1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ
ТА БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
ПРЕЗИДІЯ АКАДЕМІЇ БУДІВНИЦТВА УКРАЇНИ
СПІЛЬНЕ РІШЕННЯ
17.09.2009 N 45/3
( Рішення введено в дію Наказом Міністерства регіонального розвитку та будівництва N 390 від 25.09.2009 )
За результатами обговорення доповідей начальника Управління технічного регулювання у будівництві Міністерства регіонального розвитку та будівництва України, дійсного члена Академії будівництва України Барзиловича Д.В. та віце-президента АБУ Кривошеєва П.І. щодо науково-технічного розвитку будівельної галузі зазначається, що за роки незалежності в Україні сформовано напрями науково-технічної діяльності в усіх сферах будівництва, що дозволяє забезпечити сталий розвиток будівельного комплексу. Науково-технічна діяльність у галузі будівництва здійснюється відповідно до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" та Положення про базову організацію з науково-технічної діяльності у сферах будівництва, промисловості будівельних матеріалів, архітектури і містобудування через функціонування системи базових науково-технічних організацій Мінрегіонбуду, системи профільних вищих навчальних закладів Міносвіти та системи самоврядних наукових і науково-технічних організацій у всіх сферах будівництва.
Систему базових науково-технічних організацій Мінрегіонбуду за відповідними напрямами діяльності складає 50 науково-дослідних і проектних організацій різних форм власності.
Система вищих навчальних закладів, у структурі яких діють науково-дослідні центри з дослідження актуальних питань розвитку будівництва, охоплює на сьогодні 28 освітніх установ, з яких 9 є профільними.
Система самоврядних наукових і науково-технічних організацій у галузі будівництва представлена на національному рівні Академією будівництва України, яка має у своєму складі 20 територіальних та 33 галузевих відділення, представлених 200 організаціями, Українською академією архітектури, до складу якої входять 213 індивідуальних та 80 колективних членів, Асоціацією "Українське об'єднання проектних організацій", до складу якої входять 75 провідних проектних організацій України, і засновником якої виступила Академія будівництва України.
Названі системи, маючи свої функціональні особливості, утворюють потужний науково-технічний комплекс будівельної галузі, здатний вирішувати будь-які сучасні виклики розвитку науки і галузі.
У провідних організаціях цього комплексу розвиваються вітчизняні наукові будівельні та містобудівні школи, які мають широке визнання в напрямку загальнотеоретичних та прикладних досліджень будівельних конструкцій, теплофізики і акустики, захисту від шуму, геотехніки, сейсмостійкості й інженерної геології, урбаністики та територіального планування, що знаходять своє продовження у вирішенні питань експериментального будівництва енергозбереження, організації будівельного виробництва, створення нових технологій та нових будівельних матеріалів і виробів.
Вагомий внесок у формуванні вітчизняних наукових шкіл у будівництві належить Академії будівництва України, яка здійснює експертно-методичну діяльність щодо розгляду актуальних питань будівництва.
Результати науково-технічної діяльності реалізуються через розроблення та запровадження в практику будівництва нових нормативних документів і актів - будівельних норм, стандартів, технічних умов і регламентів, нормативно-правових актів, якими встановлюються сучасні вимоги до всіх складових будівництва - продукції, послуг, процесів.
Важливим кроком у цьому напрямку є запровадження в практику будівельного виробництва нових державних будівельних норм щодо науково-технічного супроводу процесу спорудження будівель і споруд відповідних категорій складності, навантажень і впливів, загальних принципів забезпечення надійності та конструктивної безпеки будівель, споруд, будівельних конструкцій та основ; сейсмостійкого будівництва; зведення висотних будівель; будівництва в умовах щільної міської забудови тощо.
Діяльність науково-технічного комплексу будівельної галузі потребує подальшого вдосконалення в питаннях координації досліджень шляхом створення перспективних планів як на рівні функціональних систем, так і на рівні всього комплексу, оновлення експериментальної бази наукових установ, розроблення механізму заохочення до наукової діяльності та створення інноваційного продукту.
Незважаючи на високі темпи, досягнуті в розробленні нових нормативних документів у будівництві (протягом 2007 - 2008 років Міністерством запроваджено 263 нових нормативних документи, що складає 70 відсотків обсягу 2000 - 2006 років; у 2009 році заплановано прийняти ще 193 нормативних документи), актуальним залишається питання щодо нарощування темпів розроблення та прийняття нормативних документів. Особливо це стає вагомим в умовах зменшення фінансових надходжень для забезпечення таких розробок.
Ринкові умови розвитку будівництва зумовили перехід від типових до індивідуальних складних архітектурно-містобудівних форм що вимагає нових конструктивних рішень, нових ефективних будівельних матеріалів, принципів урбаністики тощо.
Відповідно, на сучасному етапі основними завданнями науково-технічної діяльності у будівництві є забезпечення:
- розвитку нормативної бази будівництва;
- безпеки та надійності об'єктів будівництва;
- енергоефективності технічних рішень.
