1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
Н А К А З
08.11.2005 N 2946
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 лютого 2006 р.
за N 208/12082
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Фонду державного майна N 862 від 18.06.2013 )
Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 N 393 від 21.03.2011 )
На виконання п. 44 Основних концептуальних підходів до підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 11.02.2004 N 155, та з метою захисту майнових інтересів акціонерів під час здійснення операцій розпорядження майном господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше ніж 50 відсотків,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам (додається).
2. Директору Департаменту фінансового аналізу О.Поліщуку та директору Юридичного департаменту О.Шмуляру подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Заступнику директора Департаменту з питань корпоративних відносин Й.Войцеховському та директору Департаменту міждержавних відносин та спільних підприємств О.Курлову рекомендувати прийняття органами управління господарських товариств, у статутних фондах яких державна частка становить більше 50 відсотків плюс 1 акція, внутрішнього Положення про розпорядження майном товариства, розробленого відповідно до норм цього Положення.
4. Скасувати наказ Фонду державного майна України від 17.06.2004 N 1194 "Про затвердження Положення про порядок здійснення контролю за розпорядженням майном господарських товариств".
5. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника Голови Фонду.
В.о. Голови Фонду
ПОГОДЖЕНО:
Перший заступник Міністра економіки
Голова Державного комітету
України з питань регуляторної
політики та підприємництва
Голова Антимонопольного комітету
України
В.Петров

С.А.Романюк


А.Дашкевич

О.Костусєв
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Фонду державного майна
України
08.11.2005 N 2946
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
28 лютого 2006 р.
за N 208/12082
ПОЛОЖЕННЯ
про порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, що належать господарським товариствам
( У тексті Положення слова "Відповідальний представник або уповноважена особа" в усіх відмінках замінено словами "суб'єкти управління" у відповідних відмінках згідно з Наказом Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 ) ( У тексті Положення слова "статутний фонд" в усіх відмінках і числах замінено словами "статутний капітал" у відповідному відмінку та числі згідно з Наказом Фонду державного майна N 393 від 21.03.2011 )
1. Загальні положення
1.1. Це Положення розроблено з метою здійснення контролю за ефективністю розпорядження активами та підвищення ефективності управління корпоративними правами держави, відповідно до Цивільного та Господарського кодексів України, Законів України "Про господарські товариства", "Про власність", "Про державну програму приватизації", постанови Верховної Ради України від 07.07.92 N 2558-XII "Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України", постанови Кабінету Міністрів України від 15.05.2000 N 791 "Про управління корпоративними правами держави" та інших нормативно-правових актів.
1.2. Це Положення визначає порядок здійснення контролю за розпорядженням активами, які є власністю господарських товариств, у статутних капіталах яких державна частка становить більше 50 відсотків (далі - майно), в частині продажу, міни, безоплатної передачі, передачі як внесок до статутних капіталів інших юридичних осіб майна господарських товариств (далі - розпорядження майном).
1.3. Дія цього Положення поширюється на господарські товариства, у яких функції управління корпоративними правами держави здійснює Фонд державного майна України, його регіональні відділення або уповноважені органи (далі - суб'єкти управління).
( Пункт 1.3 в редакції Наказу Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
1.4. У період до проведення перших загальних зборів акціонерів та набуття в процесі приватизації прав власності на акції господарського товариства іншими акціонерами питання про розпорядження майном господарських товариств розглядаються суб'єктами управління.
1.5. Якщо питання щодо розпорядження майном розглядається загальними зборами товариства, згода на здійснення розпорядження майном оформляється окремим пунктом у дорученні на голосування особі, яка представлятиме інтереси уповноваженого органу на загальних зборах.
( Пункт 1.5 в редакції Наказу Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
1.6. Рішення про погодження розпорядження майном оформлюються суб'єктом управління за встановленою формою згідно з додатком 1, якщо таке рішення прийнято стосовно майна господарських товариств, у статутних капіталах яких державна частка становить 100 відсотків, у інших випадках за формою згідно з додатком 2.
