1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Наказ


МІНІСТЕРСТВО УКРАЇНИ З ПИТАНЬ НАДЗВИЧАЙНИХ СИТУАЦІЙ
ТА У СПРАВАХ ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ВІД НАСЛІДКІВ
ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ
Н А К А З
24.11.2008 N 854
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2009 р.
за N 5/16021
( Наказ втратив чинність на підставі Наказу Міністерства внутрішніх справ N 1153 від 29.10.2014 )
Про затвердження Інструкції про порядок формування кадрового резерву для заміщення вакантних посад, просування по службі та направлення на навчання осіб рядового і начальницького складу в органах і підрозділах цивільного захисту
( Із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )
На виконання пункту 41 Положення про порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 N 629,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Інструкцію про порядок формування кадрового резерву для заміщення вакантних посад, просування по службі та направлення на навчання осіб рядового і начальницького складу в органах і підрозділах цивільного захисту, що додається.
2. Департаменту кадрової політики (Шевченко І.О.) спільно з Управлінням правового забезпечення (Сухомлин О.М.) подати цей наказ на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України у встановленому порядку.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника Міністра Третьякова В.М.
Міністр В.Шандра
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ МНС
24.11.2008 N 854
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2009 р.
за N 5/16021
ІНСТРУКЦІЯ
про порядок формування кадрового резерву для заміщення вакантних посад, просування по службі та направлення на навчання осіб рядового і начальницького складу в органах і підрозділах цивільного захисту
( У тексті Інструкції абревіатуру "МНС" замінено словами "МНС України" згідно з Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )
1. Загальні положення
1.1. Кадровий резерв для заміщення вакантних посад, просування по службі та направлення на навчання осіб рядового і начальницького складу в органах і підрозділах цивільного захисту (далі - кадровий резерв) створюється відповідно до Положення про порядок проходження служби особами рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту (далі - Положення), затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 липня 2005 року N 629.
1.2. Порядок формування кадрового резерву визначається Інструкцією про порядок формування кадрового резерву для заміщення вакантних посад, просування по службі та направлення на навчання осіб рядового і начальницького складу в органах і підрозділах цивільного захисту (далі - Інструкція).
1.3. Кадровим резервом вважається група спеціально відібраних та затверджених у встановленому цією Інструкцією порядку осіб рядового і начальницького складу з числа найбільш перспективних, професійно підготовлених та ініціативних осіб, що мають організаторські здібності і які після практичної перевірки та вивчення, а також відповідної цілеспрямованої підготовки можуть розглядатися як кандидати на заміщення вакантних, вищих посад в органах і підрозділах цивільного захисту, а також для направлення на навчання.
1.4. Основним змістом роботи з кадровим резервом є:
постійне, всебічне та цілеспрямоване вивчення осіб рядового і начальницького складу, перспектив подальшого проходження ними служби з урахуванням їх морально-етичних, професійних, ділових, особистих якостей та досвіду практичної роботи;
своєчасне прийняття рішень щодо осіб, які підвищили кваліфікацію на відповідних курсах і за результатами атестування рекомендовані до призначення на вищу посаду або направлення на навчання;
об'єктивний відбір перспективних осіб рядового і начальницького складу кандидатами на навчання у вищі навчальні заклади та на курси перепідготовки і підвищення кваліфікації.
1.5. Організація роботи з кадровим резервом включає в себе три взаємозв'язані між собою частини:
формування кадрового резерву;
безпосередня робота з особами, зарахованими до кадрового резерву, організація їх навчання та стажування;
щорічний аналіз складу кадрового резерву, ефективності роботи з ним, оцінювання рівня підготовленості осіб, зарахованих до кадрового резерву.
1.6. Робота з кадровим резервом проводиться протягом року на плановій основі.
1.7. Керівник органу чи підрозділу цивільного захисту відповідає за якісну підготовку й ефективне використання кадрового резерву. У разі заміщення вакантної посади керівник у поданні про призначення кандидата на цю посаду повинен зазначити, протягом якого періоду він перебував у кадровому резерві, яким чином проявив себе, а якщо не перебував - подати обґрунтовані пояснення причин невикористання кадрового резерву.
