1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ, ТОРГІВЛІ ТА СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ
НАКАЗ
18.11.2020 № 2363
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 січня 2021 р.
за № 6/35628
Про затвердження Типового положення про секторальну (міжсекторальну) групу призначених органів з оцінки відповідності та/або визнаних незалежних організацій
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства економіки № 1099 від 01.03.2023 )
Відповідно до частини п’ятої статті 26 та частини третьої статті 44 Закону України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності" НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Типове положення про секторальну (міжсекторальну) групу призначених органів з оцінки відповідності та/або визнаних незалежних організацій, що додається.
2. Департаменту технічного регулювання та інноваційної політики забезпечити подання цього наказу в установленому порядку на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України.
3. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.
4. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України згідно з розподілом обов’язків.

Міністр розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України



І. Петрашко
ПОГОДЖЕНО:

Т.в.о. Голови
Державної регуляторної служби України



О. Мірошніченко
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Міністерства
розвитку економіки,
торгівлі та сільського
господарства України
18 листопада 2020 року № 2363
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
04 січня 2021 р.
за № 6/35628
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ
про секторальну (міжсекторальну) групу призначених органів з оцінки відповідності та/або визнаних незалежних організацій
I. Загальні положення
1. Секторальна (міжсекторальна) група призначених органів з оцінки відповідності та/або визнаних незалежних організацій (далі - секторальна (міжсекторальна) група) є формою співробітництва між органами з оцінки відповідності та/або визнаними незалежними організаціями, призначеними для виконання завдань з оцінки відповідності згідно з відповідними технічними регламентами (далі - призначені органи).
2. Секторальна (міжсекторальна) група може мати власний бланк з необхідними реквізитами та вебсайт.
3. Положення про секторальну (міжсекторальну) групу розробляється і затверджується на підставі цього Типового положення.
4. У своїй діяльності секторальна (міжсекторальна) група керується Конституцією і законами України, актами Президента України та Кабінету Міністрів України, постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, іншими нормативно-правовими актами, наказами Мінекономіки, інших центральних органів виконавчої влади та Служби безпеки України, на яких покладені функції технічного регулювання у відповідних сферах діяльності (далі - відповідні державні органи), цим Типовим положенням, положенням про секторальну (міжсекторальну) групу та іншими документами, ухваленими секторальною (міжсекторальною) групою.
5. У цьому Типовому положенні терміни вживаються у значенні, наведеному в Законах України "Про технічні регламенти та оцінку відповідності", "Про стандартизацію", "Про державний ринковий нагляд і контроль нехарчової продукції".
II. Порядок утворення та ліквідації секторальної (міжсекторальної) групи
1. Утворення та ліквідація секторальної (міжсекторальної) групи, визначення сфери її відповідальності, а також покладення на призначений орган функцій технічного секретаріату такої групи здійснюються Мінекономіки шляхом видання відповідних наказів.
2. Секторальна (міжсекторальна) група утворюється для технічних регламентів, якими передбачена координація та співпраця між призначеними органами у формі таких груп (далі - відповідний технічний регламент).
3. Сферою відповідальності секторальної групи є один відповідний технічний регламент та всі передбачені ним процедури оцінки відповідності, до виконання яких залучаються призначені органи (далі - відповідні процедури оцінки відповідності), або окремі відповідні процедури оцінки відповідності.
Сферою відповідальності міжсекторальної групи є декілька відповідних технічних регламентів та всі передбачені ними відповідні процедури оцінки відповідності.
Сфера відповідальності секторальної (міжсекторальної) групи може бути розширена чи скорочена шляхом унесення змін до відповідного наказу Мінекономіки про утворення такої групи і визначення сфери її відповідальності (далі - наказ про утворення) щодо визначення нової сфери її відповідальності з урахуванням розширення чи скорочення.
4. Секторальна група утворюється для кожного відповідного технічного регламенту за умови, що згідно з цим технічним регламентом призначено не менше двох призначених органів.
Стосовно одного відповідного технічного регламенту може бути утворено більше ніж одну секторальну групу в разі, якщо таким відповідним технічним регламентом передбачено більше ніж одну відповідну процедуру оцінки відповідності, на виконання завдань за кожною з яких призначено не менше двох призначених органів, за умови розмежування сфер відповідальності таких секторальних груп різними відповідними процедурами оцінки відповідності, передбаченими таким відповідним технічним регламентом.
