1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


ГЕНЕРАЛЬНА ПРОКУРАТУРА УКРАЇНИ
НАКАЗ
06.12.2017 № 343
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 січня 2018 р.
за № 8/31460
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Офісу Генерального прокурора № 202 від 16.06.2021 )
Про затвердження Інструкції про порядок проведення службових розслідувань в органах прокуратури
Відповідно до вимог статей 9, 19 Закону України "Про прокуратуру", статей 1, 65 Закону України "Про запобігання корупції" та з метою удосконалення заходів, спрямованих на захист прав і свобод людини, зміцнення дисципліни в органах прокуратури, регламентування питань призначення, проведення службових розслідувань та прийняття законних рішень за їх результатами
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок проведення службових розслідувань в органах прокуратури, що додається.
2. Генеральній інспекції Генеральної прокуратури України забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника та заступників Генерального прокурора, заступника Генерального прокурора - Головного військового прокурора, заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівника Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України, керівників регіональних, місцевих та військових прокуратур.
Генеральний прокурор України Ю. Луценко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Генеральної
прокуратури України
06.12.2017 № 343
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
02 січня 2018 р.
за № 8/31460
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок проведення службових розслідувань в органах прокуратури
І. Загальні положення
1. Ця Інструкція визначає підстави та порядок проведення службового розслідування в органах прокуратури стосовно прокурорів Генеральної прокуратури України, регіональних, місцевих, військових прокуратур, Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, слідчих (далі - прокурори), оформлення результатів та прийняття рішень, а також компетенцію структурних підрозділів, службових та посадових осіб органів прокуратури при його проведенні.
2. Дія цієї Інструкції не поширюється на службові розслідування стосовно державних службовців, за фактами вчинення правопорушень у сфері охорони державної таємниці, розслідування нещасних випадків із військовослужбовцями, порядок проведення яких визначається законодавством.
3. Службове розслідування - комплекс заходів, які здійснюються відповідно до цієї Інструкції з метою з’ясування обставин, що стали підставами для його призначення.
4. Службове розслідування проводиться незалежно від здійснення за тим самим фактом розслідування у кримінальному провадженні чи провадження у справі про адміністративне правопорушення.
У разі відкриття Кваліфікаційно-дисциплінарною комісією прокурорів дисциплінарного провадження до його завершення службове розслідування за тим самим фактом не призначається. У такому випадку службове розслідування може бути призначене лише за письмовим запитом члена Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою).
5. Службове розслідування не проводиться стосовно прокурорів, з якими припинено трудові правовідносини. У такому разі службове розслідування може бути призначене з метою встановлення причетності (непричетності) до події інших прокурорів, виявлення та усунення причин і умов, що сприяли вчиненню неправомірних дій, усунення їх наслідків.
ІІ. Приводи та підстави для призначення службового розслідування
1. Приводами для призначення службового розслідування є:
звернення (скарги, заяви) і повідомлення громадян, народних депутатів України, органів державної влади та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій незалежно від підпорядкування і форм власності, об’єднань громадян та засобів масової інформації, які містять фактичні дані, що можуть бути перевірені;
доручення посадових осіб, уповноважених на призначення службових розслідувань;
подання спеціально уповноваженого суб’єкта у сфері протидії корупції або припис Національного агентства з питань запобігання корупції;
письмовий запит члена Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою);
рапорт прокурора, в тому числі щодо ініціювання проведення службового розслідування для спростування безпідставних звинувачень або підозр стосовно нього;
повідомлення Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України.
2. За анонімними повідомленнями та зверненнями службове розслідування не проводиться, крім випадків, коли анонімне повідомлення стосується порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції" та наведена в ньому інформація стосується конкретного прокурора, містить фактичні дані, які можуть бути перевірені.
Не проводиться службове розслідування за рапортом прокурора про спростування безпідставних звинувачень або підозр щодо нього у разі наявності дисциплінарного провадження стосовно вказаного прокурора за викладеними у рапорті фактами.
