- Правова система ipLex360
- Законодавство
- Рішення
КОЛЕГІЯ МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
Про стан безпеки руху, польотів, судноплавства та виробничого травматизму на підприємствах транспорту, дорожнього господарства та поштового зв'язку за I півріччя 2014 року і вжиті заходи щодо його покращення
Розглянувши стан безпеки руху на автомобільному, міському електричному та залізничному транспорті, польотів на авіаційному транспорті, судноплавства на морському та річковому транспорті (далі - безпека руху, польотів, судноплавства) за I півріччя 2014 року, підсумки діяльності Міністерства інфраструктури України за вказаний період з виконання завдань та функцій щодо забезпечення формування та реалізації державної політики у сфері безпеки руху, польотів, судноплавства, а також стан усунення порушень вимог Законів України
"Про транспорт",
"Про залізничний транспорт", іншого законодавства у сфері безпеки руху на залізничному транспорті, виявлених під час перевірки Генеральною прокуратурою України, колегія Мінінфраструктури відзначає, що нормативно-правове регулювання у сфері безпеки руху, польотів, судноплавства здійснюється повільно, а ефективність державного контролю у цій сфері на сьогодні все ще залишається на низькому рівні.
Незважаючи на вжиття системних заходів щодо забезпечення належного рівня безпеки на транспорті, стан справ з аварійністю продовжує залишатися складним.
Так, протягом 6 місяців 2014 року зменшилась кількість транспортних подій на 20,1%, травмованих на 12,3%, проте кількість загиблих збільшилась на 11,8% (з 34 осіб до 38).
За абсолютними показниками аварійності за I півріччя 2014 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року на авіаційному транспорті сталося на 22% менше авіаційних подій та інцидентів, на водному транспорті відбулося зменшення кількості аварійних подій на 54,5%, на залізничному - транспортних подій на 8,1%, на автомобільному та міському електричному - ДТП на 22,4% та 25,3%, відповідно.
Водночас збільшилась кількість загиблих на автомобільному (на 17,4% - з 23 осіб до 27) та міському електричному (у 3,5 рази - з 2 осіб до 7) транспорті. На останньому також збільшилась й кількість травмованих з 10 осіб до 68.
При зменшенні у січні-червні 2014 року кількості ДТП на залізничних переїздах на 14,6% у порівнянні з аналогічним періодом минулого року збільшилась кількість загиблих у 2,1 раза (з 8 до 17 осіб) та травмованих в 1,8 раза (з 9 до 16 осіб).
Разом з цим, за наявності окремих галузевих програм забезпечення безпеки руху на автомобільному транспорті, безпеки судноплавства та безпеки польотів, які містять конкретні заходи, спрямовані на зниження рівня аварійності на транспорті та тяжкості наслідків подій, на сьогодні виконання цих заходів залишається на низькому рівні.
Завдяки проведеній Мінінфраструктури роботі, насамперед з питань впровадження спеціального навчання суб'єктів перевезення небезпечних вантажів, за останні чотири роки при перевезенні таких вантажів залізничним транспортом за період перших шести місяців року відзначається систематичне зменшення кількості аварійних ситуацій (у поточному році на 22% до показників минулого року).
Протягом I півріччя 2014 року на підприємствах транспортно-дорожнього комплексу та галузі поштового зв'язку трапилось 83 випадки травмування працівників, з яких 10 зі смертельним наслідком. Із вищезазначених випадків смертельного травмування працівників 6 мали місце на залізничному транспорті, а також по 2 випадки трапились на підприємствах дорожнього господарства та галузі поштового зв'язку.
Основними причинами травмування у I півріччі поточного року, як і у минулих роках, залишаються організаційні (69%) та психофізіологічні (29%). Здебільшого це нехтування вимог інструкцій та інших документів з охорони праці, невиконання посадових обов'язків, особиста необережність потерпілого тощо.
У травні 2014 року групою експертів ВГО "Національна Асамблея інвалідів України" за участю представників Мінінфраструктури, Укрзалізниці, відокремленого підрозділу вокзалу станції Київ-Пасажирський ДТГО "Південно-Західна залізниця" проведено аудит доступності осіб з інвалідністю на залізничному вокзалі ст. Київ-Пасажирський.
На цей час проводиться робота щодо організації проведення аудиту доступності поштових відділень, які знаходяться у м. Києві, за допомогою Анкети доступності поштових відділень, розробленої фахівцями ВГО "Національна Асамблея інвалідів України".
