- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
НАКАЗ
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 грудня 2014 р.
за № 1609/26386
Про затвердження Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів
1. Затвердити Правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, що додаються.
2. Департаменту автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг забезпечити:
1) подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України;
2) оприлюднення цього наказу на офіційному сайті Міністерства інфраструктури України.
3. Визнати такими, що втратили чинність, накази Міністерства транспорту України
від 11 листопада 2002 року № 792 "Про затвердження Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 17 лютого 2003 року за № 122/7443, та
від 01 вересня 2003 року № 684 "Про внесення змін і доповнень до Правил надання послуг з технічного обслуговування і ремонту автомобільних транспортних засобів", зареєстрований у Міністерстві юстиції України 12 вересня 2003 року за № 802/8123.
4. Цей наказ набирає чинності через 30 днів з дня його офіційного опублікування.
5. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з надзвичайних ситуацій Голова Державної інспекції України з безпеки на наземному транспорті Т.в.о. Голови Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва В.о. Голови Антимонопольного комітету України Заступник Міністра промислової політики України керівник апарату Тимчасово виконуючий обов'язки Міністра оборони України Міністр екології та природних ресурсів України Міністр внутрішніх справ України Виконувач обов'язків Міністра економічного розвитку і торгівлі України | М. Болотських В.М. Черненко О.Л. Шейко М.Я. Бараш Н.Є. Бойцун І.С. Руснак А.В. Мохник А.Б. Аваков В. Пятницький |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
інфраструктури України
28.11.2014 № 615
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
17 грудня 2014 р.
за № 1609/26386
ПРАВИЛА
надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів
І. Загальні положення
1. Ці Правила регулюють взаємовідносини між замовником і виконавцем послуг з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем), а також вимоги щодо контролю за відповідністю наданих послуг.
2. Ці Правила застосовуються разом з
Технічним регламентом, а також з урахуванням таких нормативно-правових актів:
Правил експлуатації колісних транспортних засобів, затверджених наказом Міністерства інфраструктури України від 26 липня 2013 року № 550, зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 22 серпня 2013 року за № 1453/23985 (далі - Правила експлуатації КТЗ).
3. У цих Правилах терміни вживаються в таких значеннях:
виконавець - суб’єкт господарювання, який відповідає встановленим вимогам
Технічного регламенту та надає послуги з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складових частин (систем);
відповідальне збереження - комплекс організаційних і технічних заходів виконавця, які гарантують зберігання майна власника колісного транспортного засобу в повній відповідності з вимогами експлуатаційної чи нормативної документації протягом строку, що встановлюється в оформленому відповідно до законодавства договорі із замовником;
замовник - юридична або фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, яка замовляє або має намір замовити послуги з технічного обслуговування і ремонту колісних транспортних засобів, їх складників, систем;
колісний транспортний засіб (далі - КТЗ) - транспортний засіб, призначений для руху безрейковими дорогами, який використовується для перевезення людей та (або) вантажів, а також перевезення і приводу під час руху або на місці встановленого на ньому обладнання чи механізмів для виконання спеціальних робочих функцій, допущений до участі в дорожньому русі;
контролер якості - особа виконавця, уповноважена ним здійснювати поточний контроль відповідності кожного об’єкта технічного обслуговування та (або) ремонту вимогам нормативно-правових актів, експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації та умовам договору;
послуга - результат безпосередньої взаємодії між виконавцем та замовником і внутрішньої діяльності виконавця для задоволення потреб замовника;
претензія - письмовий документ, що містить вимогу замовника до виконавця щодо невідповідності наданої послуги вимогам
Технічного регламенту та (або) умовам договору.
ІІ. Інформація про послуги
1. Інформація про найменування (прізвище, ім’я, по батькові) та режим роботи виконавця розміщується на відповідній вивісці на вході до об’єкта технічного сервісу.
2. У разі тимчасового припинення діяльності виконавець на вході до об’єкта технічного сервісу та у доступному місці розміщує відповідну інформацію про дати припинення та відновлення своєї діяльності.
3. Виконавець до укладення договору надає замовнику необхідну, доступну та достовірну інформацію щодо переліку робіт з технічного обслуговування і ремонту КТЗ та їх складових частин (систем).
