- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ПРОМИСЛОВОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ
Н А К А З
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2005 р.
за N 72/10352
Про затвердження Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства
промислової політики
N 532 від 12.10.2010
Наказом Міністерства
розвитку економіки, торгівлі та
сільського господарства
N 1528 від 11.08.2020 )
Відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10.08.2004
N 1022 "Про делегування повноважень на затвердження нормативно-правового акта та внесення зміни до Порядку гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни технічно складних побутових товарів"
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів, що додається.
2. Департаменту машинобудування Міністерства промислової політики України забезпечити в установленому порядку подання наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра - Кравцова О.Л.
Міністр ПОГОДЖЕНО: Міністр економіки та з питань європейської інтеграції Міністр транспорту та зв'язку Міністр внутрішніх справ Голова Державного комітету з питань регуляторної політики та підприємництва Голова Державного комітету з питань технічного регулювання та споживчої політики | О.Неустроєв М.І.Деркач Г.М.Кірпа М.В.Білоконь Ю.А.Авксентьєв Л.С.Школьник |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
промислової політики
України
29.12.2004 N 721
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
20 січня 2005 р.
за N 72/10352
ПОРЯДОК
гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів
Загальні положення
1. Порядок гарантійного ремонту (обслуговування) або гарантійної заміни дорожніх транспортних засобів (далі - Порядок) визначає відносини між власниками (далі - Споживач) дорожніх транспортних засобів (далі - ДТЗ) та суб'єктами господарювання, в тому числі тими, що здійснюють роздрібну торгівлю ДТЗ (далі - Продавець), підприємствами-виробниками ДТЗ (далі - Виробник) та виконавцями робіт із технічного обслуговування і гарантійного ремонту ДТЗ (далі - Виконавець).
Вимоги Порядку поширюються на дорожні транспортні засоби, які підлягають державній реєстрації територіальними органами з надання сервісних послуг МВС.
( Абзац другий пункту 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1528 від 11.08.2020 )
Вимоги Порядку не поширюються на:
великовантажні автомобілі та інші технологічні транспортні засоби, які реєструються Держнаглядохоронпраці України;
гоночні та спортивні механічні транспортні засоби, які реєструються Деркомспорту України;
трактори, самохідні машини, сільськогосподарську техніку та інші механізми, які реєструються Мінагрополітики України.
Взаємовідносини Виробника, Продавця, Виконавця визначаються відповідними договорами.
У разі відсутності договірних відносин між Виробником, Продавцем, Виконавцем щодо гарантійного ремонту ДТЗ гарантійний ремонт ДТЗ забезпечує Продавець.
Роботи з технічного обслуговування ДТЗ в період гарантійного терміну експлуатації або його гарантійного ремонту здійснюються з оформленням акта передавання-приймання ДТЗ та наряду-замовлення згідно з Правилами надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, затвердженими наказом Міністерства інфраструктури України від 28 листопада 2014 року
N 615, зареєстрованими в Міністерстві юстиції України 17 грудня 2014 року за N 1609/26386.
( Абзац дев’ятий пункту 1 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1528 від 11.08.2020 )
У цьому Порядку терміни вживаються в такому значенні:
дорожній транспортний засіб - транспортний засіб, призначений для експлуатації переважно на автомобільних дорогах загального користування усіх категорій і сконструйованих згідно з їхніми нормами;
гарантійний термін експлуатації - термін, протягом якого за умови дотримання Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ гарантується його використання за призначенням і протягом якого Виробник (Продавець) виконує гарантійні зобов'язання. Призначення ДТЗ визначається у експлуатаційній документації, яка додається до нього;
недолік - окрема невідповідність ДТЗ вимогам нормативних документів, умовам договорів або вимогам, що пред'являються до нього, а також інформації про ДТЗ, яка надана Виробником (Виконавцем, Продавцем);
істотний недолік - такий недолік, що робить неможливим або недопустимим використання ДТЗ відповідно до його призначення, або такий, що може представляти загрозу для життя Споживача чи інших людей, або такий, для усунення якого необхідні великі витрати праці й часу та який проявляється неодноразово після усунення;
передпродажна підготовка ДТЗ - комплекс операцій із підготовки ДТЗ до експлуатації, а також із виявлення та усунення недоліків, що виникли у процесі його транспортування й зберігання. Обсяг і перелік операцій передпродажної підготовки ДТЗ встановлюється Виробником;
технічне обслуговування - комплекс операцій з підтримання роботоздатності та справності ДТЗ при використанні його за призначенням протягом гарантійного терміну експлуатації. Перелік та обсяг операцій з технічного обслуговування, а також періодичність обслуговування встановлюються Виробником у експлуатаційній документації на ДТЗ, зокрема в Сервісній книжці або в документах, що її замінюють;
гарантійний ремонт - комплекс операцій із відновлення справності і роботоздатності ДТЗ або його складових частин, які спричинені недоліками, протягом гарантійного терміну експлуатації ДТЗ. У цьому випадку використовуються виключно ті матеріали та запасні частини, що рекомендовані Виробником.
