1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ УКРАЇНИ
НАКАЗ
07.12.2011 № 1282
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 лютого 2012 р.
за № 238/20551
Про затвердження Інструкції про порядок проведення класифікації авіаційного персоналу МНС України
Відповідно до підпунктів 66, 69 пункту 4 Положення про Міністерство надзвичайних ситуацій України , затвердженого Указом Президента України від 06.04.2011 № 402, пунктів 2, 3 постанови Кабінету Міністрів України від 07.11.2007 № 1294 "Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб" , пункту 5 Умов оплати праці та установлення тарифних розрядів працівників льотного, льотно-підйомного, інженерно-технічного складу авіації та авіаційних рятувальників МНС України , затверджених наказом МНС України від 01.11.2006 № 699, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 16.11.2006 за № 1206/13080 (зі змінами), та з метою забезпечення належного порядку присвоєння (підтвердження) класної кваліфікації авіаційному персоналу МНС України
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення класифікації авіаційного персоналу МНС України (далі - Інструкція), що додається.
2. Скасувати наказ МНС від 17.01.2005 № 29 "Про введення в дію Положення про порядок проведення класифікації авіаційного персоналу авіації МНС України".
3. Виплату надбавки за класну кваліфікацію авіаційному персоналу МНС України здійснювати згідно з чинним законодавством України.
4. Управлінню авіації та авіаційного пошуку і рятування (Кушнірук М.Б.) спільно з Управлінням правового забезпечення (Поворозник Р.Р.) у встановленому порядку забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Бута В.П.
6. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Міністр В. Балога
ПОГОДЖЕНО:
Керівник Спільного представницького
органу профспілок


Ю.М. Кулик
Перший заступник Голови
Спільного представницького органу
сторони роботодавців на національному рівні


О. Мірошниченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС України
07.12.2011 № 1282
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 лютого 2012 р.
за № 238/20551
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення класифікації авіаційного персоналу МНС України
I. Загальні положення
1.1. Ця Інструкція визначає порядок присвоєння, підтвердження, пониження та позбавлення класної кваліфікації, вимоги до авіаційного персоналу, склад та обов’язки класифікаційної комісії авіації МНС України.
1.1.1. Для цілей цієї Інструкції вводяться такі скорочення:
ГКП - група керівництва польотами;
КДП - командно-диспетчерський пункт;
КП - командний пункт;
НВП - Настанова по виконанню польотів в авіації Збройних сил України;
ПМУ - прості метеорологічні умови;
ППЛС - програми підготовки льотного складу;
РТЗ - радіотехнічне забезпечення;
СМУ - складні метеорологічні умови;
ТЛФ КХ - телефонний короткохвильовий радіозв'язок;
ТЛФ УКХ - телефонний ультракороткохвильовий радіозв'язок;
ЦДС - центральна диспетчерська служба.
1.2. Класна кваліфікація авіаційному персоналу МНС України присвоюється наказом МНС України за поданням голови класифікаційної комісії авіації МНС України.
1.3. Рівень підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації, повинен відповідати вимогам цієї Інструкції.
Вимоги до рівня підготовки авіаційного персоналу єдині як до атестованого особового складу, так і до працівників авіації МНС України.
1.4. В авіації МНС України класифікації підлягають особи авіаційного персоналу:
1.4.1. Члени екіпажів повітряних суден (льотно-підйомний склад):
пілоти (льотчики);
штурмани;
бортові інженери (інженери - оператори, інженери - інструктори), бортові авіаційні техніки (техніки-оператори, техніки-інструктори), бортові механіки (далі - бортові інженери (техніки, механіки));
повітряні (бортові) радисти.
1.4.2. Спеціалісти ГКП.
1.5. Залежно від досягнутого рівня та професійної підготовки вводиться класна кваліфікація:
1.5.1. Для пілотів (льотчиків):
пілот (льотчик) третього класу;
пілот (льотчик) другого класу;
пілот (льотчик) першого класу.
1.5.2. Для штурманів:
штурман третього класу;
штурман другого класу;
штурман першого класу.
1.5.3. Для бортових інженерів (техніків, механіків):
бортовий інженер (технік, механік) третього класу;
бортовий інженер (технік, механік) другого класу;
бортовий інженер (технік, механік) першого класу.
1.5.4. Для повітряних (бортових) радистів:
повітряний (бортовий) радист третього класу;
повітряний (бортовий) радист другого класу;
повітряний (бортовий) радист першого класу.
1.5.5. Для спеціалістів ГКП:
спеціаліст групи керівництва польотами третього класу;
спеціаліст групи керівництва польотами другого класу;
спеціаліст групи керівництва польотами першого класу.
1.6. У разі призначення на вищі посади, а також під час вступу до вищих навчальних закладів України за своєю спеціальністю перевагу мають спеціалісти, які за рівних умов мають вищу класну кваліфікацію.
