1. Правова система ipLex360
  2. Законодавство
  3. Рішення


АУДИТОРСЬКА ПАЛАТА УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
27.11.2014 № 303/13
Про внесення змін до Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 "Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг"
Керуючись статтею 12 Закону України "Про аудиторську діяльність" від 22.04.93 р. № 3125-XII (зі змінами й доповненнями) та відповідно до вимог Положення про зовнішні перевірки системи контролю якості аудиторських послуг, затвердженого рішенням Аудиторської палати України від 30.10.2014 № 302/9, з метою здійснення повноважень з організації контролю якості аудиторських послуг Аудиторська палата України (АПУ)
ВИРІШИЛА:
1. Внести зміни до Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 "Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг", затвердженого рішенням АПУ від 27.09.2007 № 182/4 (зі змінами), а саме:
розділ IX "Документування процесу контролю якості на Фірмі" доповнити пунктом 127 у такій редакції:
"Орієнтовний перелік документів, які можуть свідчити про наявність у суб'єкта аудиторської діяльності системи контролю якості аудиторських послуг наведено у додатку 1 до цього Положення".
2. Доповнити Положення з національної практики контролю якості аудиторських послуг 1 "Організація аудиторськими фірмами та аудиторами системи контролю якості аудиторських послуг" додатком 1 (що додається).
3. Секретаріату АПУ забезпечити оприлюднення цього рішення.
Голова АПУ І.І. Нестеренко
Додаток
до рішення Аудиторської
палати України
27.11.2014 № 303/13
Додаток 1
до Положення з національної
практики контролю якості
аудиторських послуг 1
"Організація аудиторськими
фірмами та аудиторами
системи контролю якості
аудиторських послуг"
ОРІЄНТОВНИЙ ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ,
які можуть свідчити про наявність у суб'єкта аудиторської діяльності системи контролю якості аудиторських послуг
1. Документи по організації контролю якості суб'єкта аудиторської діяльності:
1.1. Документи з викладеною політикою та процедурами системи контролю якості, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності, а саме: положення/посібник з контролю якості, збірки внутрішніх стандартів та/або окремих положень, інструкцій, методик та ін.
1.2. Документи, що свідчать про створення підрозділу (призначення працівника) або залучення сторонньої особи, яка відповідає за організацію системи контролю якості.
1.3. Положення (посадова інструкція) про підрозділ (працівника), який відповідає за організацію системи контролю якості.
1.4. Формалізована організаційна структура та внутрішня система комунікацій.
1.5. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо забезпечення конфіденційності, безпечного зберігання, періодичності перевидання, перегляду, внесення змін до документації системи контролю якості.
2. Документи з дотримання етичних вимог:
2.1. Документи, з викладеною політикою та процедурами щодо дотримання відповідних етичних вимог.
2.2. Документальне оформлення ознайомлення персоналу та інших осіб (за потреби) з політикою та процедурами щодо незалежності, чесності, об'єктивності, конфіденційності, нормами професійної поведінки, а також відповідальності персоналу за їх порушення (у тому числі, при прийомі персоналу на роботу).
2.3. Документи з прикладами обставин та відносин що створюють загрози незалежності та відповідних застережних заходів для усунення цих загроз або зменшення їх до прийнятного рівня.
2.4. Наявність зразків документів, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності для отримання письмових підтверджень дотримання політик та процедур щодо незалежності від усього персоналу, який має бути незалежним відповідно до етичних вимог (1 раз на рік, у т. ч. під час прийняття на роботу).
2.5. Зразки документів для підтвердження незалежності суб'єкта аудиторської діяльності та його персоналу від клієнта, які застосовує суб'єкт аудиторської діяльності під час прийняття завдання, продовження стосунків з клієнтами і конкретних завдань.
3. Документи щодо відповідності політики, застосовуваних процедур прийняттю завдання та продовженню співпраці з клієнтом:
3.1. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо прийняття нового завдання та продовження стосунків з клієнтами і конкретних завдань у т. ч. визначення необхідних дій у разі ідентифікації сумнівних питань потенційного конфлікту інтересів під час прийняття завдання від існуючого клієнта, порядку відмови від виконання завдання, або одночасно від виконання завдання та від подальшої співпраці з клієнтом.
3.2. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу чесності клієнта. Зразки тестів, анкет, контрольних листів, запитів до третіх осіб, попереднього аудитора для проведення аналізу чесності клієнта.
3.3. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу часу та ресурсів необхідних для виконання завдання з аудиту при вирішені питання щодо прийняття нового клієнта або продовження співпраці з існуючим клієнтом.
3.4. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо аналізу змін та актуалізації отриманої у попередніх періодах інформації про клієнта ("постійний" аудиторський файл клієнта). Шаблон структури та індексації документів "постійного" аудиторського файлу.
3.5. Стандартизовані форми документів щодо узгодження умов завдання з аудиту (лист-замовлення, лист-зобов'язання, договір на надання аудиторських послуг).
4. Документи, які підтверджують відповідність політики та процедур щодо людських ресурсів:
4.1. Документи щодо призначення відповідального працівника за облік особового складу та порядок ведення особових справ.
4.2. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо визначення кваліфікаційних вимог та методів оцінки потенціальних працівників під час прийняття на роботу. Зразки анкет, тестів, контрольних листів для оцінки персоналу під час прийняття на роботу.
4.3. Документи з викладеною політикою та процедурами щодо забезпечення компетентності та професійного розвитку працівників: вимоги до підвищення кваліфікації, постійного удосконалення професійних знань аудиторів, що перебувають з ним у трудових відносинах; внутрішнього навчання працівників за місцем роботи.

................
Перейти до повного тексту