1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Постанова


НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
07.12.2005 N 1102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2006 р.
за N 4/11878
( Постанова втратила чинність на підставі Постанови Національної комісії регулювання електроенергетики N 1508 від 25.08.2011 )
Про затвердження Порядку контролю за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, із зберігання природного газу, розподілу природного і нафтового газу та транспортування нафти, нафтопродуктів, природного і нафтового газу магістральними трубопроводами
Відповідно до Закону України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", Положення про Національну комісію регулювання електроенергетики України, затвердженого Указом Президента України від 14.03.95 N 213, та постанови Кабінету Міністрів України від 14.11.2000 N 1698 "Про затвердження переліку органів ліцензування" Національна комісія регулювання електроенергетики України
ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Порядок контролю за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом, та за нерегульованим тарифом, із зберігання природного газу, розподілу природного і нафтового газу та транспортування нафти, нафтопродуктів, природного і нафтового газу магістральними трубопроводами (далі - Порядок контролю), що додається.
2. Управлінню ліцензійного контролю та територіальних представництв у встановленому порядку забезпечити надання Порядку контролю на затвердження до Державного комітету України з регуляторної політики та підприємництва.
В.о. Голови Комісії Ю.Андрійчук
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Державного комітету
України з питань
регуляторної політики та
підприємництва
07.12.2005 N 120
( za004-06 )
Постанова Національної
комісії регулювання
електроенергетики України
07.12.2005 N 1102
Зареєстровано в Міністерстві
юстиції України
10 січня 2006 р.
за N 4/11878
ПОРЯДОК
контролю за дотриманням Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом та за нерегульованим тарифом, із зберігання природного газу, розподілу природного і нафтового газу та транспортування нафти, нафтопродуктів, природного і нафтового газу магістральними трубопроводами
1. Загальні положення
1.1 Порядок контролю розроблено відповідно до Законів України "Про ліцензування певних видів господарської діяльності", "Про природні монополії", "Про нафту і газ" та "Про державну реєстрацію юридичних та фізичних осіб - підприємців".
1.2 Дія Порядку контролю поширюється на всіх суб'єктів господарювання (юридичних та фізичних осіб - підприємців), які отримали ліцензії Національної комісії регулювання електроенергетики України та здійснюють господарську діяльність відповідно до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу за регульованим тарифом, затверджених наказом Держпідприємництва України від 25.08.2005 N 74, постановою НКРЕ від 25.08.2005 N 693 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України від 22.09.2005 за N 1087/11367, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з постачання природного газу за нерегульованим тарифом, затверджених наказом Держпідприємництва України від 25.08.2005 N 73, постановою НКРЕ від 25.08.2005 N 694 та зареєстрованих в Міністерстві юстиції України від 22.09.2005 за N 1088/11368, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування природного і нафтового газу магістральними трубопроводами, затверджених наказом Держпідприємництва України від 30.09.2005 N 86, постановою НКРЕ від 30.09.2005 N 856 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2005 за N 1243/11523, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з розподілу природного і нафтового газу, затверджених наказом Держпідприємництва України від 30.09.2005 N 89, постановою НКРЕ від 30.09.2005 N 859 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2005 за N 1246/11526, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності із зберігання природного газу, затверджених наказом Держпідприємництва України від 30.09.2005 N 90, постановою НКРЕ від 30.09.2005 N 855 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2005 за N 1247/11527, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування нафти магістральними трубопроводами, затверджених наказом Держпідприємництва України від 30.09.2005 N 88, постановою НКРЕ від 30.09.2005 N 857 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2005 за N 1245/11525, Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з транспортування нафтопродуктів магістральними трубопроводами, затверджених наказом Держпідприємництва України від 30.09.2005 N 87, постановою НКРЕ від 30.09.2005 N 858 та зареєстрованих у Міністерстві юстиції України 21.10.2005 за N 1244/11524 (далі - Ліцензійні умови).
1.3. Контроль за дотриманням Ліцензійних умов здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок у межах своїх повноважень такими органами контролю:
Національною комісією регулювання електроенергетики України (далі - НКРЕ) як органом ліцензування і її територіальними представництвами НКРЕ (далі - ТП НКРЕ);
Державним комітетом України з питань регуляторної політики та підприємництва (далі - Держпідприємництво) як спеціально вповноваженим органом з питань ліцензування і його територіальними органами.
1.4. Порядок контролю установлює:
процедуру організації та проведення перевірок щодо дотримання суб'єктами господарювання (далі - ліцензіати) Ліцензійних умов;
повноваження осіб, які здійснюють перевірки;
права й обов'язки ліцензіата;
оформлення результатів перевірки;
контроль за виконанням рішень НКРЕ та розпоряджень Держпідприємництва про усунення порушень ліцензіатом Ліцензійних умов, а також розпоряджень Держпідприємництва про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування;
порядок анулювання ліцензії.