1.8. Перебування особи рядового чи начальницького складу у кадровому резерві може припинитися:
з її власної ініціативи, на підставі особисто поданого нею рапорту;
за письмовою вмотивованою пропозицією безпосереднього керівника у разі позитивного розгляду такої пропозиції атестаційною комісією та письмової згоди керівника відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту.
2. Формування кадрового резерву
2.1. Кадровий резерв формується у кожному органі чи підрозділі цивільного захисту з числа осіб рядового і начальницького складу за умови відповідності рівня їх морально-етичних, професійних, ділових, особистих якостей, а також освітньо-кваліфікаційного рівня посадам, для призначення на які особи зараховуються до кадрового резерву, з урахуванням результатів службової і фізичної підготовки.
2.2. При формуванні кадрового резерву з метою поліпшення якості відбору в обов'язковому порядку здійснюється поглиблене психологічне обстеження кандидатів.
2.3. Списки кандидатів до просування по службі (додаток 1) та списки кандидатів для направлення на навчання (додаток 2) складаються підрозділом по роботі з персоналом органу чи підрозділу цивільного захисту (структури, яка підпорядкована органу чи підрозділу) за підсумками службової діяльності осіб рядового і начальницького складу на підставі письмових клопотань безпосередніх начальників.
Зазначені списки розглядаються на засіданнях атестаційних комісій і затверджуються відповідними керівниками. Такі списки в 10-денний термін після затвердження надсилаються вищому кадровому органу для включення осіб до кадрового резерву.
2.4. Вищою атестаційною комісією МНС України (далі - ВАК) розглядаються списки кандидатів до просування по службі на вищі посади в:
апараті Міністерства надзвичайних ситуацій України;
( Абзац другий пункту 2.4 глави 2 в редакції Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )( Абзац третій пункту 2.4 глави 2 виключено на підставі Наказу Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )
органах і підрозділах цивільного захисту - номенклатури призначення Міністра (категорії керівник, перший заступник керівника, заступник керівника органу чи підрозділу цивільного захисту).
2.5. Рішення про зарахування до кадрового резерву доводиться до осіб рядового і начальницького складу під підпис.
2.6. Формування кадрового резерву здійснюється підрозділом по роботі з персоналом з розрахунку не менше 2-3 кандидатів на посаду з урахуванням фактичної потреби, яка визначається керівником органу чи підрозділу цивільного захисту.
2.7. При формуванні кадрового резерву забезпечується представництво кандидатур кожної статі з урахуванням складу працівників у відповідних напрямах службової діяльності.
2.8. Список осіб рядового і начальницького складу, зарахованих до кадрового резерву для призначення на вищі посади (додаток 3), переглядається щороку в грудні та затверджується наказом керівника відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту.
Список осіб рядового і начальницького складу, зарахованих до кадрового резерву для направлення на навчання (додаток 4), формується щороку в січні та затверджується наказом керівника відповідного органу чи підрозділу цивільного захисту.
У разі необхідності до зазначених списків протягом року можуть бути внесені зміни, про що робиться відповідний запис у графі 10, з урахуванням пункту 1.8 цієї Інструкції.
2.9. У разі, якщо висунення на вищу посаду передбачає зміну місця проживання, в обов'язковому порядку враховується можливість проживання кандидата та його сім'ї за новим місцем служби.
2.10. До кадрового резерву не зараховуються особи рядового і начальницького складу, які залишені на службі понад граничний вік перебування на службі, встановлений Положенням.
2.11. Списки кандидатів до просування по службі на вищі посади, що розглядаються ВАК, МНС України надсилаються до МНС України не пізніше 1 грудня кожного року.