1.7. Суб'єкти управління та органи управління господарським товариством можуть погоджувати розпорядження майном із зацікавленими органами виконавчої влади, якщо ці операції можуть призвести до зниження виробничого потенціалу підприємства, зменшення обсягу випуску конкурентоспроможної продукції, товарів (виконання послуг), зниження інвестиційної привабливості, якщо інше не передбачено статутом.
З метою виваженого вирішення питань погодження розпорядження майном суб'єкт управління може запросити установчі документи, а також порядок розпорядження та користування майном господарського товариства.
( Пункт 1.7 доповнено другим абзацом згідно з Наказом Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
1.8. З метою забезпечення дієвого контролю за використанням державного майна, внесеного до статутних капіталів суб'єктів господарювання, суб'єктом управління, на підставі інформації господарських товариств (додатки 1-6 до Положення) ведеться моніторинг окремо за способами відчуження майна, здійснюється аналіз дотримання норм чинного законодавства. За результатами аналізу вживаються можливі заходи реагування.
2. Погодження розпорядження майном
2.1. Особливості реалізації
2.1.1. Реалізація майна товариства здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні або за конкурсом.
( Підпункт 2.1.1 пункту 2.1 в редакції Наказу Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
2.1.2. Кошти, отримані від реалізації майна, є власністю господарського товариства і розподіляються відповідно до затвердженого фінансового плану товариства.
( Підпункт 2.1.2 пункту 2.1 із змінами, внесеними згідно з Наказом Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
2.1.3. З метою погодження прийняття рішення щодо реалізації майна господарські товариства подають суб'єкту управління такі документи:
- лист-звернення з техніко-економічним обґрунтуванням доцільності реалізації майна;
- протокол засідання виконавчого органу та наглядової ради щодо розгляду питань, порушених у зверненні товариства;
- копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке реалізується;
- фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (розділи I-V);
- інформація про вартість відчужуваного майна згідно з даними бухгалтерського обліку;
- акт про інвентаризацію майна, яке пропонується до продажу;
- акт про технічний стан майна;
- звіт про незалежну оцінку майна (у разі необхідності);
- рецензія звіту про незалежну оцінку майна, здійснена Фондом державного майна (у разі необхідності);
- інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
2.1.4. За результатами відчуження майна в 30-денний термін після здійснення операції суб'єкту управління надається інформація за формою згідно з додатком 3.
2.2. Особливості міни
2.2.1. Основні засоби господарського товариства можуть бути передані у власність іншим суб'єктам господарювання відповідно до договору міни.
2.2.2. Господарські товариства з метою погодження прийняття рішення щодо міни майна подають суб'єкту управління такі документи:
- письмове звернення з техніко-економічним обґрунтуванням доцільності міни майна;
- згода другої сторони на міну;
- протокол виконавчого органу та наглядової ради щодо міни майна;
- інформація про вартість майна, яке підлягає обміну згідно з даними бухгалтерського обліку;
- фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (розділи I-V);
- акт про інвентаризацію майна, яке підлягає обміну;
- дані технічного огляду об'єктів міни;
- звіти про незалежну оцінку об'єктів обміну (у разі необхідності);
- рецензія звіту про оцінку майна (у разі необхідності);
- копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке обмінюється;
- інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яким обмінюються.
2.2.3. У місячний термін після прийняття суб'єктом управління рішення щодо міни майна виконавчим органом товариства оформлюються договір міни та акт приймання-передавання майна.
2.2.4. За результатами обміну майна у 30-денний термін після здійснення операції суб'єкту управління надається інформація за формою згідно з додатком 4.
2.3. Особливості безоплатної передачі
2.3.1. Майно господарського товариства може бути безоплатно передано в разі прийняття органами управління товариства такого рішення відповідно до норм чинного законодавства України.
2.3.2. Безоплатна передача майна як надання благодійної допомоги здійснюється за рішенням органів управління товариством та за погодженням з суб'єктом управління.