Враховуючи зазначене, з метою збільшення внеску будівельної науки в науково-технічний розвиток будівельної галузі України, колегія та президія
ВИРІШИЛИ:
1. Визнати, що діяльність науково-технічного комплексу будівельної галузі потребує подальшого вдосконалення.
2. Затвердити заходи зі сприяння науково-технічному розвитку будівництва та промисловості будівельних матеріалів України.
3. Вважати за доцільне в листопаді цього року провести Всеукраїнську науково-практичну конференцію з питань наукової підтримки розвитку галузі будівництва та промисловості будівельних матеріалів.
4. Державній архітектурно-будівельній інспекції (Мухін В.Г.) та державному підприємству "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи" (Чурилов В.В.) вжити заходів щодо безумовного забезпечення суб'єктами будівництва науково-технічного супроводу будівництва об'єктів, для яких такий супровід є обов'язковим відповідно до Державних будівельних норм.
5. Управлінню архітектурно-конструктивних та інженерних систем будинків і споруд (Авдієнко О.П.) та ДП "НДІБК" (Кривошеєв П.І.) із залученням "Науково-технічного центру з питань енергоефективності та енергозбереження у сфері будівництва" забезпечити реалізацію заходів Галузевої програми підвищення енергоефективності у будівництві на 2010 - 2014 роки, затвердженої наказом Мінрегіонбуду від 30.06.2009 N 257, та активізувати роботу щодо створення "Національної інженерно-сейсмометричної служби" з метою забезпечення загальної координації науково-дослідних і проектних робіт та вдосконалення нормативної бази з енергозбереження і сейсмостійкого будівництва.
6. Управлінню економіки та розвитку будівельної діяльності (Осинська В.А.) спільно з базовими організаціями Мінрегіонбуду за напрямом дослідження будівельних матеріалів і виробів із залученням об'єднань виробників будівельних матеріалів і виробів забезпечити проведення науково-практичних конференцій (круглих столів) з метою вироблення науково обґрунтованих рекомендацій щодо забезпечення розвитку вітчизняного виробництва будівельних матеріалів та виробів, у першу чергу енергоефективних.
7. Управлінню економіки та розвитку будівельної діяльності підготувати пропозиції Мінпромполітики щодо створення наукової установи, яка б опікувалася питаннями розроблення технологічного обладнання для будівництва та промисловості будівельних матеріалів.
8. Відділу наукового розвитку (Котова Л.М.) та ДП НДІБК з метою поліпшення фінансового стану науково-дослідних установ підготувати пропозиції стосовно поліпшення фінансування науково-технічних розробок, а також внесення змін до Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" щодо розв'язання проблемних питань галузевої науки.
9. Керівникам науково-дослідних організацій, що працюють на розвиток будівельної галузі, розробити план заходів щодо модернізації та підтримки в належному стані експериментальної, лабораторної та виробничої бази.
10. Відділу наукового розвитку передбачати в планах робіт Міністерства науково-дослідні роботи щодо узагальнення вітчизняного та світового досвіду з актуальних питань будівництва та розроблення пропозицій стосовно його практичного використання за тематикою, замовленою структурними підрозділами Міністерства.
11. Управлінню технічного регулювання у будівництві (Барзилович Д.В.) спільно з президією науково-технічної ради Академії будівництва України опрацювати проект концепції розвитку нормативної бази в будівництві на 2010 - 2015 роки.
12. Київському національному університету будівництва і архітектури спільно з Мінрегіонбудом активізувати роботу із започаткування підготовки фахівців освітньо-кваліфікаційного рівня "спеціаліст" за спеціалізацією "Якість, стандартизація та сертифікація у будівництві" в рамках спеціальності "Промислове та цивільне будівництво" напряму "Будівництво" з подальшим відкриттям навчання за спеціальністю "Якість, стандартизація та сертифікація у будівництві".
13. Першому заступникові Міністра Беркуті А.В., Управлінню економіки та розвитку будівельної діяльності, Державній архітектурно-будівельній інспекції та державному підприємству "Спеціалізована державна експертна організація - Центральна служба Української державної будівельної експертизи" вивчити питання та підготувати пропозиції щодо застосування механізмів державно-приватного партнерства, саморегулюючих організацій у галузі будівництва з питань незалежної експертизи, ліцензування тощо.
14. Першому заступникові Міністра Беркуті А.В., Управлінню технічного регулювання у будівництві протягом жовтня утворити спільну з Академією будівництва України робочу групу щодо створення спеціального фонду для фінансування розвитку випробувальної бази наукових установ на засадах державно-приватного партнерства.
