- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
АНТИМОНОПОЛЬНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ
ФОНД ДЕРЖАВНОГО МАЙНА УКРАЇНИ
ДЕРЖАВНА КОМІСІЯ З ЦІННИХ ПАПЕРІВ ТА ФОНДОВОГО РИНКУ
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
СЛУЖБА БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
N 1/24/6/10/5 від 11.01.2000 Зареєстровано в Міністерстві м.Київ юстиції України 25 лютого 2000 р. за N 105/4326 |
( Наказ втратив чинність на підставі Розпорядження
Антимонопольного комітету
N 96-р від 22.02.2011
Наказу Фонду державного майна
N 241 від 22.02.2011
Рішення Державної комісії з цінних паперів
та фондового ринку
N 171 від 22.02.2011
Наказу Служби безпеки
N 74 від 22.02.2011
Наказу Державної податкової служби
N 130 від 22.02.2011 )
Про затвердження Порядку аналізу відомостей про відносини контролю
( Щодо скасування Наказу додатково див. Рішення Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку
N 1077 від 16.09.2009 )
Відповідно до Державної програми приватизації на 1999 рік, затвердженої Указом Президента України від 24 лютого 1999 року N 209/99, та на виконання пункту 13 Плану заходів щодо забезпечення прозорості приватизаційних процесів і запобігання зловживань у цій сфері, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року
N 287,
НАКАЗУЄМО:
1. Затвердити Порядок аналізу відомостей про відносини контролю (надалі - Порядок), що додається.
2. Антимонопольному комітету України забезпечити подання Порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Фонду державного майна України в десятиденний термін з дня державної реєстрації у Міністерстві юстиції України цього наказу забезпечити опублікування Порядку в державному інформаційному бюлетені "Про приватизацію".
4. Контроль за виконанням цього наказу в увірених державних органах покласти на керівників відповідних органів.
Голова Антимонопольного комітету України Голова Фонду державного майна України Голова Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку Голова державної податкової адміністрації Голова Служби безпеки України | О.Завада О.Бондар О.Мозговий М.Азаров Л.Деркач |
Затверджено
Наказ Антимонопольного
комітету України,
Фонду державного майна
України,
Державної комісії з цінних
паперів та фондового ринку,
Державної податкової
адміністрації України,
Служби безпеки України
11.01.2000 N 1/24/6/10/5
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
25 лютого 2000 р.
за N 105/4326
Порядок аналізу відомостей про відносини контролю
1. Загальні положення
1.1. Порядок аналізу відомостей про відносини контролю (надалі - Порядок) розроблено відповідно до Державної програми приватизації на 1999 рік, затвердженої Указом Президента України від 24 лютого 1999 року N 209/99, та на виконання пункту 13 Плану заходів щодо забезпечення прозорості приватизаційних процесів і запобігання зловживань у цій сфері, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 березня 1999 року
N 287.
1.2. Порядок установлює процедуру реалізації органами приватизації своїх повноважень, передбачених частиною п'ятою пункту 48 Державної програми приватизації на 1999 рік, затвердженої Указом Президента України 24 лютого 1999 року N 209/99, щодо недопущення до участі в конкурсах з продажу контрольних пакетів акцій, які належать державі в майні підприємств, що мають стратегічне значення для економіки і безпеки держави (надалі - конкурси), тих суб'єктів господарювання, які приховують інформацію щодо свого реального власника.
1.3. Порядок поширюється на конкурси, які визначені в п. 1.2 і умовами яких передбачено надання учасником конкурсу повних відомостей про відносини контролю.
1.4. Рішення про виконання (невиконання) учасниками конкурсу умов конкурсу та допущення (недопущення) їх до подальшої участі в конкурсі приймається конкурсною комісією на принципах суворого дотримання законності; оперативності розгляду й прийняття рішення; комплексного використання, у разі потреби перевірки наданих відомостей, сил і засобів, що є в розпорядженні сторін, які взаємодіють.
1.5. Тлумачення окремих термінів, що застосовуються в Порядку:
учасник конкурсу - юридична або фізична особа, у якої орган приватизації зареєстрував конкурсну пропозицію і підтверджуючі документи;
претендент - учасник конкурсу, який може бути покупцем згідно зі статтею
8 Закону України
"Про приватизацію державного майна" та якого допущено до участі в конкурсі на підставі виконання ним вимог щодо змісту конкурсної пропозиції та підтверджуючих документів, установлених згідно з Положенням про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, створених у процесі приватизації, затвердженим наказом Фонду державного майна України, Антимонопольного комітету України, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку від 4 серпня 1997 року
N 821/55/01/204 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 8 серпня 1997 року за N 299/2103 (надалі - Положення), та з умовами відповідного конкурсу;
реальний власник - суб'єкт господарювання, який за рахунок контролю над учасником конкурсу буде мати вирішальний вплив на господарську діяльність відкритого акціонерного товариства, створеного на базі підприємства, що має стратегічне значення для економіки і безпеки держави (надалі - стратегічно важливе підприємство), у разі придбання учасником конкурсу контрольного пакета акцій цього товариства;
відомості про відносини контролю - повні (у повному обсязі) відомості щодо відносин контролю, якими учасник конкурсу (особа, яка його представляє) та особи, що його (її) контролюють, пов'язані з іншими особами, а також відомості про особу, яка здійснює контроль за діяльністю групи підприємств, що пов'язані відносинами контролю з учасником конкурсу;
контрольний пакет акцій - пакет акцій, який дозволяє здійснювати контроль за діяльністю відповідного суб'єкта господарювання.