2.3.3. Господарські товариства з метою погодження прийняття рішення безоплатної передачі майна подають суб'єкту управління такі документи:
- письмове звернення з обґрунтуванням доцільності безоплатної передачі майна;
- протокол виконавчого органу та наглядової ради товариства щодо безоплатної передачі майна;
- перелік майна, яке передається безоплатно, із зазначенням таких даних: рік будівництва або випуску, місцезнаходження, стисла характеристика, інвентарний номер, первісна та балансова (залишкова) вартість;
- копія документа, що підтверджує право власності на нерухоме майно, яке є об'єктом безоплатної передачі;
- фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 3 "Звіт про рух грошових коштів" з розшифровкою статей 180, 190, 200, форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (розділи I-V);
- інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном.
2.3.4. У місячний термін після прийняття рішення щодо безоплатної передачі майна виконавчим органом оформлюються відповідні цивільні угоди та акти приймання-передавання майна.
2.3.5. За результатами безоплатної передачі майна у 30-денний термін після здійснення операції суб'єкту управління надається інформація за формою згідно з додатком 5.
2.4. Особливості передачі майна як внеску до статутних капіталів юридичних осіб
2.4.1. Майно господарського товариства може бути передано як внесок до статутних капіталів юридичних осіб, створених за участю товариства, в обмін на корпоративні права.
2.4.2. Установчими документами новоствореного суб'єкта господарювання має передбачатися, що розмір корпоративних прав господарського товариства - засновника у таких товариствах становить більше як 50 відсотків статутного капіталу. При цьому створення товариств на базі майна підприємств-монополістів і тих, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України.
( Підпункт 2.4.2 пункту 2.4 в редакції Наказу Фонду державного майна N 309 від 22.02.2007 )
2.4.3. Рішенням щодо передачі майна як внеску до статутних капіталів юридичних осіб можуть бути визначені додаткові умови розпорядження таким майном.
2.4.4. З метою погодження прийняття рішення щодо передачі майна господарських товариств як внеску до статутних капіталів юридичних осіб господарські товариства подають суб'єкту управління такі документи:
- лист-звернення про наміри здійснення майнових внесків до статутних капіталів інших юридичних осіб;
- бізнес-план, який повинен містити техніко-економічне обґрунтування мети та доцільності заснування іншої юридичної особи, розрахунок прогнозованого економічного ефекту;
- проект установчих документів нової юридичної особи;
- перелік майна, що пропонується передати як внесок до статутного капіталу господарського товариства, із зазначенням дати введення його в експлуатацію, інвентарного номера, первісної та балансової (залишкової) вартості;
- копія документа, що підтверджує право власності господарського товариства на нерухоме майно, яке передбачається внести до статутного капіталу;
- звіт про незалежну оцінку майна, яке передбачається внести до статутного капіталу (у разі необхідності);
- рецензія звіту про незалежну оцінку майна, здійсненого Фондом державного майна України (у разі необхідності);
- фінансова звітність за станом на останню звітну дату (форма N 1 "Баланс", форма N 5 "Примітки до річної фінансової звітності" (розділи I-V);
- інформація виконавчого органу товариства про відсутність обмежень щодо розпорядження майном, яке передбачається внести до статутного капіталу юридичної особи, що створюється.
2.4.5. У разі створення підприємств з іноземними інвестиціями до переліку, зазначеного в пункті 2.4.4, додатково надаються:
- документ, що підтверджує реєстрацію іноземного інвестора в країні місцезнаходження;
- довідка від банківської установи, в якій офіційно відкрито рахунок іноземного інвестора в країні його місцезнаходження.
2.4.6. Після прийняття рішення про створення нової юридичної особи, її реєстрації в установленому порядку, призначення особи, якій надається право розпорядчого підпису, відкриття спеціального рахунку для перерахування грошових коштів (якщо такий внесок передбачено установчими документами) оформляється акт приймання-передавання майна, що вноситься до статутного капіталу створюваного товариства.
2.4.7. За результатами передачі майна як внеску до статутних капіталів юридичних осіб у 30-денний термін після здійснення операції суб'єкту управління надається інформація за формою згідно з додатком 6 до Положення.
Директор Департаменту О.Поліщук

................
Перейти до повного тексту