- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
НАЦІОНАЛЬНЕ АГЕНТСТВО З ПИТАНЬ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ
РІШЕННЯ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 лютого 2017 р.
за № 201/30069
( Рішення втратило чинність на підставі Наказу Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 97/20 від 16.03.2020 )
Про затвердження Порядку проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
Відповідно до частини першої статті
8, пункту 5 частини першої статті
12, статей
48 та
50 Закону України
"Про запобігання корупції" Національне агентство з питань запобігання корупції
ВИРІШИЛО:
1. Затвердити Порядок проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування (далі - Порядок), що додається.
2. Департаменту фінансового контролю та моніторингу способу життя подати в установленому порядку це рішення на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на заступника Голови Національного агентства з питань запобігання корупції Радецького Р.С.
4. Це рішення набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО
Рішення Національного
агентства з питань
запобігання корупції
10.02.2017 № 56
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
13 лютого 2017 р.
за № 201/30069
ПОРЯДОК
проведення контролю та повної перевірки декларації особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування
I. Загальні положення
2. У цьому Порядку терміни вживаються у таких значеннях:
достовірність задекларованих відомостей - відповідність дійсності відомостей, зазначених у декларації суб’єкта декларування, у разі невстановлення Національним агентством недостовірності задекларованих відомостей у встановленому Законом порядку шляхом здійснення контролю та повної перевірки декларації;
недостовірність задекларованих відомостей - невідповідність дійсності відомостей, зазначених у декларації суб’єкта декларування, що встановлюється на підставі відомостей, отриманих Національним агентством у встановленому Законом порядку шляхом здійснення контролю та повної перевірки
декларації;
точність оцінки задекларованих активів - правильність відображення суб’єктом декларування оцінки задекларованих ним активів, що встановлюється шляхом з’ясування Національним агентством підстави чи обґрунтування задекларованої оцінки активів та зіставлення їх з відомостями, які зазначені у декларації суб’єкта декларування.
Інші терміни вживаються у значеннях, наведених у Законі та прийнятих відповідно до нього інших нормативно-правових актах.
3. Контроль та повна перевірка
декларації здійснюються за принципами:
1) верховенства права;
2) рівності та гарантування прав і законних інтересів усіх суб'єктів декларування;
3) об’єктивності, неупередженості та безсторонності рішень і дій Національного агентства, уповноважених ним осіб;
4) достовірності і повноти інформації, що використовується Національним агентством, правомірності одержання та використання такої інформації;
5) неприпустимості свавільного втручання у сферу особистого життя суб’єкта декларування, окрім як у межах та у спосіб, що передбачені
Законом;
6) гарантування права на судовий захист суб’єктів декларування.
Усі передбачені цим Порядком заходи контролю та повної перевірки декларацій повинні відповідати вказаним у цьому пункті принципам.
4. Вказані у пункті 3 цього розділу принципи також застосовуються до регулювання відносин контролю та повної перевірки декларацій, визначених Законом та цим Порядком, безпосередньо у разі:
1) відсутності у Законі чи цьому Порядку спеціальних правових норм, що регулюють такі відносини;
2) якщо спеціальні норми, які регулюють такі відносини, суперечать одна одній;
3) можливості різного тлумачення однієї спеціальної норми, яка регулює такі відносини.
5. Контроль
декларацій Національне агентство здійснює відповідно до цього Порядку через працівників структурних підрозділів його апарату, діяльність яких пов’язана зі здійсненням таких функцій, та автоматично за допомогою засобів програмного забезпечення інформаційно-телекомунікаційної системи проведення логічного та арифметичного контролю декларацій (далі – ІТС ЛАК ЄДРДО).
Повну перевірку декларацій відповідно до цього Порядку Національне агентство здійснює через уповноважених осіб Національного агентства – працівників структурних підрозділів його апарату, діяльність яких пов’язана зі здійсненням таких функцій (далі – Підрозділи).
( Пункт 5 розділу I в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
II. Порядок проведення контролю декларацій
1. Відповідно до
Закону Національне агентство проводить щодо декларацій такі види контролю:
1) щодо своєчасності подання;
2) щодо правильності та повноти заповнення;
3) логічний та арифметичний контроль.