4. Виконавець у зручному та доступному для замовника місці розміщує:
правила надання послуг з технічного обслуговування і ремонту КТЗ;
інформацію про послуги, що надаються, з визначенням їх трудомісткості та вартості (ця інформація може зберігатися окремо в паперовому або електронному вигляді);
зразки відповідних договорів, наряду-замовлення, які оформлюються виконавцем за погодженням із замовником;
інформацію про гарантійні зобов’язання виконавця, процедуру пред’явлення і задоволення претензій;
книгу скарг і пропозицій;
інформацію про режим роботи і обслуговуючий персонал, номери телефонів центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного контролю за додержанням законодавства про захист прав споживачів, структурного підрозділу з питань захисту прав споживачів органу місцевого самоврядування та відповідного підрозділу Міністерства внутрішніх справ України, що забезпечує безпеку дорожнього руху, зразки оформлення відповідних документів;
інформацію про порядок обслуговування громадян, які користуються пільгами відповідно до законодавства;
інформацію про ціни на матеріали, складові частини (системи) КТЗ;
інформацію про повне найменування (прізвище, ім’я, по батькові), керівника (власника), місцезнаходження (місце проживання), номери телефонів виконавця;
5. Виконавець на вимогу замовника надає йому іншу інформацію, яка стосується договору і послуг.
6. Виконавець повинен мати примірники чинних нормативно-правових актів, які встановлюють вимоги до КТЗ та їх складових частин (систем).
ІІІ. Прийняття та оформлення замовлень
1. Надання послуг здійснюється за зверненням замовника чи за його попередньою заявкою, яка реєструється в журналі реєстрації.
За заявкою виконавець визначає дату, час подання КТЗ, складових частин (систем) та їх експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації для надання послуг.
У разі звернення без попередньої заявки перевага надається замовнику, який подав заявку.
2. Послуги надаються замовнику за умови пред’явлення ним:
паспорта або посвідчення водія, а також довіреності для уповноваженого представника замовника;
реєстраційного документа на КТЗ.
3. Послуги з технічного обслуговування і ремонту КТЗ чи його складових частин (систем) надаються замовникові на підставі договору про технічне обслуговування і ремонт КТЗ, що укладається відповідно до вимог цивільного законодавства між замовником і виконавцем (договір, наряд-замовлення, накладна, квитанція тощо).
Якщо для надання послуг відсутня потреба залишати КТЗ, його складові частини (системи) на відповідальне зберігання у виконавця, надання послуг оформлюється рахунком-фактурою, накладною, квитанцією тощо, а також нарядом-замовленням на надання послуг з технічного обслуговування і ремонту колісного транспортного засобу (додаток 1), у яких обов'язково робиться запис про гарантійні зобов'язання (у випадках, передбачених цими Правилами), який засвідчується підписом контролера якості та скріплюється печаткою виконавця (за наявності).
5. Послуги, які надаються у присутності замовника без надання виконавцем гарантійних зобов’язань (підкачування пневматичних шин, заміна експлуатаційних рідин, діагностичні роботи без втручання у конструкцію КТЗ тощо), можуть оформлятися лише шляхом видачі документа, що підтверджує оплату робіт за надані послуги.
6. У разі виникнення необхідності виконання додаткових робіт, не передбачених договором (нарядом-замовленням), виконавець у телефонному режимі повідомляє про це замовника. За наявності згоди замовника укладається відповідний додатковий договір згідно з вимогами пунктів 3, 4 цього розділу.
7. Виконавець забезпечує відповідальне зберігання КТЗ, їх складових частин (систем) замовника в період надання послуг.
8. Фізичні особи, які мають пільги, установлені законодавством, обслуговуються позачергово.
9. Облік заяв замовників, договорів, нарядів-замовлень, накладних, квитанцій, гарантійних талонів і претензій ведеться в журналі реєстрації.
Журнал повинен бути прошнурований, з пронумерованими сторінками та скріплений печаткою виконавця (за наявності).
ІV. Передавання-приймання КТЗ та їх складових частин (систем) до технічного обслуговування і ремонту
1. Приймання КТЗ та його складових частин (систем) здійснюється у присутності власника чи його уповноваженого представника в такому порядку:
перегляд експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації і заявки замовника;
перевірка технічного стану КТЗ, його складових частин (систем);
огляд щодо зовнішніх пошкоджень і дефектів;
оформлення акта передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту.
2. Акт передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту (додаток 2) складається у двох примірниках. Обидва примірники мають однакову юридичну силу.
Акт передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) для надання послуг з технічного обслуговування і ремонту підписується власником КТЗ, його складових частин (систем), а також особою, відповідальною за прийняття КТЗ, його складових частин (систем) до ремонту, скріплюється печаткою виконавця (за наявності).
3. Для надання послуг приймаються КТЗ або їх складові частини (системи), які відповідають вимогам експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації, а у разі її відсутності рішення про прийняття КТЗ для надання послуг приймає виконавець.
КТЗ або їх складові частини (системи) передаються виконавцю у повному комплекті.
Замовник надає виконавцю експлуатаційну, ремонтну, технологічну документацію КТЗ з огляду на необхідність її доповнення і використання під час ремонту.
