- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Наказ
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ
НАКАЗ
14.12.2012 № 1423
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 січня 2013 р.
за № 44/22576
Про затвердження Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Положення про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів, що додається.
2. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.) забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому законодавством порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Жебровського Б.М.
4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
Тимчасово виконуючий обов’язки Міністра |
Є.М. Суліма |
ПОГОДЖЕНО: Голова Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва |
М.Ю. Бродський |
Заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України |
Д.В. Ісаєнко |
Віце-прем'єр-міністр України – Міністр охорони здоров’я України |
Р. Богатирьова |
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
освіти і науки,
молоді та спорту
14.12.2012 № 1423
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
3 січня 2013 р.
за № 44/22576
ПОЛОЖЕННЯ
про навчальні кабінети з природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів
І. Загальні положення
1.2. Це Положення визначає загальні та спеціальні вимоги до розташування, матеріально-технічного обладнання та науково-методичного оснащення кабінетів з природничо-математичних предметів (далі - кабінети з ПМП) і є обов'язковим для використання в загальноосвітніх навчальних закладах незалежно від типу та форми власності.
1.3. У цьому Положенні терміни вживаються у таких значеннях:
засоби навчання та обладнання - навчально-наочні посібники, технічні засоби навчання, обладнання навчального, загального та спеціального призначення для загальноосвітніх навчальних закладів;
кабінет з ПМП - приміщення загальноосвітнього навчального закладу, оснащене сучасними засобами навчання та шкільним обладнанням, у якому проводиться навчально-виховна робота з учнями відповідно до
Державного стандарту базової і повної середньої освіти , навчальних планів та програм, а також науково-методична робота з природничо-математичних предметів: кабінет (лабораторія) біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет (лабораторія) фізики, кабінет (лабораторія) хімії.
ІІ. Мета, завдання та основні принципи організації роботи кабінетів з ПМП
2.1. Кабінети з ПМП створюються у загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до
Державного стандарту базової і повної освіти . Площа приміщень на одного учня у кабінетах з ПМП без використання персональних комп’ютерів повинна відповідати вимогам Державних санітарних правил і норм влаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організації навчально-виховного процесу
ДСанПіН 5.5.2.008-01 , затверджених постановою Головного державного санітарного лікаря України від 14 серпня 2001 року № 63 (далі - ДСанПіН 5.5.2.008-01), із розрахунку:
Таблиця 1
Кабінет |
Площа на 1 учня, м-2 |
Примітка |
1 |
2 |
3 |
Географії |
2,4 м-2 |
1 кабінет на 15 класів |
Математики |
2,4 м-2 |
1 кабінет на 8 класів |
Біології |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 15 класів |
Фізики |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 8 класів |
Хімії |
2,8 м-2 |
1 кабінет на 15 класів |
Лаборантська (для кожного з природничо-математичних кабінетів) |
0,75 м-2 |
не менше 16 м-2 |
2.3. Завданням функціонування кабінетів з ПМП є створення передумов для:
організації навчально-виховної роботи з біології, географії, математики, фізики, хімії;
реалізації практично-дійової і творчої складових змісту навчання;
забезпечення в основній та старшій школі поглибленого і профільного навчання;
організації роботи предметних гуртків та факультативів;
проведення засідань предметних методичних об'єднань;
індивідуальної підготовки вчителів до занять та підвищення їх кваліфікації.
2.4. Оснащення, обладнання, реконструкція кабінетів з ПМП здійснюються відповідно до вимог:
Державних будівельних норм України
ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів" , затверджених наказом Державного комітету України у справах містобудування і архітектури від 27 червня 1996 року
№ 117 та введених у дію наказом від 6 серпня 1997 року
№ 136 з 1 січня 1998 року (далі - ДБН В.2.2-3-97 "Будинки та споруди навчальних закладів");
Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів , затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 9 січня 1998 року № 4, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 10 лютого 1998 року за № 93/2533 (далі - Правила безпечної експлуатації електроустановок);
ІІІ. Типи та розташування кабінетів з ПМП
3.1. Створення кабінетів з ПМП визначається предметною специфікою, розміщенням приміщення та оснащенням засобами навчання та шкільним обладнанням.
3.2. У загальноосвітніх навчальних закладах із малою наповнюваністю класів допускається використання навчальних кабінетів комбінованого типу (з двох предметів) за вимогами до упорядкування та удосконалення організаційно-педагогічних умов функціонування цих кабінетів.
3.3. У загальноосвітніх навчальних закладах можуть створюватись такі типи навчальних кабінетів з природничо-математичних предметів:
кабінети з окремих предметів (кабінет біології, кабінет географії, кабінет математики, кабінет фізики, кабінет хімії);
комбіновані кабінети з набором навчально-методичної інформації та матеріально-технічного забезпечення для декількох предметів (хімія - біологія, математика - креслення, фізика - астрономія тощо).
3.4. Кабінети з ПМП створюються з лаборантськими, що прилягають до цих кабінетів. Лаборантські повинні мати вихід до кабінету, а ті, що створюються при кабінетах фізики, хімії, біології, - додатково окремий вихід у коридор.
3.5. Для дотримання безпеки учнів під час перерв розміщення кабінетів (якщо у загальноосвітньому навчальному закладі існує кабінетна система) на поверхах здійснюється шляхом поєднання на одному поверсі (в одному блоці або секції закладу) кабінетів для 5-9-х класів, на іншому (в іншому блоці або секції) - для 10-11-х класів.
3.6. Розташування кабінетів може змінюватись відповідно до зміни спеціалізації загальноосвітнього навчального закладу, співвідношення класів та кількості учнів у них чи з інших причин.
3.7. Перебувати учням у приміщеннях кабінетів фізики, хімії, біології дозволяється тільки у присутності вчителя або лаборанта.
IV. Матеріально-технічне забезпечення кабінетів з ПМП
4.1. Комплектація кабінетів з ПМП
4.1.1. Комплектація кабінетів з ПМП обладнанням здійснюється відповідно до вимог цього Положення.
4.1.2. До матеріально-технічного забезпечення навчальних кабінетів з ПМП належать шкільні меблі, обладнання та устаткування, а також засоби, що забезпечують безпеку життєдіяльності.
4.2. Шкільні меблі
4.2.2. Шкільні меблі мають шість розмірів за ростовими групами та маркуванням їх у вигляді ліній відповідного кольору:
Таблиця 2
Зріст учнів |
Маркування (колір лінії) |
Група меблів |
1 |
2 |
3 |
до 115 см |
Оранжевий |
1 |
115-130 см |
Фіолетовий |
2 |
130-145 см |
Жовтий |
3 |
145-160 см |
Червоний |
4 |
160-175 см |
Зелений |
5 |
понад 175 см |
Блакитний |
6 |
4.2.3. У кабінетах хімії, фізики та біології встановлюються спеціальні двомісні лабораторні столи трьох розмірів за 4-, 5-, 6-ростовими групами, прикріплені до підлоги, у кабінетах математики та географії - шкільні меблі: парти, одно- або двомісні учнівські столи та учнівські стільці.
................Перейти до повного тексту