2. Аналіз відомостей про відносини контролю
2.1. Аналіз відомостей, які надані учасником конкурсу на вимогу виконання ним умов конкурсу, здійснюється конкурсною комісією, створеною органом приватизації для проведення конкурсу.
2.2. Повноваження членів конкурсної комісії щодо проведення аналізу відомостей, наданих учасником конкурсу, реалізуються згідно з Положенням про конкурсну комісію, затвердженим наказом Фонду державного майна України від 11 серпня 1997 року
N 857 і зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 20 серпня 1997 року за N 327/2131.
На членів конкурсної комісії покладається виконання таких процедурних питань:
2.2.1. Перевірка відомостей про відносини контролю за формою, при цьому:
- установлюється дотримання вимог нормативно-правових актів при відображенні інформації у підтверджуючих документах. Відомості повинні бути оформлені відповідно до вимог Положення. Скорочення повинні відповідати загальноприйнятим вимогам;
- перевіряється наявність: кодів, дати складання, підписів, штампів і печаток, наявність додатків;
- виявляються випадки виправлень, підчисток, змін кількості осіб, пов'язаних відносинами контролю, не завірених у встановленому порядку підписом уповноваженої посадової особи учасника конкурсу.
2.2.2. Перевірка відомостей про відносини контролю за змістом, при цьому:
- здійснюється оцінка відповідності й повноти наданої інформації щодо суб'єктів господарювання, визначених згідно з додатком 1 до Порядку (надалі - учасники придбання);
- оцінюється достовірність наданої інформації, а при потребі вимагаються від учасників конкурсу пояснення в письмовій формі, зокрема щодо відомостей про кількість акцій об'єкта приватизації, які перебувають у володінні (управлінні, користуванні) учасників придбання, а також про вартість їхнього придбання акцій та частки голосів у вищому органі управління об'єкта приватизації (у відсотках до статутного фонду).
Для перевірки достовірності інформації, наданої учасником конкурсу в підтверджуючих документах, конкурсна комісія надсилає до Державної податкової адміністрації копії підтверджуючих документів усіх учасників конкурсу. Державна податкова адміністрація в десятиденний термін після отримання копії підтверджуючих документів надає конкурсній комісії висновки, в межах своєї компетенції, щодо достовірності наданої учасником конкурсу інформації.
В окремих випадках, якщо виникають сумніви щодо достовірності наданої інформації, конкурсна комісія звертається до органу приватизації з пропозицією організувати проведення одночасної перевірки цієї інформації шляхом отримання відповідної інформації від Антимонопольного комітету, Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку, Державної податкової адміністрації, Служби безпеки України (додаткової перевірки інформації про відносини контролю).
3. Додаткова перевірка інформації про відносини контролю
3.1. Додаткова перевірка проводиться з метою виявлення фактів часткового або повного приховування учасником конкурсу інформації щодо свого реального власника.
Додаткова перевірка проводиться, зокрема, якщо:
серед акцій, загальна номінальна вартість яких становить статутний фонд учасника придбання, кількість акцій на пред'явника перевищує найбільший розмір пакета акцій, що належить одній особі (юридичній чи фізичній);
серед акцій, загальна номінальна вартість яких становить статутний фонд учасника придбання, найбільший розмір пакета акцій, що належить одній особі, не перевищує 5 відсотків цього статутного фонду (тобто акції "розпорошені"), крім відомих компаній, які існують протягом тривалого часу (понад 10 років) і які налічують значну кількість акціонерів (наприклад, сотні тисяч);
учасник конкурсу не має власних коштів для придбання пакета акцій і не розкриває механізму покриття збитків особі, яка виступає гарантом чи кредитором або надає фінансову підтримку щодо придбання цього пакета акцій в інший спосіб;
учасник конкурсу є суб'єктом господарювання, заснованим в офшорній зоні, який діє на відповідному ринку менше десяти років.
3.2. Додаткова перевірка здійснюється за запитом органу приватизації (додаток 2) і передбачає:
відповідь на ряд конкретних питань щодо учасників придбання за доступними базами даних кожного із взаємодіючих державних органів (далі - експертний орган) та пошук розбіжностей між наявними в експертного органу та наданими учасником конкурсу відомостями про відносини контролю;
підготовку за даними, отриманими експертним органом, висновку за формою додатка 3 цього Порядку.
3.3. Для надання відповідної інформації керівник експертного органу призначає відповідального виконавця з числа своїх заступників.
................Перейти до повного тексту