3949/5 від 15.11.2023 )
( Пункт 3 розділу ІV із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства юстиції № 3677/5 від 15.12.2016, № 1755/5 від 13.06.2019 )
V. Строки проведення службового розслідування
1. Службове розслідування повинне бути завершене протягом одного місяця з дня його призначення уповноваженим на те начальником.
Начальник, який призначив службове розслідування, або старший прямий начальник у разі необхідності за мотивованим рапортом (доповідною запискою) виконавця або голови комісії продовжує письмовим наказом строк проведення службового розслідування, але не більш як на один місяць.
( Абзац другий пункту 1 розділу V в редакції Наказу Міністерства юстиції № 3949/5 від 15.11.2023 )
2. Початок службового розслідування визначається датою видання наказу про його призначення.
3. Завершення службового розслідування визначається датою затвердження начальником, який призначив службове розслідування, висновку службового розслідування.
VI. Права та обов’язки учасників службового розслідування

................
Перейти до повного тексту