2. Організація перевірок
2.1. Контроль за додержанням Ліцензійних умов здійснюється шляхом проведення планових та позапланових перевірок ліцензіата за місцезнаходженням суб'єкта господарської діяльності, указаним у ліцензії на право провадження відповідного виду діяльності.
2.2. Планові перевірки ліцензованої діяльності ліцензіатів проводяться не частіше одного разу на рік відповідно до затвердженого річного Графіка планових перевірок.
2.3. НКРЕ або відповідне ТП НКРЕ можуть здійснювати самостійні або спільні перевірки.
За згодою у проведенні спільних перевірок беруть участь Держпідприємництво та його територіальні органи.
2.4. Графік планових перевірок ліцензіатів складається відповідним структурним підрозділом НКРЕ, який організовує здійснення контролю ліцензованої діяльності ліцензіатів на підставі річного плану робіт НКРЕ, і затверджується Головою НКРЕ.
2.5. Затверджений НКРЕ Графік планових перевірок ліцензіатів подається до 1-го лютого кожного поточного року до Держпідприємництва.
2.6. Органи контролю письмово (листом - з повідомленням про вручення) або телефонограмою (зареєстрованою у встановленому законодавством порядку) повідомляють ліцензіата (за адресою, зазначеною в ліцензії, виданій НКРЕ) про проведення планової перевірки не пізніше ніж за десять днів до її проведення.
2.7. Позапланові перевірки здійснюються органом ліцензування або спеціально вповноваженим органом з питань ліцензування лише на підставі надходження до них у письмовій формі заяви (повідомлення) про порушення ліцензіатом Ліцензійних умов або з метою перевірки виконання розпоряджень про усунення порушень Ліцензійних умов.
У цих випадках до проведення позапланової перевірки НКРЕ або ТП НКРЕ може вимагати в ліцензіата надання в установлений термін необхідних пояснень щодо дотримання Ліцензійних умов з наданням необхідних матеріалів і документів.
2.8. Для проведення перевірки ліцензіата Держпідприємництво або його територіальний орган видає розпорядчий документ про призначення голови та членів комісії, а також видає посвідчення на проведення перевірки ліцензіата за формою, визначеною додатком 1, яке підписується Головою (його заступником) та засвідчується печаткою.
2.9. Для проведення перевірки ліцензіата НКРЕ або відповідне ТП НКРЕ видає перевірникам посвідчення на проведення перевірки за формою, визначеною додатком 1, яке підписується Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ) або начальником відповідного ТП НКРЕ (виконувачем обов'язків начальника ТП НКРЕ) та засвідчується печаткою.
Мінімальний склад комісії має становити три особи.
2.10. До перевірок можуть залучатись представники органів державної влади та установ і організацій (за їх згодою).
2.11. Термін проведення перевірки становить до десяти робочих днів.
Термін проведення перевірки, яка проводиться Держпідприємництвом або його територіальним органом, у разі великого обсягу робіт може бути продовжений Головою (його заступником) Держпідприємництва або його територіального органу до тридцяти робочих днів.
Термін проведення перевірки, яка проводиться НКРЕ або ТП НКРЕ, у разі великого обсягу перевірки може бути продовжений Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ), начальником ТП НКРЕ (виконувачем обов'язків начальника ТП НКРЕ) до тридцяти робочих днів.
3. Права та обов'язки комісії
3.1. Голова та члени комісії мають право:
доступу на територію, до обладнання та документів ліцензіата для обстеження і з'ясування питань, безпосередньо пов'язаних з перевіркою його ліцензованої діяльності;
ознайомлюватись з необхідними для проведення перевірки документами;
отримувати завірені копії (ксерокопії) необхідних для перевірки документів;
одержувати від ліцензіата письмові пояснення з питань, що виникають під час проведення перевірки.
3.2. Голова та члени комісії зобов'язані:
керуватись у своїй роботі законодавством України;
об'єктивно відображати стан справ щодо дотримання вимог нормативно-правових актів;
забезпечувати збереження державної та іншої, передбаченої чинним законодавством, таємниці та нерозголошення конфіденційної інформації ліцензіата.
4. Порядок проведення та оформлення результатів перевірок
4.1. Для проведення перевірки голова комісії повинен пред'явити керівнику ліцензіата (юридичній особі), ліцензіату (фізичній особі - підприємцю) або його вповноваженому представнику посвідчення на проведення перевірки та документи, які посвідчують особу голови та членів комісії.
Уповноваженими представниками ліцензіата є керівник та особи, які мають засвідчені в установленому порядку довіреності на право представляти ліцензіата під час перевірки.