5. Міжсекторальна група утворюється для двох та більше відповідних технічних регламентів, вимоги яких спрямовані на запобігання або усунення однакових видів ризиків стосовно певних видів (категорій, груп) продукції або сфера дії яких охоплює види (категорії або групи) продукції, що використовується за одним і тим самим призначенням (далі - взаємопов’язані відповідні технічні регламенти), за умови, що сукупно згідно з цими взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами призначено не менше двох призначених органів.
6. Організаційне забезпечення діяльності кожної секторальної (міжсекторальної) групи здійснюється технічним секретаріатом такої групи (далі - секретаріат).
Функції секретаріату покладаються на один з призначених органів, який згідно з розділом IV цього Типового положення є членом відповідної секторальної (міжсекторальної) групи (далі - член).
Члени, які мають спроможність та бажання виконувати функції секретаріату і планують брати безпосередню участь у діяльності відповідної секторальної (міжсекторальної) групи, не пізніше ніж через 30 робочих днів з дати видання наказу про утворення висловлюють Мінекономіки у письмовій формі згоду і підтверджують власну спроможність виконувати функції секретаріату такої групи.
У разі якщо два та більше членів висловили згоду і підтвердили свою спроможність виконувати функції секретаріату, здійснення таких функцій покладається на члена, якого призначено згідно з відповідним технічним регламентом/взаємопов’язаним технічним регламентом раніше. У разі якщо жоден член не висловив згоди виконувати функції секретаріату, здійснення таких функцій покладається на члена, який є першим призначеним органом згідно з відповідним технічним регламентом/взаємопов’язаним технічним регламентом і спроможний виконувати такі функції з урахуванням положень абзацу другого пункту 6 розділу V цього Типового положення.
Мінекономіки видає наказ про покладення функцій секретаріату на одного із членів не пізніше ніж через 60 робочих днів з дати видання наказу про утворення.
Функції секретаріату утвореної секторальної (міжсекторальної) групи в подальшому можуть бути покладені на іншого її члена шляхом видання відповідного наказу Мінекономіки не пізніше ніж через 30 робочих днів з дня одержання від секторальної (міжсекторальної) групи узгодженої її членами пропозиції щодо передання функцій секретаріату іншому її члену.
7. Секторальна група ліквідується в разі настання хоча б однієї із таких обставин:
1) втрата чинності відповідним технічним регламентом чи набрання чинності змінами до нього та/або передбачених ним відповідних процедур оцінки відповідності, віднесених до сфери відповідальності такої групи, згідно з якими відсутні підстави для існування утвореної Секторальної групи;
2) призначення згідно з відповідним технічним регламентом та/або передбаченими ним відповідними процедурами оцінки відповідності, які віднесені до сфери відповідальності такої групи, лише одного призначеного органу або відсутність жодного призначеного органу;
3) утворення Секторальної групи та визначення її сфери відповідальності шляхом об’єднання сфер відповідальності утворених Секторальних груп, до сфер відповідальності яких віднесені різні відповідні процедури оцінки відповідності, передбачені відповідним технічним регламентом;
4) утворення Міжсекторальної групи чи розширення сфери відповідальності утвореної Міжсекторальної групи, до сфери відповідальності якої віднесено відповідний технічний регламент та передбачені ним процедури оцінки відповідності, які віднесені до сфери відповідальності такої групи.
Мінекономіки видає наказ про ліквідацію Секторальної групи не пізніше ніж через 30 робочих днів з дня настання обставин, зазначених у підпунктах 1 та 2 цього пункту, та одночасно з настанням обставин, зазначених у підпунктах 3 та 4 цього пункту.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства економіки № 1099 від 01.03.2023 )
8. Міжсекторальна група ліквідується в разі настання хоча б однієї із таких обставин:
1) втрата чинності взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами чи набрання чинності змінами до них та/або передбачених ними відповідних процедур оцінки відповідності, віднесених до сфери відповідальності такої групи, згідно з якими відсутні підстави для існування утвореної Міжсекторальної групи;
2) призначення згідно з взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами, віднесеними до сфери відповідальності такої групи, лише одного призначеного органу або відсутність жодного призначеного органу;
3) утворення нових Секторальних / Міжсекторальних груп, до сфер відповідальності яких віднесено всі взаємопов’язані відповідні технічні регламенти та/або передбачені ними відповідні процедури оцінки відповідності, що включені до сфери відповідальності такої групи;
4) утворення Міжсекторальної групи та визначення її сфери відповідальності шляхом об’єднання сфер відповідальності утворених Міжсекторальних груп.