2. Гарантійні зобов'язання і гарантійний термін експлуатації ДТЗ встановлюються Виробником або Продавцем.
Гарантійний термін, встановлений Продавцем, не може бути меншим, ніж встановлений Виробником.
( Абзац третій пункту 2 виключено на підставі Наказу Міністерства промислової політики
N 532 від 12.10.2010 )
3. Необхідна, доступна та достовірна інформація про придбаний Споживачем ДТЗ доводиться Виробником (Продавцем) до відома Споживачу в експлуатаційній документації на ДТЗ, що додається до нього.
Гарантійні зобов'язання Виробника (Продавця), гарантійний термін експлуатації, а також умови, за яких вони втрачають силу, наводяться в експлуатаційній документації на ДТЗ або в Сервісній книжці, якщо інше не визначено в договорі купівлі-продажу ДТЗ.
В експлуатаційній документації на ДТЗ, зокрема, зазначається:
найменування ДТЗ (марка, тип, модель, версія);
найменування та реквізити нормативних документів, вимогам яких повинен відповідати ДТЗ, або реєстраційні номери сертифіката відповідності або свідоцтва про визнання відповідності;
основні споживчі властивості ДТЗ;
інформація щодо властивостей ДТЗ, які за певних умов можуть справляти небезпечний вплив на життя, здоров'я, майно Споживача та довкілля, а також можливі наслідки такого впливу;
експлуатаційна документація на ДТЗ іноземного походження, що ввозяться до України, повинна бути викладена державною мовою.
До експлуатаційних документів належать текстові, графічні конструкторські документи, які окремо або разом дають можливість ознайомитися із споживчими властивостями ДТЗ і в яких визначаються правила його експлуатації.
Сервісна книжка розробляється Виробником ДТЗ, або Виробником ДТЗ спільно із Продавцем, або безпосередньо Продавцем ДТЗ відповідно до регламенту Виробника та має містити:
найменування та місцезнаходження Виробника ДТЗ;
найменування ДТЗ (марка, тип, модель, версія);
ідентифікаційній номер ДТЗ, номер двигуна;
найменування, місцезнаходження Продавця та дату продажу ДТЗ;
прізвище, ім'я, по батькові власника ДТЗ та його місце проживання, місце для відмітки про зміну власника ДТЗ;
перелік робіт із передпродажної підготовки ДТЗ та відривний талон про проведення передпродажної підготовки ДТЗ;
перелік і обсяг операцій з технічного обслуговування ДТЗ та місце для відміток про його виконання;
місце для відміток про виконання гарантійного ремонту ДТЗ;
умови, за яких Споживач втрачає право на виконання Виробником (Продавцем) гарантійних зобов'язань щодо його ДТЗ;
відмітку про подовження терміну гарантійних зобов'язань Виробника (Продавця);
місцезнаходження і телефони пунктів сервісної мережі, які виконують технічне обслуговування і гарантійний ремонт ДТЗ.
4. Гарантійний термін експлуатації ДТЗ відраховується від дати його продажу Споживачеві.
Гарантійний термін експлуатації визначається в місяцях і (або)в кілометрах пробігу ДТЗ.
Гарантійний термін експлуатації збільшується на час перебування ДТЗ у гарантійному ремонті. Означений час обчислюється від дати, коли Споживач передав Виконавцю (Продавцю, Виробнику) ДТЗ з вимогою про усунення недоліків.
Закінченням терміну гарантійного ремонту вважається дата, коли уповноважена особа Виконавця зробила у наряді-замовленні відмітку про виконання гарантійного ремонту, якщо інше не визначено у договорі або наряді-замовленні.
У разі зміни власників гарантійний термін на ДТЗ визначається від дати його продажу першому власнику, зазначеному в Сервісній книжці.