4.2. Ліцензіат зобов'язаний забезпечити належні умови для проведення перевірки та надавати всі необхідні для проведення перевірки документи, матеріали, що підтверджують додержання ним вимог Ліцензійних умов.
4.3. На початку перевірки комісія, яка проводить перевірку, зазначає у журналі відвідання (за його наявності), сторінки якого мають бути пронумеровані, прошнуровані та скріплені печаткою ліцензіата, дату та номер посвідчення на проведення перевірки, строки та мету відвідання, посаду та прізвище голови і членів цієї комісії.
Указані дані засвідчуються підписом голови комісії.
4.4. Планові та позапланові перевірки НКРЕ проводить відповідно до Програми проведення планової перевірки ліцензованої діяльності, затвердженої Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ), та Програми проведення позапланової перевірки ліцензованої діяльності, затвердженої Головою НКРЕ (виконувачем обов'язків Голови НКРЕ) або начальником відповідного ТП НКРЕ (виконувачем обов'язків начальника ТП НКРЕ).
4.5. За результатами проведеної планової чи позапланової перевірки складається акт у двох примірниках за формою, визначеною додатком 2.
У разі виявлення порушень Ліцензійних умов в акті фіксуються пункти чи розділи, які порушив ліцензіат, а також зазначаються чіткі висновки та пропозиції щодо виявлених порушень Ліцензійних умов.
У разі проведення Держпідприємництвом перевірки дотримання ліцензіатом законодавства у сфері ліцензування порушення зазначаються в акті перевірки з посиланням на конкретні пункти, розділи, статті нормативно-правових актів.
Довільне викладення або тлумачення вимог нормативно-правових актів не допускається.
Кожна сторінка акта візуються головою комісії та керівником (уповноваженим представником) ліцензіата, що перевірявся.
Акт підписується особами, які проводили перевірку, та керівником (уповноваженим представником) ліцензіата, що перевірявся.
4.6. У разі відмови керівника (уповноваженого представника) ліцензіата від підписання акта в ньому робиться запис про це і акт підписується головою та членами комісії, яка здійснювала перевірку. Керівник (уповноважений представник) ліцензіата в триденний термін має право подати в письмовій формі пояснення, заперечення і зауваження щодо змісту акта та висновків, а також викласти мотиви своєї відмови від його підписання.
4.7. Датою складання акта перевірки є дата підписання акта перевірки головою, членами комісії та керівником ліцензіата (юридичної особи) або ліцензіатом (фізичною особою - підприємцем), або його вповноваженим представником, або дата відмови від підписання акта перевірки.
4.8. Один примірник акта видається керівнику (уповноваженому представнику) ліцензіата, який перевірявся, другий - зберігається органом контролю, який здійснив перевірку.
4.9. Складений ТП НКРЕ акт перевірки та відповідні матеріали разом з поданням у день підписання акта (факсом) надаються до структурного підрозділу НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності. Оригінал акта перевірки з відповідними матеріалами та документами і подання надалі надсилаються поштою.
У поданні вповноважений представник органу контролю (НКРЕ або відповідного ТП НКРЕ), які здійснювали перевірку, надають висновки та пропозиції щодо необхідності вжиття відповідних санкцій до ліцензіата - порушника та встановлення термінів усунення цих порушень.
Держпідприємництво інформує НКРЕ про результати проведеної перевірки шляхом надання копії акта перевірки.
4.10. Структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, проводить аналіз і готує службову записку та подання про розгляд порушення Ліцензійних умов на відкритому засіданні НКРЕ.
Відділ зв'язків з громадськістю та міжнародної координації НКРЕ забезпечує опублікування в засобах масової інформації повідомлення щодо проведення засідання НКРЕ.
Протокольний відділ НКРЕ готує ліцензіатам та іншим зацікавленим сторонам запрошення або повідомлення щодо засідання НКРЕ, а Управління справами НКРЕ надсилає ліцензіату такий лист із поштовим повідомленням.
4.11. За результатами розгляду акта перевірки дотримання ліцензіатом Ліцензійних умов Держпідприємництво (його територіальний орган) протягом десяти робочих днів від дати складання акта видає розпорядження за формою, визначеною додатком 3.
4.12. За результатами розгляду акта перевірки дотримання ліцензіатом Ліцензійних умов НКРЕ протягом десяти робочих днів від дати складання акта приймає відповідне рішення, яке оформляється у вигляді:
розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов за формою, визначеною додатком 3;
постанови про анулювання ліцензії;
постанови про накладення штрафу.
4.13. Орган контролю не пізніше ніж на третій робочий день з дати прийняття відповідного розпорядження (постанови) відправляє ліцензіату його завірену копію (з поштовим повідомленням). Надалі поштове повідомлення з відміткою про вручення зберігається в справі ліцензіата.