Голова колегії Міністерства
регіонального розвитку
та будівництва України
Голова президії Академії
будівництва України


В.Куйбіда

Г.К.Злобін
Додаток
ЗАХОДИ
зі сприяння науково-технічному розвитку будівельної галузі в Україні
N
з/п
Проблема Завдання щодо вирішення
проблеми
Заходи з вирішення
проблеми
Відповідальні виконавці
від Мінрегіонбуду та
АБУ
Строк виконання Очікувані результати
Розділ 1.
Економіка - інновації, конкурентоспроможність у будівництві
1. Уповільнення
інвестиційної
діяльності в
будівництві та
скорочення його
обсягів внаслідок
впливу світової
фінансово-економічної
кризи
Розроблення та
впровадження
методологічного
документа щодо
обчислення показників
витрат матеріальних
ресурсів на одиницю
функціонального
призначення по об'єктах
громадського та
промислового
призначення:
1.1.1 Розроблення
ДСТУ-Н "Настанова щодо
усереднених показників
витрат матеріальних
ресурсів у розрахунку
на одиницю
функціонального
призначення".
1.1.2 Розрахунок
показників витрат
матеріальних ресурсів
на одиницю
функціонального
призначення по об'єктах
громадського
призначення.
Управління
ціноутворення,
експертизи та контролю
вартості у будівництві,
Український науково-
дослідний центр
економіки будівництва
"Екобуд"
2009 рік Забезпечення суб'єктів
будівельного ринку
методологічною основою
визначення достовірного
обсягу матеріальних
ресурсів при плануванні
обсягів їх використання
під час створення
потужностей промислових
підприємств та об'єктів
громадського
призначення.
1.2 Вироблення
стратегії державного
регулювання розвитку
будівельного комплексу
України
1.2.1 Аналіз основних
показників діяльності
будівельного комплексу
України з метою
виявлення загальних
тенденцій розвитку
будівельної діяльності
та факторів, які
впливають на цю
діяльність.
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
Президія АБУ
постійно Забезпечення
своєчасного прийняття
рішень щодо розвитку
будівельного комплексу
на підставі результатів
аналізу його
діяльності.
2 Недостатність
прогресивних
технологій у
вітчизняному
виробництві
будівельних матеріалів
2.1 Забезпечення
впровадження сучасних
технологій (у тому
числі
енергозберігаючих) у
вітчизняному
виробництві будівельних
матеріалів та виробів.
2.1.1 Проведення
статистичних досліджень
щодо розвитку
вітчизняного
виробництва будівельної
продукції
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
Президія АБУ
постійно Створення нових
виробництв із
впровадження
енергозберігаючих
технологій
3. Негативний баланс
імпорту-експорту
будівельної продукції
3.1 Сприяння виходу
вітчизняних
підприємств-виробників
будівельних матеріалів
та виробів на
міжнародні ринки.
3.1.1 Проведення
зустрічей вітчизняних
виробників будівельних
матеріалів та виробів
із співробітниками
торговельно-економічних
місій інших країн в
Україні з метою
експорту вітчизняної
продукції.
Департамент
міжнародного
співробітництва
інвестиційного розвитку
та з питань
європейської інтеграції
Президія АБУ
постійно Збільшення обсягів
експорту вітчизняних
будівельних матеріалів.
3.2. Інформування
виробників будівельних
матеріалів та виробів
будівельного
призначення про
механізми державної
підтримки вітчизняних
товаровиробників
3.2.1 Участь у
конференціях, семінарах
круглих столах.
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
Президія АБУ
постійно Використання
вітчизняними
виробниками будівельних
матеріалів та виробів
будівельного
призначення механізмів
державної підтримки
4. Недостатній
технологічний рівень
будівельного
виробництва
4.1.1 Збільшення
питомої ваги
прогресивних технологій
у будівництві
4.1.1 Запровадження в
будівельну практику
нових
архітектурно-технічних
та інженерних рішень
будинків житлового та
громадського
призначення.
4.1.2 Розроблення нових
технологічних рішень на
влаштування ґрунтових
основ та фундаментів
будинків і споруд;
продовження ресурсу
будівель та споруд.
4.1.3 Запровадження
нових конструктивних
систем для складних
ґрунтових умов, зокрема
на сейсмонебезпечних
територіях.
4.1.4 Розвиток збірного
та збірно-монолітного
будівництва; житлових
та громадських будинків
із залученням існуючих
підприємств
будіндустрії.
4.1.5 Використання
бетонів високих марок
для висотного та
сейсмостійкого
будівництва;
4.1.6 Розширення
застосування легких
бетонів у конструкціях
будівель, зокрема
виробів із ніздрюватих
бетонів.
4.1.7 Поширення
будівництва
малоповерхових будинків
та технологій швидкого
монтування будівельних
систем.
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків і споруд,
Президія АБУ
постійно Підвищення
конкурентоспроможності
будівельної галузі
5. Недостатність
економних проектів
житлових будинків для
масового застосування
5.1 Створення сучасної
нормативно-методичної
та проектної бази
проектування економного
доступного житла та
житла соціального
призначення.