Укомплектованість КТЗ складовими частинами, а також комплектність самих складових частин, які підлягають ремонту, зазначаються у договорі про технічне обслуговування і ремонт КТЗ за згодою замовника і виконавця.
Рішення про прийняття КТЗ чи його складових частин (систем), які неможливо відремонтувати за затвердженою технологічною документацією виконавця (наприклад, внаслідок попередніх робіт заварено рознімні з’єднання, внесено самовільні зміни в конструкцію тощо), приймається виконавцем.
Виконавець може приймати КТЗ, переобладнані відповідно до
Порядку переобладнання транспортних засобів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2010 року № 607 (далі - Порядок переобладнання ТЗ).
Виконавець може приймати КТЗ для переобладнання відповідно до умов (вимог), викладених у документі про погодження згідно з
Порядком переобладнання ТЗ.
За взаємною згодою замовника і виконавця можливе прийняття до ремонту частково розібраних КТЗ та їх складових частин (систем).
4. У разі замовлення ремонтних операцій у системі живлення КТЗ з газобалонним обладнанням газове паливо повинно бути вироблено на відкритому повітрі до припинення робочого ходу двигуна після закриття вентилів усіх балонів.
Відсутність витоків газу має бути перевірена відповідними приладами.
5. У разі прийняття КТЗ та їх складових частин (систем) до технічного обслуговування або ремонту замовнику видається один примірник акта передавання-приймання.
V. Оплата послуг
1. Порядок оплати послуг з технічного обслуговування та ремонту КТЗ визначається договором.
2. Оплата послуг, які виконуються за договором, рахунком-фактурою, нарядом-замовленням, накладною, квитанцією тощо, здійснюється замовником як у готівковій, так і безготівковій формах.
3. Виконавець оформлює документ про витрати на виконання послуг, який підписується виконавцем і замовником і є невід’ємною частиною договору.
4. Після надання послуг і прийняття виконаних робіт з урахуванням їх відповідності умовам договору замовник повністю оплачує роботи за умовами договору.
5. Виконавець оформлює для юридичних осіб окремо документи на оплату матеріалів і послуг з технічного обслуговування і ремонту (включаючи необхідні діагностичні роботи) та окремо документи на оплату матеріалів і виконання робіт з ремонту (включаючи необхідні діагностичні роботи). Виконані роботи виконавець відносить або до технічного обслуговування, або до ремонту на підставі переліків і процедури виконання робіт, регламентованих виробником КТЗ та їх складових частин (систем), та (або) за записами, зробленими в інструкціях з експлуатації та (або) у сервісних книжках, в іншому інформаційному забезпеченні від виробника, а також у нормативно-правових актах.
6. Вартість послуг, матеріалів та складових частин (систем) замовник оплачує за цінами, що діяли на день оформлення замовлення, якщо інше не передбачено умовами договору.
У разі відсутності матеріалів, запасних частин або неможливості під час оформлення наряду-замовлення визначити їх кількість, необхідну для надання послуги, обсяги використання матеріалів і складових частин (систем) погоджуються із замовником попередньо, а їх вартість оплачується ним після виконання послуги за цінами, які діяли на день їх надходження, якщо інше не передбачене договором.
7. Документами, що підтверджують надання послуги, є:
акт передавання-приймання КТЗ (його складових частин (систем)) після надання послуг з технічного обслуговування і ремонту;
наряд-замовлення, підписаний контролером якості (з проставлянням печатки виконавця (за наявності)) та замовником;
документ, що підтверджує оплату послуг;
рахунок-фактура;
податкова накладна (для юридичних осіб).
VІ. Виконання послуг
1. Технічне обслуговування і ремонт КТЗ, їх складових частин (систем) виконуються згідно з вимогами
Технічного регламенту за затвердженою виконавцем технологічною документацією.
У разі відсутності інформаційного забезпечення від виробника, зокрема експлуатаційної, ремонтної, технологічної документації виробника, за взаємною згодою виконавця і замовника допускається виконання окремих робіт за умовами договору, якщо вони не впливають негативно на безпечність КТЗ. У цьому разі технічний опис технічного обслуговування і ремонту зазначається у договорі щодо виконання послуги.
2. Виконавець негайно попереджає замовника і до прийняття узгодженого з ним рішення призупиняє виконання робіт у разі:
виявлення дефектів КТЗ чи непридатності для застосування наданих замовником матеріалів і складових частин КТЗ;
виникнення не передбачених і не залежних від виконавця наслідків виконання вимог замовника щодо надання послуг технічного обслуговування і ремонту КТЗ.
3. Якщо замовник відмовляється від прийняття узгодженого рішення згідно з пунктом 2 цього розділу, виконавець може відмовитися від подальшого виконання договору і вимагати відшкодування витрат, пов’язаних з частковим виконанням договору, згідно із законодавством.