2. Національне агентство здійснює контроль щодо своєчасності подання
декларацій на підставі:
1) повідомлень, що надходять від державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, а також юридичних осіб публічного права, які у встановленому Національним агентством порядку відповідно до статті
49 Закону перевіряють факт подання декларацій суб’єктами декларування, які в них працюють (працювали);
2) інформації, що надходить до Національного агентства від осіб, які надають допомогу щодо запобігання і протидії корупції (викривачів), стосовно можливого факту неподання або несвоєчасного подання декларації суб’єктом декларування;
3) інформації, що оприлюднюється у засобах масової інформації, у мережі Інтернет та вказує на можливий факт неподання або несвоєчасного подання декларації суб’єктом декларування;
4) самостійного виявлення Національним агентством факту неподання або несвоєчасного подання декларації суб’єктом декларування відповідно до даних Реєстру;
5) інформації, що надходить до Національного агентства від правоохоронних органів;
6) інформації, що надходить до Національного агентства від громадських об’єднань, їх членів або уповноважених представників.
3. У разі отримання інформації (повідомлень), передбаченої (их) у підпунктах 1, 2 пункту 2 цього розділу, Національне агентство перевіряє факт неподання або несвоєчасного подання декларації суб’єктом декларування шляхом пошуку даних у Реєстрі.
4. У випадку встановлення факту неподання декларації суб’єктом декларування відповідно до вимог
Закону Національне агентство письмово повідомляє про це суб’єкта декларування, керівника державного органу, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, їх апарату, юридичної особи публічного права, вищому органу управління відповідного громадського об’єднання, іншого непідприємницького товариства, в якому працює (здійснює діяльність) суб’єкт декларування, та спеціально уповноважених суб’єктів у сфері протидії корупції у визначеному Національним агентством порядку.
( Пункт 4 розділу ІІ із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 905 від 13.10.2017 )
5. Якщо за результатами контролю встановлено, що суб’єкт декларування несвоєчасно подав декларацію, Національне агентство направляє такому суб’єкту лист з проханням надати пояснення щодо причин несвоєчасного подання декларації. За наявності ознак адміністративного правопорушення уповноважена особа Національного агентства складає протокол про адміністративне правопорушення у встановленому законодавством порядку, який за рішенням Національного агентства направляється до суду.
6. Контроль щодо правильності та повноти заповнення
декларацій проводиться автоматично засобами програмного забезпечення Реєстру під час подання декларації відповідно до
форми декларації, затвердженої рішенням Національного агентства від 10 червня 2016 року
№ 3, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 15 липня 2016 року за № 960/29090 (далі - форма декларації), та Технічних вимог до полів форми декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та Форми повідомлення про суттєві зміни в майновому стані суб’єкта декларування, затверджених рішенням Національного агентства від 10 червня 2016 року № 4 (далі - Технічні вимоги до полів форми декларації).
7. Логічний та арифметичний контроль
декларації, що проводиться автоматично за допомогою ІТС ЛАК ЄДРДО, здійснюється згідно із затвердженими Національним агентством
правилами (далі – Правила логічного та арифметичного контролю) та їхніми ваговими коефіцієнтами і містить такі складові:
1) контроль відомостей декларації (далі – Складова-1) – аналіз та порівняння складових інформації, що зазначена в декларації, а також порівняння відомостей, що зазначені в декларації, з відомостями в інших деклараціях цього суб’єкта декларування з метою визначення значення суми вагових коефіцієнтів;
( Підпункт 1 пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 2304 від 02.08.2019 )
2) контроль відповідності відомостей декларації відомостям реєстрів та баз даних (далі – Складова-2) – порівняння відомостей, що зазначені в декларації, з відомостями з реєстрів та баз даних державних органів, органів влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування, які можуть містити інформацію про окремі об’єкти декларування (далі – відповідні бази даних), з метою встановлення відповідності відомостей декларації відомостям відповідних баз даних, що здійснюється після подання декларації, та визначення значення суми вагових коефіцієнтів.
( Підпункт 2 пункту 7 розділу II із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 2304 від 02.08.2019 )
ІТС ЛАК ЄДРДО здійснює ранжування декларацій за значеннями суми вагових коефіцієнтів за Складовою-1 та Складовою-2 від найвищого до найнижчого.
( Абзац четвертий пункту 7 розділу II в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 2304 від 02.08.2019 )
Складова-2 застосовується ІТС ЛАК ЄДРДО до декларації, значення суми вагових коефіцієнтів якої за Складовою-1 дорівнює або перевищує 1000, а також до декларації, яка проходить повну перевірку.
( Абзац п'ятий пункту 7 розділу II в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 2304 від 02.08.2019 )
Логічний та арифметичний контроль не проводиться до забезпечення технічної можливості його застосування. Про забезпечення технічної можливості застосування такого контролю Національне агентство приймає відповідне рішення та повідомляє про це окремо на своєму офіційному веб-сайті.
