1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 44 від 05.02.2001
м. Київ

Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 лютого 2001 р.
за N 120/5311
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства освіти і науки N 319 від 14.04.2008 )
Про затвердження Інструкції про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності
( Додатково див. Лист Міністерства освіти і науки N 1/9-165 від 02.04.2002 )
Відповідно до ст. 34 Закону України "Про загальну середню освіту", постанови Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року N 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності (додається).
2. Міністру освіти Автономної Республіки Крим, начальникам управлінь освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій довести Інструкцію про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти всіх типів та форм власності до відома місцевих органів управління освітою та керівників навчальних закладів системи загальної середньої освіти всіх типів та форм власності і забезпечити виконання вимог цієї Інструкції.
3. Цей наказ та Інструкцію про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної освіти усіх типів та форм власності надрукувати в "Інформаційному збірнику Міністерства освіти і науки України".
4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника міністра Огнев'юка В.О.
Міністр В.Г. Кремень
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства освіти
і науки України
05.02.2001 N 44
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
8 лютого 2001 р.
за N 120/5311
ІНСТРУКЦІЯ
про переведення та випуск учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти усіх типів та форм власності
Відповідно до статті 34 Закону України "Про загальну середню освіту", Положення про загальноосвітній навчальний заклад, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 року N 964 "Про затвердження Положення про загальноосвітній навчальний заклад", цією Інструкцією визначається порядок переведення та випуску учнів навчальних закладів системи загальної середньої освіти.
1. Порядок переведення та випуску учнів
1.1. Учні (вихованці) 1-3(4)-х, 5-8-х і 10(11)-х класів на підставі підсумкового оцінювання за рішенням педагогічної ради, яке затверджується наказом директора загальноосвітнього навчального закладу, переводяться до наступних класів, а 9-х і 11(12)-х класів - випускаються із загальноосвітнього навчального закладу.
1.2. Річне оцінювання з предметів навчального плану здійснюється не пізніше ніж за 5 днів до закінчення навчального року.
1.3. Підсумкові оцінки з предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, виставляються на підставі атестаційних та річних оцінок, з інших предметів річні оцінки є підсумковими.
1.4. Підсумкове оцінювання здійснюється:
- для учнів 1-3(4)-х класів - з урахуванням навчальних екскурсій;
- для учнів 5-8-х класів - з урахуванням навчальної практики, практикумів з навчальних предметів чи екскурсій;
- для учнів 10-х класів - з урахуванням навчальної практики, занять з допризовної і медико-санітарної підготовки;
- для учнів 9, 11(12)-х класів - після проведення державної підсумкової атестації.
При цьому залишається незмінною тривалість навчального року (у загальноосвітніх навчальних закладах I ступеня не менше 175 робочих днів, у загальноосвітніх навчальних закладах II-III ступенів - 190 робочих днів).
1.5. Підсумкове оцінювання з професійного навчання проводиться на підставі річної оцінки за 11(12)-й клас. У випадках, коли учень склав екзамен на присвоєння кваліфікації, розряду, результат екзамену може бути врахований як підсумкове оцінювання.
1.6. Для вирішення спірних питань, що виникають під час проведення річного та підсумкового оцінювання, у загальноосвітніх навчальних закладах та у відповідних органах управління освітою створюються апеляційні комісії згідно з Положенням про державну підсумкову атестацію учнів (вихованців) у системі загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України від 14.12.2000 N 588 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 19.12.2000 за N 925/5146.
1.7. У разі незгоди учня (батьків або осіб, які їх замінюють) з результатами річного оцінювання (кількість предметів не обмежується) йому надається право протягом 5 днів після оголошення результатів оскаржити їх, подавши письмову заяву до апеляційної комісії загальноосвітнього навчального закладу, та пройти повторну річну атестацію з метою підвищення балів з відповідних предметів, що передбачені навчальним планом.
Повторна річна атестація проводиться не пізніше 10 днів після звернення до апеляційної комісії за матеріалами і завданнями, підготовленими відповідними апеляційними комісіями.
У разі невирішення спірного питання апеляційною комісією загальноосвітнього навчального закладу учню (батькам або особам, які їх замінюють) надається право в 3-денний термін звернутися до районної (міської) апеляційної комісії. Висновки цієї комісії є остаточними.
1.8. Усі учні незалежно від річного оцінювання переводяться до наступного класу (з урахуванням випадків, викладених у п. 1.10, 1.11, 1.12), допускаються до державної підсумкової атестації, випускаються із загальноосвітнього навчального закладу.
1.9. При переведенні учнів з початкової до основної школи передусім беруться до уваги досягнення ними не нижче середнього рівня у навчанні з української мови та читання, математики, а в загальноосвітніх навчальних закладах з мовами навчання національних меншин - також і з мови навчання.
Учні, які закінчили 2(3)-й клас початкової школи і мають початковий рівень у вивченні предметів, зазначених вище, отримують завдання на літній період. Завдання готуються вчителем з урахуванням індивідуальних здібностей учня.
Протягом серпня вчителем проводиться повторна атестація учня з зазначених вище предметів, під час якої визначається рівень його досягнень у навчанні з цих предметів. Якщо учень не підвищив рівень досягнень у навчанні, то для нього складається індивідуальна, скоригована відповідно до його індивідуальних здібностей навчальна програма з предмета (предметів) (українська мова, читання, математика), за якою він навчатиметься протягом 3(4)-го класів. Якщо ж учень після закінчення початкової школи не засвоїв зазначену скориговану програму на середньому рівні, то він може бути залишений на повторний курс навчання за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
1.10. Учні, які впродовж двох років навчання у початковій школі не засвоїли програму з предметів навчального плану, за поданням педагогічної ради направляються на обстеження спеціалістами психолого-медико-педагогічної консультації за згодою батьків (осіб, які їх замінюють). За її висновками такі учні можуть продовжувати навчання в спеціальних загальноосвітніх школах, залишатись на повторний курс навчання або навчатися за індивідуальною формою чи за індивідуальними навчальними програмами за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
1.11. Учні, які через поважні причини (хвороба, сімейні обставини) за результатами річного оцінювання отримали бали початкового рівня (1, 2, 3 бали), можуть бути, як виняток, залишені для повторного навчання у тому самому класі за рішенням педагогічної ради та за згодою батьків (осіб, які їх замінюють).
1.12. Для учнів, які не мають річної атестації з будь-яких причин (пропустили більше ніж 50 відсотків робочих днів: із 175 днів - більше ніж 88 днів, із 190 днів - більше ніж 95 днів або протягом навчального року систематично відмовлялися відповідати тощо) за рішенням педагогічної ради та відповідного наказу директора річна атестація (кількість предметів не обмежується) проводиться у серпні-вересні поточного року. День, час проведення такої річної атестації визначається загальноосвітнім навчальним закладом, але не пізніше 5 вересня поточного року.

................
Перейти до повного тексту