( Пункт 2.11 глави 2 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )
3. Організація навчання та стажування осіб, зарахованих до кадрового резерву
3.1. З особами, зарахованими до кадрового резерву, проводиться робота згідно із затвердженими керівниками органів і підрозділів цивільного захисту чи підпорядкованих структурних підрозділів індивідуальними планами підготовки, які складаються у двотижневий термін після доведення рішення про зарахування до кадрового резерву та у яких передбачається:
систематичне навчання шляхом самоосвіти;
періодичне навчання і підвищення кваліфікації у відповідних навчальних закладах;
участь у роботі семінарів, нарад, конференцій з проблем та питань діяльності органів і підрозділів цивільного захисту та підпорядкованих структурних підрозділів;
стажування на посаді, до призначення на яку особу зараховано до кадрового резерву. Термін стажування визначається керівником органу чи підрозділу цивільного захисту (структури, яка підпорядкована органу чи підрозділу) залежно від досвіду роботи, рівня професійно-службових якостей особи і триває до двох місяців.
Індивідуальні плани підготовки складаються на кожний рік строку перебування у кадровому резерві.
3.2. Організація стажування осіб, зарахованих до кадрового резерву, покладається на керівників органів і підрозділів цивільного захисту.
3.3. Керівники органів і підрозділів цивільного захисту зобов'язані:
забезпечити процес навчання особі, зарахованій до кадрового резерву, на заняттях із службової підготовки, курсах підвищення кваліфікації (розширення профілю), перепідготовки, самостійної підготовки, у навчальних закладах;
забезпечити особі, зарахованій до кадрового резерву, участь у роботі семінарів, нарад, конференцій, проведенні занять із службової підготовки, оперативно-тактичних навчаннях;
організувати проведення необхідних консультацій з питань, передбачених індивідуальним планом особи, зарахованої до кадрового резерву, в процесі навчання та стажування;
визначити наказом час, місце стажування, кількість осіб, які проходять стажування, та їх керівників;
затвердити індивідуальний план стажування і звіт про його виконання;
здійснювати постійний контроль за процесом навчання та стажування особи, зарахованої до кадрового резерву, та роботою керівника стажування.
3.4. Керівники стажування зобов'язані:
спільно з особою, зарахованою до кадрового резерву, розробити індивідуальний план стажування і затвердити його у керівника, на якого покладено організацію стажування;
ознайомити особу, зараховану до кадрового резерву, з організацією роботи органу чи підрозділу, де планується проходження нею служби, та з функціональними обов'язками за посадою, на яку планується її призначення;
здійснювати контроль за виконанням плану стажування;
надавати необхідну методичну та практичну допомогу у вивченні передбачених планом питань;
після закінчення строку стажування провести з особою, зарахованою до кадрового резерву, співбесіду, підготувати характеристику-відгук про якість виконання нею індивідуального плану стажування та подати її на затвердження керівнику, на якого покладено організацію стажування.
3.5. Особи, зараховані до кадрового резерву, зобов'язані:
активно оволодівати новими знаннями, практичними навичками та уміннями, необхідними для якісного виконання функціональних обов'язків за новою посадою;
у повному обсязі виконувати завдання, передбачені планом стажування;
брати участь у роботі семінарів, нарад, конференцій, проведенні занять із службової підготовки, оперативно-тактичних навчаннях;
вести облік виконаної роботи, після закінчення навчання і стажування скласти звіт та подати його на затвердження керівнику, на якого покладено організацію стажування.
3.6. У разі якісного виконання особою рядового чи начальницького складу індивідуального плану стажування на посаді, до призначення на яку особа зарахована до кадрового резерву, у перший рік перебування в кадровому резерві та за умови зарахування особи до кадрового резерву на цю посаду наступного року проходження повторного стажування не обов'язкове.
3.7. Особи, зараховані до кадрового резерву, повинні займатися самостійною підготовкою, контроль за якою здійснюється керівником стажування.
Самостійна підготовка включає в себе:
вивчення документів нормативного характеру;
постійне ознайомлення з новою юридичною, економічною, спеціальною та іншою літературою відповідно до напряму діяльності;
практичну роботу із спеціальними технічними засобами.