5.1.1 Запровадження у
практику житлового
будівництва нормативних
вимог проектування
житла соціального
призначення та
доступного житла шляхом
поширення у регіонах
проектів-еталонів та
рекомендацій,
розроблених у 2008 -
2009 роках та
забезпечення їх
нормативно-методичного
супроводження.
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків і споруд,
ВАТ "КиївЗНДІЕП",
Президія АБУ
2009 - 2010 рр. Забезпечення населення
житлом відповідно до
сучасних вимог комфорту
якості, а також
економічних можливостей
різних сімей.
Розділ 2.
Правове та нормативне забезпечення
1. Неврегульованість
питань щодо
територіальної
діяльності з
промислового
будівництва з
урахуванням сучасного
стану інвестиційної
діяльності.
1.1
Нормативно-законодавче
забезпечення
територіальної
діяльності для
створення
територіальних
інформаційних фондів,
дійової системи
накопичення й аналізу
первинної інформації,
забезпечення нею
науково-дослідних і
проектних організацій;
1.1.1 Розроблення
відповідних проектів
нормативно-правових
актів.
1.1.2 Розроблення нової
редакції ДБН А.2.3-1Е
та затвердження
переліку територіальних
організацій по
промисловому
будівництву
Відділ промислової
забудови та програм
ЧАЕС,
Президія АБУ
2011 р. Підвищення
містобудівної якості та
загального рівня
проектних рішень при
розміщенні підприємств
та забудові промислових
територій. Економія
земель та інших
природних ресурсів.
2. Недостатня нормативна
урегульованість питань
щодо проектування,
забудови та
експлуатації
інженерно-транспортної
інфраструктури при
формуванні та
реконструкції
промислових вузлів,
парків, розміщенні
окремих промислових
підприємств
2.1
Нормативно-законодавче
забезпечення засад
створення,
функціонування та
розвитку
інженерно-транспортної
інфраструктури при
формуванні промислових
об'єктів у міському
середовищі
2.1.1 Розроблення
нормативних документів
та законодавчих актів
по порядку проектування
забудови та
експлуатації
інженерно-транспортної
інфраструктури при
формуванні та
реконструкції
промислових вузлів,
парків, розміщенні
окремих промислових
підприємств
Відділ промислової
забудови та програм
ЧАЕС
Управління планування
забудови територій,
Президія АБУ
2012 р. Сприяння інвестиційної
діяльності за рахунок
усунення протиріч та
неузгодженостей.
встановлення чіткого
порядку регулювання
відносин між
забудовниками,
інвесторами, місцевими
органами влади,
підприємствами та
організаціями, які
експлуатують відповідні
регіональні та місцеві
схеми
інженерно-транспортного
забезпечення
3. Відсутність
національних
нормативів з
визначення вартості
проектних робіт для
об'єктів виробничого
призначення та
вишукувальних робіт з
урахуванням сучасних
технологій і вимог
нормативних документів
з проектування.
3.1 Розроблення
вітчизняних нормативів
з визначення вартості
проектно-вишукувальних
та науково-дослідних
робіт.
3.1.1 Створення
Концепції щодо
розроблення нормативів
з визначення вартості
проектних робіт для
об'єктів виробничого
призначення та
вишукувальних робіт.
Управління
ціноутворення,
експертизи та контролю
вартості у будівництві,
Асоціація "Українське
об'єднання проектних
організацій"
2010 р. Достовірне визначення
вартості
проектно-вишукувальних
робіт з урахуванням
сучасних технологій та
вимог нормативних
документів з
проектування. Створення
рівних умов розподілу
фінансових ресурсів
процесу проектування та
будівництва.
3.1.2 Розроблення
нормативів з визначення
вартості
проектно-вишукувальних
та науково-дослідних
робіт.
Управління
ціноутворення,
експертизи та контролю
вартості у будівництві,
Асоціація "Українське
об'єднання проектних
організацій"
2020 р.
4. Недостатній вплив
науково-технічного
потенціалу на розвиток
галузі
4.1 Запровадження в
Україні системи
нормативного
забезпечення
будівництва
4.1.1. Розроблення
проекту Концепції
розвитку Системи
нормативного
забезпечення
будівництва в Україні
до 2015 р.
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
НДІБК, Президія АБУ
2010 р. Забезпечення
впровадження
нормативної бази, яка
стимулює
науково-технічний
розвиток галузі
4.1.2 Розроблення та
реалізація до 2015 року
програми розвитку
Системи нормативного
забезпечення
будівництва в Україні
2010 - 2015 рр.
5. Застаріла нормативна
база з проектування
об'єктів галузевого
призначення по
відношенню до
сучасного технічного
рівня виробництва
5.1 Підготувати Перелік
будівельних норм, що
були затверджені до
1991 року (за
скороченнями - СНиП та
СН) і підлягають
скасуванню або
перегляду.