За результатами проведеного моніторингу та з урахуванням наданих рекомендацій ВГО "Національна Асамблея інвалідів України" вживатимуться заходи щодо усунення виявлених недоліків.
З метою покращення роботи із забезпечення безпеки руху, польотів, судноплавства, належного стану охорони праці, а також доступності об'єктів транспортно-дорожньої інфраструктури та поштового зв'язку для осіб з інвалідністю колегія
ВИРІШИЛА:
1. Інформацію, викладену в доповіді директора Департаменту безпеки Горбахи М.М., щодо стану безпеки руху, польотів, судноплавства за I півріччя 2014 року та вжитих заходів щодо його покращення, а також щодо стану виробничого травматизму на підприємствах транспорту, дорожнього господарства та поштового зв'язку, доступності транспорту, об'єктів транспортно-дорожньої інфраструктури та поштового зв'язку для осіб з обмеженими фізичними можливостями та проведеної у I півріччі 2014 року Мінінфраструктури роботи з цих питань взяти до відома.
2. Відмітити позитивний досвід Міністерства інфраструктури України в питаннях забезпечення рівних прав, можливостей і доступу громадян з особливими потребами до об'єктів транспортно-дорожнього комплексу та сфери поштового зв'язку та рекомендувати продовжити відповідну роботу в цьому напрямку.
3. Вважати роботу Укрзалізниці та Укртрансінспекції щодо здійснення профілактичних заходів із запобігання виникненню дорожньо-транспортних пригод на залізничних переїздах залізниць України недостатньою, а роботу Укртрансінспекції та її територіальних органів щодо проведення технічних розслідувань катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод, подій та здійснення державного нагляду (контролю) з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному та залізничному транспорті незадовільною.
4. Заступнику Міністра Пінкасу П.А. відповідно до доповідної Голови Укрморрічінспекції від 15.07.2014 № 926-01/01/44-14 утворити Комісію при Міністерстві інфраструктури України під головуванням першого заступника Міністра щодо перевірки виданих ДП "Класифікаційне товариство "Регістр судноплавства України" документів на судно "Щасливий" з метою недопущення порушень вимог законодавства.
За результатами передати матеріали до Генеральної прокуратури та правоохоронних органів.
5. Державній інспекції України з безпеки на наземному транспорті (Черненко В.М.), Державній адміністрації залізничного транспорту України (Остапюк Б.Я.), Департаменту безпеки (Горбаха М.М.), Департаменту державної політики в галузі залізничного транспорту (Снітко М.П.), Департаменту правового забезпечення (Тарасова Л.О.), ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ" (Панкратов В.І.) вжити заходів щодо усунення порушень вимог законодавства у сфері безпеки руху на залізничному транспорті відповідно до подання Генеральної прокуратури України від 19.06.2014 № 07/2/1-1005вих-14.
6. Укртрансінспекції, Укрморрічінспекції, Державіаслужбі, Укравтодору, Держспецтрансслужбі, Укрзалізниці, УДППЗ "Укрпошта", ПрАТ "Київ-Дніпровське МППЗТ", ДП "Адміністрація морських портів України" (в тому числі керівникам філій ДП "АМПУ"), підприємствам, установам та організаціям, що належать до сфери управління Мінінфраструктури, в межах компетенції:
6.1. Підвищити персональну відповідальність керівників, їх заступників та керівників структурних підрозділів усіх рівнів за виконання ними функціональних обов'язків з питань безпеки руху, польотів, судноплавства та охорони праці.
6.2. Посилити контроль за виконанням доручень керівництва Міністерства інфраструктури України, рішень колегії Міністерства інфраструктури України щодо безпеки руху, польотів, судноплавства та охорони праці.
6.3. До 25.12.2014 розробити та затвердити заходи на 2015 рік щодо покращення безпеки руху, польотів, судноплавства як в територіальних органах, філіях та на підпорядкованих державних підприємствах, так і в цілому.
Копії матеріалів надати Мінінфраструктури до 29.12.2014.
6.4. Під особисту відповідальність керівників забезпечити безумовне виконання вимог:
6.4.1.
Закону України "Про охорону праці" та
Типового положення про службу охорони праці, затвердженого наказом Держнаглядохоронпраці від 15.11.2004 № 255, зареєстрованого в Мін'юсті 01.12.2004 за № 1526/10125, в частині безпосереднього підпорядкування служби охорони праці роботодавцю, недопущення залучення представників служби охорони праці до виконання функцій, не передбачених вищезазначеними Законом та Типовим положенням, а саме з пожежної, екологічної безпеки, а також з безпеки дорожнього руху тощо.