ІІ. Вимоги до рівня підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації
2.1. Пілоти (льотчики):
Класна кваліфікація, що присвоюється Підготовка до дій за призначенням Підготовка з техніки пілотування Норми загального (самостійного) нальоту для присвоєння класної кваліфікації, в годинах
на вертольотах на літаках
Пілот (льотчик) третього класу Вдень і вночі у ПМУ Вдень і вночі у ПМУ 200 300
Пілот (льотчик) другого класу Вдень у СМУ і вночі у ПМУ Вдень у СМУ із виконанням посадки при мінімумі літака (вертольота) і вночі у ПМУ 400 (100) 500 (200)
Пілот (льотчик) першого класу Вдень і вночі у СМУ Вночі у СМУ із виконанням посадки при мінімумі літака (вертольота) 600 (200) 700 (250)
2.2. Штурмани:
Класна кваліфікація, що присвоюється Підготовка з повітряної навігації та до дій за призначенням Підготовка до заходу на посадку Норми загального (самостійного) нальоту для присвоєння класної кваліфікації, в годинах
Штурман третього класу Вдень і вночі у ПМУ Вдень у ПМУ 300
Штурман другого класу Вдень у ПМУ, вночі у СМУ Вдень у СМУ із виконанням посадки при мінімумі літака (вертольота), вночі у ПМУ 500 (200)
Штурман першого класу Вдень та вночі у ПМУ та СМУ Вночі у СМУ із виконанням посадки при мінімумі літака (вертольота) 700 (250)
2.3. Бортові інженери (техніки, механіки):
Класна кваліфікація, що присвоюється Підготовка до дій за призначенням Норми загального (самостійного) нальоту для присвоєння класної кваліфікації, в годинах
на вертольотах на літаках
Бортовий інженер (технік, механік) третього класу Допуск до польотів вдень та вночі 200 300
Бортовий інженер (технік, механік) другого класу Допуск до польотів вдень та вночі з виконанням пошуково-рятувальних робіт (польотів із зовнішньою підвіскою на вертольотах) 400 (100) 500 (200)
Бортовий інженер (технік, механік) першого класу Допуск до польотів удень та вночі з виконанням пошуково-рятувальних робіт (польотів із зовнішньою підвіскою, водозливним пристроєм на вертольотах) 600 (200) 700 (250)
2.4. Повітряні (бортові) радисти:
Класна кваліфікація, що присвоюється Підготовка до дій за призначенням Норми загального (самостійного) нальоту для присвоєння класної кваліфікації, в годинах
Повітряний (бортовий) радист третього класу Допуск до польотів на ведення ТЛФ КХ радіозв’язку з КП (КДП) у районі аеродрому, за маршрутом і поза трасами 300
Повітряний (бортовий) радист другого класу Допуск до польотів на ведення ТЛФ УКХ КХ радіозв’язку з КП (КДП) у районі аеродрому, за маршрутом та поза трасами, польотів на розвідку погоди та обльотів засобів зв’язку та РТЗ 500 (200)
Повітряний (бортовий) радист першого класу Допуск до польотів на ведення ТЛФ УКХ КХ радіозв’язку з КП (КДП) у районі аеродрому, за маршрутом та поза трасами, польотів на розвідку погоди та обльотів засобів зв’язку та РТЗ, ведення ТЛФ радіозв’язку з ЦДС "Украероруху" 700 (250)
2.5. Спеціалісти ГКП:
Класна кваліфікація, що присвоюється Оцінка теоретичної підготовки Оцінка практичної (фахової) підготовки Загальний стаж роботи з безпосереднього керівництва
Спеціаліст групи керівництва польотами третього класу Не нижче "добре" Не нижче "добре" вдень у складних і вночі у простих метеорологічних умовах Після отримання допуску до самостійної роботи
Спеціаліст групи керівництва польотами другого класу Не нижче "добре" Не нижче "добре" вдень і вночі у СМУ 3 роки
Спеціаліст групи керівництва польотами першого класу Не нижче "відмінно" Не нижче "відмінно" вдень і вночі у СМУ 5 років
2.6. Помічники командирів кораблів, льотчики-штурмани подаються до присвоєння класної кваліфікації:
пілот (льотчик) третього класу - підготовлені до дій за призначенням вдень і вночі у простих метеорологічних умовах у складі екіпажу зі своїх робочих місць;
пілот (льотчик) другого класу - підготовлені до дій за призначенням вдень у складних та вночі у простих метеорологічних умовах у складі екіпажу зі своїх робочих місць і підготовлені самостійно з місця командира корабля (вертольота) до виконання посадок у складних метеорологічних умовах при мінімумі літака (вертольота) вдень та у простих метеорологічних умовах вночі.
