1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСАХ
Н А К А З
N 39 від 11.03.97
м.Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
12 травня 1997 р.
за N 171/1975
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 391 від 03.12.2004 )
Про затвердження Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Державного комітету України по земельних ресурсах N 108 від 30.10.97 )
З метою організації проведення державної землевпорядної експертизи, згідно з Положенням про Державний комітет України по земельних ресурсах, затвердженим Указом Президента України від 13 травня 1996 р. N 340/96,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи (додається).
2. Головним управлінням, управлінням центрального апарату Держкомзему України, Державному комітету Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, обласним, Київському і Севастопольському міським управлінням земельних ресурсів зазначене Положення прийняти до виконання.
3. Державному комітету Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру, обласним, Київському і Севастопольському міським управлінням земельних ресурсів визначити підрозділи та фахівців, які будуть здійснювати державну землевпорядну експертизу.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника голови Комітету Кулініча В.В.
Голова Комітету Л.Новаковський
Затверджено
наказом Державного комітету
України по земельних
ресурсах від
11 березня 1997 р. N 39
Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи
1. Загальні положення
1.1. Положення про здійснення державної землевпорядної експертизи (надалі - Положення) розроблено згідно з Положеннями про Державний комітет України по земельних ресурсах (Держкомзем України), Державний комітет Автономної Республіки Крим по земельних ресурсах і єдиному кадастру (Держкомзем Автономної Республіки Крим), затвердженими відповідно Указом Президента України від 13 травня 1996 р. N 340/96 та постановою Уряду Автономної Республіки Крим від 18 липня 1996 р. N 243, типовими Положеннями про обласне, Київське і Севастопольське міське управління земельних ресурсів, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 7 серпня 1996 р. N 930, згідно з якими на зазначені органи земельних ресурсів покладено здійснення державної землевпорядної експертизи.
1.2. Об'єктами державної землевпорядної експертизи в передпроектні та проектні розробки, програми, техніко-економічне обгрунтування (ТЕО), схеми, проекти (надалі - проектна документація), пов'язані з регулюванням земельних відносин, проведенням землеустрою, використанням і охороною земель, веденням державного земельного кадастру та моніторингу земель.
( Пункт 1.2 в редакції Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 108 від 30.10.97 )
1.3. Це Положення поширюється на органи земельних ресурсів та на замовників і розробників проектної документації:
1.3.1. Замовник - юридична особа та громадяни (за їх зверненням) незалежно від форм власності, - які видають замовлення, укладають контракт, подають проектну документацію на державну землевпорядну експертизу, приймають закінчені роботи;
( Підпункт 1.3.1 в редакції Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 108 від 30.10.97 )
1.3.2. Розробник - юридична (фізична) особа, незалежно від форм власності, яка одержала в установленому порядку право на виконання відповідних робіт.
1.4. Державна землевпорядна експертиза проводиться визначеними підрозділами або уповноваженими на те фахівцями Держкомзему України, Держкомзему Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та Севастопольського міських управлінь земельних ресурсів із залученням, у разі необхідності, вчених та спеціалістів інших державних органів, наукових та проектних установ.
1.5. Державна землевпорядна експертиза проводиться з урахуванням вимог Земельного кодексу України, інших законодавчих і нормативних актів України, а також цього Положення.
2. Головні завдання державної землевпорядної експертизи
2.1. Головними завданнями державної землевпорядної експертизи є:
2.1.1. Організація комплексної оцінки об'єктів державної землевпорядної експертизи;
2.1.2. Перевірка відповідності проектної документації вимогам земельного законодавства України та діючих нормативно-технічних документів;
2.1.3. Підвищення якості проектної документації;
2.1.4. Впровадження передових методів проектування та досягнень науково-технічного прогресу;
2.1.5. Підготовка об'єктивних висновків державної землевпорядної експертизи.
3. Порядок здійснення державної землевпорядної експертизи
3.1. Державна землевпорядна експертиза здійснюється шляхом розгляду проектної документації:
3.1.1. Безпосередньо спеціалістами органів земельних ресурсів;
3.1.2. Експертними комісіями, спеціально створюваними із спеціалістів Держкомзему України та інших міністерств і відомств для розгляду особливо складних і важливих об'єктів;
3.1.3. Проектними, науково-дослідними та іншими організаціями і спеціалістами відповідного профілю з оплатою за договорами. До проведення державної землевпорядної експертизи не можуть залучатись проектні, науково-дослідні та інші організації (розробники), спеціалісти яких брали участь у розробці проектно-технічної документації.
