- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
ДЕРЖАВНА МИТНА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 лютого 2006 р.
за N 151/12025
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Державної
митної служби
N 315 від 18.04.2011 )
Про затвердження Порядку розгляду митними органами скарг платників податків на податкові зобов'язання, нараховані митними органами
( Із змінами, внесеними згідно з Наказами Державної
митної служби
N 92 від 06.02.2008
N 698 від 28.07.2009 )
1. Затвердити Порядок розгляду митними органами скарг платників податків на податкові зобов'язання, нараховані митними органами, що додається.
2. Департаменту митних платежів (Джигалов С.О.) і Юридичному департаменту (Мельник М.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Начальникам регіональних митниць, митниць проінформувати суб'єктів підприємницької діяльності про вимоги цього наказу шляхом висвітлення його в місцевих засобах масової інформації, у тому числі на наочних інформаційних стендах у місцях розташування підрозділів митниці й у пунктах пропуску через державний кордон України.
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Голови Державної митної служби України Шейка О.П.
Голова Державної митної служби України ПОГОДЖЕНО: Голова Державного комітету України з питань регуляторної політики та підприємництва Міністр фінансів України | О.Б.Єгоров А.В.Дашкевич В.М.Пинзеник |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державної митної
служби України
08.02.2006 N 97
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 лютого 2006 р.
за N 151/12025
ПОРЯДОК
розгляду митними органами скарг платників податків на податкові зобов'язання, нараховані митними органами
1. Загальні положення
1.2. Цей нормативно-правовий акт визначає порядок подання та розгляду митними органами скарг (заяв) платників податків при оскарженні останніми в адміністративному порядку податкових повідомлень про податкові зобов'язання, нараховані митними органами, та інших рішень митних органів.
( Абзац перший пункту 1.2 в редакції Наказу Державної митної служби
N 698 від 28.07.2009 )
Дія цього Порядку не поширюється на розгляд скарг (заяв) платників податків на податкові повідомлення або інші рішення митного органу, щодо яких подано позови до суду.
( Пункт 1.2 доповнено абзацом другим згідно з Наказом Державної митної служби
N 92 від 06.02.2008 )
1.3. У цьому Порядку терміни вживаються в таких значеннях:
митний орган - регіональна митниця, митниця;
Держмитслужба України - спеціально вповноважений центральний орган виконавчої влади в галузі митної справи.
1.4. Митні органи (Держмитслужба України) розглядають скарги (заяви) платників податків, якщо такий платник уважає, що митний орган неправильно визначив суму податкового зобов'язання або прийняв будь-яке інше рішення (крім постанов у справах про порушення митних правил), яке суперечить законодавству з питань оподаткування чи виходить за межі компетенції митного органу, установленої законом.
1.5. У разі апеляційного узгодження суми податкового зобов'язання платник податків повинен самостійно погасити її узгоджену суму, а також пеню і штрафні санкції за їх наявності протягом десяти календарних днів, наступних за днем такого узгодження.
1.6. З урахуванням строків давності платник податків має право оскаржити в суді рішення митного органу про нарахування податкового зобов'язання в будь-який момент після отримання податкового повідомлення. У цьому разі таке рішення не підлягає адміністративному оскарженню. Платник податків зобов'язаний письмово повідомляти митний орган про кожний випадок судового оскарження його рішень.
1.7. Відмова в прийнятті скарги (заяви) платника податків забороняється.
1.8. Скарга (заява) на податкове повідомлення або інше рішення митного органу повинна бути подана митному органу (Держмитслужбі України) протягом десяти календарних днів, наступних за днем отримання платником податків податкового повідомлення або іншого рішення митного органу, яке оскаржується.
1.9. Якщо відповідно до
Закону митний орган самостійно визначає податкове зобов'язання платника податків з причин, не пов'язаних із порушенням податкового законодавства, то такий платник податків має право на адміністративне оскарження рішень митного органу протягом тридцяти календарних днів від дня отримання податкового повідомлення або відповіді митного органу на скаргу замість десятиденного строку, визначеного в пункті 1.8 цього Порядку.
1.10. Реєстрація скарги (заяви) відбувається в день її фактичного надходження до митного органу (Держмитслужби України).
1.11. Скарга (заява) повинна бути викладена платником податків у письмовій формі, надіслана до митного органу (Держмитслужби України) рекомендованим листом з повідомленням про вручення або передана фізичною чи юридичною особою - платником податків через представника та супроводжуватися в разі потреби документами, розрахунками й іншими доказами.
1.12. Скарга (заява) повинна містити таку інформацію:
прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання фізичної особи - платника податків або найменування, місцезнаходження юридичної особи - платника податків, а також адресу, на яку необхідно надіслати рішення (відповідь) за скаргою (заявою);
найменування митного органу, яким видано податкове повідомлення або рішення, що оскаржується, його дату й номер; назву податку, збору (обов'язкового платежу) та суму;
суть порушеного питання, прохання чи вимоги й обґрунтування незгоди платника податків із сумою податкового зобов'язання, зазначеною митним органом у податковому повідомленні, або з іншим рішенням митного органу;
про подання чи неподання до суду позовної заяви про визнання недійсним податкового повідомлення або рішення митного органу, а також про повідомлення чи неповідомлення відповідного митного органу про подання скарги (заяви) до Держмитслужби України;
перелік документів і розрахунків, що додаються до скарги (заяви).
