1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ТРАНСПОРТУ УКРАЇНИ
Н А К А З
26.03.2003 N 238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 квітня 2003 р.
за N 277/7598
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства транспорту та зв'язку N 632 від 11.10.2005 )
Про затвердження Правил надання адрес повітряних суден
З метою запровадження процедури з надання адрес повітряних суден та на виконання вимог статті 7 Повітряного кодексу України і додатка 10 до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Правила надання адрес повітряних суден (далі - Правила), що додаються.
2. Державному департаменту авіаційного транспорту (Максимов В.О.):
2.1. Забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
2.2. Довести зазначені Правила до відома керівників структурних підрозділів Укравіатрансу, власників (експлуатантів) цивільних повітряних суден незалежно від форм власності та відомчої належності.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Державного секретаря Демиденка А.Ф.
Міністр Г.М.Кірпа
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
транспорту України
26.03.2003 N 238
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
9 квітня 2003 р.
за N 277/7598
ПРАВИЛА
надання адрес повітряних суден
1. Загальні положення
1.1. Ці Правила, розроблені згідно з вимогами Повітряного кодексу України та рекомендаціями Міжнародної організації цивільної авіації (ІКАО), є обов'язковими для власників та (або) експлуатантів цивільних повітряних суден незалежно від форм власності та відомчої належності.
1.2. Правила визначають процедури та вимоги до надання адрес повітряних суден цивільним повітряним суднам, що зареєстровані в Україні.
1.3. Правила використовуються власниками та (або) експлуатантами цивільних повітряних суден та посадовими особами Державного департаменту авіаційного транспорту (Укравіатранс).
1.4. Нормативні посилання
При розробленні цих Правил були використані такі нормативно-правові акти: Повітряний кодекс України (введений у дію постановою Верховної Ради України від 4 травня 1993 р. N 3168-XII) ;
Конвенція про міжнародну цивільну авіацію, підписана Україною 7 грудня 1944 року (в складі СРСР);
Положення про Державний департамент авіаційного транспорту України, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 29 березня 2000 р. N 573;
Положення про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затверджене постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 р. N 819 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 1998 р. N 889) .
1.5. Визначення
У цих Правилах наведені терміни мають такі значення:
аварійний приводний передавач - бортове обладнання, що передає в ефір характерні сигнали на фіксованих частотах;
адреса повітряного судна - індивідуальна комбінація, що складається з 24 бітів, надана повітряному судну з метою забезпечення зв'язку "повітря-земля", навігації та спостереження;
біт - одиниця кількості інформації, яка міститься в повідомленні типу "так"-"ні" (у двійковому коді - "0" або "1"); один двійковий розряд машинного слова;
бортова система попередження зіткнень - бортова система, що заснована на використанні сигналів прийомовідповідача вторинного оглядового радіолокатора (ВОРЛ), що функціонує незалежно від наземного обладнання та надає пілоту інформацію з конфліктної ситуації, яку можуть створити повітряні судна, що оснащені прийомовідповідачем ВОРЛ;
власник повітряного судна - юридична або фізична особа, право власності якої на повітряне судно підтверджене відповідними документами;
вторинний оглядовий радіолокатор - радіолокаційна система нагляду, яка використовує передавачі/приймачі (запитувачі) та прийомовідповідачі;
експлуатант - особа, організація або підприємство, що експлуатує повітряні судна або пропонує свої послуги в цій галузі;
заява - офіційне звернення власника та (або) експлуатанта повітряного судна або іншої особи за його письмовим дорученням до Укравіатрансу з метою отримання адреси повітряного судна.
2. Загальні вимоги
2.1. Адреса повітряного судна надається:
цивільному повітряному судну, яке зареєстровано в державному реєстрі цивільних повітряних суден України і має у складі бортового обладнання апаратуру перспективних систем зв'язку, спостереження, навігації та (або) аварійний приводний передавач;
новому цивільному повітряному судну, яке було виготовлено в Україні, але ще не зареєстровано в державному реєстрі цивільних повітряних суден України, з метою виконання льотних випробувань щодо перевірки роботи апаратури перспективних систем зв'язку, спостереження, навігації.
2.2. До апаратури перспективних систем зв'язку, спостереження, навігації належать: прийомовідповідач вторинного оглядового радіолокатора, бортова система попередження зіткнень, прийомопередавач цифрових ліній передачі даних "земля-повітря".
2.3. Адреса повітряного судна заноситься до апаратури перспективних систем зв'язку, спостереження, навігації та (або) аварійного приводного передавача, які входять до складу бортового обладнання повітряного судна.
2.4. За основу адресації повітряних суден в Україні прийнята схема, яка має 32768 послідовних комбінацій. Відповідно до цієї схеми адреса повітряного судна складається з 24 бітів.
Фіксований блок з перших дев'яти бітів - 010100001, закріплений за Україною Міжнародною організацією цивільної авіації, визначає національну належність повітряного судна та відповідає національному знаку - UR.
Наступний перемінний блок з п'ятнадцяти бітів надається Укравіатрансом конкретному повітряному судну.
2.5. Перемінний блок має двійкову систему числення, яка вибрана згідно із системою послідовного надання номера в зростаючому порядку.
2.6. Кожний новий ряд перемінного блоку відповідає окремому реєстраційному знаку повітряного судна.
2.7. Адреса повітряного судна не може бути надана більш ніж одному повітряному судну.
2.8. Повітряному судну надається тільки одна адреса повітряного судна незалежно від комплектації бортового обладнання або його заміни.
2.9. Адреса повітряного судна може бути замінена тільки за надзвичайних обставин і ніколи не замінюється під час виконання польоту.
2.10. Адреса повітряного судна виконує функцію адресації та пізнавання повітряного судна і не використовується для передачі будь-якої іншої інформації.
2.11. Повітряним суднам не надаються адреси повітряних суден, які складаються з 24 нулів або 24 одиниць.
2.12. Власник та (або) експлуатант повітряного судна або інша особа за його письмовим дорученням сплачує державний збір за реєстрацію адреси повітряного судна згідно з Положенням про Державний спеціалізований фонд фінансування загальнодержавних витрат на авіаційну діяльність та участь України у міжнародних авіаційних організаціях, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 28 вересня 1993 р. N 819 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 16 червня 1998 р. N 889.
3. Порядок надання та скасування адреси повітряного судна
3.1. Власник та (або) експлуатант повітряного судна або інша особа за його письмовим дорученням подає до Укравіатрансу заяву на надання адреси повітряного судна (додаток 1).
3.2. Заява на надання адреси повітряного судна розглядається протягом десяти робочих днів від дня її реєстрації Укравіатрансом.
Якщо виникла потреба в розгляді додаткових документів, тоді Укравіатранс надсилає заявникові відповідне письмове повідомлення.

................
Перейти до повного тексту