Мінекономіки видає наказ про ліквідацію Міжсекторальної групи не пізніше ніж через 30 робочих днів з дня настання обставин, зазначених у підпунктах 1 та 2 цього пункту, та одночасно з настанням обставин, зазначених у підпунктах 3 та 4 цього пункту.
( Розділ II доповнено новим пунктом згідно з Наказом Міністерства економіки № 1099 від 01.03.2023 )
III. Завдання секторальної (міжсекторальної) групи
1. Завданням секторальної (міжсекторальної) групи є координація та співпраця призначених органів для узгодженого технічного застосування відповідних процедур оцінки відповідності вимогам відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів, що належать до сфери її відповідальності.
2. Секторальна (міжсекторальна) група відповідно до покладеного на неї завдання у визначеній сфері відповідальності:
1) визначає технічну політику узгодженого застосування членами відповідних процедур оцінки відповідності, передбачених відповідними технічними регламентами/взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами;
2) забезпечує постійний обмін досвідом між членами та обговорення ними технічних питань, пов’язаних із застосуванням ними відповідних процедур оцінки відповідності вимогам відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів;
3) ухвалює узгоджені рішення з організаційних питань своєї діяльності, зокрема щодо:
обрання голови секторальної (міжсекторальної) групи (далі - голова) та заступника голови секторальної (міжсекторальної) групи (далі - заступник голови);
утворення у своєму складі робочих груп (далі - РГ);
визначення члена, якому пропонується передати функції її секретаріату;
розширення чи скорочення сфери своєї відповідальності;
4) розробляє та ухвалює:
документи, спрямовані на забезпечення узгодженості в технічному застосуванні членами відповідних процедур оцінки відповідності вимогам відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів, та зміни до них (далі - документи щодо узгодженості);
інші документи, необхідні для організації її діяльності, та зміни до них;
узгоджені рішення та рекомендації, пропозиції для відповідних державних органів та Мінекономіки з питань, що належать до сфери її відповідальності;
5) ухвалює:
положення про секторальну (міжсекторальну) групу та зміни до нього;
план діяльності секторальної (міжсекторальної) групи на відповідний рік;
звіт про свою діяльність за попередній рік;
6) відслідковує, аналізує та враховує у своїй діяльності:
досягнення науки і техніки, будь-які зміни в загальновизнаному сучасному стані розвитку техніки, належні інженерні практики у сфері, що пов’язана з її діяльністю;
зміни в національному законодавстві, законодавстві Європейського Союзу, інших економічних об’єднань або інших держав з питань, що стосуються її діяльності;
офіційну інформацію Мінекономіки, відповідних державних органів, органів державного ринкового нагляду та контролю нехарчової продукції, інших органів державного контролю (нагляду), національного органу стандартизації, національного органу України з акредитації з питань, що стосуються її діяльності;
7) формує, веде та оновлює інформаційну базу ухвалених нею документів щодо узгодженості та забезпечує до неї доступ усім членам, Мінекономіки та відповідним державним органам;
8) забезпечує доступ усіх членів до затвердженого плану діяльності секторальної (міжсекторальної) групи на відповідний рік та змін до нього, звіту про свою діяльність за попередній рік;
9) надає консультаційну та методичну допомогу членам, зокрема з питань щодо:
застосування ними положень відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів;
застосування ними відповідних процедур оцінки відповідності вимогам відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів;
застосування ними національних стандартів та/або інших технічних специфікацій, посилання на які містяться у відповідних технічних регламентах/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентах та застосування яких забезпечує відповідність вимогам таких технічних регламентів (далі - стандарти);
проведення ними випробувань, визначених у стандартах, з метою досягнення узгодженої практики та забезпечення відтворюваності результатів випробувань;
10) надає узгоджені пропозиції відповідним державним органам щодо:
перегляду відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів і передбачених ними відповідних процедур оцінки відповідності;
розроблення, прийняття, перевірки, перегляду, скасування чи відновлення дії стандартів, ужиття заходів щодо гармонізації стандартів з відповідними міжнародними чи регіональними стандартами;
формування та оновлення переліків національних стандартів для цілей застосування відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів;
розроблення методичних рекомендацій із застосування відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів;
11) надає на запити Мінекономіки та відповідних державних органів:
узгоджені пропозиції щодо членів, яким пропонується передати на подальше опрацювання чи зберігання комплекти документації, пов’язаної з виконанням іншими членами завдань з оцінки відповідності вимогам відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів, у разі скорочення сфери їх призначення, призупинення або анулювання призначення;
інформацію щодо фахівців (аудиторів, експертів), які мають досвід виконання робіт з оцінки відповідності не менше п’яти років у сферах, які належать до сфери її відповідальності;
експертні висновки з технічних питань щодо відповідних технічних регламентів/взаємопов’язаних відповідних технічних регламентів та передбачених ними відповідних процедур оцінки відповідності;
12) співпрацює з питань, що належать до її компетенції, з:
національним органом стандартизації та національним органом України з акредитації;
технічними комітетами стандартизації, сфера діяльності яких стосується її діяльності;
іншими секторальними (міжсекторальними) групами, а також з органами з оцінки відповідності, призначеними згідно з технічними регламентами, якими не передбачена координація та співпраця між призначеними органами з оцінки відповідності у формі таких груп;
відповідними органами з оцінки відповідності інших держав та їх групами, що здійснюють оцінку відповідності в аналогічних сферах, та враховує їх досвід роботи та рекомендації у своїй діяльності.