5.1.1 Створення
постійно-діючої
інституції з перегляду
будівельних норм
об'єктів галузевого
призначення.
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
Президія АБУ
2009 - 2012 рр. Створення нормативної
бази з проектування
об'єктів транспорту та
виробничого призначення
яка відповідатиме
технічному рівню
сучасного виробництва
6. Нескоординованість дій
органів влади у
перегляді застарілих
державних стандартів
та нормативних
документів з
врахуванням
європейських та
міжнародних стандартів
(ISO, EN)
6.1 Забезпечення
координування розробки
стандартів України,
гармонізованих до
міжнародних стандартів
6.1.1 Запровадження
механізму
взаємоузгодження
програм стандартизації
під час розроблення
стандартів та їх
гармонізації з
міжнародними
стандартами
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
Президія АБУ
2009 - 2012 рр. Прискорення
впровадження
європейських стандартів
в будівельну галузь
України, усунення
технічних перешкод у
торгівлі.
7. Невідповідність
законодавчої бази
сучасним дефініціям
щодо наукової
діяльності
7.1 Розроблення змін до
Закону України "Про наукову і науково-технічну діяльність" щодо врахування
діяльності галузевих
наукових установ
7.1.1 Розроблення
проекту Закону України
"Про віднесення робіт
із стандартизації та
нормування до наукової
діяльності".
Відділ наукового
розвитку,
Президія АБУ
2010 р. Заохочення взаємодії
академічної і галузевої
науки та співпраці із
закладами МОН та ін.
7.2 Узагальнення
законодавства у сфері
будівництва
7.2.1 Пришвидшення
розроблення
Будівельного кодексу
України
Управління планування
забудови територій,
Діпромісто,
Київ ЗНДІЕП,
НДІмістобудування
2010 р. Реалізація системного
підходу вирішення
питань у сфері
будівництва
7.3 Законодавче
визначення статусу
будівельних норм
7.3.1 Супроводження у
Верховній Раді України
законопроекту "Про
будівельні норми"
Управління технічного
регулювання у
будівництві, Президія
АБУ
2009 р. Забезпечення прийняття
прозорих рішень при
плануванні та забудові
територій.
Створення єдиної
цілісної системи
законодавства у сфері
містобудування.
7.3.2 Розроблення
нормативно-правових
актів щодо реалізації
положень Закону України
"Про будівельні норми"
Управління технічного
регулювання у
будівництві, Президія
АБУ
2009 - 2010 рр.
8. Відставання
вітчизняної правової
бази від норм
Євросоюзу з напряму
містобудування
8.1 Удосконалення
законодавства у сфері
містобудування
відповідно до
європейських та
міжнародних норм.
8.1.1 Внесення змін до
законодавства,
розроблення нормативно
правових актів щодо
запровадження в Україні
принципу містобудівного
зонування територій
(додатки) "в різних
природних умовах"
(приморських,
прирічкових, гірських
тощо);
Управління планування
забудови територій, ДП
НДПІмістобудування,
Діпромісто,
2010-2011 рр. Забезпечення прийняття
прозорих рішень при
плануванні та забудові
територій
8.2. Розширення та
деталізація нормативної
бази у сфері охорони
пам'яток.
8.1.2 Аналіз чинної
нормативної бази
України та зарубіжних
аналогів.
УкрНДІПроцивільсільбуд,
Президія АБУ
8.2.2 Підготовка
методичних рекомендацій
з використання та
охорони культурної
спадщини
Управління
реконструкції забудови,
реставрації та
збереження історичної
спадщини,
НДПІмісто-
будування
9. Недостатність чинної
нормативної бази та
недостатній обсяг
розроблених методик
щодо засад збереження
та використання
культурної спадщини.
9.1 Удосконалення
науково-методичної і
нормативної бази у
сфері охорони пам'яток
та забезпечення
підвищення фахового
рівня науково-дослідних
і реставраційних робіт.
9.1.1 Підготовка низки
методичних видань та
перегляд нормативних
документів у сфері
реставрації.
Управління
реконструкції забудови,
реставрації та
збереження історичної
спадщини,
УкрНДІпроект-
реставрація.
2009 - 2011 рр. Підвищення якості
виконання
науково-дослідних та
реставраційних робіт.
Усунення суперечностей
у нормативно-правовій
базі у сфері охорони
пам'яток.
Розділ 3
Будівельна наука
1. Відсутність чітких
організаційних та
методологічних засад
діяльності наукових
установ
1.1 Удосконалення
організації діяльності
наукових установ,
закладів
1.1.1 Здійснення
аналізу діяльності
наукових установ з
позицій визначення їх
внеску у створення
інноваційних технологій
для будівництва та
промисловості
будівельних матеріалів.
Відділ наукового
розвитку,
Президія АБУ
щорічно Сприяння розвитку
наукових організацій
1.2 Розвиток методичної
бази щодо впровадження
інноваційних технологій
у будівництві.