У разі наявності порушень вимог вищезазначених актів законодавства до 31.10.2014 вжити дієвих заходів щодо їх усунення.
6.4.2. Наказу Мінінфраструктури від 30.01.2013 № 56 "Про організацію навчання і перевірку знань з питань охорони праці та пожежної безпеки" в частині проходження навчання та перевірки знань в постійно діючій комісії Мінінфраструктури усіх посадових осіб відповідно до переліку посад.
6.4.3. Наказів Мінінфраструктури:
від 04.04.2013
№ 210 "Про затвердження Галузевої програми забезпечення безпеки руху на автомобільному транспорті на 2013-2015 роки";
від 26.06.2013
№ 426 "Про затвердження Галузевої програми забезпечення безпеки судноплавства на 2014-2018 роки" та від 28.11.2013
№ 960 "Про затвердження Плану заходів Галузевої програми забезпечення безпеки судноплавства на 2014-2018 роки";
від 15.01.2014
№ 18 "Про затвердження Галузевої програми з безпеки польотів на 2014-2016 роки".
7. Укртрансінспекції (Черненко В.М.):
7.1. Розглянути питання щодо притягнення до дисциплінарної відповідальності за неналежне виконання своїх посадових обов'язків відповідальних осіб територіальних управлінь Укртрансінспекції в частині проведення технічних розслідувань катастроф, аварій, дорожньо-транспортних пригод, подій та здійснення державного нагляду (контролю) з питань безпеки на автомобільному транспорті загального користування, міському електричному та залізничному транспорті.
До 01.10.2014 поінформувати Мінінфраструктури про прийняті рішення та надати копії відповідних документів.
7.2. До 01.12.2014 розробити проект відповідних змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення в частині надання права посадовим особам центрального органу виконавчої влади, що забезпечує реалізацію державної політики з питань безпеки на наземному транспорті, складати протоколи про адміністративні правопорушення, передбачені статтею
123 Кодексу України про адміністративні правопорушення, та забезпечити подання їх в установленому порядку на розгляд Кабінету Міністрів України.
7.3. Протягом III кварталу 2014 року посилити профілактичну роботу за дотриманням перевізниками вимог безпеки під час перевезення організованих груп дітей до місць оздоровлення та відпочинку і у зворотному напрямку, приділивши особливу увагу дотриманню автомобільними перевізниками та водіями вимог стосовно технічного стану транспортних засобів, наявності супроводжуючого при перевезенні 10 і більше дітей, наявності медичного працівника при перевезенні 30 і більше дітей, перевезення дітей водіями, які мають стаж керування автобусами не менш як п'ять років, дотримання водіями режимів праці та відпочинку.
7.4. Прискорити погодження та подання до 31.10.2014 в установленому порядку на розгляд Уряду проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про реалізацію державної політики з питань безпеки в сфері міського електричного транспорту (трамвай, тролейбус)".
7.5. Спільно з Департаментом автомобільного транспорту та стратегічного розвитку автомобільних доріг (Доброход С.О.) здійснити аналіз діяльності підприємств міського електротранспорту щодо:
функціонування служб безпеки дорожнього руху, відповідності їх штатної чисельності до середньооблікової чисельності водіїв та відповідності рівня професійної кваліфікації фахівців з безпеки дорожнього руху вимогам, що до них висуваються згідно із законодавством, з урахуванням сучасних реалій та результатів технічних розслідувань обставин і причин дорожньо-транспортних пригод за участю трамвайних вагонів і тролейбусів;
проведення на підприємствах виробничих інструктажів та навчання водіїв трамвайних вагонів і тролейбусів та їх ефективності;
функціонування атестаційних комісій підприємств міського електротранспорту з визначення кваліфікації водіїв трамвая та тролейбуса та їх ефективність;
виконання вимог в частині регламентних робіт з технічного обслуговування і ремонту рухомого складу (трамвай, тролейбус), експлуатації та утримання їх в належному технічному стані;
організації, здійснення та контролю за виконанням заходів, пов'язаних із профілактикою дорожньо-транспортного травматизму на підприємстві.
За результатами розробити заходи щодо удосконалення законодавства з цих питань, про що поінформувати Мінінфраструктури до 20.11.2014.
7.6. Результати технічних розслідувань дорожньо-транспортних пригод за участю трамваїв та тролейбусів доводити до відома керівників підприємств міського електротранспорту з метою вжиття профілактичних заходів з попередження дорожньо-транспортних пригод і підвищення рівня безпеки перевезень пасажирів міським електротранспортом.