IV. Членство в секторальній (міжсекторальній) групі
1. Членами секторальної (міжсекторальної) групи є всі призначені органи, які призначені згідно з відповідними технічними регламентами/взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами та/або передбаченими ними відповідними процедурами оцінки відповідності, що належать до сфери відповідальності такої групи.
2. Призначені органи є членами секторальної (міжсекторальної) групи з дати видання наказу Мінекономіки про видачу їм свідоцтва про призначення органу з оцінки відповідності для виконання як третьою стороною певних завдань з оцінки відповідності, визначених у відповідному технічному регламенті/свідоцтва про призначення визнаної незалежної організації для затвердження технологічних процесів виконання нерознімних з’єднань, персоналу, який виконує нерознімні з’єднання, та/або персоналу, який проводить неруйнівний контроль, згідно з технічним регламентом щодо обладнання, що працює під тиском (далі - відповідне свідоцтво про призначення), розширення сфери їх призначення чи поновлення дії відповідного свідоцтва про призначення згідно з відповідними технічними регламентами/взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами та/або передбаченими ними відповідними процедурами оцінки відповідності, що належать до сфери відповідальності такої групи, але не раніше дати видання наказу про утворення.
3. Призначені органи припиняють членство в секторальній (міжсекторальній) групі одночасно з виданням наказу Мінекономіки про призупинення дії чи анулювання відповідного свідоцтва про призначення, скорочення сфери призначення згідно з відповідними технічними регламентами в частині передбачених ними відповідних процедур оцінки відповідності, що належать до сфери відповідальності такої групи, та про ліквідацію такої групи.
4. Члени беруть участь у діяльності секторальної (міжсекторальної) групи безпосередньо, через визначених представників або шляхом забезпечення поінформованості свого персоналу, відповідального за виконання завдань з оцінки відповідності, про таку діяльність та застосування ним документів щодо узгодженості як загальних настанов.
5. Безпосередня участь члена в діяльності секторальної (міжсекторальної) групи забезпечується шляхом письмового уповноваження керівником такого члена відповідного працівника представляти інтереси цього члена в такій групі.
6. Член секторальної (міжсекторальної) групи бере участь у її діяльності через визначеного представника шляхом надання керівником такого члена письмового доручення іншому члену секторальної (міжсекторальної) групи представляти свої інтереси в такій групі. Доручення достроково припиняється в разі припинення членом, що доручив, чи іншим членом, якому надано таке доручення, членства в діяльності секторальної (міжсекторальної) групи відповідно до пункту 3 цього розділу. Член, якому надано доручення, не може передоручити вчинення дій, на які він був уповноважений, іншому члену.
7. Член секторальної (міжсекторальної) групи, який не бере участі в її діяльності безпосередньо або через визначеного представника, бере участь у діяльності такої групи шляхом забезпечення поінформованості свого персоналу, відповідального за виконання завдань з оцінки відповідності, про таку діяльність та застосування ним документів щодо узгодженості як загальних настанов.