3. Підставами для проведення службового розслідування є наявність даних про:
втручання чи будь-який інший вплив прокурора у випадках чи порядку, не передбачених законодавством, у службову діяльність іншого прокурора, службових, посадових осіб чи суддів;
допущення витоку мовної та видової інформації на об’єктах інформаційної діяльності органів прокуратури, розголошення конфіденційної, службової інформації або інформації, яка містить таємницю, що охороняється законом (крім державної таємниці), втрату службових документів і матеріалів, порушення пропускного режиму до службових приміщень прокуратури, втрату, пошкодження печаток, штампів, іншого майна прокуратури;
втрату або викрадення службового посвідчення;
порушення, допущене посадовими особами органів прокуратури, що могло призвести до нецільового використання бюджетних коштів та втрат;
загибель чи травмування прокурора під час виконання службових обов’язків, посягання на життя, здоров’я, житло та майно прокурора чи його близьких родичів, пов’язані зі службовою діяльністю прокурора;
неправомірне втручання в діяльність прокурора;
подію, яка сталася за участі прокурора та викликала негативний суспільний резонанс;
використання прокурором своїх службових повноважень або службового статусу та пов’язаних із цим можливостей на користь своїх приватних інтересів або приватних інтересів третіх осіб;
вчинення прокурором дій, що містять ознаки корупційних правопорушень, інших кримінальних правопорушень або правопорушень, пов’язаних з корупцією;
керування прокурором транспортним засобом у стані алкогольного чи наркотичного сп’яніння або відмову від проходження огляду з метою виявлення стану сп’яніння;
подання в анкеті доброчесності прокурора недостовірних (у тому числі неповних) тверджень;
порушення прокурором вимог, заборон або обмежень, встановлених Законами України "Про запобігання корупції", "Про прокуратуру";
вчинення прокурором інших дій, що порочать звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об’єктивності, неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів прокуратури.
4. Призначення та проведення службових розслідувань у ході таємної перевірки доброчесності прокурорів здійснюються з урахуванням положень наказу Генеральної прокуратури України від 16 червня 2016 року № 205 "Про затвердження Порядку проведення таємної перевірки доброчесності прокурорів в органах прокуратури України", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 17 червня 2016 року за № 875/29005.
ІІІ. Порядок призначення службового розслідування
1. Посадовими особами органів прокуратури, уповноваженими призначати службове розслідування, є Генеральний прокурор, заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, керівник регіональної прокуратури, військовий прокурор регіону або особи, які виконують їх обов’язки.
2. Генеральним прокурором (особою, яка виконує його обов’язки) службове розслідування може призначатися стосовно всіх категорій прокурорів, за винятком випадків, передбачених абзацом другим пункту 3 цього розділу.
3. Інші вказані в пункті 1 цього розділу посадові особи мають право призначати службові розслідування лише стосовно підпорядкованих прокурорів.
Службові розслідування стосовно прокурорів Спеціалізованої антикорупційної прокуратури (крім заступника Генерального прокурора - керівника Спеціалізованої антикорупційної прокуратури та його заступників) має право призначати виключно заступник Генерального прокурора - керівник Спеціалізованої антикорупційної прокуратури або особа, яка виконує його обов’язки.
4. Про призначення службового розслідування видається наказ, яким утворюється комісія з проведення службового розслідування (далі - комісія), визначаються голова та члени комісії, підстава, мета і строки його проведення, прізвище, ім’я, по батькові, посада прокурора, стосовно якого проводиться розслідування, факт, за яким воно проводиться.
5. Проект наказу про призначення службового розслідування та пропозиції щодо складу комісії готує структурний підрозділ, яким встановлено наявність підстав для проведення службового розслідування.
За рішенням посадової особи, уповноваженої призначати службове розслідування, підготовку проекту наказу про його призначення може бути доручено іншому структурному підрозділу.
6. Копія наказу про призначення службового розслідування надається до Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України не пізніше наступного робочого дня після його видання.
7. Член Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою), про результати розгляду письмового запиту щодо призначення службового розслідування повідомляється в порядку та в строки, передбачені частиною сьомою статті 46 Закону України "Про прокуратуру".
8. Залучення до проведення службового розслідування безпосередніх керівників або підлеглих особи, стосовно якої його призначено, а також інших осіб, що можуть бути заінтересовані у результатах відповідного розслідування, не допускається.
Про виявлення таких обставин голова комісії не пізніше наступного робочого дня зобов’язаний повідомити посадову особу, яка призначила службове розслідування, без припинення його проведення.
9. Службове розслідування проводиться у строк не більше ніж один місяць з дня його призначення.