8. ДП "ДержавтотрансНДІпроект" (Редзюк А.М.):
8.1. До 30.09.2014 здійснити аналіз нормативно-правових актів щодо погодження нормативної документації на конструкцію колісних транспортних засобів, на послуги автомобільного транспорту та надати Мінінфраструктури пропозиції щодо приведення їх у відповідність до вимог Закону України
"Про стандартизацію" , що набуває чинності 03.01.2015.
8.2. До 30.09.2014 надати Мінінфраструктури та Укртрансінспекції аналітичну інформацію щодо великих (базових) підприємств автомобільного транспорту (з їх характеристикою) з урахуванням здійснюваної інститутом роботи щодо сертифікації відповідності послуг з перевезення пасажирів автобусами ліцензійним умовам.
8.3. Спільно з Укртрансінспекцією провести анкетування суб'єктів господарювання, які експлуатують автобуси ПАЗ-3205, з метою виявлення проблемних питань, які виникають під час експлуатації, технічного обслуговування та ремонту зазначених автобусів.
За результатами поінформувати Мінінфраструктури до 10.11.2014.
8.4. Провести аналіз вимог європейського законодавства та нормативних документів (стандартів) до автобусів в частині вимог до пристосування їх для перевезення осіб з інвалідністю (з деталізацією та зазначенням усіх особливих конструкційних елементів як описово, так і з наведенням їх зображень).
За результатами надати Мінінфраструктури та Укртрансінспекції до 15.10.2014 аналітичні матеріали та пропозиції щодо внесення відповідних змін до національного законодавства та нормативних документів (стандартів).
8.5. До 10.10.2014 провести аналіз та надати Мінінфраструктури та Укртрансінспекції, облдержадміністраціям та Київській міській державній адміністрації (для врахування в роботі конкурсних комітетів):
матеріали щодо автобусів, які пристосовані для використання осіб з інвалідністю (із зазначенням марки, моделі, виробника, категорії та класу автобуса, його пасажиромісткості, в тому числі місць для осіб з інвалідністю) та які виготовлялися/виготовляються в Україні або ввозяться на митну територію України;
інформацію про основні вимоги до переобладнання автобусів для потреб осіб з інвалідністю.
8.6. Інформувати Мінінфраструктури та Укртрансінспекцію про систематичні звернення щодо недоліків у конструкції пасажирського рухомого складу під час їх сертифікації та проведення науково-технічної експертизи можливості переобладнання колісних транспортних засобів.
8.7. Розробити план наукових досліджень у сфері безпеки дорожнього руху на IV квартал 2014 року та 2015 рік та забезпечити його реалізацію.
Копії документів надати Мінінфраструктури до 15.10.2014. Про виконання вказаного плану інформувати щоквартально до 10 числа місяця, що наступає за звітним періодом.
9. Укрморрічінспекції (Буланович П.Г.):
9.1. До закриття навігації 2014 року здійснювати контроль за дотриманням правил перевезення пасажирів шляхом здійснення оглядів пасажирських суден, включаючи судна місцевого призначення, місць посадки та висадки пасажирів.
9.2. До 01.12.2014 здійснити огляди державних підприємств в галузі морського та річкового транспорту щодо їх готовності до роботи в осінньо-зимовий період 2014-2015 років у разі надання згоди Кабінету Міністрів України на проведення перевірки.
9.3. До закриття навігації 2014 року забезпечити здійснення оглядів маломірних (малих) суден на їх відповідність вимогам безпеки судноплавства під час проведення рейдів, у тому числі спільних рейдів за участю представників органів місцевого самоврядування, прокуратури та органів внутрішніх справ на водних об'єктах України, а також під час оглядів баз для стоянки маломірних (малих) суден.
9.4. У зв'язку із підвищенням ризику вчинення протиправних дій терористичними організаціями та розвідувально-диверсійними групами на об'єктах морського і річкового транспорту з метою дестабілізації соціально-політичної обстановки в Україні та погіршення взаємовідносин з іншими країнами світу вжити заходів щодо посилення державного контролю за перевезенням, у тому числі обробкою, зберіганням небезпечних вантажів морським та річковим транспортом, дотриманням вимог правил перевезення небезпечних вантажів, виконання технологічного процесу під час перевезення небезпечних вантажів.
Про вжиті заходи інформувати Мінінфраструктури щомісячно до 10 числа місяця, що наступає за звітним.
................Перейти до повного тексту