2.7. Льотний склад, визначений у пункті 2.6 цього розділу, до присвоєння класної кваліфікації пілота (льотчика) першого класу може подаватися після призначення на посаду командира корабля (вертольота) або на посаду льотчика-штурмана загону і вище.
2.8. Авіаційний персонал може подаватися до підвищення класної кваліфікації не раніше ніж через один рік після присвоєння попередньої класної кваліфікації, якщо вони не мали зі своєї вини протягом останніх 12 місяців інцидентів, пошкоджень літака (вертольота), обладнання і устаткування, які вони експлуатують, втрати орієнтування, а також порушень правил польотів.
2.9. Обсяг теоретичних знань, необхідних для присвоєння класної кваліфікації, та вправи програм підготовки льотного складу на літаках (вертольотах), після виконання яких авіаційний персонал може подаватися до присвоєння відповідної класифікації, визначаються класифікаційною комісією авіації МНС України.
III. Склад, обов’язки та права класифікаційної комісії
3.1. Для проведення класифікації авіаційного персоналу в Міністерстві створюється нештатна класифікаційна комісія авіації МНС України (далі - класифікаційна комісія авіації МНС України) під головуванням начальника (заступника начальника) Управління авіації та авіаційного пошуку і рятування.
Склад класифікаційної комісії авіації МНС України затверджується наказом МНС України.
3.2. Класифікаційна комісія авіації МНС України зобов’язана:
контролювати рівень льотної і теоретичної підготовки осіб, яким надано право проведення контрольної перевірки теоретичної та професійної підготовки авіаційного персоналу;
перевіряти правильність оформлення подань і відповідність рівня підготовки авіаційного персоналу вимогам цієї Інструкції;
проводити перевірку теоретичної та льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації;
перевіряти правильність підтвердження авіаційним персоналом присвоєної класної кваліфікації;
розглядати та подавати (за підпорядкованістю) документи на присвоєння авіаційному персоналу класної кваліфікації;
розглядати скарги з питань класифікації.
3.3. Класифікаційна комісія авіації МНС України має право:
дозволяти проведення контрольної перевірки рівня льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації, посадовим особам авіаційного загону;
визначати на місці метеорологічні умови, час доби та види польотів для проведення контрольної перевірки, а також проводити перевірки техніки пілотування під шторкою або з використанням літакового імітатора видимості, виходячи із рівня підготовки пілота (штурмана), який перевіряється, та конкретних обставин;
затримувати присвоєння класної кваліфікації або позбавляти класної кваліфікації осіб авіаційного персоналу, які не відповідають вимогам цієї Інструкції.
3.4. Контрольні перевірки теоретичної та льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації, проводяться (як правило) під час зборів.
Контрольні перевірки мають право проводити члени класифікаційної комісії, які мають особисту кваліфікацію не нижче рівня 1-го класу.
3.5. Голова класифікаційної комісії авіації МНС України зобов’язаний:
організовувати та проводити контрольні перевірки теоретичної та льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу, який подається до присвоєння класної кваліфікації;
розглядати матеріали на присвоєння класної кваліфікації, перевіряти правильність їх оформлення та відповідність даних, що вказані в поданнях, фактичному рівню підготовки авіаційного персоналу;
розглядати та подавати Міністру документи на присвоєння, пониження класної кваліфікації або її позбавлення;
вести облік класної кваліфікації авіаційного персоналу;
контролювати своєчасне відправлення до Спеціального авіаційного загону Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту (далі - САЗ) виписки з наказів про присвоєння (пониження) класної кваліфікації особам авіаційного персоналу;
вести облік класифікаційних свідоцтв, оформляти та видавати їх фахівцям, яким присвоєно класну кваліфікацію;
розглядати скарги з питань класифікації.
3.6. Класифікаційна комісія авіації МНС України має право затримувати присвоєння класної кваліфікації або порушувати клопотання щодо пониження, позбавлення класної кваліфікації авіаційному персоналу у разі невідповідності рівня його підготовки вимогам цієї Інструкції.
ІV. Порядок присвоєння класної кваліфікації
4.1. Присвоєння класної кваліфікації спеціаліста 3-го, 2-го, 1-го класів проводиться послідовно, крім фахівців, які мали класну кваліфікацію за відповідною спеціальністю.
4.2. Відповідність рівня теоретичних знань і льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу вимогам цієї Інструкції визначається під час контрольної перевірки, яка проводиться членами класифікаційної комісії.
Голова класифікаційної комісії авіації МНС України організовує перевірку теоретичної і льотної (професійної) підготовки авіаційного персоналу на підставі списків осіб, допущених до складання іспитів на присвоєння (підтвердження) класної кваліфікації (додаток 1) командиром САЗ:
спеціаліста 3-го класу - керівним складом авіаційного загону;
спеціаліста 2-го, 1-го класів - членами класифікаційної комісії авіації МНС України.

................
Перейти до повного тексту