3.8. Стажування осіб, зарахованих до кадрового резерву, проводиться за місцем служби або в інших структурних підрозділах органів і підрозділів цивільного захисту, а в разі необхідності - на базі апарату Міністерства надзвичайних ситуацій України, на посадах, на які особи зараховані у резерв для просування по службі.
( Пункт 3.8 глави 3 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства надзвичайних ситуацій N 1327 від 16.12.2011 )
3.9. Особа, яка проходить стажування, має право звертатися до керівника органу чи підрозділу, на базі якого проводиться стажування, з питань відсутності умов для виконання індивідуального плану, незадовільного ставлення до нього з боку керівника стажування.
3.10. У разі невиконання особою, яка проходить стажування, індивідуального плану підготовки, недбалого ставлення до покладених на неї обов'язків, порушення дисципліни керівник стажування має право перервати стажування, з письмовим інформуванням про це керівника, на якого покладено організацію стажування.
3.11. Після закінчення стажування контроль за виконанням індивідуального плану підготовки особи рядового чи начальницького складу, зарахованої до кадрового резерву, здійснює безпосередній керівник.
4. Оцінювання рівня підготовленості осіб, зарахованих до кадрового резерву
4.1. Індивідуальна оцінка особи, зарахованої до кадрового резерву, проводиться після закінчення року перебування в кадровому резерві на підставі перевірки знань законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, нормативно-правових актів МНС України, теоретичних знань і практичних навичок за напрямами роботи на посаді, до призначення на яку особа зарахована до кадрового резерву, уміння застосовувати ці знання в службовій діяльності.
Загальний висновок про результати перебування в кадровому резерві (додаток 5) особи рядового чи начальницького складу складається безпосереднім керівником за участю керівника стажування та особи, яка проводила поглиблене психологічне обстеження резервіста, затверджується відповідним керівником органу чи підрозділу цивільного захисту (підпорядкованої структури) та залучається до особової справи особи, зарахованої до кадрового резерву.
За складання висновку про результати перебування в кадровому резерві особи рядового чи начальницького складу та наступної передачі його до кадрового органу для залучення до особової справи відповідає безпосередній керівник особи, зарахованої до кадрового резерву.
4.2. Вивчення ділових та особистих якостей осіб, зарахованих до кадрового резерву, проводиться шляхом особистого спілкування з ними прямих керівників, працівників кадрового апарату, контролю за їх службовою діяльністю, вивчення атестацій, відгуків, матеріалів перевірок та інших документів, що характеризують осіб.
4.3. У разі зниження професійного рівня та результатів службової діяльності особами, зарахованими до кадрового резерву, допущення ними порушень дисципліни, а також встановлення невідповідності їх якостей (у тому числі за станом здоров'я) вимогам, що висуваються до роботи на вищих посадах, ці особи виключаються з кадрового резерву.
4.4. При формуванні списків кадрового резерву на наступний рік попередньо підбиваються підсумки роботи з кадровим резервом у поточному році та обговорюється на засіданнях Колегії, оперативних нарадах тощо. Одночасно проводиться аналіз недоліків, які мали місце у цій роботі, та визначаються основні заходи щодо їх усунення в подальшому.
4.5. Аналіз підсумків роботи з кадровим резервом проводиться за такими напрямами:
загальна кількість осіб, зарахованих до кадрового резерву;
кількість осіб з числа зарахованих до кадрового резерву, яких призначено на вищі посади;
кількість осіб з числа зарахованих до кадрового резерву, яких направлено на навчання;
кількість осіб з числа не зарахованих до кадрового резерву, та яких призначено на вищі посади і за яких обставин;
кількість осіб з числа не зарахованих до кадрового резерву, та яких направлено на навчання і з яких обставин;
форми вивчення осіб рядового і начальницького складу, зарахованих до кадрового резерву, які практикувались;
пропозиції щодо вдосконалення роботи з кадровим резервом.
Директор Департаменту
кадрової політики МНС

І.О.Шевченко

................
Перейти до повного тексту