4. Контроль відповідності виконання технічного обслуговування і ремонту КТЗ, їх складових частин (систем) країн-виробників, які приєдналися до
Угоди про прийняття єдиних технічних приписів для колісних транспортних засобів, предметів обладнання та частин, які можуть бути встановлені та/або використані на колісних транспортних засобах, і про умови взаємного визнання офіційних затверджень, виданих на основі цих приписів, здійснюється з урахуванням вимог відповідних Правил Європейської Економічної Комісії ООН з поправками, що діяли на дату виготовлення КТЗ у відповідній країні-виробнику.
5. Відповідність наданих послуг у процесі приймання КТЗ, складових частин (систем) замовником після технічного обслуговування і ремонту підтверджується без їх розбирання.
КТЗ чи їх складові частини (системи) розбираються лише в разі, якщо це передбачено умовами договору.
6. Виконавець забезпечує транспортування і зберігання КТЗ, які приймаються до технічного обслуговування та ремонту і видаються після технічного обслуговування та ремонту, згідно з вимогами їх експлуатаційної документації.
7. Якщо змінюються умови експлуатації відремонтованого КТЗ і замовнику необхідно виконувати вимоги, не передбачені експлуатаційною документацією виробника або з певними відхиленнями від неї, виконавець забезпечує замовника необхідними додатками до експлуатаційної документації КТЗ чи його складових частин (систем) і письмово попереджає його про це (виконуються відповідні записи в акті передавання-приймання КТЗ).
VІІ. Передавання-приймання КТЗ та їх складових частин (систем) після технічного обслуговування і ремонту
1. Приймання КТЗ, його складових частин (систем) замовником відбувається у присутності контролера якості і здійснюється в такому порядку:
аналіз документів, оформлених виконавцем;
перевірка відповідності наданих послуг, зокрема надання замовнику КТЗ, його складових частин (систем) для випробувань за участю представника виконавця;
оформлення акта передавання-приймання КТЗ, його складових частин (систем) після ремонту і технічного обслуговування або наряду-замовлення відповідно до
статті 25 Закону України
"Про автомобільний транспорт" .
2. Укомплектованість відремонтованих КТЗ, їх складових частин (систем) повинна відповідати умовам договору (наряду-замовлення) й акта передавання-приймання.
3. КТЗ або їх складові частини (системи) передаються замовнику після прийняття їх контролером якості, про що робиться запис у наряді-замовленні, який підписується виконавцем та скріплюється печаткою (за наявності).
4. Акт передавання-приймання колісного транспортного засобу, його складових частин (систем) після надання послуг з технічного обслуговування та ремонту складається у двох примірниках за формою, наведеною в додатку 3 до цих Правил.
5. У процесі технічного обслуговування чи ремонту КТЗ канали доступу до лічильника пробігу на спідометрі (тахографі), а також інші складові частини опломбовуються виконавцем (якщо це передбачено технологічною документацією). Можуть бути опломбовані будь-які складові частини, що ремонтувалися, якщо установлені пломби не погіршують безпечність КТЗ і не перешкоджають його експлуатації. Замість пломб допускається в окремих місцях рознімних з’єднань установлювати клейкі плівки, наносити лакофарбові покриття, зруйнування яких може свідчити про факт втручання замовника у відремонтовані складові частини.
Інформація про опломбування (інші контрольні засоби) відображається в акті передавання-приймання КТЗ після надання послуг і доводиться до відома замовника.
6. У разі заміни експлуатаційних рідин під час технічного обслуговування і ремонту КТЗ, їх складових частин (систем), передбачених експлуатаційною документацією, виконавець зазначає їх найменування, марковання і необхідні експлуатаційні параметри на ярлику чи етикетці, які закріплюються на відповідних складових частинах.
7. Особливі вимоги щодо експлуатації КТЗ чи його складових частин (систем) після ремонту (тимчасові обмеження щодо навантаження, режими притирання деталей, строки придатності складових частин (систем), попередження про призначений строк використання тощо) виконавець відображає в додатках до експлуатаційної документації і в разі необхідності - в додатках до сервісної книжки. Додатки підписуються виконавцем або його уповноваженою особою.
8. Виконавець після виконання робіт надає замовнику такі документи:
рахунок-фактуру, наряд-замовлення, накладну, квитанцію тощо (окремо пов’язані з виконанням технічного обслуговування (крім гарантійного) та окремо пов’язані з виконанням ремонту);
гарантійний талон (один примірник);
додатки до експлуатаційної документації у випадках, зазначених у пункті 7 розділу VІ цих Правил, а також пункті 7 цього розділу;
довідку-рахунок на складові частини, придбані й установлені виконавцем на КТЗ;
................Перейти до повного тексту