У разі прийняття Держпідприємництвом розпорядження про усунення порушень ліцензіатом Ліцензійних умов або розпорядження про усунення порушень законодавства у сфері ліцензування копії цих документів направляються до НКРЕ.
Копії постанов (розпоряджень) НКРЕ обов'язково надсилаються відповідним ТП НКРЕ.
4.14. У разі усунення ліцензіатом зазначених в акті перевірки порушень Ліцензійних умов до прийняття розпорядження про їх усунення та надання органу контролю документів, які це підтверджують і не потребують додаткової перевірки, розпорядження про усунення порушень Ліцензійних умов не видається.
5. Контроль за виконанням рішень та розпоряджень про усунення порушень
5.1. Ліцензіат, який одержав рішення НКРЕ чи розпорядження Держпідприємництва про усунення порушень Ліцензійних умов, зобов'язаний його виконати та в установлений у рішенні чи розпорядженні строк у письмовій формі подати органу контролю, який видав це рішення чи розпорядження, та відповідному ТП НКРЕ інформацію про усунення порушень.
5.2. Відповідне ТП НКРЕ здійснює перевірку усунення ліцензіатом порушень Ліцензійних умов у встановлений рішенням НКРЕ термін.
5.3. У разі усунення ліцензіатом порушень Ліцензійних умов у встановлений рішенням НКРЕ термін він надає відповідному ТП НКРЕ письмове повідомлення з необхідними документами та матеріалами, які підтверджують усунення порушень.
При наданні ліцензіатом цього повідомлення НКРЕ за поданням структурного підрозділу НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, приймає протокольне рішення про припинення процедури розгляду порушень ліцензіатом Ліцензійних умов, про що письмово повідомляє ліцензіата.
5.4. У разі неусунення ліцензіатом порушень у встановлений рішенням НКРЕ термін з об'єктивних причин, про що ліцензіат надає НКРЕ письмове повідомлення з обґрунтуванням необхідності продовження терміну усунення порушень Ліцензійних умов, НКРЕ може прийняти рішення про продовження терміну усунення порушень Ліцензійних умов.
5.5. У разі невиконання ліцензіатом рішення НКРЕ про усунення порушень Ліцензійних умов або ненадання ним у встановлений термін інформації, передбаченої пунктом 5.1 Порядку контролю, НКРЕ або ТП НКРЕ здійснює позапланову перевірку виконання цього рішення про усунення порушень Ліцензійних умов та складає акт позапланової перевірки за формою, визначеною додатком 2.
Позапланова перевірка додержання ліцензіатом Ліцензійних умов проводиться після закінчення строку, зазначеного в рішенні НКРЕ, протягом якого ліцензіат зобов'язаний усунути порушення та подати до органу контролю (ТП НКРЕ) відповідні матеріали та інформацію.
Структурний підрозділ НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності, на підставі цього акта готує на розгляд НКРЕ подання щодо анулювання ліцензії.
5.6. У разі невиконання ліцензіатом розпорядження Держпідприємництва про усунення порушень Ліцензійних умов або ненадання ним у встановлений термін інформації, передбаченої пунктом 5.1 Порядку контролю, Держпідприємництво та НКРЕ складають спільний акт про невиконання розпорядження за формою, визначеною додатком 2, який є підставою для анулювання ліцензії.
У разі невиконання ліцензіатом розпорядження територіального органу Держпідприємництва про усунення порушень Ліцензійних умов або ненадання ним у встановлений термін інформації, передбаченої пунктом 5.1 Порядку контролю, територіальний орган Держпідприємництва та ТП НКРЕ складають спільний акт про невиконання розпорядження за формою, визначеною додатком 2, який є підставою для анулювання ліцензії.
Територіальний орган Держпідприємництва направляє копію акта про невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень Ліцензійних умов до Держпідприємництва.
Територіальне представництво НКРЕ в день підписання акта (факсом) подає до структурного підрозділу НКРЕ, який організовує контроль за здійсненням ліцензіатами ліцензованої діяльності:
акт про невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень Ліцензійних умов;
подання та відповідні матеріали і документи.
Оригінал акта перевірки з відповідними матеріалами та документами надалі надсилаються поштою до НКРЕ.
НКРЕ на підставі акта про невиконання розпорядження про усунення виявлених порушень Ліцензійних умов приймає постанову про анулювання ліцензії відповідно до підпунктів 6.4, 6.5, 6.7, 6.8 Порядку контролю.
5.7. Неможливістю ліцензіата забезпечити виконання Ліцензійних умов, необхідних для провадження відповідного виду господарської діяльності, уважається:
відсутність власних або орендованих розподільних трубопроводів у суб'єктів господарювання, що отримали відповідні ліцензії НКРЕ з постачання природного газу за регульованим тарифом та з транспортування природного та нафтового газу і його розподіл;

................
Перейти до повного тексту