1.2.1 Розроблення
методичних рекомендації
щодо можливості
запровадження нових
форм співпраці для
створення інноваційних
технологій у
будівництві.
Відділ наукового
розвитку,
Академія будівництв
України
2010 р.
1.2.2 Розробити
методичні рекомендації
щодо запровадження
відрахувань на розвиток
наукових організацій
коштів інвестора від
економічного ефекту,
отриманих від
реалізації наукових
розробок.
Відділ наукового
розвитку,
Академія будівництва
України
2010 р.
1.2.3 Сприяти розвитку
співпраці наукових
організацій галузі з
науковими підрозділами
вищих навчальних
закладів та будівельних
організацій
Відділ наукового
розвитку,
Академія будівництва
України
Постійно
2. Недостатній рівень
впливу
науково-технічних
організацій на
розвиток будівництва
та промисловості
будівельних матеріалів
2.1 Удосконалення
діяльності базових
організацій у сферах
будівництва,
промисловості
будівельних матеріалів,
архітектури і
містобудування
2.1.1 Аналіз діяльності
уточнення переліку та
напрямів діяльності
базових організацій у
сферах будівництва,
промисловості
будівельних матеріалів
та виробів, архітектури
і містобудування.
Управління технічного
регулювання у
будівництві, АБУ
щорічно Сприяння прискоренню
науково-технічного
розвитку у будівництві
3. Уповільнений темп
розвитку
експериментальної бази
у виробничих процесах
3.1 Розвиток
експериментальної бази
науково-дослідних
організацій
3.1.1 Розроблення
пропозицій та
підготовка необхідних
обґрунтувань стосовно
створення
випробувальних центрів
щодо сейсмічності,
вогнестійкості
будівельних конструкцій
та розвитку центру з
питань
енергоефективності.
Управління
архітектурно-
конструктивних систем
будинків споруд,
Відділ наукового
розвитку,
Департамент управління
майном, відомчого
контролю та аудиту,
НДІБК,
АБУ
2009 - 2010 рр. Підвищення рівня якості
науково-дослідних робіт
Розділ 4.
Науково-технічні проблеми основних напрямів будівництва
1. Високе
енергоспоживання при
експлуатації житлового
фонду та об'єктів
соціально-побутового
призначення.
1.1 Впровадження
сучасних
енергоефективних та
ресурсозберігаючих
технологій будівництва
доступного житла.
1.1.1 Забезпечення
супроводження у м.
Чернігові та м. Полтаві
експериментального
будівництва економічних
житлових будинків з
новими
збірно-монолітними
конструктивними
системами та підготовки
за результатами
будівництва висновків
щодо особливостей їх
використання на
території України
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків та споруд;
НДІБК,
АБУ
відповідно до
календарного плану
програми
експериментального
будівництва
Збільшення обсягів
будівництва житла за
рахунок зниження
собівартості та терміну
будівництва
1.2 Впровадження
сучасних
енергоефективних вимог
до огороджувальних
конструкцій об'єктів
цивільного призначення,
а також
енергозберігаючого
обладнання.
1.2.1 Розроблення
проектів ДСТУ з
проектування
теплоізоляційно-
опоряджувальних
фасадних систем,
світопрозорих
огороджуючи конструкцій
а також з визначення
енергоефективності
будинків
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків та споруд,
НДІБК
2009 р.
1.2.2 Надання
науково-методичної
допомоги замовникам,
проектним та
будівельним
організаціям при
проведенні
енергопаспортизації
будівель і споруд в
регіонах
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків та споруд,
НДІБК
постійно
1.2..3 Забезпечення
науково-методичного
супроводу розроблення
проектів нормативів
щодо застосування
теплових насосів для
енергозабезпечення
житлових та громадських
будинків
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків та споруд,
АЕТУ,
АБУ
постійно
1.3 Створення системних
засад підвищення рівня
енергоефективності в
будівництві
1.3.1 Розроблення та
запровадження Галузевої
програми підвищення
енергоефективності в
будівництві на 2010 -
2014 роки
Управління
архітектурно-
конструктивних та
інженерних систем
будинків та споруд,
підвідомчі
науко-дослідні
організації,
АБУ
2009 - 2014 рр.
2. Відсутність
індустріального
виробництва
комплектуючих виробів
для спорудження
великопанельних
2.1 Розгортання обсягів
будівництва житла для
окремих категорій
громадян, що мають
право на його отримання
2.1.1 Залучення до
виконання державних
програм житлового
будівництва, у тому
числі будівництва
доступного житла,
підприємств
індустріального
домобудування
(домобудівних
комбінатів, що
споруджують
багатоповерхові
багатоквартирні житлові
будинки)
Управління розробки та
реалізації державних
житлових програм,
Президія АБУ
2009 - 2020 рр. Поліпшення житлових
умов громадян, які
потребують державної
підтримки.