1.13. Скарга (заява) юридичної особи - платника податків повинна бути подана за підписом керівника або представника юридичної особи - платника податків, скріпленим печаткою цієї юридичної особи, а скарга (заява) фізичної особи - платника податків - за її підписом або її представника;
1.14. Якщо скарга (заява) подається в інтересах юридичної або фізичної особи - платника податків її представником, то до скарги (заяви) додається копія довіреності, оформленої відповідно до вимог законодавства.
1.15. Скарга (заява), що не відповідає вимогам, передбаченим у абзацах другому - п'ятому пункту 1.12, пунктах 1.13, 1.14 цього Порядку, не може бути розглянута по суті й протягом п'яти календарних днів від дати її подання повертається особі, яка її подала (надіслала), з роз'ясненням порядку та строків оскарження податкових повідомлень та інших рішень митних органів.
( Пункт 1.15 в редакції Наказів Державної митної служби
N 92 від 06.02.2008;
N 698 від 28.07.2009 )
1.16. Якщо розгляд питань, порушених у скарзі (заяві), не належить до компетенції митного органу (Держмитслужби України), або якщо розгляд скарги (заяви) повинен здійснюватись іншим митним органом, то така скарга (заява) протягом п'яти календарних днів від дати її подання пересилається за належністю відповідному органу чи посадовій особі, про що письмово повідомляється особа, яка подала скаргу (заяву).
( Пункт 1.16 в редакції Наказу Державної митної служби
N 92 від 06.02.2008 )
1.17. Скарга (заява) до того самого митного органу (Держмитслужби України) від тієї самої особи з того самого питання не розглядається повторно, якщо першого разу скарга (заява) була розглянута по суті, про що приймається рішення керівника митного органу (Держмитслужби України) та письмово повідомляється особі, яка подала скаргу (заяву).
1.18. Датою подання платником податків скарги (заяви) є:
а) при безпосередньому поданні митному органу (Держмитслужбі України) - дата реєстрації скарги (заяви) митним органом (Держмитслужбою України);
б) при надсиланні скарги (заяви) поштою - дата її подання відділенню поштового зв'язку, зазначена в повідомленні про вручення поштового відправлення та на відбитку календарного штемпеля на поштовому відправленні (конверті).
( Пункт 1.18 в редакції Наказу Державної митної служби
N 92 від 06.02.2008 )
1.19. За відсутності повідомлення про вручення та відбитка календарного штемпеля відділення поштового зв'язку на поштовому відправленні (конверті), що унеможливлює з'ясування фактичної дати отримання відділенням поштового зв'язку скарги (заяви), датою подання скарги (заяви) до митного органу (Держмитслужби України) уважається дата реєстрації скарги (заяви) митним органом (Держмитслужбою України).
1.20. Скарга (заява), подана з дотриманням строків, визначених у цьому Порядку, зупиняє виконання платником податків податкових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні, на строк від дня подання такої скарги (заяви) митним органом (Держмитслужбою України) до дня закінчення процедури адміністративного оскарження.
1.21. Якщо останній день строків, зазначених у цьому Порядку, у тому числі строків, установлених керівником (або його заступником) митного органу (Держмитслужби України), припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем таких строків уважається перший наступний робочий день.
1.22. Скарга (заява), подана з порушенням строків, визначених у цьому Порядку, повертається заявникові з відповідними роз'ясненнями митного органу (Держмитслужби України) і не зупиняє виконання платником податків податкових зобов'язань, визначених у податковому повідомленні.
1.23. Строк подання скарги (заяви) про перегляд рішення митного органу підлягає продовженню керівником (його заступником) митного органу (Держмитслужби України) за письмовим запитом платника податків, якщо цей платник податків протягом строків, зазначених у цьому Порядку:
перебував за межами України;
перебував у плаванні морського судна за межами України в складі команди (екіпажу);
перебував у місцях позбавлення волі за вироком суду;
мав обмежену свободу пересування у зв'язку з ув'язненням чи полоном на території іншої держави або внаслідок дії інших обставин непереборної сили, підтверджених документально;
був визнаний за рішенням суду безвісно відсутнім або перебував у розшуку у випадках, передбачених законодавством.
1.24. Продовження строку подання скарги (заяви) про перегляд рішення митного органу (Держмитслужби України) із зазначених підстав здійснюється відповідно до пункту 15.4 статті
15 Закону.
1.25. Датою отримання скарги (заяви) митним органом (Держмитслужбою України) є:
а) при безпосередньому поданні митному органу (Держмитслужбі України) - дата реєстрації скарги (заяви) митним органом (Держмитслужбою України);
б) при надсиланні скарги (заяви) поштою - дата її вручення, яка зазначена посадовою особою митного органу (Держмитслужби України), до компетенції якої належить реєстрація вхідної та вихідної кореспонденції, у повідомленні про вручення.
( Порядок доповнено пунктом 1.25 згідно з Наказом Державної митної служби
N 92 від 06.02.2008 )
................Перейти до повного тексту