8. Члени інформують секретаріат відповідної секторальної (міжсекторальної) групи про обраний ними спосіб участі в діяльності такої групи не пізніше ніж через 10 робочих днів з дати видання наказу Мінекономіки про видачу їм відповідного свідоцтва про призначення, розширення сфери їх призначення чи поновлення дії відповідного свідоцтва про призначення згідно з відповідними технічними регламентами/взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами та/або передбаченими ними відповідними процедурами оцінки відповідності, що належать до сфери відповідальності такої групи, або не пізніше 10 робочих днів з дати видання наказу Мінекономіки про покладення функцій секретаріату на одного із членів відповідної новоутвореної секторальної (міжсекторальної) групи.
9. У разі якщо член інформує про безпосередню участь у діяльності секторальної (міжсекторальної) групи, він одночасно інформує також про представника з числа своїх працівників, якого уповноважено представляти інтереси цього члена в діяльності такої групи (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), посада, контактний номер телефону, адреса електронної пошти), а в подальшому в разі необхідності - про зміну такого представника.
10. У разі якщо член інформує про участь у діяльності секторальної (міжсекторальної) групи через визначеного представника, він одночасно інформує також про найменування члена, якому надано доручення представляти його інтереси в діяльності такої групи.
Якщо строк доручення достроково припинено (крім випадку припинення членом, що доручив, членства в діяльності секторальної (міжсекторальної) групи), такий член не пізніше ніж протягом 10 робочих днів з дня дострокового припинення доручення надає доручення іншому члену представляти його інтереси в діяльності такої групи та інформує секретаріат відповідної секторальної (міжсекторальної) групи про найменування іншого члена.
Член, якому надано доручення представляти інтереси іншого члена в діяльності секторальної (міжсекторальної) групи, інформує секретаріат такої групи про представника з числа своїх працівників, якого уповноважено представляти інтереси іншого члена в діяльності такої групи (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), посада, контактний номер телефону, адреса електронної пошти), а в подальшому в разі необхідності - про зміну такого представника не пізніше ніж через 10 робочих днів з дня отримання такого доручення або не пізніше 10 робочих днів з дати видання наказу Мінекономіки про покладення на відповідного члена функцій секретаріату відповідної новоутвореної секторальної (міжсекторальної) групи.
11. У разі якщо член бере участь у діяльності секторальної (міжсекторальної) групи шляхом забезпечення поінформованості свого персоналу, відповідального за виконання завдань з оцінки відповідності, про таку діяльність та застосування ним документів щодо узгодженості як загальних настанов, він одночасно інформує також про представника з числа своїх працівників, якого уповноважено відповідальним за забезпечення поінформованості персоналу про діяльність такої групи та ухвалені нею документи щодо узгодженості (прізвище, ім’я, по батькові (за наявності), посада, контактний номер телефону, адреса електронної пошти), а в подальшому в разі необхідності - про зміну такого представника.
12. Члени, які не подали інформації про обраний ними спосіб участі в діяльності секторальної (міжсекторальної) групи, про їх представників, які уповноважені представляти інтереси таких членів чи інших членів на правах доручення, про найменування членів, яким надано доручення представляти їх інтереси в діяльності такої групи, у строки, передбачені пунктами 9-12 цього розділу, вважаються членами, які беруть участь у діяльності відповідної секторальної (міжсекторальної) групи шляхом забезпечення поінформованості свого персоналу, відповідального за виконання завдань з оцінки відповідності, про таку діяльність та застосування ним документів щодо узгодженості як загальних настанов, а представником цього члена, який є відповідальним за забезпечення поінформованості персоналу про діяльність такої групи та ухвалені нею документи щодо узгодженості, вважається керівник такого члена.
13. Члени зобов’язані:
брати участь у діяльності секторальної (міжсекторальної) групи в порядку, визначеному цим розділом;
застосовувати документи щодо узгодженості як загальні настанови під час виконання робіт згідно з відповідними процедурами оцінки відповідності, передбаченими відповідними технічними регламентами/взаємопов’язаними відповідними технічними регламентами, на виконання яких їх призначено згідно з відповідним свідоцтвом;
дотримуватися положення про секторальну (міжсекторальну) групу, ухвалених секторальною (міжсекторальною) групою узгоджених рішень та рекомендацій, а також документів, необхідних для організації її діяльності;
інформувати секретаріат з питань, визначених цим Типовим положенням, у встановлені ним строки;
надавати на запит голови чи відповідального секретаря секторальної (міжсекторальної) групи (далі - секретар) інформацію чи пропозиції, визначені цим Типовим положенням;

................
Перейти до повного тексту