3. Відсутність у повному
обсязі нормативної
бази з підтвердження
відповідності
будівельних виробів
вимогам нормативних
документів
3.1 Запровадження
процедур оцінки
відповідності з
Технічним регламентом
будівельних виробів,
будівель і споруд
3.1.1 Забезпечення
розроблення та
прийняття національних
стандартів України:
3.1.2 ДСТУ Оцінювання
відповідності у
будівництві згідно з
Технічним регламентом
будівельних виробів,
будівель і споруд.
Порядок розгляду та
критерії аналізування
документів під час
призначення органів з
оцінювання
відповідності.
3.1.3 ДСТУ Оцінювання
відповідності у
будівництві згідно з
Технічним регламентом
будівельних виробів,
будівель і споруд.
Реєстр декларацій
відповідності,
сертифікатів та бланки
документів.
3.1.4 СТУ Оцінювання
відповідності у
будівництві згідно з
Технічним регламентом
будівельних виробів,
будівель і споруд.
Вимоги до персоналу та
порядок його
сертифікації
(атестації).
3.1.5 ДСТУ Оцінювання
відповідності у
будівництві згідно з
Технічним регламентом
будівельних виробів,
будівель і споруд.
Порядок оцінювання
відповідності продукції
встановленим вимогам.
Управління технічного
регулювання у
будівництві;
ДП "СЕПРОКИЇВ-
БУДПРОЕКТ" НДІБК
з 2011 р. Забезпечення
нормативною базою
процедур оцінювання
відповідності продукції
будівельного
призначення
4. Застаріла нормативна
база з проектування
будівельних
конструкцій (на основі
методів та методик
двадцятирічної
давності).
4.1 Запровадження в
Україні паралельного
співіснування
традиційної системи
розроблення проектної
документації та системи
проектування з
використанням
Єврокодів.
4.1.1 Розроблення та
затвердження
основоположного
документа (ДБН) щодо
порядку застосування
Єврокодів.
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
НВП Будконструкція
2010 р. Упровадження новітніх
методів та методик для
проектування
будівельних конструкцій
з використанням досвіду
Євросоюзу
4.1.2 Розроблення та
прийняття ДСТУ -
настанов - EN з
проектування
конструкцій за
Єврокодами (приблизно
50 одиниць).
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
Управління
Мінрегіонбуду,
Академія будівництва
України
2009 - 2012 р.р. Створення прозорих умов
проектування, які
зрозумілі та прийнятні
для інвесторів,
виробників, і
споживачів продукції та
відповідають
загальновизнаним
вимогам в країнах
Євросоюзу
5. Недостатній обсяг
випуску
корозійностійких
сталей і металопрокату
підприємствами
металургійної
промисловості
5.1 Забезпечення
розвитку вітчизняного
виробництва будівельних
матеріалів
5.1.1 Участь у
розроблені
Загальнодержавної
цільової економічної
програми розвитку
промисловості на період
до 2017 року (головний
розробник -
Мінпромполітики)
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності, Управління
технічного регулювання
у будівництві,
Президія АБУ
До затвердження
Програми
Збільшення обсягів
виробництва вітчизняних
будматеріалів
Розділ 5
Якість у будівництві, контроль та нагляд
1. Непередбачуваність
результатів реалізації
складних проектів,
будівництво яких
нормоване недостатньою
мірою
1.1 Забезпечення
поширення обсягів
науково-технічного
супроводу будівельних
об'єктів.
1.1.1 Посилення
співпраці установ і
підприємств будівельної
галузі у сфері
здійснення
обов'язкового
науково-технічного
супроводу будівель і
споруд.
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
Президія АБУ
постійно Забезпечення безпеки
будівель і споруд
2 Низький рівень
будівельного
виробництва
2.1 Використання
системного підходу до
забезпечення якості у
будівництві
2.1.1 На стадії
формування
інфраструктури системи
оцінювання
відповідності у
будівництві передбачити
створення органів з
оцінки відповідності
систем управління
якістю у будівництві та
систем екологічного
управління
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
Президія АБУ
2009 - 2010 рр.
3. Зростання кількості
правопорушень під час
розміщення об'єктів
нового будівництва,
реконструкції, та
реставрації
3.1 Удосконалення
системи
відповідальності за
правопорушення у сфері
містобудування
3.1.1 Розроблення
проекту змін до Закону
України "Про відповідальність підприємств, їх об'єднань, установ та організацій за правопорушення у сфері містобудування" .
Держархбудінспекція 2009 р. Запровадження нової
концепції накладення
штрафних санкцій за
правопорушення у сфері
будівництва в частині
збільшення їх розмірів
за повторне аналогічне
правопорушення протягом
визначеного часу.
Розділ 6.
Підготовка наукових та інженерних кадрів будівельного комплексу
1. Відсутність необхідних
знань та досвіду
інженерного персоналу
щодо використання
сучасної нормативної
бази у будівництві
1.1 Формування уявлень
у інженерному
середовищі галузі про
підходи до проектування
та будівництва на
основі нормативної бази
нового якісного рівня
1.1.1 Запровадження
підготовки персоналу за
спеціальністю
"Стандартизація,
сертифікація, якість.