Результати логічного та арифметичного контролю не є підставою для початку повної перевірки декларації, якщо повну перевірку декларації вже проведено Національним агентством.
Результати логічного та арифметичного контролю не підлягають опублікуванню і можуть надаватись лише на запит особи, відносно якої такий контроль було проведено.
( Пункт 7 розділу II в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
III. Порядок проведення повної перевірки декларацій
1. Складовими предмета повної перевірки декларації є:
з’ясування достовірності задекларованих відомостей;
з’ясування точності оцінки задекларованих активів;
перевірка на наявність конфлікту інтересів;
перевірка на наявність ознак незаконного збагачення.
( Пункт 1 розділу III в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
( Пункт 2 розділу III виключено на підставі Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
2. Повна перевірка проводиться на підставах, визначених
Законом, у разі, якщо:
1)
декларацію подано службовою особою, яка займає відповідальне або особливо відповідальне становище, суб’єктом декларування, який займає посаду, пов’язану з високим рівнем корупційних ризиків;
2) у поданій декларації виявлено невідповідності за результатами логічного та арифметичного контролю;
3) подана суб’єктом декларування декларація містить поле (поля), у якому (яких) суб’єкт декларування обрав позначку "Член сім’ї не надав інформацію" (у випадку, передбаченому частиною сьомою статті
46 Закону);
4) Національне агентство отримало від фізичних чи юридичних осіб, із засобів масової інформації та інших джерел інформацію про можливе відображення у декларації недостовірних відомостей. Така інформація має стосуватися конкретного суб’єкта декларування та містити фактичні дані, що можуть бути перевірені;
5) Національне агентство встановило невідповідність рівня життя суб’єкта декларування задекларованим ним майну і доходам за результатами моніторингу способу життя такого суб’єкта декларування.
Повна перевірка
декларацій (декларації) проводиться за рішенням Національного агентства, в якому надається доручення його члену провести повну перевірку декларацій (декларації) (далі – Рішення про проведення перевірки) через працівників Підрозділів.
Рішення про проведення перевірки має містити інформацію, яка дає змогу ідентифікувати декларацію (декларації), щодо якої (яких) проводиться повна перевірка, суб’єкта (суб’єктів) декларування, який (які) подав (подали) таку (такі) декларацію (декларації), та визначену Законом підставу для повної перевірки, якщо інше не передбачено цим Порядком.
Рішення про проведення перевірки може бути оскаржене в судовому порядку. Оскарження Рішення про проведення перевірки не зупиняє проведення повної перевірки декларації.
Рішення про проведення перевірки з підстав, визначених підпунктами 1-4 цього пункту, приймається з урахуванням значення суми вагових коефіцієнтів, починаючи з декларацій, які отримали найбільше значення, крім випадку, передбаченого абзацом сьомим пункту 7 розділу ІІ цього Порядку.
Рішення про проведення перевірки з підстави, визначеної у підпункті 4 цього пункту, може бути прийняте без урахування значення суми вагових коефіцієнтів у разі, якщо отримана інформація про можливе відображення у декларації недостовірних відомостей відповідає сукупності таких ознак:
свідчить про відсутність в декларації відомостей, які підлягають декларуванню відповідно до
статті 46 Закону, та має документальне підтвердження відповідно до чинного законодавства;
( Абзац дванадцятий пункту 2 розділу III із змінами, внесеними згідно з Рішенням Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 2304 від 02.08.2019 )
свідчить про зазначення недостовірних відомостей у декларації на суму, що дорівнює або перевищує 100 прожиткових мінімумів, встановлених для працездатних осіб на 01 січня звітного року;
підтверджується відомостями з реєстрів та баз даних державних органів.
( Пункт 2 розділу III в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
3. Початком здійснення повної перевірки декларації є наступний за днем прийняття рішення про проведення перевірки робочий день. Про початок проведення повної перевірки уповноважена особа Національного агентства не пізніше наступного робочого дня з дати прийняття рішення повідомляє суб’єкта декларування за допомогою програмних засобів Реєстру.
( Пункт 3 розділу III в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
4. Національне агентство під час проведення повної перевірки декларації проводить перевірку всіх відомостей, які підлягають декларуванню відповідно до статті
46 Закону.
( Пункт 4 розділу III в редакції Рішення Національного агентства з питань запобігання корупції
№ 3206 від 21.12.2018 )
................Перейти до повного тексту