5. Закінчення гарантійного терміну означає вичерпання дії гарантійних зобов'язань Виробника (Продавця).
6. Забезпечення використання ДТЗ за призначенням у гарантійний термін експлуатації досягається виконанням комплексу робіт із передпродажної підготовки ДТЗ, його технічного обслуговування і гарантійного ремонту.
Забезпечення використання ДТЗ за призначенням у гарантійний період експлуатації
7. Продавець здійснює торгівлю ДТЗ згідно з Порядком здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 року
N 1200, і забезпечує відповідні умови для зберігання ДТЗ та виконання робіт щодо передпродажної підготовки.
( Пункт 7 в редакції Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства
N 1528 від 11.08.2020 )
8. Продавець видає кожному Споживачеві експлуатаційну документацію на ДТЗ та оформлену Сервісну книжку з переліком місцезнаходжень і телефонів пунктів сервісної мережі, що виконують технічне обслуговування і гарантійний ремонт ДТЗ, реалізованих Продавцем, а також у присутності Споживача здійснює перевірку комплектності ДТЗ і його споживчих властивостей.
У разі відсутності сервісних пунктів, які провадять технічне обслуговування і гарантійний ремонт реалізованих Продавцем ДТЗ, Продавець зобов'язаний самостійно забезпечити технічне обслуговування і гарантійний ремонт ДТЗ відповідно до вимог Виробника ДТЗ, що обумовлюється відповідним договором зі Споживачем.
9. Виробник:
самостійно створює сервісну мережу пунктів технічного обслуговування та гарантійного ремонту ДТЗ або на підставі договірних відносин доручає її створення Продавцям чи іншим суб'єктам підприємницької діяльності (надалі - Виконавці);
забезпечує свою сервісну мережу пунктів технічного обслуговування та гарантійного ремонту ДТЗ запасними частинами в необхідних обсягах і номенклатурі, технологічною документацією на обслуговування і ремонт ДТЗ, необхідним спеціалізованим інструментом і устаткуванням, організує навчання персоналу Виконавця.
10. Виконавець забезпечує проведення технічного обслуговування та гарантійного ремонту ДТЗ, наданих Споживачем.
Будь-який пункт сервісної мережі Виробника (Продавця), зазначений у Сервісний книжці, приймає ДТЗ на технічне обслуговування або гарантійний ремонт незалежно від того, яким Продавцем цей ДТЗ було продано.
11. Споживач забезпечує експлуатацію ДТЗ згідно з вимогами експлуатаційної документації.
У разі виходу ДТЗ з ладу внаслідок порушення Споживачем вимог експлуатаційної документації на ДТЗ, проведення модернізації ДТЗ, його технічного обслуговування чи ремонту поза сервісними пунктами, вказаними в Сервісній книжці, а також у разі відсутності передбачених Виробником пломб на ньому Споживач втрачає право вимагати виконання Виробником (Продавцем) гарантійних зобов'язань щодо його ДТЗ.
Процедура передпродажної підготовки ДТЗ
12. Передпродажна підготовка ДТЗ провадиться Продавцем і складається з виконання всього комплексу робіт, передбачених Виробником у експлуатаційній документації на ДТЗ та у Сервісній книжці.
13. Після виконання передпродажної підготовки Продавець вилучає з Сервісної книжки талон на передпродажну підготовку ДТЗ, а на його корінці робить відмітку про виконання робіт.
Процедура технічного обслуговування ДТЗ
14. Споживач зобов'язаний у терміни, зазначені в Сервісній книжці, звернутися до одного з пунктів сервісної мережі, вказаних у Сервісній книжці (Виконавця), для виконання чергового технічного обслуговування.
У разі порушення термінів виконання технічного обслуговування Споживачем без поважних причин він втрачає право на виконання Виробником(Продавцем) гарантійних зобов'язань щодо його ДТЗ, про що робиться мотивований запис в Сервісній книжці, який завіряється печаткою Виконавця (Продавця).
15. Дата початку робіт з технічного обслуговування узгоджується між Споживачем і Виконавцем, але не може бути пізніше 3-х днів після звернення Споживача.
У процесі виконання робіт з технічного обслуговування пломби Виробника на ДТЗ не порушуються, якщо інше не передбачено експлуатаційною документацією на ДТЗ або технологією Виробника щодо виконання робіт з технічного обслуговування ДТЗ.
................Перейти до повного тексту