3.2. При проведенні державної землевпорядної експертизи вивчаються:
3.2.1. Питання правового забезпечення проектних рішень;
3.2.2. Відповідність передбачених заходів завданню на проектування, вимогам раціонального використання і охорони земель та нормативно-технічним документам;
3.2.3. Запропоновані проектною документацією рішення відносно знімання, збереження і використання родючого шару грунту при проведенні робіт, пов'язаних із порушенням земель, проведення їх рекультивації;
3.2.4. Еколого-економічна ефективність передбачених заходів щодо запобігання їх впливу на земельні угіддя за межами ділянки, охорони агроландшафтів.
3.3. На державну землевпорядну експертизу замовником направляються, як правило, два примірники документації, а щодо проектів відведення земельних ділянок - один примірник.
3.4. На документацію, що надійшла на експертизу, заводиться пооб'єктна картка, яка реєструється в спеціальному журналі (додаток N 1 до цього Положення).
3.5. Результати державної землевпорядної експертизи викладаються у формі висновків згідно з додатком N 2 до цього Положення.
3.6. Висновки державної землевпорядної експертизи повинні зводитися до трьох можливих варіантів:
3.6.1. Проектна документація розроблена згідно з вимогами земельного законодавства і діючих нормативно-технічних документів, позитивно оцінюється (погоджується). При потребі, погодження може обумовлюватись певними умовами щодо додаткового опрацювання деяких питань, внесення коректив і т.ін., виконання яких не потребує суттєвих доробок;
3.6.2. Проектна документація, яка не в повній мірі відповідає вимогам земельного законодавства і діючих нормативно-технічних документів, повертається на доопрацювання. При цьому вказуються конкретні вимоги, відповідно до яких необхідно внести зміни і доповнення до проектної документації;
3.6.3. У випадку, якщо проектна документація не відповідає вимогам земельного законодавства і є неприйнятною щодо раціонального використання і охорони земель, вона оцінюється негативно і не погоджується.
Негативна оцінка повинна бути всебічно обгрунтована положеннями відповідних законодавчих та нормативно-технічних документів.
3.7. Висновки набувають правового статусу державної землевпорядної експертизи після затвердження їх відповідно керівництвом Держкомзему України, Держкомзему Автономної Республіки Крим, обласних, Київського і Севастопольського міських управлінь земельних ресурсів.
3.8. Строки державної землевпорядної експертизи при її проведенні:
3.8.1. Держкомземом України - до 30 днів;
3.8.2. Держкомземом Автономної Республіки Крим, обласними, Київським і Севастопольським міськими управліннями земельних ресурсів - до 20 днів;
3.8.3. При залученні до проведення експертизи спеціалістів проектних, науково-дослідних та інших організацій строки визначаються договором.
3.9. Державна землевпорядна експертиза проектної документації проводиться за кошти замовника.
3.10. Висновки державної землевпорядної експертизи зберігають свою силу протягом періоду дії документації, після чого, у разі, якщо передбачені проектні рішення не реалізовані, вона підлягає повторній державній землевпорядній експертизі (при необхідності після відповідного корегування).
3.11. Держкомзем Автономної Республіки Крим, обласні, Київське і Севастопольське міські управління земельних ресурсів подають річну інформацію Держкомзему України про їх експертну діяльність до 20 січня наступного року за звітом (додаток N 3 до цього Положення).
4. Розмежування компетенції органів землевпорядної експертизи
4.1. Держкомземом України розглядаються:
4.1.1. Усі види загальнодержавних, особливо важливих регіональних програм, ТЕО, схем і окремих проектів та іншої землевпорядної документації, пов'язані з регулюванням земельних відносин, проведенням землеустрою, організацією раціонального використання і охорони земель (всі робочі проекти на будівництво протиерозійних ставків-мулонакопичувачів та проекти на рекультивацію порушених земель кошторисною вартістю більше 100 (ста) тис.гривень), веденням державного земельного кадастру та моніторингу земель;
4.1.2. Проекти відведення земельних ділянок, вилучення і надання яких проводиться в особливому порядку згідно з чинним земельним законодавством;
( Підпункт 4.1.2 в редакції Наказу Державного комітету України по земельних ресурсах N 108 від 30.10.97 )
4.1.3. У порядку вибіркового контролю, проектні матеріали і технічна документація, включаючи документацію по земельно-кадастрових зйомках та по створенню планово-картографічної основи для ведення земельного кадастру, землеустрою, моніторингу і охорони земель, які були розглянуті Держкомземом Автономної Республіки Крим, обласними, Київським та Севастопольським міськими управліннями земельних ресурсів;

................
Перейти до повного тексту