У разі потреби за мотивованим рапортом голови комісії визначений строк може бути продовжено посадовою собою, яка призначила службове розслідування, про що видається письмовий наказ. Загальний строк проведення службового розслідування не може перевищувати двох місяців.
Строк службового розслідування, розпочатого за анонімним повідомленням про порушення вимог Закону України "Про запобігання корупції", приписом Національного агентства з питань запобігання корупції, не може перевищувати строків розгляду повідомлення та припису, визначених Законом України "Про запобігання корупції".
Час тимчасової втрати працездатності особи, стосовно якої проводиться службове розслідування, її перебування на лікуванні, у відпустці, службовому відрядженні або відсутності з інших документально підтверджених причин до строку проведення службового розслідування не зараховується.
У разі надходження інформації про відкриття Кваліфікаційно-дисциплінарною комісією прокурорів дисциплінарного провадження перебіг строку службового розслідування, розпочатого за тим самим фактом та стосовно того самого прокурора, зупиняється до завершення дисциплінарного провадження. У такому випадку службове розслідування може бути поновлено за письмовим запитом члена Кваліфікаційно-дисциплінарної комісії прокурорів, яким у ході дисциплінарного провадження здійснюється перевірка за дисциплінарною скаргою (заявою).
Початком службового розслідування вважається дата підписання наказу про його призначення, а завершенням - дата затвердження висновку службового розслідування.
10. За наявності обставин, що унеможливлюють виконання повноважень головою комісії, обов’язки голови комісії покладаються на одного із членів комісії відповідно до письмового наказу посадової особи, якою призначено службове розслідування.
ІV. Компетенція окремих структурних підрозділів органів прокуратури, які залучаються до проведення службових розслідувань
1. Генеральна інспекція Генеральної прокуратури України залучається до проведення службового розслідування, призначеного для перевірки інформації про:
вчинення прокурором дій, що порочать звання прокурора і можуть викликати сумнів у його об’єктивності, неупередженості та незалежності, у чесності та непідкупності органів прокуратури;
втручання чи будь-який інший вплив прокурора у випадках чи порядку, не передбачених законодавством, у службову діяльність іншого прокурора, службових, посадових осіб чи суддів.
2. До проведення службових розслідувань, призначених керівниками регіональних прокуратур та військовими прокурорами регіонів, службові особи Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України залучаються виключно за дорученням керівника Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України або Генерального прокурора.
3. До проведення службових розслідувань, призначених Генеральним прокурором чи заступником Генерального прокурора - керівником Спеціалізованої антикорупційної прокуратури, у випадках, не передбачених пунктом 1 цього розділу, службові особи Генеральної інспекції Генеральної прокуратури України залучаються виключно за вказівкою Генерального прокурора.
4. Службові особи інших структурних підрозділів залучаються до службового розслідування з огляду на обставини, що підлягають з’ясуванню в ході його проведення.
V. Повноваження посадової особи, яка призначила службове розслідування, та осіб, які беруть участь у його проведенні
1. Посадова особа, яка призначила службове розслідування:
розглядає клопотання про відвід голови або членів комісії, скарги на їхні дії або бездіяльність та протягом семи робочих днів від дня отримання таких клопотань (скарг) письмово повідомляє про рішення, прийняті за результатами їх розгляду;
розглядає висновок та матеріали службового розслідування у п’ятиденний строк з дня їх надання;
затверджує висновок службового розслідування та з урахуванням зібраних за результатами його проведення матеріалів приймає рішення, яке може відрізнятися від запропонованого комісією;
при встановленні під час службового розслідування діяння, що містить ознаки кримінального або адміністративного правопорушення, вживає заходів у порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України або Кодексом України про адміністративні правопорушення.
2. Посадова особа, яка призначила службове розслідування, має право:
ознайомлюватися з матеріалами службового розслідування;
надавати голові комісії письмові доручення стосовно його проведення;
за наявності підстав змінювати склад комісії;
у разі незгоди із висновком службового розслідування в межах установленого строку надавати доручення голові та членам комісії щодо додаткової перевірки доводів і обставин, які раніше не були відомі або не були враховані під час проведення службового розслідування, а також щодо доопрацювання висновку службового розслідування.
3. Голова комісії:
організовує роботу комісії, за необхідності скликає її засідання;
забезпечує проведення службового розслідування у визначені строки, за наявності підстав ініціює їх продовження;

................
Перейти до повного тексту