Нормативне забезпечення
в будівництві
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
КНУБА,
НДІБК,
НДІБВ,
НДІБМВ
2010 р. Прискорення темпів
упровадження новацій у
проектуванні та
будівництві
1.1.2 Системне
проведення семінарів з
упровадження:
- нових нормативів
державного рівня;
- інноваційних
технологій;
- забезпечення якості
продукції в
будівництві;
Управління технічного
регулювання у
будівництві,
НДІБК,
НДІБВ,
НДІБМВ
Постійно - не
менше 2 семінарів
на рік
2. Недостатній
професійний рівень
спеціалістів
будівельного комплексу
2.1 Підвищення
професійного
спеціалістів
будівельного комплексу
2.1.1 Збільшення
науково-дослідними
установами та вищими
навчальними закладами
кількості випуску
висококваліфікованих
спеціалістів за рахунок
активізації діяльності
аспірантур.
Відділ наукового
розвитку,
Президія АБУ
2010 р. Підготовка спеціалістів
за професією "Технік з
архітектурного
проектування" та їх
використання в
проектних організаціях
відповідно до набутої
професії.
2.1.2 Розроблення
порядку підготовки
наукових кадрів у
державних
науково-дослідних
організаціях
Мінрегіонбуду за
рахунок бюджетних
коштів.
Відділ наукового
розвитку,
Президія АБУ
2010 р.
2.2 Розроблення
кваліфікаційних
характеристик на
відповідні професії в
будівництві
2.2.1 Підготовка та
затвердження
кваліфікаційної
характеристики на
професію "Технік з
архітектурного
проектування" та
проведення і внесення
її до Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників (Випуск 64) .
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
НВЦ "Екобуд"
2010 р.
2.2.3 Проведення
досліджень професійної
класифікації робіт з
реставрації пам'яток
архітектури та
містобудування,
включення їх доКласифікатора професій (ДК 003:2005) ,
розроблення
класифікаційних
характеристик
технік-реставратор,
інженер-реставратор
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
НВЦ "Екобуд"
2009 Підготовка спеціалістів
за професією
технік-реставратор,
інженер-реставратор
2.2.4 Виконання
спільних заходів
Мінрегіонбуду та МОН з
вирішення проблемних
питань підготовки
кваліфікованих кадрів
для будівництва
виробництва
Проведення обговорення
проблемних питань на
засіданнях спільних
колегій міністерств.
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності,
Адміністративний
департамент,
МОН (за згодою)
щорічно
(листопад 2009)
Координація діяльності
Мінрегіонбуду та МОН
щодо підготовки
кваліфікованих кадрів
для будівельного
виробництва.
3. Відсутність
спеціалізованих
навчальних закладів
або відділень (кафедр)
у ВНЗ по підготовці
фахівців-реставраторів
та закладів з
підвищення
кваліфікації фахівців
у реставраційній та
пам'яткоохоронній
діяльності.
3.1 Організація
підготовки
фахівців-реставраторів.
3.1.1 Запровадження у
профільних вищих
навчальних закладах
спеціалізації по
реставрації пам'яток
архітектури
3.1.2 Запровадження
спеціалізованих курсів
з підвищення
кваліфікації та
фахового рівня
спеціалістів у сфері
реставраційної та
пам'яткоохоронної
діяльності на базах
заповідників, які
знаходяться у сфері
підпорядкування
Мінрегіонбуду.
Управління
реконструкції забудови,
реставрації та
збереження історичної
спадщини, Президія АБУ
2011 р. Забезпечення сфери
реставрації фаховим
кадровим
науково-технічним та
виробничим потенціалом
відповідно до сучасних
міжнародних
пам'яткоохоронних
вимог.
4. Невідповідність
професійної
класифікації
працівників у сфері
будівництва вимогам
ринку праці та
розвитку будівельного
виробництва
4.1 Забезпечення
відповідності
професійної
класифікації
працівників у
будівництві вимогам
ринку праці та розвитку
будівельного
виробництва.
4.1.1 Реалізація
Програми створення та
постійного оновлення
галузевої нормативної
бази з праці та
професійної
класифікації у
будівництві на 2005 -
2010 роки (наказ
Держбуду від 28.12.2004N 243)
Управління економіки та
розвитку будівельної
діяльності
2009 - 2010 рр. Забезпечення суб'єктів
будівельного ринку
удосконаленою
нормативно-методичною
базою з праці
Віце-президент
Академії будівництва України
Вчений секретар
Начальник Управління технічного
регулювання у будівництві
Т.в.о начальника Відділу
наукового розвитку

П.І.Кривошеєв
П.М.Козелецький

Д.В.Барзилович

А.П.Степанчук
Перейти до повного тексту